آموزشهفته نامه

چه پیشرانه‌ای با چه حجمی نیاز داریم؟

تصمیم گرفتن درباره‌ی اینکه خودرویی که می‌خواهید بخرید باید سیستم تهویه مطبوع و کابینی چرم داشته باشد آسان است اما شاید انتخاب پیشرانه‌ای با حجم مناسب کمی سخت‌تر باشد. ما نگاهی به حجم‌های مختلف پیشرانه‌ها انداختیم تا در رابطه با نیازهای شما راهنمایی مناسبی داشته باشیم.

engines-lead_0
حجم پیشرانه‌ها با واحد لیتر و سی‌سی اندازه‌گیری می‌شود. هر لیتر برابر با ۱۰۰۰ سی‌سی است. این مقدار نشان‌دهنده‌ی فضای داخل سیلندرهای پیشرانه است. به عنوان یک قانون پذیرفته شده، با داشتن حجم بیشتر قدرت بیشتری خواهید داشت.

ford-range
به همین دلیل است که خودروهایی نظیر اشکودا سیتی گو از پیشرانه‌ی کوچک ۱ لیتری برای هر حرکت در شهر استفاده کرده و خودروی پرفورمنسی چون فراری F12 با استفاده از پیشرانه‌ی ۶.۳ لیتری به سقف سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست می‌یابد.

باید گفت که خودروهای قدیمی‌تر معمولاً پیشرانه‌های بزرگ‌تری دارند اما این امر درباره‌ی خودروهای مدرن چندان صدق نمی‌کند. با پیشرفت سریع تکنولوژی خودروهای جدید می‌توانند همان قدرت زیاد را از پیشرانه‌های کوچک‌تری به دست بیاورند.

BMW i8 1.5-liter hybrid
هم‌اکنون دیگر نمی‌توان به سادگی گفت که “بزرگ‌تر به معنی بهتر” است زیرا بسیاری از پیشرانه‌های مدرن از توربو برای به دست آوردن قدرت اضافی از حجم‌های کمتر استفاده می‌کنند. ب‌ام‌و i8، برای مثال از پیشرانه‌ی کوچک ۱.۵ لیتری توربوی جفت شده به واحدهای الکتریکی استفاده می‌کند. این خودرو با این پیشرانه قدرتی در حد ب‌ام‌و M3 3 لیتری دارد.

turbo-badge
به عنوان یک قانون نانوشته پیشرانه‌های توربو برابر با پیشرانه‌های بدون توربو با حجم ۵۰ درصد بیشتر هستند. برای مثال پیشرانه‌ی ۱ لیتری اکوبوست فورد جایگزین پیشرانه ۱.۶ لیتری قبلی شده درحالی‌که پیشرانه‌ی ۶.۳ لیتری AMG با پیشرانه‌ای ۴ لیتری و توئین توربو جایگزین شده است.

  • اوضاع درباره‌ی دیزل‌ها چگونه است؟

نوع سوخت وارد شده به پیشرانه نیز قدرت تولیدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خودروهای دیزل در مقایسه با برادران بنزینی قدرت کمتری تولید می‌کنند بنابراین آن‌ها اغلب حجم بیشتری داشته و برای دست‌یابی به همان قدرت به توربوها تکیه می‌کنند.

2016 Chevrolet Colorado Diesel
پیشرانه‌های دیزلی معمولاً گشتاور بیشتری نسبت به نسخه‌های بنزینی تولید می‌کنند بنابراین حتی اگر خودروهای دیزلی اسب بخار کافی در حد نسخه‌های بنزینی تولید نکنند می‌توانند در رانندگی‌های روزمره سریع احساس شوند.

حجم پیشرانه‌ای که شما واقعاً نیاز دارید به دو چیز بستگی دارد: کاربری‌ای که از خودرو انتظار دارید و همچنین اندازه و سایز آن.

SEAT Ibiza vs Peugeot 208 & VW Polo
اگر شما تنها خودرویی برای خرید و بردن بچه‌ها به مدرسه می‌خواهید و اکثر وقت خود را در شهرها می‌گذرانید به احتمال خیلی زیاد پیشرانه‌ای با حجم کمتر از ۱.۴ لیتر پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. در حقیقت بسیاری از کمپانی‌ها پیشرانه‌های ۱ لیتری توربویی تولید می‌کنند که برای استفاده‌ی سبک شهری عالی هستند.

2016 Toyota Camry SE
اگر اکثر اوقات در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کنید پیشرانه‌ای با حجم بین ۱.۴ تا ۲ لیتر مناسب خواهد بود. یک پیشرانه‌ی قدرتمندتر در بزرگراه‌ها به کمک شما آمده و در سبقت‌گیری‌ها استرس کمتری خواهید داشت و از پیشرانه‌های کوچک‌تر در سرعت‌های بالا کم‌مصرف‌تر خواهند بود چراکه نسخه‌های کوچک‌تر برای رسیدن به سرعت‌های بالاتر باید سخت‌تر کار کنند.

towing
اگر تریلری را می‌کشید قطعاً پیشرانه‌ای دیزل موردنیاز شماست. برخی شاسی بلندها پیشرانه‌های دیزلی ۶ سیلندر ۳ لیتری ایده آلی دارند که مناسب کاربری شما خواهد بود. هر پیشرانه‌ی دیگری که بیشتر از ۲ لیتر حجم داشته باشد، بیش از آنکه یک “نیاز” باشد،یک “خواسته” است. البته اگر رانندگی هیجانی و لذت‌بخش می‌خواهید پیشرانه‌های قدرتمندتری نیز در دسترس هستند.

renault-new-clio-130616-08h00-7
سایز و اندازه‌ی خودرو نیز بر پیشرانه‌ی موردنیاز شما اثر می‌گذارد. خودروهای شهری مثل رنو کلیو کوچک و سبک بوده و بنابراین پیشرانه‌هایی با حجم ۰.۹ تا ۱.۴ لیتر نیاز دارند. هاچبک های خانوادگی مانند فورد فوکوس از هر پیشرانه ی ۱ تا ۲ لیتری بهره می‌گیرند. خودروهای اجرایی جمع‌وجور مثل جگوار XE پیشرانه‌هایی با گنجایش ۲ تا ۳ لیتر دارند و هر خودروی بزرگ‌تر دیگر می‌تواند از پیشرانه‌های بزرگ‌تر حتی ۶ لیتری استفاده نماید.

Jaguar XE
شاید ذکر این نکته جالب باشد که کم‌حجم‌ترین پیشرانه‌ی استفاده شده در یک خودرو در انگلستان در حال حاضر به کاترهام Seven 165 با حجم ۶۶۰ سی‌سی تعلق دارد درحالی‌که پرحجم‌ترین پیشرانه نیز نیروگاه ۸ سیلندر ۶۷۵۲ سی‌سی بنتلی مولسان است.

Caterham Seven 165

Bentley Mulsanne V8 2016

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    بوگاتی شیرون : 8000 سی سی ، W16 ، کواد توربو.
    بزرگترین ، پر حجم ترین ، پرسیلندر ترین ، و پرتوربو ترین ! ، پس بهترین. ???
    عملاً اندازه ی موتور 16 لیتری تنفس طبیعی قدرت تولید میکنه.

    از تماشای عکس دوم هم لذت بردم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ASTON MARTIN

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اینمه منفی برای چیه؟

    2. پرهام

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      وایپر با ده سیلندر حجمش ۸.۴ است?
      از بوگاتی ها هم حجیم تره

      1. Madjid

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        تولید وایپر دیگه متوقف شد.

      2. Madjid

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        وایپر دیگه تولید نمیشه.
        حجیم ترین موتور تاریخ هم اگه اشتباه نکنم متعلق به بنز بلیتزن Blitzen BENZ هست که 21 لیتر حجم داشت ( 21504 سی سی ) .
        در سال 1911 به رکورد سرعت 228 کیلومتر بر ساعت رسید !!! ?

        1. کامیاب

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (499 ديدگاه)

          اگر در ایران زندگی میکنید و چه در جاده و چه در هر کجا رانندگی میکنید،آپشن های متعددی بستگی به جیبتان و البته زیر 2.5لیتر در اختیار دارید.
          تا پنجاه میلیون پراید و بالاتر جک توربو
          از این همه تنوع و کیفیت لذت ببرید.

        2. Bhp1400

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (57 ديدگاه)

          نه این نیست
          ولی جزو پرحجم ترین ها هست

    3. Ferrari zonda TDF

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      داداچ
      داری اشتباه میزنی.
      فرراری توی نسخه های خاص مثxx ها از 12سیلندر 6263 850اسب به بالا میکشه.
      اگه همین پیشرانه رو حجمش رو فرراری به 7000افزایش بده و تویین(جای کواد) توربوش کنه بالای 1700اسب قدرت تولید میکنه.
      همین پیشرانه رو فرراری 8000 کنه تنفس طبیعی 1500به بالا قدرت ازش میگیره.
      که البته هیچ نیازی به این کار نداره، #تبلیغات

      1. Madjid

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        من که نفهمیدم منظورت چیه!?????

        1. Ferrari zonda TDF

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (479 ديدگاه)

          “عملا اندازه یه 16لیتری قدرت تولید میکنه ”
          چیزی که من نوشتم جوابی به این جمله بود.

  2. Khan

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    یه 8 سیلندر 5 لیتری با گوجه لطفا ((:

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      یه نکته در مورد موتورهای خطی بگم
      در موتور 6 سیلندر خطی یه مطلبی میخوندم که بالانس ترین موتورها هستن و اگر ماشینی مجهز به موتور 6 خطی باشه و پروانه ی موتور هم با فن برقی جایگزین بشه این موتور اگه روشن هم باشه شما صداش هم نمی شنوید و اگر دست خودتون رو رو کاپوت هم بذارید این موتور هیچ لرزشی نداره
      من همچین نمونه ای رو چند سال پیش دیدم که با اینکه موتور ماشین رو شن بود اما به هیچ وجه صدای از این انجین در نمیومد و بسیار کم صدا بود
      جالبه بدونید نمونه ای رو که من دیدم یه انجین 6 سیلندر خطی 60 ساله بود که اینقدر نرم و کم صدا کار میکرد

    2. ASTON MARTIN

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      من خودم همیشه میگم برای مصارف شهری معنی نداره حتی با ماشین چهار سیلندر رانندگی کنی… ولی خب بعضی وقتا هشت سیلندرم کمته… بهترین کار اینه که مث محصولات آئودی بشه وقتایی که سیلندرای اضافه رو لازم نداری از مدار خارجشون کنی

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        ASTON MARTIN داداش موضوع مصرف شهری و غیر شهری نیستش
        موضوع عشقه
        من خودم چه تو شهر چه تو جاده و اتوبان دوست دارم همیشه 8 سیلندر برونم
        موتور 8 سیلندر اصلا یه چیز عجیبی هستش
        نمیدونم به صدای موتور8 دقت کردین یا نه؟؟؟؟ اصلا صداشم ادم رو روانی میکنه اونقدر که زیباست
        این فقط مختص به ماشین سواری نیستا بلکه تو کامیون هم همینطوره
        چند روز پیش یه فیلمی داشتم میدیدم توش یدونه کنورت 8 سیلندر بود صداش رو که بابام شنیدن گفتن این یه v8 گردن کلفت هست
        موتور 8 واقعا عشقه بخصوص اگه 8 امریکایی باشه

  3. محمد22

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا متاسفم واسه این خارجیا! چطور نمیفهمن نباید خودرو بالای 2500CC داشته باشن؟ چون واسه اقتصاد کشورشون ضرر داره و نماد تجمل گراییه! من هرروز صبح شکر میکنم که مسئولینی هستن که من رو از این چاه ظلمانی دور میکنند و نمی گذارن ماشین بالای 2500 سوار شم

  4. lmbx

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بنده به یه 6.2 لیتری V8 با یه سوپرشارژخوش صدا قانعم!

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      lmbx
      داداش اگه دستت رسید به یه 6.2 لیتری 8 سیلندر سلام منم بهش برسون بهش بگو علی شوی خیلی دنبالت گشت اما پیدات نکرد

      1. lmbx

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (287 ديدگاه)

        علی آقا اگه خدا بخواد به هر چیزی میرسی.ایشاالله با هم یه کوروت z06 میخریم!

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          lmbx
          درسته از قدیم گفتن خواستن توانتست هست

  5. sadr

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    دو لیتری تنفس طبیعی که روی یه سدان کامپکت سوار شده
    به چه زبونی بگم سیویک میخوام :))))

  6. mohsen

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    یه موستانگ 8 سیلندر خوش صدا لدفا

    1. Reza.sh

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (27 ديدگاه)

      منم یه sls black editation قرمز با رینگای مشکی tnx

  7. امره Emrah

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    هر چی تنفس طبیعی

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      من فقط موتور تنفس طبیعی رد دوست دارم
      موتور تنفس طبیعی هنر اون شرکت رو که تخصصش ساخت موتور هست رو نشون میده که بدون استفاده از توربو یا سوپر چارجر میتونه یه قدرت قابل قبولی رو از موتور بگیره
      یکی از موتورهای تنفس طبیعی که بدون استفاده از توربو و سوپر چارجر میتونه به قدرت های بالای دست پیدا کنه موتور 350 شورولت هست
      این موتور طوری طراحی شده که طبق مطالبی که خوندم و فیلمهای که دیدم تا 600 اسب رو با کاربراتور بدست بیاره
      موتور 350 شورولت حتی تو مدلهای کپه 2 پیچ هم این قدرت رو میتونن تحمل کنن چون یه عکسی دیدم که موتور 454 شورولت که گشتاور وحشتناکی رو تولید میکنه هم کپه 2 پیچ داشت پس زمانی که موتور 454 اون قدرت و گشتاور رو میتونه با کپه 2 پیچ بدست بیاره پس موتور350 با کپه 2 پیچ هم میتونه به راحتی این میزان قدرت و گشتاور رو تحمل کنه

      1. lancer evo

        ۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (211 ديدگاه)

        درود
        در مورد ساخت انجین (موتور) خودرو ک ب صورت تنفس طبیعی باشن ، بهتر از هوندا سراغ ندارم فقط کافیه ب موتور های vtec دار هوندا دقت کنید تا متوجه بشید
        برای مثال موتور k24 vtec هوندا با حجم 2400 سی سی و 4 سیلندر بدون توربو و کاملا اتمسفریک 250 اسب بخار تولید میکنه و این نسخه کارخونه ای هستش ، نسخه های تیون شدش تا 500 اسب و بیشتر قدرت تولید میکنن ک برای ی موتور اتمسفریک واقعا حرفی برای گفتن نمیزاره ، و ی نکته هم بگم ک تکنولوژی همین k24 مربوط ب دهه 90 میلادی هست ک هنوز هیچ کارخونه ای نتونسته ب این راندمان با این حجم دست پیدا کنه ک بصورت اتمسفریک باشه

  8. Mehdi

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    چرا بچها قدیم پدال هیچ کودوم نیستند دیگ،صادقم ک ی مدت پیام میزاشت نیست،من کلن کامنت نمیرارم بیشتر خوانندم اما دلم واقعن براشون تنگ شده،ی جو دیگ داشت پدال،صمیمیت و اطلاعات بالا،از تو ی مطلب تو کامتا ده تا سایت ادرسش بود،دلم تنگ شده براشون ایشالله هر جا هستند موفق باشند،یادمه طراحی سایت ک تغییر کرد دیگ زیاد ندیدمشون،نمیدونم حالا به خاطره طراحی سایت بوده یا ن،ی لحظه دلم تنگ پدال قدیم شد،پدال طراحیتو برگردون شاید مثل قبل شه،ببخشید کامنتم ربطی به موضوع نداشت،گذاشتم شاید برگردند ???

  9. حمیدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ما ایرانی ها عاشق ماشین های تنفس طبیعی هستیم چون کلا نگهداری از موتور برامون سخته خصوصا توربو شارژر البته باید حجم موتور هم بالاباشه که بتونیم از پس کل کل های هر روزمون بربیایم ولی به نظرم یه اشکالی در این متن هست به نظرم پرحجم ترین موتور در انگلستان موتور رولزرویس هست که دوازده سیلندر هست

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      حمیدرضا جون داداش موضوع نگهداری سختش نیست یا اگر هم باشه همه ی موضوع نیست
      تو خود امریکا هم موتور تنفس طبیعی بسیار محبوب تر هست و همونطور که بارها هم گفتم خیلی از شرکت های بزرگ چند ملیتی در امریکا مشغول ساخت کاربراتورهای مدرن هستن
      حالا چرا گفتم کاربرات به این دلیل که من خودم عاشق موتور کاربراتوری هستم و جالبه بدونید که در امریکا تیونر هایی که ماشین برا مسابقات بخصوص درگ و ناسکار جم میکنن معتقد هستن که کارایی کاربراتور بیش تر از انجکتور هست
      از شرکت های معروف کاربراتور ساز در امریکا میشه ادلبراک . هولی. دیمون و msd رو نام برد

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        حمیدرضا یه چیز دیگه هم بگم که بحث حجم رو کردی
        موتور 572 شورولت یه موتور بیگ بلاک هست که این موتور پایش موتور 454 شورولت هست که حجمش رو بالابردن و به 572 اینچ یا 9300 سی سی رسوندن البته قبلا خوندم که شورولت موتور حجیم تر از 572 هم داره که اگه درست یادم باشه 638 اینچ بود که حجمش به حدود 11000 سی سی میرسه
        موتور 572 شورولت هم با کاربراتور به فروش میره و هم با انجکتور
        قدرتش هم همونجو که بارها گفتم 750 اسب با حدود 1200 نیوتن گشتاور هست در حالت استاندارد

        1. پرهام

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          یا خوده خدا?
          ۱۱۰۰۰ سی سی?
          خیلیییییه

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          درسته پرهام جان
          البته حجمش به اینچ رو یادم نمیاد 638 بود یا نه اما کاملا مطمعن هستم که 11000 سی سی حجمش بود و حتی رو ماشین سواری هم میشه بستش
          حساب کن رو شورولت نوا 1977 موتور 11000 سی سی ببندی!!!!!!!

        3. Abbas us.c

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (269 ديدگاه)

          حاج علی اون 632هستش که اینطور بگم این موتور گاوه به تمام معناس که 10.7لیتر حجم داره و قدرت 1900اسب بخار تنفس طبیعی(مرد باید ماشینش تنفس طبیعی باشه)تولید میکنه اسمش هم هستshafiroffNitrous Series.واقعا موتور رو دستش ندیدم .موتور های ال اس هم برا تیون کردن عالیه حتی ژاپنیا که استاد تیون هستس نیسان و مزداهاشون برا دریفت از ال اس استفاده میکنن اونم با سوپرشارژ نه تویین توربو!!!!

        4. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          عباس جان دمت گرم مشخص کردی کدوم موتور هستش
          هرچی فکر میکردم حجمش رو به اینچ مکعب به یاد نمیاوردم
          بقیه اطلاعاتی هم که دادی عالی بود

  10. AK_007

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    من ی موتور ۷,۵ یا ۶,۶ لیتری تنفس طبیعی میخوام
    با اجازتون کنتیننتال مارک V

  11. mohammadreza

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    با کمال احترام به نویسنده ولی عجب مقاله بی کاربردی
    ما که تو زمینه حجم موتور هیچ حق انتخابی نداریم?

  12. مهدی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    دوست عزیز جناب chevy nova بله تو اسمال بلاک از کپه دو پیچ هم تا 500 اسب میگیرن اما اینجور موتورها کارگاهی هستن و ضریب ایمنی چندانی ندارن. شما با پیستون کست آلمینیوم فابریک شورلت هم میتونید قدرت رو بالای 500 اسب ببرید اما چقدر قراره عمر کنه خدا داند
    هر موتوری ایرادهای خودش رو داره موتورهای شورلت هم کم ایراد ندارن

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      درسته صحبت شما مهدی جون
      هر موتوری معایب خودش رو داره
      موتور 350 شورولت با اینکه 90/000/000 میلیون ازش تولید شده و جزو 10 موتور برتر قرن 20 نام گرفته اما یه سری نقطه ضعف هم داره

  13. سياوش

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    انجین هرچقدرهم پیشرفته باشه باید غذاش یعنى همون سوختش باکیفیت باشه و متاسفانه تو ایران بااین وضع مزخرف بنزین فقط باید ماشین تنفس طبیعى استفاده کرد و بازم متاسفانه هرچى میگذره ماشیناى جدید همه دارن توربو میشن

  14. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    من تجربه ی شخصی خودمو میگم
    سوار ماشین هایی مثل ۵۲۸ با موتور ۲۰۰۰ توربو
    گرنجور با موتور ۳۰۰۰
    تالیسمان با موتور ۱۶۰۰ توربو
    سوناتا lf با موتور ۲۴۰۰
    آریون با موتور ۳۵۰۰ شدم
    و لندکروز با موتور ۴۰۰۰۰

    همشون خوب بودن و تو سر بالایی و کگردنه ها کم نمیاوردن و بدون فشار آوردن زیاد میتونستن شتاب بگیرن تو سربالایی ( حالا خب یکی دو ثانیه زود تر و یکی با دور موتور ۱۰۰۰ تا کمتر )

    و کلام آخرم اینه . با اگین تجربیات ماشینی که بیش از ۲۰۰ اسب و بیش از ۲۸۰ نیوتون گشتاور داشته باشه . تمامی نیاز های منو براورده میکنه

  15. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه فورد فوکس 2.3 لیتری تویین توربو لطفا :))

  16. ASA

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حجم موتور یعنی وایپر

  17. کاپیتان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    الان کل اروپا به خاطر قوانیین سخت الودگی هوا شرکت ها میرند سمت انجین کوچک با تکنواژی بالا ولی زمانی میرسه که انرژی شیمیای کل سوختو تبدیل به مکانیکی میکنند و پیشرفت موتورهای درون سوز استاپ میشه

  18. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فقط به حجم و قدرت نگاه نکنید، به مصرف بنزین هم توجه کنید، بوگاتی ویرون در صورتی که تخته گاز بره در کمتر از 15 دقیقه باکش خالی میشه! یعنی باید همه پمپ بنزین های مسیر رو ملاقات کنه.

  19. GOD BLESS AMERICA

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اون پیشرانه بنتلی مولسان رو عشقه.

  20. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    نمیدونم چرا یه مدته دلم هوس سمند توربو کرده (واسه ارزون بودنش و قدرتش). البته پولشو ندارم. پول یه پراید ده تمنی هم ندارم. پول شارژ اینترنتمم ندارم داره تموم میشه. :D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا