برخی افراد نشاندهندهی بنزین خودرویشان را به منزلهی گیر دادنهای والدینشان میبینند! روشن و خاموش شدن چراغ باک بنزین همانند پدر یا مادرتان است که به شما میگویند اتاقتان را تمیز کنید؛ اما سماجت خودرویتان مبنی بر سوختگیری دوباره را نادیده نگیرید زیرا با تمام شدن بنزین بهطور بالقوه به خودروی خود آسیب میزنید.
همهی ما در شرایطی بودهایم که در حال رانندگی بوده و احتمالاً آهنگی نیز در حال پخش شدن است و ناگهان چراغ بنزین شروع به چشمک زدن میکند و این موضوع همهی لذتهای شما را خراب میکند زیرا باید هرچه سریعتر به پمپبنزین مراجعه کنید. کدامیک از این افراد هستید؟ دستهای که واقعاً عصبی میشوند و یا افرادی که کاملاً ریلکس بوده و فکر میکنند که چراغ باک خالی یعنی یک پیشنهاد دوستانه!
صرفنظر از نوع خودرویی که دارید باید نکاتی را دراینباره ذکر کنیم. چراغ هشدار سوخت نشان میدهد که خودرو از سوخت رزرو استفاده میکند. این مقدار از سوخت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت باک سوخت است. شما میتوانید با استفاده از مصرف سوخت متوسط خودرو میزان سوخت باقیمانده را محاسبه نمایید اما ایدهی بهتر این است که ریسک استفاده از خودرو تا آخرین قطرهی بنزین را به جان نخرید.
درحالیکه ایستادن در کنار جاده و منتظر ماندن برای یدککش و یا پیاده رفتن برای رسیدن به نزدیکترین پمپبنزین با دبهای در دست به حد کافی شرمنده کننده است، نگرانی جدی دیگری وجود دارد که میتواند کیف پولتان را تحت تأثیر قرار دهد! و آن گرانتر از یک باک سوخت خواهد بود.
در باک سوخت خودرو وسیلهای وجود دارد که پمپ سوخت نامیده میشود. این پمپبنزین را از باک به پیشرانه میفرستد. پمپ سوخت به منظور خنک و روان ماندن به بنزین متکی است. راندن خودرو با سوخت کم به این معنی است که پمپ روان نمانده و در این زمان ریسک داغ شدن بیشازحد ایجاد میشود. بدترین سناریویی که ممکن است پیش بیاید خرابی پمپ است.
تعمیر این پمپ هزینهی زیادی را به مالک تحمیل میکند. خرابی پمپ سوخت به کارایی پایین خودرو مخصوصاً شتابگیری ناهنجار آن و یا حتی عدم روشن شدن خودرو منجر میشود.
پمپ سوخت خودرو همچنین داری فیلتر سوختی است که اگر با باک خالی خودرو را برانید به سرعت کثیف میشود. زمانی که رسوبات و لجنهای سوخت به کف باک فرو بروند فیلتر سوخت میتواند به سرعت مسدود شود که این نیز پیامدهای هزینهبر زیادی را در پی خواهد داشت.
نادیده گرفتن هشدار کمبود سوخت خودرو در کل ایدهی بدی است و راندن خودرو با این شرایط میتواند باعث مشکلات جدی و گران در بخش سیستم سوخترسانی خودرویتان شود. بار بعدی که چراغ باک خودرو روشن شد حتماً در سریعترین زمان به پمپبنزین مراجعه کنید.
منبع: autoguide
تمدن عرب
۲۳ مهر ۱۳۹۵مطلب خوب و اموزنده ایی بود
?
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵باتشکر از شاهین عزیز
عالی بود
ali
۲۳ مهر ۱۳۹۵بله خودروی 206 اینجانب که مدل 89 است وقتی به یک درجه مانده به انتها به طور ملموسی صبح ها بد استارت می خورد . تا حالا فکر می کردم به خاطر کیفیت بد بنزین است با اینکه هر چند یک بار بنزین سوپر
می زنم .
ولی الآن که این مطلب رو خوندم این قضیه برایم ثابت شد .
Ferrari Zonda SV
۲۳ مهر ۱۳۹۵خوشبختی یعنی باک ماشینت 100لیتری باشه❤
توی قسمت بار هم یه نازل 300لیتری داشته باشی و بی خیال از مصرف سوخت همه 8تا سیلندرش رو از بنزین سیراب کنی❤❤
فورد اف150 رپتور میخام?❤
خدایا❤❤❤
احمد باقری
۲۳ مهر ۱۳۹۵کاملا درسته، همیشه گفتن که اصلا نذارید تا چراغ بنزین، روشن شود.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵درسته.
مطلب مفیدی بود.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵یاعلی دادا
برند بنز عشق است
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
علی (ع) به همراهت.
دست علی (ع) همراه تو و همه ی دوستانی که الان این کامنت رو میخونن.
Lord Cezar
۲۳ مهر ۱۳۹۵من یکبار با چراغ روشن پژو پارس حدود 50 کیلومتر رانندگی کردم درست 2 کیلومتر مونده به پمپ بنزین کلا خاموش شد و روشن نمیشد.
از اون روز به بعد توبه کردم که اولین لحظه که چراغ روشن شد بنزین بزنم حتی سعی میکنم نذارم روشن شه .
اشتباه بزرگیه اینجوری روندن صافی زیر ماشینم به این خاطر پا از اشغال شده بود و خدا رو شکر پمپ سالم مونده بود که خودم تعجب کردم.
در کل نذارین مقدار بنزین تو باکتون به زیر 10 15 لیتر برسه.
یاسین
۲۳ مهر ۱۳۹۵سلام به همگی.آره موافقم.مثه اینکه بخوای تو شیر دو سوخت موتورسیکلت ادامه بدی!که یا شمعت میسوزه یا نمی دونی کجا نگهت میداره.یا فیلتر شیر بنزین خراب میشه و مجبور عوضش کنی و هزارتا مکافات که خدا نصی ب هیچ با خدایی نکنه!البته خدا رو شکر تا به حال این مکافات ها بخاطر بی دقتی خودم تو امر رانندگی موتورسیکلت بوده.وگرنه پرشیام بلا به دور چش نخوره إن شاء الله و همگی بگین ما شاء الله! ن ذاشتم شیر دو بره!خخخ
سجاد
۲۳ مهر ۱۳۹۵چی میگی!؟
سید علیرضا
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
خودت فهمیدی چیچی میگی؟
كوروش
۲۳ مهر ۱۳۹۵جان؟
مجید
۲۳ مهر ۱۳۹۵فارسی صحبت کن ما هم بفهمیم.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵What ????
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۳ مهر ۱۳۹۵عیب نداره بنزین تموم شد من میندازم رو موتور الکتریکی ////////////
اره داش این طوریاس ///////
سجاد
۲۳ مهر ۱۳۹۵بیدار شو داداچ
داری هزیون میگی
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵اقای سجاد
لطفا ادب رعایت فرمائید
mehran911
۲۳ مهر ۱۳۹۵داداش ما رو هم سوار ۹۱۸ میکنی ؟
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۳ مهر ۱۳۹۵بله ای به چشم چرا که نه داش مهران
اتفاقا دیشب یه لانچ زدم با ماشین پشت چراغ قرمز همه رو سوسک کردم
پلیس گفت بزن کنار زدم کنار از تخت افتادم نمیدونم 918 من این جوریه یا مال بقیه هم همین مشکل رو دارن
حالا دوستان گفتن یه اعتراض میکنیم به پورشه شاید فرا خوان دادن ////الله و اعلم ….
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
King جان.
وسط دوستان تفرقه ننداز !!
بنز و پورش هر دو سلطانن.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۳ مهر ۱۳۹۵یادت میاد مجید بت گفتم یه اسم بذار ///
خدا رو شکر از اون موقع هر روز عوضش میکنی دمت گرم منم یکم تغییر دادم …. :-)
ولی درست میگی هردو سلطانن …
mohammad fm480
۲۸ آبان ۱۳۹۵داداش 918 سلطان اشتوتگارت بنزه .همه اینو میدونن
Archi KHAN
۲۳ مهر ۱۳۹۵king 918 [پادشاه اشتوتگارت ] عزیز فقط به عشق خودت
http://8pic.ir/images/y6b1y8fzppxc5ry7omz0.jpg
http://8pic.ir/images/g5tbahvwksqxo6u3qbhz.jpg
http://8pic.ir/images/u7j65metealqvq04h54e.jpg
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۴ مهر ۱۳۹۵بابا سالار چه حالی دادی ها دمت گرم
جمالتو عشقه ……….Archi KHAN
Archi KHAN
۲۴ مهر ۱۳۹۵ارادتمندم دوست عزیز
نیما ناصری
۲۳ مهر ۱۳۹۵باباجون اینو برای شما نوشته اگر داری اینجا رو میخونی.
احسان
۲۳ مهر ۱۳۹۵رسوبات کف باک و این حرفها اصلا حقیقت نداره. هرکسی که یک بار موقعیت پمپ بنزین تو باک رو دیده باشه میدونه که پمپ کف باک نصب شده و یه نوع پمپ کف کش هست یعنی همیشه از کف باک بنزین میکشه پس چه باک پر باشه چه خالی فرقی به حالش نداره.
اون حرف درباره خشک کار کردن هم در صورتی ۲صحیحه که دیگه بنزینی برای کشیدن نباشه وگرنه با همون ۱۰ درصد هم پمپ توش پر بنزین میمونه.
مجید
۲۳ مهر ۱۳۹۵احسان اقا درست میگن . من پمپ بنزین 405 رو دیدم . زیرش یه فیلتر داره که اگه رسوباتی باشه بالا نکشه فکر کنم همه پمپ بنزینها همین طور باشه . . در مرحله بعد فیلتربنزین هست که اگه اشغالی هم اومد اونجا جدا میشه . ولی در کل بدون بنزین کافی رانندگی نکنید و با روشن شدن چراغ بنزین سریعا بنزین بزنید .
نوید جهرمی
۲۳ مهر ۱۳۹۵نمیدونم با بنزین نزدن چی گیر طرف میاد؟ شاید فکر میکنه که پول کم تری از جیبش خارج میشه. بارها و بارها شده سوار تاکسی یا ماشین شدم و دیدم که چراغ بنزینش روشنه. به جای اونا من استرس میگیرم.
اما از این قانون آلمانیا خوشم میاد که اگر تو مسیر بنزین تموم کردی جریمه میشی. تا یاد بگیری همیشه باید حسابشده عمل کنی.
ahmad
۲۳ مهر ۱۳۹۵حقیقش من مشکل خرابی پمپ واسم پیش اومده و این هم به این دلیل بود که همیشه میذاشتم درجه نشانشگر سوخت به کمترین حد خودش برسه بعد میرفتم بنزین میزدم!
بعد از اینکه این مشکل واسم پیش اومد، دیگه همیشه طبق یک عادت ذاتی وقتی ظرفیت باک به نصف میرسه میرم و دوباره کامل پرش میکنم
کلا نذارید بنزین موجود در باک از نصف کمتر بشه تا همیشه خیالتون راحت باشه:)
سارا
۲۴ مهر ۱۳۹۵البته این در مورد همه ماشین ها نیست و بعضی هاشون پمپ بنزینشون بیرون باک هست مثل 405 و خیلی از ماشین های دیگه خارجی
احمد
۳ آبان ۱۳۹۵من مخالفم
در داخل باک مقداری رسوب و ناخالصی وجود دارد. میتوان اجازه داد این رسوبات بیشتر شود یا میتوان بتدریج آنرا تخلیه کرد.
روشی که در این مقاله پیشنهاد شده برای کوتاه مدت خوب است . اما در دراز مدت چه باید کرد؟
از نویستنده باید پرسید وقتی وقتی باک پر از ناخالصی شد چه پیشنهادی دارند؟
اگر باک تا نزدیک خالی شدن پیش برود و فیلتر بنزین بطور مرتب عوض بشود هیچ مشکلی برای خودرو پیش نمی آید.
در دستورالعمل های نگهداری خود رو نیز چنین چیزی توصیه نشده است.