قطعاً نوشتههایی با عنوان “لیست خودروهای گفت انگیز با بهای ارزان” و از این دست را دیدهایم که شامل خودروهای اسپورت، لوکس، ۸ سیلندر و… است. به راحتی میتوان لیستهای بسیاری را دراینباره پیدا کرد.
اما چیزی که هرگز این لیستها به شما نمیگویند چرایی ارزان بودن این خودروها است.
دلیل اصلی ارزان بودن این خودروها به این دلیل است که در حقیقت شما در حال خرید مشکل فرد دیگری هستید. برای مثال بامو را در نظر بگیرید که همیشه پای ثابت اینگونه لیستها است. بله مطمئناً شما میتوانید یک سری ۵ یا سری ۷ متعلق به دههی ۹۰ میلادی و بعد از آن را با بهای زیر ۵ هزار دلار بیابید اما باید بعداً ۵ تا ۸ هزار دلار دیگر برای خرج آن کنار بگذارید و آن روز خیلی دور نخواهد بود. قطعات اینگونه خودروها ضرورتاً گران نیستند اما کار روی آنها پیچیدهتر از کار روی یک هوندا آکورد است و برای تعویض یک قطعهی ارزان باید دستمزد زیادی پرداخت.
اگر نگاهی به بازار دستدومها بیندازید باموهای کارکردهی زیادی را خواهید دید که هزینهی زیادی دارند. برخی مدلها از مشکلات سابفریمها رنج میبرند و همچنین پلاستیکهای نامناسبی نیز در سیستم خنککننده بکار رفته که باید چند هزار کیلومتر یکبار آنها را تعویض نمود.
اینگونه خودروهای مشکلات معمول زیادی دارند که شاید در نگاه اول خود را نشان ندهند اما قطعاً دیر یا زود با آنها مواجه خواهید شد. شاید با پول اندک صاحب خودروی لوکسی شوید اما این نوع خودرو هزینههای نگهداری بالایی دارند.
در اینگونه لیستها اغلب خودروهایی با پیشرانههای حجیم به چشم میخورند و شاید بتوانید با چندین هزار دلار ناقابل صاحب خودرویی ۸ و یا حتی ۱۲ سیلندر شوید اما هزینهی تعمیرات و سوخت آن بعدها زیاد خواهد بود.
شما همین حالا میتوانید یک آئودی A8 دوازده سیلندر را با بهای زیر ۲۰ هزار دلار بیابید اما در هر بار باید مقادیر زیادی روغن تعویض نمایید.
انتخاب یک پیشرانهی V شکل نیازمند هزینههای تعمیر و نگهداری زیادی است؛ و متأسفانه گرم شدن بیشازحد این نوع پیشرانهها منجر به خرابی واشر سرسیلندر خواهد شد و چند صد دلار خرج روی دستتان خواهد گذاشت.
نگاهی هم به رینگهای بزرگ و غولآسا بیندازیم. رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی شاید زیبا باشند اما باید پول بیشتری برای خرید لاستیک بپردازید. همین موضوع دربارهی سیستم ترمز و در واقع هر بخش دیگری صادق است. چراغهای زنون برای مثال اگرچه طول عمر بالایی دارند اما پس از چند سال گذشت از کارکرد خودرو باید تعویض شوند و هزینهی بالایی دارند.
خب ما میگوییم خودرویی گرانبها که پس از چندین سال کارکرد افت کرده را نخرید. اگر از حسابوکتاب سر درمیاورید و میتوانید از پس هزینهها بربیایید بله قطعاً خودرویی کارکرده اما جذاب را خواهید توانست صاحب شوید.
پس بهتر است برای یکبار هم که شده چشم را روی بهای ارزان اینگونه خودروها بسته و انتخابی عاقلانه انجام دهیم!
منبع: carthrottle
Amir amini
۲۴ دی ۱۳۹۵من خیلی منتظر این بودم میگم مثلا مازراتی گرن توریسمو 2008 با کارکرد 50000 تا تو دبی در میاد 100 میلیون هزینه نگهداریش چقدر در میاد مثلاً
امیر مرادی
۲۴ دی ۱۳۹۵خدایی باید با هر ماشینی که 10000 تا باهاش کارکردی ردش کنی بره،شاید کمی ضرر کنی ولی هم تنوعه هم هزینه نمیزاره رو دستت وقتتم تو تعمیرگاه ها تلف نمیشه
Amir amini
۲۴ دی ۱۳۹۵بله ولی مثلا این 50000 تا کارکرده ولی خب یه برسی بود تو ایران از یه مازراتی 50000 تا تو 5 سال کار کشیده بودن دوتا کاتالیزور و یه روغن باید عوض میشد میگفت دیگه خرجی نداره فعلا که خرج اونا تو ایران میشه 36 میلیون
ASTON
۲۴ دی ۱۳۹۵10/000 هزار تا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا نظرت اینه یا منظورت عدد دیگه ای هست ؟
Amir amini
۲۴ دی ۱۳۹۵فکر کنم منظورش 100000 تاس 10000 تا که سری ما میریم باهاش یه ترم بریم دانشگاه تموم
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵.
ماشین های اسپورت و لوکس که ازشون خوب نگهداری نشده واقعا بیچاره می کنند.
بالای 200 میلیون آدم اصلا جرات نمیکنه پول به ماشین دسته دوم بده
مخصوصا با این همه صداقتی که در مردم ما هست !!
Bavaria
۲۴ دی ۱۳۹۵ی مطلب بود حدودا پنج شش سال پیش میخوندم،جزئیات دقیقش خوب یادم نیست اما:
مثلا ی خودروی لوکسی مثل بنز آام گ یا ب ام و ام پاور یا اکثر خودرو های هشت تا دوازده سیلندر،حداقل شش سال و حداکثر در ده سال، هزینه ایی که برای مالک میتراشن، به قیمت صفر همون خودرو میرسه
خودرو های ده و دوازده سیلندر،بنزهای آام گ و ب ام و ام پاور هزینه های نگهداریشون واقعا بالاست
.
شخصی که این اتوموبیل ها رو میخره قطعا باید درامد سالانه خیلی بالا داشته باشه
سامان اذری
۲۵ دی ۱۳۹۵داش کسی که درامد بالایی داره هیچ وقت نمیاد خودروی کارکرده بخره که عمرشو کرده
معمولا افراد با درامد کم میرن اونجور ماشین میخرند که حداقل ماشین لوکس رو باقیمت کم.سوار بشند ولی هزینه هزینه ها دهنشون رو صاف میکنه
به نظر من علت اصلی فروش بالای خودروهای ژاپنی بی ازار بودن و تعمیر راحت و استهلاک کمشون هست
فرامرز پرکوش
۴ اسفند ۱۳۹۵با سلام به همه دوستان نتونستم جلوی خودم را بگیرم و میخوام بپرسم که آقا داش چیه ؟ دهنشو صاف میکنه کدومه ؟ این نوع واژه ها اون قدیمها مخصوص مناطق خاصی از تهران مثل دروازه غار و جمشید بود اما حالا مثل اینکه بنوعی نشان بزرگ شدن و لوطی گری شده و متاسفانه گسترش پیدا کرده !
شمارا بخدا یه کم ادب و نزاکت را رعایت کنید درسته توی فضای مجازی دیده نمیشیم ولی بیائیم و کاری نکنیم که یواش یواش خودمون از درست شدن و ارتقاع فرهنگی خودمون نامید بشیم . ادب و متانت همیشه زیبایی و جذابیت خودش را داره .
Mostafa
۲۴ دی ۱۳۹۵اون تیکه ائودی رو قبول ندارم
خب شما اگه ۱۰ سال پیش صفر اون رو خریده بودی هم هزینه روغن داشن
همه ماشینا هزینه روغن داره
۱۲ سیلندر بیشتر
چه صفر چه کار کرده
یا اون تیکه ای که میگه رینگ ۱۹ خوبه ولی هزینه لاستیکش زیاده
خب برادر چسبندگیشم بیشتره از اون طرف
کلا خلی از این ژورنالیست ها و وبسایت ها صرفا میخوان مقاله ای متفاوت و جنجالی بدن برای جذب مخاطب بیشتر
چیزی که تو صدا و سیمای ایران موج میزنه
برای جذب مخاطب مدام مشکلات رو بزرگ نمایی میکنند و جنجال الکی درست میکنن
حسين
۲۴ دی ۱۳۹۵درود
درسته که 10 سال پیش هم یه سری هزینه ها رو داشته، اما 10 سال پیش صاحبش یه آدم ثروتمند بوده و این هزینه ها براش عادی بودن. اما برای کسی که این ماشین رو به قیمت 20 هزار دلار میخره (که در واقع باید یه هیوندای سوناتا بخره مثلا) هزینه ی تعویض روغن موتور 12 سیلندرش خیلی سنگین میشه. حتی هزینه تعمیر سیستم شیشه بالابرش هم زیاده. در واقع قیمت ماشین کم شده اما هزینه هاش کم نشده. از طرف دیگه ماشین مستهلک شده و یه سری هزینه های جدید هم داره. اگه صاحب قبلیش (که معمولا پولداره و دلش به حال پول نمیسوزه) به ماشین رسیدگی نکرده باشه هم که قطعا خیلی خرجش بیشتر میشه
reza-a
۲۴ دی ۱۳۹۵آخرش اگر از یک ماشین خوشت بیاد از دید من میارزه
رضا
۲۴ دی ۱۳۹۵بیخود نیست گارانتی بی ام و تو اروپا 3 سالست
احسان
۲۴ دی ۱۳۹۵شما فکر کنید یه بنز اس کلاس رو بدن ۲۰ میلیون ،دیگه قرار نیست لوازمش که نو و اکبند و هزینه تعمیرش رو هم مثل یه پراید ازت بگیرن،ادم باید اندازه دهنش لقمه برداره حتی اگه لقمه مفت بود
حمیدرضا
۲۴ دی ۱۳۹۵تو مملکت ما چهار روز بعد ده میلیون میزارن رو ماشین کار کرده به قیمت مدل سالش میکنن تو پاچه مردم
بنتلی (radical rxc turbo 500r)
۲۴ دی ۱۳۹۵ب نظرم بین خودروهای لوکس دست دوم، لکسوس و بیوک ب خاطر دوام خیلی خوبشون ارزش خرید زیادی دارن…
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۵بیوک که لوکس نیست
mohammadrr
۲۵ دی ۱۳۹۵این که ماشینای لوکس هزینه های زیادی دارن مخصوصا مدل های دست دوم و کارکردشون از کسی پنهان نیس!!
ولی به عنوان مثال من واقعا عاشقه مدلهای قدیمیه مرسدس بنز هستم! میدونم داشتنش هزینه زیادی داره،لوازمش خیلی سخت پیدا میشه و… ولی من دوستش دارم برا همینم هست که میخرمش!(مثله همسری میمونه که خیلی عصبیه و همش سره آدم داد میزنه و پولاشو خرج میکنه! ولی تو هنوز دوستش داری چون در نظر تو مثله یک فرشتس و بعضی وقتام به آدم روی خوش نشون میده!!(جرمی کلارکسون))
آرش
۲۵ دی ۱۳۹۵هزینه روغن بیشتر ماشین 12 سیلندر کارکرده؟! جوک بود دیگه! لاستیک گرون تر رینگ 20 اینچی ماشین کارکرده؟! بین این همه پیغمبر جرجیسو انتخاب کردی؟ خب مگه این هزینه ها واسه نوی همون ماشین نیست؟
ahmad
۲۵ دی ۱۳۹۵ماشین لوکس حتی صرف کیلومترش هم هزینه نگهداری وسرویس های بالایی داره
کسی که اینا رو میخره باید قدرت مالی کافی داشته باشه
کار هر کسی نیست…
مهدی
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ماشین های ژاپنی هم هزینه کمی ندارن مخصوصا تو ایران به نظر کره ای ها هم تعمیر پذیری بهتری دارن هم قطعات ارزان تر و هم بازار فروش بهتر نمونش همین ریسر ها سیلو ها که هنوز بعد از گذشت حداقل سیزده سال هنوز قابل استفاده تعمیر یا فروش هستن یا نمونه های ریو اوانته و غیره