در دنیای رنگ خودروها، اصطلاحاتی مانند «رنگ سخت» و «رنگ نرم» چیزهایی هستند که بیشتر مواقع نادیده گرفته میشوند. امّا واقعاً منظور از این اصطلاحات چیست و چه تأثیری بر نحوه نگهداری از اتومبیل شما خواهند داشت؟
لری کوزیلا (Larry Kosilla) از AMMO NYC در این زمینه توضیح میدهد که نباید اصطلاحهای «سخت» و «نرم» را به عنوان دو روی یک سکه تعبیر کرد، بلکه باید آنها را بر روی یک طیفبندی درنظر گرفت. اگر بتوان رنگ را به راحتی با پولیش، تعمیر و اصلاح کرد، با یک رنگ نرم سر و کار داریم. هر چه تعمیر و پولیش این رنگ با سختیِ بیشتری همراه گردد، رنگ سختتر و سختتر درنظر گرفته میشود. «کوزیلا» همچنین اضافه میکند که هیچ دو خودرویی در این زمینه به مانند یکدیگر نیستند و حتی محصولات یک کمپانی میتوانند به دلایلی، دارای ساختارهای رنگ متفاوت باشند. بنابراین سطح سختی رنگآمیزی در یک خودرو را میبایست از طریق تجربه و آزمایش مشخص کرد.
امّا این تنها یک تعریف ساده است و «کوزیلا» بدین منظور، ساختارهای متفاوت رنگ و همینطور روشهای مناسب برای هر درجه از سختی رنگ را توضیح داده است.
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۳۹۷بذارید راحتر براتون توضیح بدم .
رنگ در خودروهای تولیدی و منتاژ داخلی ، سخت بشمار میاد .
اما در وارداتیها رنگ نرم بحساب میاد .
برای امتحان کردن شما با پالیش کردن خط ، ببیید کدومش راحتر پاک میشه و میره .
خط روی خودروهای وارداتی مثل آب خوردن پاک میشن ولی روی ایرانیها بیچاره میکنه تا پاک بشه و جالبه که اگه زیاد پالیش روی رنگ خودروهای ایرانی بزنید حتی لکه ای کِدری روی رنگ شکل میگیره و کلاً ماشینو از ریخت میندازه .
مهدی
۱۵ خرداد ۱۳۹۷به نطم یکی که ادعایماشین باز بودن داشته باشه بیشتر از اسم و مدل ماشینا و اسب بخار و … باید این ها رو بدونه ممنون پدال جان