از نظر تئوری، شتاب یعنی تغییر سرعت در واحد زمان. این فرایند به تمامی نیروهایی که شی در حال حرکت را تحت تأثیر قرار میدهند بستگی دارد که در واقع ما آن را با قانون دوم نیوتون میشناسیم. همانگونه که به کرات مشاهده کردهاید، در پدال از واژهی شتاب و شتابگیری معمولاً برای نشان دادن خودرو و تواناییهای عملکردی آن استفاده میکنیم. بامو در ویدئوی جدیدی که منتشر کرده میخواهد ما را با زوایای پیدا و پنهان شتابگیری صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آشنا کند. البته در کشورهایی که از واحدهای متریک استفاده میکنند معمولاً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را مدنظر قرار میدهند.
بامو میگوید ۵ فاکتور مهم شتاب گیری خودرو را تحت تأثیر قرار میدهند؛ و به دلیل اینکه ما دربارهی علم صحبت میکنیم بنابراین نظر دومی وجود ندارد. این فاکتورها عبارتاند از آئرودینامیک، وزن، قدرت، لاستیکها و سیستمهای کمککننده به شتاب گیری خودروهای مدرن. این برند باواریایی در ویدئوی یاد شده اهمیت این فاکتورها را توضیح داده و میگوید که چرا داشتن نسبت قدرت به وزن خوب مهم است. میدانید که تنها تکیه به اسبهای زیر کاپوت کافی نیست.
در ویدئو لینکی قرار داده شده که با باز کردن آن به توصیف واژههای متفاوت مهندسی خودرو پرداخته شده و بیشتر دربارهی راههای بهبود شتاب خودرو سخن گفته میشود. ژرمنها به اختصار گفتهاند چگونه میتوان با بامو M4 گیربکس دستی شتاب بهتری را ثبت کرد. واضح است که تمامی این راهکارها را میتوان برای خودروهای مدرن مجهز به گیربکسهای دستی بکار بست.
برای کسب اطلاعات بیشتر دراینباره میتوانید به وبسایت بامو مراجعه کنید جایی که بسیاری از ما به آنجا تعلق خاطر داریم!
s.h
۲۷ اسفند ۱۳۹۷قابل توجه دوستانی که فکر میکنند موتور گنده تر و حجیم تر لزوما بهترم هست ( اصلا منظورم به بد بودنشون نیست )
REDEYE
۲۷ اسفند ۱۳۹۷شتاب فقط یک چهارم مایل یا ۰-۱۵۰ مایل
صفر ۶۰ خیلی کوتاهه یه لانچ اشتباه میتونه تاثیر زیادی تو زمان به دست اومده داشته باشه
کاش ب ام و همچنان موتورای سنگین و پرقدرتشو حفظ میکرد