عکاسی یک هنر است که میتوان ساعتها راجع به آن بحث کرد. در همین حال، هیچ روش معیّنی برای انجام این کار وجود ندارد و اگر کسی میخواهد در عکاسی به نتایج فوقالعاده برسد، همیشه باید به دنبال تجربههای جدید باشد. در ادامه، میخواهیم نحوه رسیدن به یک تصویر مناسب از اتومبیل را در هنگام شب بررسی کنیم.
تجهیزات
دوربین، ابزاری است که برای ثبت لحظهای نور به کار برده میشود و برای این منظور، نور را از مسیر یک لنز به سمت یک حسگر حساس به روشنایی منتقل میکند. وقتی شاتر باز میشود، این حسگر در معرض نور قرار میگیرد.
برای رسیدن به بهترین عکس ممکن، باید حسگری داشته باشید که بتواند بهسرعت تصویر را دریافت کند. به همین دلیل است که برای حصول یک نتیجه خوب، بایستی از یک دوربین میکرو ۴/۳ یا DSLR استفاده کنید. در این نوع دوربینها، لنزها میتوانند برداشته شوند و حالت «دستی» کامل داشته باشند. برخی دوربینهای سطح بالاتر، کارآیی خوبی در این زمینه دارند، ولی حسگرها و دیافراگم لنزهای آنها شاید بسیار آهسته باشند و نتوانند یک تصویر مناسب در روشنایی کم ایجاد کنند. برای کسی که به خاطر کارش، در نمایشگاههای اتومبیل برای عکاسی حضور دارد، شاید پرداخت هزاران دلار برای چنین تجهیزاتی منطقی باشد، ولی برای یک فرد عادی نیازی به پرداخت این سطح هزینه وجود ندارد. برخی دوربینهای دیجیتالی DSLR کارکرده به همراه لنزها را میتوان با قیمتی زیر ۱۵۰ دلار پیدا کرد. سپس با این بودجه محدود، میتوانید تصاویری زیبا برای خودتان ثبت کنید.
مهمتر از تنظیمات دوربین و لنز، این است که یک سهپایه محکم داشته باشید تا بتوانید زمان نوردهی طولانیتری را ثبت کنید؛ یعنی در هنگام روشنایی کم، حسگر دوربین زمان بیشتری در معرض نور قرار گیرد. هر نوع سهپایه میتواند نیاز شما را بهراحتی رفع کند؛ ولی توجه داشته باشید که نوع پلاستیکی آنها، تحت تأثیر هر چیزی میتواند لرزش داشته باشد و چندان برای دوربینهای سنگینتر مناسب نیستند. این موضوع بهویژه در جایی که باید شاتر را در زمان بیشتری باز نگه دارید، برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد.
موضوع و پسزمینه
به این منظور، روش مشخصی وجود ندارد و قانونهایی هم که توسط عکاسان حرفهای استفاده میشوند، معمولاً در عمل تغییر میکنند. همانطور که در تصاویر میبینید، یک استونمارتین ونکوییش برای موضوع عکس در اینجا استفاده شده است. هدف این بود که این خودرو در مرکز تصویر واقع شود. بنابراین، یک ناحیه جنگلی متروکه برای این کار مناسب تشخیص داده شده است. برای چنین کاری، حتماً سعی کنید که خبری از چراغهای برق در بالای سر خودرو نباشد؛ در غیر این صورت، باید با تأثیر آنها کنار بیایید؛ چراغهای برق در خیابان میتوانند باعث انعکاسهای غیرعادی در سطح بدنه اتومبیلها شوند و تعادل نور سفید (white balance) را بر هم بزنند.
روش کار
صبر کنید تا خورشید کاملاً پایین بیاید. دوربینتان را بر روی سهپایه محکم کنید. حالا ترکیببندی تصویر خود را تنظیم کنید. اگر برای این کار مشکل دارید، از قانون یکسوم (rule of thirds) استفاده کنید. سپس دوربین را در حالت «دستی کامل» قرار دهید. این حالت معمولاً با حرف M در دوربینها مشخص میشود.
اگر دوربین شما دارای حالت نمایش لحظهای (live view) بر روی LCD است، آن را روشن کنید. این ابزار برای تنظیم میزان روشنایی تصویر بسیار مفید خواهد بود. حالا مقدار دیافراگم لنز را به صورت درخشانترین حالت و طوری که تمام اتومبیل در فوکوس دوربین قرار گیرد، تنظیم کنید. مقدار فاصله کانونی (Focal length) به دوری و نزدیکی شما نسبت به خودرو بستگی خواهد داشت، ولی برای بسیاری از لنزهای معمولی با ماکزیمم دیافراگم f/3.5، اگر کمی از موضوع عکاسی فاصله داشته باشید، میتوانید تمام اجزای صحنه را به غیر از جلوی صحنه، در فوکوس قرار دهید. در هر صورت، به خاطر داشته باشید که ما میخواهیم حداکثر نور ممکن را به حسگرهای دوربین انتقال دهیم. دیافراگم (Aperture) مقدار عمق میدان را مشخص میکند و وقتی آن را کاملاً باز کنید، میتواند برای شما یک موضوع درخشان با فوکوس خارج از پسزمینه ایجاد کند. اگر از مقدار بازشدگی دیافراگم کم کنید و مقدار F-number را افزایش دهید، مقدار نور کمتری را دریافت خواهید کرد. بنابراین همیشه سعی کنید که تنظیمات نوردهی و حساسیت دوربین را مطابق با یکدیگر انجام دهید.
همچنین تصویری که میخواهیم ثبت کنیم، باید تا حدّ امکان عاری از نویز باشد. بنابراین، مقدار حساسیت حسگرها (ISO) را در پایینترین حدّ ممکن، که بایستی ۱۰۰ باشد، قرار دهید.
اگر در حالت «نمایش لحظهای» قرار دارید و مشاهده میکنید که تمام صفحه کاملاً تاریک است، کاری که باید انجام دهید این است که مقدار نوردهی را بالا ببرید. این کار معمولاً با چرخاندن تنظیم کنار دکمه شاتر دوربین ممکن میشود. مقدار نوردهی در واحد زمان مشخص میشود.
اتوفوکوس کردن لنز؛ این کار باعث میشود که موضوع اصلی تصویر در فوکوس قرار گیرد و «اندازهگیری روشنایی» را فعال میکند. این به شما میگوید که چقدر زمان باید برای تصویر نوردهی داشته باشید. یک علامت در زیر exposure meter قرار دارد که رسیدن به نوردهی مناسب را به شما اطلاع میدهد. ازلحاظ تئوری، نوردهی مناسب زمانی که این ابزار مقدار صفر را نمایش میدهد. وقتی که عدد منفی باشد، به این معناست که موضوع شما روشنایی لازم را ندارد و مقدار مثبت نیز نشاندهنده این است که موضوع دارای روشنایی بیشازحد است.
حالا دکمه حالت Drive را پیدا کنید و آن را از وضعیت One-Shot خارج کرده و در وضعیت عکاسی با تأخیر ۲ ثانیهای قرار دهید. در نتیجه، لرزش اندک دستان شما در هنگام برداشتن دست از روی شاتر حذف خواهد شد.
حالا برای گرفتن یک عکس آماده هستید. شاتر را فشار دهید و صبر کنید تا زمان نوردهی تمام شود. سپس تصویر را بررسی کنید و از میزان نوردهی مناسب مطمئن شوید. در این حالت، میتوانید مقدار نوردهی را کم و زیاد کنید و برای رسیدن به افکتهای موردنظر خود، با تنظیمات دیگر بازی کنید.
رنگآمیزی روشنایی: وقتی شاتر باز است، اگر یک منبع نور خارجی مانند یک چراغ گوشی موبایل داشته باشید، میتوانید با این نور در تصویر خود رنگآمیزی کنید. همینطور میتوانید از آن برای نورپردازی بهتر موضوع خود استفاده کنید. نمونهای از این موضوع را در روشنایی جلوی صحنه در تصویر زیر ملاحظه میکنید.
همچنین میتوانید در حالتی سرخوشانه، چیزهایی در آسمان بنویسید.
افکت جالب دیگر در هنگام راهافتادن خودرو است که باعث ایجاد خطوط مستقیم در تصویر میشود.
اگر از طرف مقابل تصویر را برداشت کنید، این افکت بیشتر خود را نشان میدهد. در اینجا، تصویری را مشاهده میکنید که قبلاً گرفته شده است.
افکت زوم: اگر زوم لنز دارید، در طول یک عکاسی با زمان نوردهی طولانی، میتوانید با چرخش حلقه تنظیم بزرگنمایی میتوانید یک افکت محو فوقالعاده ایجاد کنید.
پنلهای بدنه شفاف: با زمان نوردهی بالا، شما میتوانید تصاویری نیز ایجاد کنید که پنلهای بدنه اتومبیل شفاف در خود داشته باشند. به عنوان مثال، در تصویر زیر، زمان نوردهی ۱۴ ثانیه بوده و در این مدت ۷ ثانیه کاپوت بالا و ۷ ثانیه کاپوت پایین بوده است.
از آنجایی که برداشتن بخش کاپوت باز مدّنظر بوده، یک تصویر دیگر با کاپوت بسته گرفته شده است.
سپس در فتوشاپ، این دو بر روی هم افتاده و قسمتهای لازم از آنها حذف شده است. در نتیجه، یک استون مارتین با یک کاپوت شفاف داریم.
در همین حال، میتوانید با زوایای مختلف، زمانهای نوردهی متفاوت این کار را آزمایش کنید و آنها را در خانه، مطابق دلخواه خود ویرایش کنید.
برای اینکه چشمانداز شما محدود به استون مارتین بالا نشود، تصاویر زیر را از یک پورشه ۹۲۸ GT ملاحظه کنید.
مهراب
۹ خرداد ۱۳۹۴چرا استون انقدر قشنگه
فکر کنم دلیلش دست ساز بودنشه
AliZeus
۹ خرداد ۱۳۹۴همون، ماشینه خشگله، ربطی به عکاسی نداره :D
از این ماشین با دوربین 3 مگا عکس بگیری خوشگله…
Archi khan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴والله راست میگی.
ماشین خوشگله ، حالا بهترین عکاسه دنیا با دوربین اش از یه تیبا عکس بگیره ،
خوشگل میشه به نظر شما ؟!
(منظور اتومبیلهایی با طرح زیباست ، خدایی نکرده هنرمندان عکاس عزیز اشتباه برداشت نکنند)
فرید
۹ خرداد ۱۳۹۴همبشه ب عکاسی علاقه داشتم ولی برغیر از ی گوشی ۸مگا پیکسلی چیزی ندارم با همونم عکسایی انداختم که خیلی ها باور نمیکنن که من انداختم بیشترشم تو شبکه های اج
چتماعی برادران دزدیدن به اسم خودشون زدن
K.MAK.MISEL
۹ خرداد ۱۳۹۴ما با همین دوربین VGAخیلی بهتر عکس میگیریم :)
Mclaren
۹ خرداد ۱۳۹۴آستون مارتین انگلیسی خوش استایل و دوست داشتنی ♥
شایان
۱۰ خرداد ۱۳۹۴به ما میگن متعصب نمیدونم چرا سایت شده کلا ضد آلمانی تا ما بخوایم حرف بزنمیم در درجه اول چاپ نمیشه چاپم بشه با کلی… بعدشم باید محکوم به متعصب بودن بشیم یه سری هم که عزیز شده ی اینجا هستن هر فحش و ناسزایی هم بگن چاپ میشه انگلیسی دوست داشتنی یعنی چی الان من میگم انگلیسی آشغال(واقعا هم همینطوره) عمرا اگه این مطلبم درست و حسابی چاپ بشه
Erfan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴چرا بلد نیستید مودبانه نظرتون رو برسونید؟ ایشون الان توهینی به آلمانی ها کرد که الان داری میگی انگلیسی های آش.غال؟ اصلا توهین به دیگران رو داخل نظر ایشون میبینی؟ چرا قبول نمیکنید طراحی این ماشین خارق العادس؟ جوایزی که استون به خاطر زیباییش برده دیدید؟ چرا قبول نمیکنید که سلیقه ها متفاوته و همه قرار نیست که آلمانی ها رو دوست داشته باشن. تا الان مگه ماشین انگلیسی داشتی که داری میگی آش.غال؟
رضا
۹ خرداد ۱۳۹۴عکاسی کردن یه هنر محسوب میشه و علاوه بر اون به خلاقیت سعی و تلاش و یه دوربین خوب نیاز داره که من همه رو دارم بجز آخری!
MOHAMMAD
۹ خرداد ۱۳۹۴استون مارتینه خیلی باحاله.
مسعود
۹ خرداد ۱۳۹۴انقدر استون قشنگه که اصلا از موضوع اصلی پرت شدیم
علي رضا
۹ خرداد ۱۳۹۴ممنون از این مقاله..بعد از مدت ها یه مقاله ی آموزشی خوب گذاشتید.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۹ خرداد ۱۳۹۴یه چیز تو عکاسی خیلی مهمه و اونم لنزه
لنز خیلی خیلی مهمتر از دوربینه و اینو خیلی ها نمیدونن
برخلاف چیزی که گفته شد…با ۱۵۰ دلار هیچی دستتو نمیگیره تو مملکت ما
پس اون خط رو بیخیال بشین
وقتی شاتر دوربینو باز میگذاری عکس نهایی خیلی خیلی متفاوت با چیزی در میاد که میبینی
بازکردن دیافراگم بیش از حد ممکنه عکسو خراب کنه چون به هر حال همیشه ممکنه یه اتفاق غیر منتظره بیوفته…از طرفی طولانی شدن زمان عکاسی هم یه همچین مشکلی رو داره البته به شکل دیگه…پس باید بین این دوتا یه تعادل انجام بشه
برند دوربین اینقدر تاثیر گذاره که فکرشم نمیکنین
دوتا برند نیکون و کانن در کشور در دسترس ترند
دوربینای نیکون معمولا کیفیت رنگ بهتری دارند و رنگ اجسام بهتر از دوربینای کانن در میاد
البته در حالت عادی کار هر کسی نیست تفاوت این دوتا رو بفهمه و بیشتر در شرایط خاص مشخصه مثل نور کم یا نور خیلی زیاد یا زمان نوردهی بالا…دوربینای کانن معمولا مرز بین اشیا رو بهتر از دوربینای نیکون ثبت میکنن و قابلیت تشخیص رو بالا میبرن
اینجا دوربینای نیکون عملکرد بهتری به دوربین های کانن دارند…
وقتی نور اضافی و ازار دهنده تو تصویر باشه میشه با فیلتر حذفش کرد البته اثرات ناخواسته دیگری رو هم میزاره که بسته به نوع فیلتر و کاربریش هست از همه بدتر تصویرت یه حالت فیک بودن میگیره که ممکنه برای عده ای خوشایند نباشه…
و اما در مورد لنز های با قابلیت زوووم…هیچوقت پولتونو بابت همچین اشغالی خرج نکنید
قشنگ لول کار دو سه مرحله پایین میاد و به این یکی دو نوع عکس نمیارزه
تو این نوع عکاسی(مخصوصا بدنه شفاف) بعضی وقتا تغییرات ناخواسته در محیط بوجود میاد پس بهتره قبل از کار چند تا عکس از محیط بگیریم و بعد بریم سراغ ترفند بدنه شفاف…البته این عکس میتونه با نوردهی بالا باشه (که با ماشین همخوانی پیدا کنه) یا عکس با نورهی پایین و سریع باشه(که انگار یه عکس معمولی گرفتی و راستی راسی کاپوت استون شفافه)
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۹ خرداد ۱۳۹۴نمیدونم چرا این نظرات همش میره تو تایید !!!!
اینو خواستم بگم
جدا از کامنت بالا که بعدا تایید میشه
یه روش عکاسی به ذهنم رسید اگه امکاناتشو دارید حتما انجام بدید
ماشینو ببرید داخل شهر در جایی که رفت و امد زیاده ولی نور چراغ های خیابون و مغازه ها خیلی زیاد نباشه یا دوربین پشت به اونها باشه
ماشینتونو یه جا پارک کنینکه پشتش محل حرکت ماشین ها باشه
دوربینو عمود به مسیر حرکت ماشین ها تنظیم کنید
دیافراگمو نباید زیاد باز کرد
یه چراغ ملایم هم داخل ماشین روشن کنید که از زیر به بالا نور بتابه (چراغ داخل ماشین مناسب نیست)
حالا زمان نوردهی بین ۴ تا ۱۰ ثانیه
شاترو باز کنید و ببینید چی در میاد
چون من سلیغه شمارو نمیدونم! اگه به نظرتون نویز تصویر زیاده دیافراگمو کمی ببندید و زمان نوردهی رو بالا ببرید…اگه به نظرتون نویز ها جالبن خب برعکس عمل کنید
احمد باقری
۹ خرداد ۱۳۹۴واقعا ماشین زیبایی است.
صادق
۱۰ خرداد ۱۳۹۴درود
مطلب جالبی بود
اما بیشتر ماها همیشه یه دوربین حرفه ای همراه خودمون نداریم، و شاید حرفه ای ترین دوربین همراه ما، موبایلمون باشه
راستش باید بگم تو هر بازه ی زمانی هیچ گوشی رو ندیدم که بهتر از پرچم دارای نوکیا (در زمان خودش) بهتر عکس بگیره
همیشه دوربین های حرفه ای (در رنج گوشی) داشته
یکم بی ربطه ولی دونستنش خالی از لطف نیست:
راستش لومیا 1520، تا حالا دوربین رو دستش ندیدم (البته همیشه مواظب باشید که سر بحث تراکم پیکسل صفحه، سرتون کلاه نره ;) ، یه مثال میزنم
1520 با z3 و note 4 عکس گرفتیم، در وحله ی اول عکس های 1520 یکم بی کیفت تر بودن (به خاطر اینکه تراکمش از اون 2 تا کمتر بود) ، ولی وقتی هر 3 عکس رو ریختیم روی یه گوشی اونجا معلوم شد کدوم دوربین چی کارس)… بگذریم
با 1520 عکس های خارق العاده ای تو شب میشه گرفت، چون دیافراگمش خوب باز میشه، فک کنم ماکزیممش f/2.5 باشه
همینطور تا 4 ثانیه هم باز میمونه (فقط زمانی کاربرد داره که محیط آروم و با حداقل تغییرات باشه)
iso هم روی 64 هم تنظیم میشه (از 100 که معمولا کمتریم میزان هست هم کمتر)
خلاصه اینکه بچه هایی که این گوشی رو دارن، واقعا میتونن ازش لذت ببرن
(شرمنده اگه کمی بی ربط شد)
ارادتمند همگی
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۰ خرداد ۱۳۹۴صادق جان اگه واقعا همچین سیستمی داشته باشه پس باید یه تجدید نظری تو خرید گوشی بعدیم بکنم…
البته باید شرایط بقیه و همچنین قیمت مدلو در نظر گرفت…
Erfan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴رضا داداش من دارمش این گوشی رو. صادق کاملا درست میگه. عکس هایی میگیره که اصلا فکرش رو نمیکنی. الان دوربین پرچمدارهای اندرویدی 2015 مثل گلکسی اس 6 رو با پرچمدار های ویندوز فونی یعنی2013 لومیا 1520 و2014 یا همون لومیا 930 مقایسه میکنن. تو تمام تست های عکاسی هم همیشه رقبا رو شکست دادن. اعجوبه های نوکیا هستن این دوتا. لنزشون ساخت کارل زایسه و فناوری اختصاصی PureView نوکیا روی دوربینشونه.
اینم چند تا تصویر از لومیا 1520:
http://tech.firstpost.com/wp-content/uploads/2014/01/nokia_lumia_1520_5.jpg
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/11/IMG_8747-Version-2.jpg
http://pocketnow.com/wp-content/uploads/2013/06/DSC00016.jpg
اینم عکسش در کنار لومیا 930 و سیستم عامل ویندوز 10 موبایل:
http://winphone.ir/wp-content/uploads/2015/05/DSC03834.jpg
صادق
۱۰ خرداد ۱۳۹۴آره عرفان جان، حرف نداره
راستی تو جزء ویندوز اینسایدر نیستی؟ (ویندوز 10 رو نصب نکردی؟)
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۰ خرداد ۱۳۹۴کار زااااااایس؟!؟!؟!؟!
اصن من دیگه حرفی ندارم …
صادق یه روز یادم بنداز مفصل در موردش بحرفیم
صادق
۱۰ خرداد ۱۳۹۴باشه رضا
پایه ام شدید
صادق
۱۰ خرداد ۱۳۹۴آره رضا، حرف نداره
البته پرچم دار جدید ماکرو اواسط یا اواخر تابستون میاد (اگه بعدا تاخیر نخوره)
میتونی اونو هم مد نظر داشته باشی، البته بعید میدونم قیمتش زیر ۲.۵ بیاد!!
Erfan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴چرا صادق جان. هم رو پی سی و هم رو گوشی ویندوز ۱۰ رو دارم. اینسایدر و آزمایش کننده هستم.
صادق
۱۰ خرداد ۱۳۹۴منم روی کامپیوتر با virtual machine نصب کردم
عرفان ولی روی گوشی، من هنوز 8.1 ام، میخواستم بدونم روی گوشی، ویندوز 10 چطوره؟؟
هنگ داره؟
اذیت نمیکنه؟
اجرا و نصب برنامه ها چی؟ مشکل نداری؟
کلا چه مشکلی داره؟
نصب کنم یا صبر کنم؟
Erfan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴صادق جان مشکل که داره و تنها دلیلی که من تا الان به 8.1 دانگرید نکردم، کیفیت خارق العاده برنامه های یونیورسالشه. مشکلات عمده ای که من باهاشون مواجه شدم اینا هستن:
– ری استارت شدن خود به خود
– هنگ شدید در منوی استارت و نشون دادن پیام Resuming
– نصفه شدن تصویر زمینه
– هنگ در فایل اکسپلورر
– بسته شدن خود به خود اینترنت اکسپلورر وقتی که میخوای عکس رو ذخیره کنی
– لگ زدن تو دوربین
– دریافت نشدن بعضی تماس ها
– درست کار نکردن پیام رسان ها
و…
در کل به نظرم بهتره نصبش نکنی و یا این که تا بیلدهای بعدی صبر کنی. چون واقعا مشکلاتش آزار دهنده هستن. اما کیفیت برنامه های یونیورسال و دستیار صوتی کرتانا عالیه.
صادق
۱۰ خرداد ۱۳۹۴خب پس هیچی عرفان، من به این مشکلات یکم حساسیت دارم، ;)مخصوصا به resuming
حالا توی بیلد های بعدیش اگه بهتر شد به فکری به حالش میکنم
ارادت داشی
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۰ خرداد ۱۳۹۴صادق اگه تونستی اون روشی رو که بالا نوشتم انجام بده عکس نهایی رو واسم بفرست ببینم چی درمیاد…
صادق
۱۰ خرداد ۱۳۹۴باشه رضا، توی اولین موقعیت این کارو میکنم
این لینکای زیر عکسایی که خودم گرفتم (البته توی روز)
این عکسها یه نکته داره و اینه که اینا 5 مگاپیکسلی ان (با همون 1520)
من اصلا دوربین رو تنظیم نکردم و عکس گرفتم، فقط میخوام قدرت تفکیک رنگ و توانایی نشون دادن رنگ های واقعی رو ببینی، نه کیفیتش (گرچه کیفیتش هم کم نیست)
http://uupload.ir/files/hw88_wp_20150526_20_00_33_pro.jpg
http://uupload.ir/files/pcjh_wp_20141126_06_02_50_pro.jpg
ببین و نتیجه رو بگو
رهگذر
۱۰ خرداد ۱۳۹۴چه عجب اینجا چشم بسته نمیگن اَپل . وینفون فوقالعادست و حتما ویندوز 10 گوشی هم توانایی بالایی خواهد داشت
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۰ خرداد ۱۳۹۴صادق عکسایی رو که فرستادی دیدم
عکس دوم کیفیت واقعا خوبی داره
اما عکس اول…
یذره تو ثبت نور بالا مشکل داره انگار(مشکلی که تقریبا تمام دوربینای تلفن همراه دارند) نور چراغ ها برای عکسی که با حداقل زمان شاتر گرفته شده یکم زیاد تو چشم میاد ( اینو نسبت به یه دوربین حرفه ای میگم وگرنه درقیاس با خودش واقعا خوبه)
البته گفتی که تنظیم نکردی دوربینو
یبار هم تنظیم کن و عکس بگیر
تو نور زیاد
نور خیلی کم
شاتر باز و…
با حالتای متفاوت عکس بگیر
تفاوت به دوربین تو همچین شرایطی مشخص میشه
Erfan
۱۰ خرداد ۱۳۹۴رضا جان اینم یه نمونه تصویر ثبت شده با دوربین 41 مگاپیکسلی لومیا 1020. البته عکس از خودم نیست.
http://isource.com/wp-content/uploads/2013/08/lumia-1020-flower.jpg
اینم خود گوشی لومیا 1020:
http://www.dailymobile.net/wp-content/uploads/2013/09/Lumia1020-trio.png
hero
۱۱ خرداد ۱۳۹۴این دیگه چه مقاله ای بود؟
یه پیکان وانت هم شب قشنگ تر از ایناس
بستگی به خلاقیت عکاس داره
نه مدل ماشین
faramarz
۲۱ دی ۱۳۹۵جونم آستون مارتین