همهی ما میدانیم که استفاده از چراغهای جلوی زنون باعث بهبود دید و ایمنی و البته زیبایی خودرو نسبت به نمونههای هالوژنی استاندارد میشوند.
اما دربارهی قدم بعدیای که در تکامل سیستمهای روشنایی خودرو برداشته شده نظرتان چیست؟ آیا چراغهای LED واقعاً دیدی واضحتر از جاده را در شب فراهم میکنند؟ خوشبختانه دو دستگاه پورشه ۹۱۱ به تازگی برای بررسی اینکه کدام سیستم بهتر است با یکدیگر مقایسه شدهاند.
در نهایت باید گفت اگر جیب پرپول تری دارید و چراغهای LED را انتخاب میکنید پس میتوانید از مزیتهای بیشتری بهرهمند شوید. در اینجا باید گفت چراغهای جلوی زنون اساساً نسخههای روشنتر و قویتر چراغهای عادی هستند، اما چراغهای LED کاملاً متفاوت بوده و بجای فیلامنت و گاز از دیودها و الکترونها استفاده میکنند.
به همین خاطر چراغهای LED میتوانند کوچکتر طراحی شوند و البته طول عمر بیشتری داشته باشند و از طرف دیگر انرژی کمتری را نسبت به زنون ها استفاده کنند. البته ساخت سیستمهای LED هزینهی بیشتری را طلب میکند و به همین دلیل است که برای خرید نمونههای LED باید دست خودتان را به میزان بیشتری در جیب مبارک فرو کنید!
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۶کجای کارید دیگه led هم داره منسوخ میشه یه مقاله از چراغ های لیرزی که بی او و و ایودی دارن بخونید واقعا شیفته این تکنولوژی میشید با مصرف نصف کمتر led نوری داره که تا ۵۰۰ متر حداقل روشن میکنه و با تعجب اینکه چشم رو هم اذیت نمیکنه و با همون لیرز فاصله و یا موجودات زنده رو هم تشخیص میده
حسين
۹ فروردین ۱۳۹۶درود.
بنز هم تکنولوژی LED رو اونقدر گسترش داده که ب ام و آئودی هم به سمتش جذب شدن. تطبیق پذیری و قابلیت کنترل پرتوهای نور در تکنولوژی LED بیشتر از لیزره. ب ام و گفته احتمالا ما هم در LED سرمایه گذاری کنیم. بنز هم گفته بود تکنولوژی لیزر مال دهه 90 هستش و ما علاقه ای بهش ندارم.
گرچه چراغای لیزری ب ام و که در i8 و سری 7 هستن خیلی عالی هستن. همینطور چراغای عقب OLED که اولین بار در M4 GTS استفاده شد، اما LED خیلی عالیه.
Alireza.GT86
۱۰ فروردین ۱۳۹۶تا جایی که من میدونم اولین چراغ های لیزری رو مرسدس روی یکی از مدل هاش نصب کرد ( مطمئن نیستم ولی فکر میکنم نسل فعلی s class بود) اگه اشتباهه لطفا بگید ، مرسی
حميد
۹ فروردین ۱۳۹۶سلام با این مقایسه اخر فیلم نمی دونم شبها ما چجور رانندگی میکنیم
من نمی دونم کدوم منسوخ شده فقط میدونم بالا نود درصد چراغها تو کشورمون هالوژن هست
البته این حدس من است
Madjid
۹ فروردین ۱۳۹۶.
چراغ های LED گرون ترند و مسلما این قیمت بیشتر اثر خودش رو در کیفیت و کارایی اینلامپ ها نشون خواهد داد.
Alireza.GT86
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اصلا کل مقاله رو بیخیال ، با چراغ قوه میریم تو جاده ، ولی انصافا عکس اول ❤❤❤❤ “عشق” است!
mory
۱۰ فروردین ۱۳۹۶مطلب بسیار خوبی بود
ولی با نهایت احترام باید بگم که مقاله می تونست پر بار تر باشه
Mori Ca.
۱۱ فروردین ۱۳۹۶مقاله نبوده دوسته خوب.. ۱ ویدیو نسبتا خوب از یه شبکه یوتوبی بود که خیلی ساده و در عمل تفاوتارو نشون داد، سخت نگیر
Aria
۳۰ فروردین ۱۳۹۶زنون های فابریکی که روی ماشینهای خارجی هستن نور خیلی زیادی ندارن ولی سریع شارژ میشن. من روی ماشین قبلیم یه زنون ۱۵۰ وات واقعی داشتم ۲۰ ثانیه طول میکشید شارژ کامل شه و به حد اکثر نورش برسه .ولی بعد از بیست ثانیه که شارژ کامل میشد انقدر نورش زیاد بود که چشمای خودم اشک میومد ازش چون اجسام روبرو رو انقدر روشن میکرد که بازتاب نورش کور کننده بود . البته بگم هیچوقت در مواقعی که ماشین از روبرو میومد روشنش نمیکردم چون خطرناک بود. من فکر کنم اگه اون زنون رو میاوردم توی این آزمایش واقعا بقیه چراغا دیگه به چشم نمیومدن
جنوب
۱۶ بهمن ۱۳۹۶زنون که خیلی عالیه روشناییش. فقط یکم مکث داره تا نور کامل رو بده.من که خیلی از چراغا ماشینم راضیم.حالا LED چیه دیگه!!!!! اون رو تجربه نکردم