تقریباً کم کردن ارتفاع هر خودرویی باعث زیباتر شدن ظاهر آن میشود. البته برخی روشهای اشتباه برای کاهش ارتفاع خودروها وجود دارد. بریدن فنرها بدترین روش ممکن است.
به منظور نشان دادن میزان بد بودن این روش، سایت Car Throttle این کار را با یک هوندا آکورد قدیمی انجام داده و نتایج به دست آمده شگفتآور نبودهاند.
با بریدن تنها یک دور از کمکها، ارتفاع آکورد حدود ۱ سانتیمتر پایین آمده و درحالیکه شاید این کار باعث افزایش جذابیت ظاهری خودرو شده اما در واقع راندن خودرو در جاده ثابت میکند که سواری آن فرسنگها با راحتی فاصله داشته و این ور آن ور پریدن آکورد در دستاندازها نشان میدهد که سواری خودرو اصلاً خوشایند نیست.
اگر میخواهید ارتفاع خودرویتان را کم کنید راههای امنتر و هوشمندانهتری وجود دارند. ارزانترین راه خرید یک دست کمکهای کم ارتفاع طراحی شده برای خودرو است اما انجام این کار میتواند باعث افزایش فشار روی ضربهگیرها شود. روش دیگر این است که شما میتوانید کمکها و ضربهگیرهای استوک را از بازار خریداری کنید و از عملکرد هماهنگ و خوب آنها با یکدیگر مطمئن شوید.
silver
۲۹ مرداد ۱۳۹۶تاثیر منفی در سواری و افزایش ضربه به اتاق و سر و صدا افتادن ماشین بماند
در ماشین های دیفرانسیل جلو با ارتفاع نرمال همیشه خروجی گیربکس و مجموعه دیفرانسیل که محل نصب شفت پلوس ها هستند بالا تر محل نصب سر دیگر شفت که پشت مجموعه چرخ و توپی اون هست. در اصل در ماشین نرمال شفت پلوس با توپی چرخ و محل نصب شفت به گیربکس یه زاویه ای داره ، وقتی ماشین کف خواب میشه این زاویه کم میشه یا از بین میره و خروجی مجموعه دیفرانسیل با چرخ ها در یک امتداد میافتن !!!!!! که باعث میشه سه شاخه پلوس و سر پلوس توی فشار شدیدی کار کنه و یا درجه آزادی لازم برای انتقال نیرو در نوسانات تعلیق رو نداشته باشه ، اینطور میشه که در مواردی ماشین هر ۲_۳ ماه شفت کامل پلوس دو طرفش باید تعویض بشه .
ولی وقتی کسی عشقشو داره همه چیزو به جان میخره هرچقدر هم بگی کارشو میکنه…
Roham
۲۹ مرداد ۱۳۹۶نسبت ارتفاع مجموعه فنر بندی (بالای فنر تا مرکز چرخ) به عرض ماشین ( آکس تا آکس چرخهای همون محور) باید بین 0/81 تا 0/86 باشه تا این زاویه ورودی شفت به جعبه دنده درست باشه که به قول سیلور جان با کاهش ارتفاع این زاویه و این نسبت به هم می خوره و هزینه های دیگه رو در پی داره.
علاوه بر این عوض کردن رینگ و لاستیک با ابعاد عجیب و غریب اونم به بهای زیبایی ! از این دست کارهاست که تو کشور خودمون زیاد می بینیم
جالبه که این دوستان معتقدند که با کاهش ارتفاع تعادل ماشین بهتر می شه!
سوالم اینه که تعریفتون از تعادل چیه؟
تعادل فقط چپ نکردن نیست ، لیز خوردن ماشین هم از ضعف تعادل خودرو محسوب میشه که قسمت قشنگش اینه که دریفت و دستی و … می کشن ، ولی سر پیچ و با سرنشین پر ( مثلا خونوادتون) هم این سر خوردن رو دوست دارید؟!!!
Reza
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ممنون از آقای احمدزاده به خاطر این مطلب.کلمه ی درست بریدن فنر هاست نه کمک فنر.چون کمک فنر وظیفه ی دیگه ای داره و اگه کمک فنرو ببریم دیگه قابل استفاده نیست.
Sina
۲۹ مرداد ۱۳۹۶من یکی که عاشق اینم ماشینم شاسیش یک متر از زمین ارتفاع داشته باشه تا از هر دست انداز و مانعی به نرمی و راحتی رد بشم
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۶قطعا منظور نویسنده بریدن فنرها بوده نه کمک فنرها!!!!
اميرحسين رادفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۶فک کنم متن و سر سرى ترجمه کردین کمک فنر که چیزى نداره که بریده شه اونى که ۹۹٪ مردم به اشتباه بهش مى گن کمک فنر فنر لول که بریدنش حتى از لحاظ مالى هم به صرفه نیست دیگه خریدن یه فنر لول خوب منطقى بیشتر از ۱۰۰تا ۳۰۰ تومن هزینه نداره که ادم بیاد این کار و کنه
شاهین پسر
۲۹ مرداد ۱۳۹۶کف خواب بازی هم حس و حال خودشو داره حالا شما هرچی میخوایید به این نوع روش ماشین بازی گیر بدین بی فایدس کار خودشونو میکنن.منم خودم اشق اینم یک سانت از چرخ ماشینم بره توی گلگیر اما نه درحدی که کف ماشین بچسب به زمین!
ارتفاع پایین جذابیت ماشینو دو چندان میکنه اما نه درحدی که بخوای ماشینو به خرج بندازی.من وقتی میبینم ماشینی کاملا چسبیده به زمین و کمبر 45درجه زده به چرخاش حالم بهم میخوره ازشون.از کمبر هم باید مهندسی استفاده بشه مثلا 5درجه باشه که چسبندگی ماشین هم دو برابر بشه نه اینکه چرخا جوری از هم باز شده باشن انگار زیر ده تن بار هستن!!!از بازی کردن ماشین تو ارتفاع پایین و خشکی فنرها لذت میبرم واقعا حس خوبی میده بهت انگار تو گهواره بچه خوابیدی و تکون میخوری.الانم دیگه پدیده ای به اسم پنوماتیک اومده مشکل حل شده کاملا ارزش داره واس کف خواب بازا
فرضعلی عشوری
۲۹ مرداد ۱۳۹۶من یک پراید دمپایی وانت تو راهبند دیدم از لامبورگینی ارتفاعش به زمین کمتر بود!!یک ویراژی هم می داد پشتشم یک متنی نوشته بود یادم نمیاد ولی یه لحظه راننده رو دیدم انگار سوار پورشه بود و از هندلینگش داشت لذت می برد خخخ!!!
شاهین پسر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶شاید باورت نشه ولی واااااقعا حال میده وقتی ارتفاع پایین و خشکه و لایی میکشی ی حس عجیبی بهت دست میده انگار فرمولا وان سوار شدی.من ی 405 دیدم کامل چسبیده روی زمین و توی خیابون از بین ماشینا لایی میکشید ی ویو خیلی جالبی به خودش گرفته بود هرکی میدیدش ذوق میکرد.انگار ماشین کنترلیه.اینم بگم ارتفاع ماشین پایین باشه و چرخا ی کمی کمبر داشته باشن واقعا هندلینگ تاثیر داره چ پراید باشه چ پورشه البته بغیر از ماشینای هاچبک
aston martin
۲۹ مرداد ۱۳۹۶بهترین راه اینه که دست به ماشین فابریک نزنید اگر لازم بود شرکت خودش اینکارو میکرد
برید خودرویی با تعلیق قابل تنظیم بگیرید راحت باشید چرا ماشینو داغون میکنین
راستی این بررسی راضی کننده نبود در خصوص تاثیر رو هندلینگ چیزی نگفت
بنیامین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰هیچ ربطی نداره و دلیل منطقی نیست طرف رفته بود لامبورگینی سوپر اسپرت رو دوباره تیون کرده بود حالا چی میگی؟
Mahdi
۱۹ فروردین ۱۴۰۲شرکت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعتم گذاشته اگه بد بود شرکت نمیراشت پس همیشه تخته گاز بریم
معین
۳۰ مرداد ۱۳۹۶چه استاندارد چه غیر استاندارد
ارتفاع هرچه قدر کمتر بشه. سواری خشک تر میشه
ولی بنظرم خودروهای ایران خوردو کلا یکم رو هوا هستن
من روا سال دارم. فنر جلو رو نصف کردم. تازه ارتفاعش شده در حده یه ماشینه خارجی
آریا
۲۶ مهر ۱۳۹۶همین کاری که کردی هم باعث خشک شدن سواری ماشین میشه
آریا
۲۶ مهر ۱۳۹۶درسته که ارتفاع ماشینای ایرونی زیاده و رینگ هاشون هم کوچیکه ولی با این آسفالت ناهموار و سرعت گیر های رشته کوه مانند ارتفاع زدن و افزایش سایز رینگ خیلی کار اشتباهیه و کیفیت سواری ماشین از کیفیت سواری خر هم کمتر میشه
اصغر
۱۵ اسفند ۱۳۹۶من ماشینم پرایده
انقدر ارتفاش پایینه که لاستیکام تو گلگیره
ولی چون طبق اصول ارتفاع زدم هیچ مشکلی پیش نیومده واسم
1 سالم هست که جلوبندیم رو عوض نکردم
لاستیک فاق کوتاه,کمک پوسته کوتاه.فنر ریسی کوتاه.رینگ المینیومی سبک.استرس بار.تقویت شاسی ها
این کارارو بکنین هیچی نمیشه
بزن لایکو
علیاکبر
۱۰ آذر ۱۳۹۷من با پراید استاندارد بهد از ۳ سال هنوز جلوبند میگفت سالم هست نیاز نیست عوص کنی
Mahdi_SLX
۲۶ مهر ۱۴۰۱منظورتون از تقویت شاسی ها چیه و چیکار باید بکنیم . میشه تقویت کرد یا کاری کرد زیر ماشین کمتر آسیب ببینه؟
ممنون
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸با سلام
درد اینجاست که کمکفنر را که پیچی میکنند مثلا برای کم کردن هزینه تعویض آن، بدون هماهنگی بورگین را هم کوتاه میکنند.
سوال من اینه که اگر کوتاه نکنند به کمک فنر پیچی یا تعمیری آسیب میزنه؟
ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.
Amir
۹ تیر ۱۳۹۸شما اینکاره نیستی وگرنه فنرو میبری حرارت میدی میندازی زیر ماشین اونم اوستا کار خودشو میخاد وگرنه سال ۸۰ نه پنومات بود نه فنر کمک اسپورت با همین فابریک رو پارس با اون وزن ارتفاع میخورد چه زیر پایی پیدا میکرد حتی پنوماتیک نرمی استاتیک رو نداره مثه جت اسکی میمونه هیچوقت یادتون نره پیش هرکسی فنر کوتاه نکنید
شاهین
۵ دی ۱۳۹۸ماشینای ایرانخودرو و سایپا چون سیستم تعلیق بدی دارن به اجبار ارتفاع خودرو رو بالا نگه میدارن که نرم جلوه بده من تو خودرو سازی کرمان موتور هستم حتی شاسی بلند های دنیا هم به اندازه ی این ماشینها ارتفاع ندارن حالا یکم کاهش ارتفاع اصولی با فنر مناسب و کمک فنر اصطلاحا کوتاه با لاستیکای سایز ۲۰۵ روی رینگ معمولی برای پژو و… برای پراید هم سایز ۱۷۵ .جوابشو میده
محمد رضا
۱ شهریور ۱۳۹۹با سلام خدمت دوستان . تجربه ثابت کرده که هر کاری رو طبق اصول و استانداردش باید انجام داد و همونطور که واسه رفتن به شمال باید هزینه کرد واسه هر کاری باید هزینه کرد چه علمی و چه مادی . بنظر من میشه گشت و از ماشینهای خارجی با سیستم مکفرسون کمک گرفت .من چرخ جلو ماشینم هر ۶ ماه یکبار بلبرینگ میشکست تا اینکه هم سایز پراید رو تو ماشین هیوندا پیدا کردم و از اون روز راحت شدم .
MahdiHz
۲۳ تیر ۱۴۰۲مجبوریم پایین بیاریم تا این گاریا یکم استاندارد بشه مخصوصا کوییک که از هر ده تا سه تاش چپ میکنه
احمدef7
۳ اسفند ۱۴۰۲من ماشینم توسط نفر قبلی خوابیده بود منظورم اینه ارتفاعشو کم کرده بود درحدمنطقی، مدام کمکام خراب میشد بعداز تعویض کمک و اسفتاده از فنر فابریک ماشین بیش از حد نرم شد و دست اندازهارو حس نمیکردم، الان خیلی راضیم، دوست عزیز شاید بگی ماشینو میارم پایین خوشکل میشه تعادلش سرپیج بهتربشه ولی نرمی و سواری راحت رو از خودت میگیری و خودتو بخرج میندازی ماشین بصدا میفته و کوبش کمک فنرو جلو در چاله و صدای که داخل اتاق میپیچه اخ