اینجا هوا سرد و خشن است و حقایقی غیرقابلانکار دربارهی لاستیکهای زمستانی وجود دارد. اگر دمای هوا در مکانی که زندگی میکنید به زیر ۷ درجه سانتیگراد رسید موقع استفاده از این لاستیکهاست.
بله حتی تراک یا شاسیبلند دو دیفرانسیل شما باید به لاستیکهای زمستانی مجهز باشد. خودروی شما چهارچرخ محرک خوانده میشود نه چهارچرخ متوقف!
و پیش از آنکه به رانندگی خوب افتخار کنید باید بدانید که فاکتورهای فراوانی در یک رانندگی در جاده دخیل هستند و یکی از آنها برف است. به یاد داشته باشید که منظور ما لاستیکهای زمستانی است نه لاستیکهای برفی. حتی در مسیرهای خشک نیز لاستیکهای زمستانی کشش بهتر را از طریق جنس نرمتر لاستیک مهیا میکنند.
زمانی که لاستیکهای خود را با تغییر فصل عوض میکنید توصیههایی لازم است که ما آنها را برای شما تدارک دیدهایم.
- امن و هوشیار باشید
خواه لاستیکهای خود را در یک فروشگاه عوض کنید و خواه این کار را در خانه انجام دهید، این موضوع اهمیت دارد که کار موردنظر را با ایمنی و با استفاده از ابزار صحیح به سرانجام برسانید. اگر لاستیکها را در خانه تعویض میکنید استفاده از جکهای کفی برای تحمل وزن خودرو ضروری است. بهتر است که در ابتدا تنها یک بخش از خودرو را بلند کرده و لاستیک آن بخش را تعویض کنید. با استفاده از آچار چرخ و در دو مرحله پیچها را باز کرده و لاستیک را خارج کنید.
- شرایط چرخها و لاستیکهای خودرو را بررسی کنید
این موضوع دربارهی هر دو نوع لاستیک صدق میکند. استفاده از لاستیکهای زمستانی باعث افزایش طول عمر هر دو مجموعهی لاستیکها خواهد شد هرچند سائیدگی هنوز هم وجود خواهد داشت. سایش معمولی با سرعتی یکسان و معمولاً در کل لاستیک دیده میشود درحالیکه ساییدگی ناصاف به علت مشکلات سیستم تعلیق و تنظیم نبودن باد لاستیکها در یکطرف دیده شود.
- برچسبگذاری لاستیک در حال اتمام
زمانی که لاستیک شما به پایان عمر خود نزدیک میشود فراموش نکنید که آنها را برچسبگذاری کنید. تکه نوشتهای ساده مثل چپ جلو و یا راست عقب میتواند راهکار مناسبی باشد؛ و فراموش نکنید وقتی میخواهید دوباره از مجموعه لاستیکها استفاده کنید با این راهکار خواهید دانست که کدام لاستیک باید عوض شود. همچنین چرخاندن لاستیکها نیز در طی چند ماهی که استفاده نمیشوند اهمیت دارد.
- بازدیدی بصری از خودرو داشته باشید
برای تشخیص برخی مشکلات خودروی خود مجبور نیستید که به مکانیک مراجعه کنید. زمانی که لاستیکها را تعویض میکنید دیدی دقیق به سیستم تعلیق و ترمز بیندازید تا ایرادات احتمالی را بیابید. قطعاتی مثل لولههای ترمز، بوشها و… را برای تشخیص شکستگیها و نشتیهای احتمالی بررسی کنید.
- لاستیکها را بهطور مناسب نگهداری کنید
زمانی که لاستیکها را تعویض نمودید طرز نگهداری صحیح از لاستیکهای استفاده نشده اهمیت دارد. مطمئن شوید که لاستیکها تمیز هستند و قبل از اینکه آنها را داخل کیسههای غیرقابل نفوذ به وسیله هوا قرار دهید از خشک شدن آنها اطمینان حاصل نمایید. این کار عمر لاستیکها را افزایش میدهد. لاستیکها را در مکانی خشک و خنک و تا حد امکان دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
منبع: autoguide
Bavaria
۲ آذر ۱۳۹۵ممنون از مقاله مفیدتون
با وجود کیفیت نامناسب اکثر تولیدات داخلی اما من کیفیت تایر های ساخت داخل رو خوب میدونم و کاملا قابل اعتمادن
رضا
۲ آذر ۱۳۹۵سلام دوستان یه سوال: لاستیک های پژو پارس من kumho ecsta هست که تابستانه هستند آیا لازم هست که اونها رو عوض کنم و از لاستیک زمستانه استفاده کنم با توجه به اینکه کارم جوریه که روزی 150 کیلومتر اتوبان خارج از شهر هم باید رانندگی کنم
رضا
۳ آذر ۱۳۹۵منفی چرا میدید یکی جواب من رو بده بجای منفی دادن
كوروش
۳ آذر ۱۳۹۵نیازی نیست
ببینید عاج کافی داره اگه توی برف و بارون دید چسبندگی کافی نداره یه فکری براش بکنید قبل زمستان یه تنظیم باد بکنید و بعد تست کنیدش
ارمان
۳ آذر ۱۳۹۵اقا رضای عزیز نمیدونم کجا میشه لاستیک زمستونی برای رینگهای پرشیا گیر اورد اما اگر واقعا مسیرتون تو هوای برفی و یخ بندون هست حتما استفاده کنید و اگر هم دنبالش بودید از برندهای متفرقه فاصله بگیرید
من بهترین تایر های زمستانی رو بریدج استون میدونم اما باید دقت کنید که تایر مال نهایتا ۲۰۱۵ باشه اگر نه یه ماه بعد ترک میخوره و خطر ناکه ولی اگه مسیر حرکتیتون یخبندون و برفی نیست با یکم مراقبت میشه با لاستیک های ال سیزن یا تمام فصول سر کرد
رضا
۳ آذر ۱۳۹۵آقا کوروش و آقا آرمان ممنون از وقتی که گذاشتید و جواب دادید
سامان اذری
۲ آذر ۱۳۹۵شهر ما امروز تو سردترین زمان به منفی 9 درجه زیر صفر می رسه
تو زمستونا تا منفی 20 درجه هم میرسه
من کلی تحقیق کردم لاستیکهای میشلن خیلی عالین ولی تو سایز 16 حدودا 200 هزار تومن جفتی از بقیه گرونتره ولی بعد میشیلن لاستیک سومیتومو فوق العاده هست
چند روز پیش من سومیتومو ژاپن تولید 2016 گرفتم سایز 205.55.16 به قیمت 520 تومن عالیه به همه پیشنهاد میکنم یه بار هم شده سومیتومو استفاده کنند نرمیش تقریبا میشه گفت در حد هانکوک شاید یکم سفت تر باشه که ادم اصلا متوجه نمیشه ولی از نظر دوام هندلینگ و پایداری خودرو تو ترمز گیری عالیه مخصوصا این که برای تمامی فصول میشه ازش استفاده کرد من خیلی راضی ام
مجید
۲ آذر ۱۳۹۵سامان عزیز!
ارادت ویژه!
برای شما شاید سومیتومو جواب بده ولی سمت ما چون مرطوب هستش کارایی کامل نداره به خاطر همین من رفتم سراغ میشلن البته باید ببینی ماشینت چیه و چه آجی برای اون کاری که میخوای جواب میده.مثلا من برای تیپ 5 خودم میشلن نگرفتم چون موقع خرید هم کمیاب بود و هم انبار مونده(قبل از برجام) ولی تو سایز 14 رودستون N5000 گرفتم که اجش عین میشلن فابریک تیپ 5 فرانسوی بود و خشک تر بودنش رو با گاز نیتروژن حل کردم ولی برای پیکاپ عموی بزرگم رفتیم دیدیم بهترین کزینه تو سایز 16 میشلن که با توجه به کار ماشین تو معدن و خاک عالی جواب گرفتیم و با این که خیلی ها پیرلی یا مکسس یا بریجستون رو پیشنهاد کردن اما اصطکاک و توان کنترلش یه چیز دیگه س!
به هر حال موفق و سالم باشی و زمستون گرم و شادی داشته باشی!
افرود میری به یاد بر و بچ پدال باش!
سامان اذری
۲ آذر ۱۳۹۵داش دوام بریجستون فوق العاده هست
ماسمند داریم درسته که میگن عمر مفید لاستیک نهایتش 5 ساله ولی این زاپاسش از سال 82 روش بریجستون ژاپن هست خیلی وقتها هم زیر ماشین بوده ولی تا حالا نه باد کم کرده نه کیفولی من اصلا اعتقادی به رودستون ندارم از نظر کیفیت و فروش از هموطن خودش هانکوک و کوموهو عقب ترهستشیتش رو از دست داده حتی خبری هم از اون ترک های خیلی ریز هم نیست انگار نه انگار که مال 13 سال پیشه
فرامرز
۲ آذر ۱۳۹۵خدا رو شکر باز ایران لاستیک ارزونه. من تو آلمان ۴ تا لاستیک زمستونی دانلوپ سایز 205.55.16 با رینگ آهنی یک سال کارکرده خریدم ۱ میلیون (تازه از دست خریدم نه از فروشگاه). اگه میخواستم نو از فروشگاه بخرم ۲ میلیون تموم میشد.
سامان اذری
۲ آذر ۱۳۹۵فرامرز جان
اتفاقا دانلوپ هم داشت همون 520تومن بود قیمتش من این سومیتومو رو از تهران تایر قیمت پرسیدم 570 تحویل تهران قیمت داد ولی این 520 تومن داد تاریخشم هفته 31 سال 2016 هست خودشم made in japan بود
كوروش
۲ آذر ۱۳۹۵سومیتومو عالیه
من خودم تا حالا چند بار توی سایت به دوستان پیشنهاد کردمش اتفاقا امروز توی برف چسبندگیش رو تست کردم حیلی عالی بود من لاستیک ۴ فصل انداختم و راضی هستم درسته از میشلن و پیرلی بهتر نداریم اما بدلیل قیمت بسیار بالا و تاریخ مصرف گذشته توی بازار ایران بنظر من بهترین جاگزین میشلن همین سومیتومو هستش تنوع خوبی هم داره عمرش هم از کره ای ها هانکوک و کمهو و… خیلی بیشتره
محمد زمانلو
۱۷ دی ۱۳۹۵آقا سامان هایلوکس مبارک باشه! حیف که فاصله ی ما از شما 170 بیشتر نیست و از این ور با یه منطقه ی آزاد دیگه فاصلمون بیشتر از 100 کیلومتر نیست ولی حیف که ما بین شما و اونا موندیم و منطقه ی آزاد نیستم. خیلی دلم می خواد که بتونم تو تبریز زندگی کنم و حتما شما رو از نزدیک ببینم!
علی
۲۷ خرداد ۱۳۹۸آقا یادش بخیر چهار حلقه لاستیک میخریدیم سه سال پیش ۸۰۰ هزار با تعویض و بالانس الان باید لاستیک میشلن رو جفتی ۲.۸۵۰میلیون بخریم
هی جوونی کجایی