بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از لاستیکهایی که حالا فرسوده شدهاند دل بکنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین خرید با توجه به تنوع لاستیکها در انتخاب یکی سر در گم بودید و نمیدانستید که چه نوع لاستیکی باید بخرید.
چهارفصل
تایرهای مسافرتی
این نوع از لاستیکها، لاستیکهای اصلی چهار فصل شماست، این لاستیکها دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما القا میکنند. لاستیکهای چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید میکنند. هر لاستیک چهار فصل با علامت M+S مشخص میشود که این علامت از کلمههای گل و برف خلاصهشده است.
اگر به دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدلهای با عملکرد بالا نسبت به لاستیکهای مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. ترکیبات ویژه ی لاستیکهای با عملکرد بالا انعطافپذیری لاستیک را در آبوهوای سرد حفظ میکند و در سختترین شرایط لاستیک چسبنده باقی میماند. تایرهایی با عملکردی فوقالعاده
این لاستیکها مثل لاستیکهای با کارایی بالا هستند و تفاوت آنها در این است که برای سرعتهای بالاتر طراحیشدهاند. این لاستیکها رطوبت را منتقل میکنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.
تایرهای مناسب تمام شرایط آبوهوایی
بهترین لاستیکهای چهارفصل این لاستیکها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده میشوند چراکه با داشتن نماد دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان میدهند. اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیکهای زمستانی است. در شرایط آبوهوای گرم این لاستیکها الگویی مناسب دارند اما بینقص نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیکها برای شما مناسب نیست.
تابستانی
تایرهای گرندتورینگ
تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچوجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد میکند و از لاستیکهای تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید میکند. تایرهای با عملکرد بالا این لاستیکها از لاستیکهای تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد میکنند و فرمان پذیرترند اما نسبت به دیگر لاستیکهای این نوع زودتر فرسوده میشوند و میتوانند سختتر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند.
بهترین عملکرد را از بین همردههای خود دارند و در آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوقالعادهای دارند اما بهشدت سخت و پر سروصدا هستند و زودتر از لاستیکهای تابستانی دیگر فرسوده میشوند. ماشینهای اسپرت معمولاً از این لاستیکها استفاده میکنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران میتوانند از میان تایرهای تابستانی، تایرهای مکس و اکستریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را به وجود میآورد و رانندگی دیوانهوار را ممکن میسازد.
زمستانی
تایرهای بدون میخ
این لاستیکها، مرسومترین لاستیکهای زمستانی هستند و در جادههای لغزنده چسبندگی خود را نشان میدهند. آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکههای یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک میشود که درنهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار میدهد کشش بیشتری در آبوهوای سرد ایجاد میکند. این لاستیکها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیکهای زمستانی هندلینگ پایینتری دارد.
این نوع از لاستیکهای زمستانی از ترکیب مشابه لاستیکهای بدون میخ استفاده میکند اما این نوع میتواند با میخهای فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیکها در بعضی از مناطق به خاطر تخریب جاده غیرقانونی است. رانندگی با این لاستیکها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است. تایرهای با عملکرد بالا
این لاستیکهای بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت به لاستیکهای زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و برای بزرگراههایی که با برف پوشیده شده و ثبات نهایت سرعت مهم است طراحیشده است. اگر برای شما رانندگی با سرعت بیشتر نسبت به کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایرهای با عملکرد بالا مناسب خودروی شما است.
تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر
این تایرها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کنند. معمولاً این تایرها از تایرهای معمولی گرانتر و سختتر هستند که سخت بودن آنها باعث میشود تا رانندگی با آنها حس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن اینکه این تایرها زودتر از تایرهای معمولی فرسوده میشوند.
sj
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴این لاستیکا رو ایران هم میزنه یا وارداتی تاریخ گذشته باید بخریم؟
فورد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اینا برای خارجی هاست تو ایران نمی تونی لاستیک نو بخری چه برسه به تابستونی و زمستونی و لاستیک دیگه جزء کالای مصرفی نیست و کالای با دوام حساب میشه
یک ایتالیایی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط پیرلی
ali
۱۰ آذر ۱۳۹۴میشلن دارم 125000 تا کار کرده به خدا نصف آجش هنوز مونده
IMAN1199
۳۰ خرداد ۱۴۰۲برای آرش هم گفتم
رده بندی لاستیک های جهان بر اساس برتری علمی و تکنولوژی و طراحی و مهندسی و در کل برتری از هر لحاظ در چیزی بهترین که مهمه اینه
۱ میشلن فرانسه ( اروپا ) کانتیننتال آلمان ( اروپا )
گودیر ( امریکا ) بی اف گودریچ ( امریکا ) کلا از هر لحاظ اول۱ و برتری در هر چیزی اروپا و امریکا اثبات شده بهترین هستن۱
احمدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴این آخریه خیلی جالبه توی ب ام و ها و کادیلاک ها به صورت استاندارد به کار میرود بسیار جالبه
سامان از تبریز
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴تو این چندسالی که ماشین داشتیم
بهترین تایر به نظرمن بریجستون و میشلن هست
آراد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴کانتی ننتال آلمان
P.G
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴کانتیننتال به نسبت برندهایى مثل میشلین،گودیر و بریجستون در رده ى پایینترى قرار میگیره و کمتر مطرحه ولى برند خیلى خوبیه
در زمینه ى لاستیک هاى اسپرت هم میشلین و پیرلى مطرحترین ها به حساب میان
P.G
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سامان جان من یوکوهاما و تویو رو هم استفاده کردم،خیلى عالى بودن
ولى میشلین بسیار معروف و البته گران قیمته!تو بازار قیمتش تقریباً دو برابر برندهاى دیگه درمیاد که خب البته به خاطر نام برند و کیفیتشه،از معدود محصولات فرانسوى در رابطه با خودرو که ازش خوشم میاد و براش خیلى احترام قائلم همین میشلینه!
البته دست ما از خیلى برندهاى مطرح و بزرگ دنیا مثل گودیر،بى اف گودریچ،پیرِلى و … کوتاهه و نمیتونیم در موردشون نظر بدیم
متأسفانه جدیداً هم که خیلى از برندهاى بى نام و نشان چینى و کره اى باز ما رو قرق کردن و لا ستیک هاى مطرح خوب خیلى سخت گیر میان
CAR
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴کلآ نمیدونم چرا من با میشلن حال نمیکنم
بهترین تایرای که داشتم یوکوهاما بود و بریجستون
امیرحسین (Lion26)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴حتما چون فرانسوی حال نمی کنی و گرنه لاستیک که دیگه شکل و شمایل نداره که.
از همه بهتر همین میشلن.
Just France.
آراد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان باور نمی کنید
لاستیکای اوریجینال میشلن 206 مدل 83 بنده تا پیارسال یعنی 9 سال تو چرخای عقب ماشین من حدود 135000 کیلومتر کار کردند
البته تو اون اواخر عین چرخای گاری خشک شده بودن و میکوبیدن !
arvin
۱۸ مرداد ۱۳۹۴عزیز کار خطرناکی کردی چون لاستیک حداکثر بعد از 5 سال مواد نرم خودش رو از دست میده و مث ذغال خشک میشه اونوقت چسبندگی نداره و خط ترمز … مگر اینگه همیشه زیر سرعت مجاز بری.
احمد
۱۹ آذر ۱۳۹۴سلام من باور می کنم چون منم 206 مدل 84 با لاستیکای فابریک میشلن دارم که تازه امروز بعد ده سال با حدود همون مقدار کارکرد شما تعویض کردم. حتی یک بار هم پنچر نشد تو این مدت چه برسه به موارد دیگه. الانم دیگه خودم ترسیدم یوقت بترکه وگرنه هنوز کلی آج داشت. از دوستان پرسیدم گفتن سومیتومو ژاپن خوبه منم گرفتم البته سایز195 نمیدونم خوبه یا نه؟
آرش آمار
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴رده بندی برند های تایر 2014
بر اساس ارزش برند :
1 بریجستون ژاپن
2 میشلن فرانسه
3 کانتیننتال آلمان
4 گودیر آمریکا
5 سومیتومو ژاپن
6 پیرلی ایتالیا
7 هانکوک کره جنوبی
8 دانلوپ آمریکا
9 سی اس تی تایوان
10 یوکوهاما ژاپن
مجتبی(ساروی)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴پس رود استون کجاست اونم خیلی خرکار و نرمه .بچه ها لاستیکای میشلن بازار همش تاریخ مصرف گذشتست .درکل هر لاستیکی میخرین روش تاریخ تولیدش رو نوشته یادتون باشه حتما ببینید
Eman
۹ شهریور ۱۳۹۵سلام منم میخواستم همین بگم چرا کسی حرف از رودستون نمیزنه واقعآ لاستیک عالیه من سایز 205 زیر مزدا 323 دارم خدایش حرف نداره
P.G
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴البته این موضوع رو هم باید در نظر بگیریم که دانلوپ زیرمجموعه گودیر آمریکاست و اگر دارایى هاش رو یکجا با گودیر در نظر بگیریم گودیر بعد از بریجستون دومین لاستیک ساز بزرگ دنیا به حساب میاد
شهریار
۷ آذر ۱۳۹۴کمک کمک…لطفا
برای ام وی ام 315 نیو ..هاچ بک مشکی متالیک که لاستیک خودش 185/60R15 هست…به نظر شما205/60R15 گودیر خوبه؟؟؟
نمیخوام اسپرت بشه…فقط میخوام کنترلش بهتر بشه
مرسییییی
محمود
۱۶ اسفند ۱۳۹۴فکر نمی کنم رنگ ماشین و متالیک بودنش خیلی تو نوع لاستیک مهم باشه یکم دقت لطفا .مگه اینکه منظورتون جیز دیگه ای باشه
IMAN1199
۳۰ خرداد ۱۴۰۲رده بندی لاستیک های جهان بر اساس برتری علمی و تکنولوژی و طراحی و مهندسی و در کل برتری از هر لحاظ در چیزی که مهمه اینه
۱ میشلن فرانسه ( اروپا ) کانتیننتال آلمان ( اروپا ) گودیر ( امریکا ) بی اف گودریچ ( امریکا ) کلا از هر لحاظ اول۱ و برتری در هر چیزی اروپا و امریکا اثبات شده ۱
سروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴میشلن لاستیک خوبیه به شرطی که تاریخ تولیدش نزدیک باشه نه این لاستیکهایی که تو بازارن . برای خرید لاستیک حتما به تاریخ تولید نگاه کنین . نکسن نسبت به قیمتش خوبه . بریجستونم که حرفی توش نیست . بقیه برندارو تست نکردم
شاهین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴دیروز رفتم لاستیک قیمت کردم،هانکوک 295 تومن و بارز 200 تومن (واسه پراید)
و باز به این نتیجه رسیدم که پیاده هم میتونم راه برم! :))))))))
دوستانی که دارین ماشین میفروشین،لطف کنین جفت لاستیک های عقب رو هم عوض کنین دیگه!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۵ خرداد ۱۳۹۴امروز همراه پدر رفتم برای خرید لاستیک برای ماشین نو رسیده(دنا)
420ت هانکوک185
480میشلن185(البته تاریخ گذشته بود)
400کومهو185
350 تری انگل185
250گلدستون(به درد نخور ترین لاستیک)185
نکسن هم410بود.
بارز هم300بود.
فعلا بودجمون به تری انگل میخوره،اخه میخوایم هر4جفت رو عوض کنیم.
فک کنم تری انگل بخریم،دوستان توصیه می کنن؟
Mamas
۶ خرداد ۱۳۹۴زور بزن هانکوک بخر
مهیار
۲۶ دی ۱۳۹۴ما اپتیما داریم لاستیک های فابریکش هانکوک هست واقعا لاستیک های خوبین. هم عمر طولانی تری دارن و دیر ساییده میشن و هم چسبندگی خوبی دارن
رضا
۳ اسفند ۱۳۹۵اولا اینی که بودجتون میرسه با اونی که زیرشه زیاد فرق نداره.دوما دنا کجاش چهار جفت لاستیک داره؟؟!!
احمد باقری
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴به قول این دوستمون لاستیک نکسن با توجه به قیمتش لاستیک قابل قبولی است.
P.G
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴موافق نیستم باهات
من خودم حدود یه ماه پیش براى ماشینم که اتفاقاً لاستیک هاش سایز 225/60R15 هست و این سایز یکم تو بازار سخت گیر میاد رفتم دنبال لاستیک
مکسس و نکسن جفتى حدوداً ۵۰۰ تا ۵۵۰ تومن بودن،اما فالکِن ژاپن که برند مطرحى هم هست جفتى ۵۷۰ تومن بود،یعنى یه اختلاف قیمت ناچیز و قاعتدتاً فالکن نسبت به این دوتا برند کیفیتش بالاتره،چون بالاخره ژاپنیه!
این هم که تو بازار افتاده سر زبونا که برندهاى کره اى خیلى خوبن به نظر من نسبت به چینى ها صدق میکنه نه محصولات ژاپن!
soroush shirazi
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من 4 سال رو ماشینم هس واقعا عالیه نکسن واقعا خوبه ماشینم 405 لاستیک 205 انداختم حتی الان هم ک صاف شده از ی لاستیک داخلی نو بهتر تو ترمز گیری و چسبندگی عمل میکنه.من واقعا قبولش دارم
شروین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴من مکسس و تویو و گودیر f1 و نکسن داشتم. مکسس و نکسن به نسبت قیمت خوبن. گودیر f1 هم دیگه پیدا نمیشه. تویو هم که ژاپنیه و دیگه گفتن نداره. لاستیک بعدی که قصد دارم بخرم هم احتمالا سومیتومو ژاپن باشه البته اگه گل و اندازه مورد نظر گیرم بیاد.
سعبد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ازهمه خواهش میکنم لاستیک چینی نخریدچون خطرناکه وهرلاستیکی که خریدیدباآج ساده بخریدچون کم صداتره
احسان(احسان سابق)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴جدیدا لاستیک های ایرانی کیفتشون در حد کش تیرکمون چوبی افت کرده.لاستیک کره ای و ترجیحا ژاپنی دو برابر قیمت گیر بیارید هنوز خیلی بهتره(فقط مواظب تاریخ تولیدش باشد)
مجتبی(ساروی)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴دمت گرم کش تیرکمون چوبی رو خوب اومدی ماشین من صفره لاستیکش هم نمیدونم چه مارک ابلهیه که ایران خودرو گذاشته ولی وقتی تو تقاطع دارم میپیچم یه صدای احمق قیژ ازش بلند میشه
بعدش هم کل ماشین میلرزه تا دور بزنه یعنی تولید ملی درحد ترنیداد و توباگو
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۵ خرداد ۱۳۹۴100%گلدستونه….
رو دنا دیدم ایرانخودرو گلدستون انداخته بود،مثلا ماشین لوکس زده.
گلدستون…
ali
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان .لاستیک میشلن لاستیک بسیار خوبیه اما در مناطق جنوبی اصلا بدرد نمیخوره چونکه لاستیک خشکیه داشتم واستفاده کردم این نوع لاستک فقط برای جاهای معتدله وخنکه .دوستانی که درجنوب زندگی میکنن از لاستیک هانکوک کره وبارز ایران و بریجستون ودانلوپ وکوموهو استفاد کنن لاستیک خوبیه .من اولین سری که لاستیک گرفتم گودیر بود که واقعا عالی بود هرچی هم گشتم پیدا نکردم .درضمن به تاریخ تولید لاستیک توجه کنید مخصوصا به لاستیک های خارجی چون که لاستیک های خارجی مدت زیادی درگمرک هستن
سعید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴لاستیکای ماشین من تویو سایز 185 هست،حدودا 6 ساله که رو ماشینمه،یعنی 100 هزار کیلومتر باهاش رفتم و هنوزم آج زیادی داره و کیفیتش خوبه،یکی دو سال پیش با 120 کیلومتر سرعت افتادم تو چاله که رینگ چرخ عقب کج شد ولی خدا رو شکر لاستیک نترکید اما کمی متورم شد؛یکسال همینجور باهاش رفتم بازم طوری نشد،چند ماه پیش یک جفت هانکوک سایز 175 خریدم 300 تومن.
تویو 185 عرض واقعیش 185 میلیمتره اما هانکوک 175 عرض واقعیش 160 میلیمتره!!!
تویو با توجه به نرمی فوق العاده و اندازه پهنش برای پراید چسبندگی خیلی خیلی خوبی داره مخصوصا تو پیچها ولی چون تابستونیه روی زمین خیس کمی احساس سر خوردن و عدم چسبندگی بهم دست میده،البته این اندازه پهن باعث سفتی فرمون هم میشه.
هانکوک هم خیلی عالیه،هم تو زمین خشک و هم تو زمین خیس چسبندگی خوبی داره.
این یه جفت تویو هم که دارم با اینکه هنوز کیفیتش خیلی خوبه ولی چون تاریخ تولیدش2007 هست بزودی باید عوضش کنم.
سروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا سعید تعویض لاستیک تنها به تموم شدن عاجها مربوط نمیشه . روی هر لاستیکی یک تاریخ انقضایی هست که حول وحوش ۴ ۵ ساله . روی تایر هم قید شده حتما اونم چک کنین .چون احتمال ترکیدگی هست . من بریجستون و تویو و گودیر و نکسن 205 رو هر ۲سال عوض میکنم بدون توجه با برند . اگر هم چند نوع تایر ( زمستونی – تابستونی ) ندارین حتما تایر چهار فصل استفاده کنین .
مجتبی(ساروی)
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش این مارکهایی که گفتی خیلی ستمه دو سال عوض میکنی بعد دوسال لاستیکاتو ضربدری جابجا کن چون لاستیکای عقب خیلی خیلی کمتر اسیب میبینه و دو سال دیگه هم واست کار میکنه
P.G
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴آخه حیف این لاستیکا نیست که دو ساله عوضش کنى؟!حداقل پنج شش سال با استفاده معمولى بدون هیچ مشکلى برات کار میکنن
نکنه رو گنج نشستى؟:)
سروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴به آسیب وارده نیست و احتمال ترکیدگی وجود داره. وگرنه روی هر لاستیکی تاریخ انقضا نمیخورد .مینوشت تا ساییدگی کامل . البته من زیاد مسافرت بین شهری دارم و سرعتای بالایی میرم .برای استفاده شهری ممکنه زیاد مشکلی براتون پیش نیاد . در درجه اول جون آدم مهمه تا پول .
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۸سلام همه ما میدونیم که اوضاع مالی اکثر مردم خوب نیست ولی دلیل نمیشه که لاستیک ماشین هر ۵یا ۶ سال عوض کنیم درست لاستیک تاریخ داره ولی من با نظر دوستمون موافقم اگه اینجوری بهش نگاه کنی شما خودت هر ۵یا ۶ سال ی بار میری کفش میگیری چه بخوای چه نخوای لاستیک ماشین همیشه با سطح جاده در تماس هست با این وضع جاده ها کوچه ها خیابونا مگه میشه از لاستیک ها بیشتر استفاده کرد.حساب کنین تو جاده ها دست انداز سرعت گیر چاله چوله لاستیک ماشین سالم میمونه.
real
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴عزیزان به این نکته توجه ندارن که یه برند خودش انواع و اقسام مدلارو داره که شاید یکیش نرمه یکیش سفتو اسپرت
reza
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴عشق هست فقط مکسیز
P.G
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴چون برنداى خوب ندیدى مکسس برات خداست!
علی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴گود ییر میشلن دانلوپ بریجستون کانتینانتال
P.G
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴و البته پیرلى،بى اف گودریچ،یوکوهاما،تویو و …
سارا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴مارک لاستیک مهم هست ولی باید ببینی توی بازار چی گیر میاد … من دو جفت روداستون رو 3-4 سال داشتم هنوز هم قابل استفاده بود ولی عوضشون کردم ( چهار فصلcp640) بعدش دو جفت هانکوک گرفتم که اصلآ جالب نبود یعنی به خوبیه روداستون نبود (تابستان چ.ن چهار فصلش گیر نمیاد)
حالا عین این دوبار رو که رفتم واسه لاستیک 50 تا فروشگاه سر زدم اصلآ نمیدونستن گودییر و بی اف گودریچ چی هست ! یکیشون میگفت رو ماشین قدیمیا بود دیگه تولید نمیشه :D
مهدی شگرف
۲۷ خرداد ۱۳۹۴دوستان من امروز رفتم لاستیک های فابریک کارخانه برای 206 که بارز هست عوض کنم خیلی گشتم تا به این نتیجه رسیدم میشلن همان سایز فابریک را بخرم یک لاستیک فروش وقتی لاستیک کارخانه را دید گفت حیفه عوض نکن جدیدا کیفیت لاستیک بارز خیلی بالا رفته میخواهم نظر شما دوستان عزیز را بدانم بهترین کار در این مورد چی هست ؟
حامد
۸ مرداد ۱۳۹۴متاسفانه این لاستیک فروشها اطلاعات چندان درست و علمی در مورد لاستیک ندارن و فقط بر اساس حرف قشر خودشون نصیحتت میکنن.
نزدیک بود به خاطر اشتباه همین لاستیک فروشا تصادفی وحشتناک کنم.
شما بارز رو بفروش میشلن تاریخ جدید بخر چون من این کار رو کردم تفاوت از زمین تا آسمان!
1- کم شدن صدای لاستیک تا 40 درصد
2- نرم شدن 206 تا 30 درصد
3- بالاتر رفتن چسبندگی تا 30-40 درصد
4- عدم نیاز به فعال شدن ABS به علت چسبندگی عالی میشلن نسبت به بارز
و در انتها اگر سری به کارخانه میشلن بزنید و تست هایی رو که روی لاستیک هاشون انجام میدن ببینید دیگه هیچ وقت سراغ جنس ایرانی/چینی/مالزیایی نمیرین.
امیر
۲۶ آذر ۱۳۹۴سلام من با لاستیک بارز روی ال نودم که اردیبهشت ۹۲ خریدم تا حالا ۱۳۶ هزار تا راه رفتم و تا حالا پنچر نشدم رانندگی من اروم و پیرمردیه و اکثرا جاده و خیلی از لاستیکم راضیم و باز هم بارز میخرم چون برای رانندگی من مناسبه و ایرانی هم هست قبلا پراید داشتم هانکوک بود ۶ ماه خوب بود بعدش خشک شد و لیز میخورد و میکوبید و حداقل سالی یک بار پنچر میشدم
من از بارز راضی هستم
علی
۲۵ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان، میخواستم برای ماشینم لاستیک هانکوک بخرم و فروشنده به من پیشنهاد فالکن داد و تفاوت قیمت زیادی نداشتن و فالکن 10 تومن ارزانتر بودن، ازش خیلی راضیم واقعا چسبندگی عالی داره و سر پیچ ها به آدم اعتماد به نفس میده
عادل
۱۲ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان من بدون مشورت باکسی رفتم لاستیک چینی با برند اورنت گرفتم .واقعا مزخرف بود لاستیک اول بصورت تخم مرغی دراومد بعد یک دفعه ترکید کم مونده بود چپ کنم حالا موندم دوستان تو شهرای جنوبی مثل بندرعباس چه لاستیکی بخرم؟
سروش
۲۶ مرداد ۱۳۹۴لطفا اموزش نحوه خواندن تاریخ تایر و اطلاعات فنی خودروی پراید مطلب بزارید
مسيح
۱ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز اگر دقت کنید یک عدد چهار رقمی دور لاستیک حک شده که دو رقم سمت چپ نشان دهنده هفته تولید و دو عدد سمت راست سال تولید است مثال ۲۴۱۵ یعنی هفته بیست وچهارم سال ۲۰۱۵
آرمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۵البته این عدد اونقدر ریز نوشته شده که یه دو سه دقیقه ای پیدا کردن و خوندنش وقت می گیره!!! ولی ارزش وقت گذاشتن رو داره… ?
فرزاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان امروز لاستیک عقب ماشینم با نود تا سرعت ترکید خدا رحم کرد جلو نبود206 صندوقدار ماشینم لاستیک هم یزد اورانوس فابریک کارخونه ، خواستم بگم به عاج لاستیک اعتماد نکنید البته سه سال بود زیر ماشین بود ولی کلا بیست و پنج هزار تا کار کرده بود من هفت هزار تا گرفتم ماشینو به هر کی گفتم گفتن عاج داره عوض نکن حداقل دوسال لاستیکه و از این حرفا خدا بهم رحم کرد ولی دوستان تاریخ گذشته نگیرید و به عاج داشتن هم اطمینان نکنید چون من با همین یزد تایر اورانوس پراید داشتم آژانس کار میکردم بالای صد هزار کار کردم باهاش تو یکسال اخ نگفت مواظب خودتون باشید ترو خدا یه راهنمایی هم بکنید برا لاستیک ممنون میشم میخوام چهار تا یه جا عوض کنم سایز 185 65 14 چی خوبه که زیاد عمر کنه, تاریخ 2015 گیر بیاد, با قیمت مناسب و کیفیت بالا .سالی چهار ده هزار تا بیشتر را نمیرم باهاش تهران هم ساکنین چی خوبه که یه مسافرتی هم رفتیم جواب بده چهار فصل هم باشه باز هم ممنون.
مسعود
۲۰ شهریور ۱۳۹۴با سلام به نظر دوستان لاستیک برای پرشیا با چه پهنایی خوبه
سعید
۱۲ مهر ۱۳۹۴اینو ببینید این رده بندی جهانیه ولی با جاده های خوب امریکا و اروپا سازگاری داره نه تو ایران با اون جاده هاش!!!
http://tires-review.toptenreviews.com/
مسعود
۲۴ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان,لاستیک سومیتومو چطوره کیفیتش؟؟؟
جواد
۲۹ آبان ۱۳۹۴سلام :اقا حامد من یه فروشنده لاستیکم همه فروشنده ها اطلاعات کامل ندارن اما من خودم به مشتری پیشنهاد لاستیک فالکن دادم برای 206 که براش نصب کردم شب بعد اومده میگه کمهو میخوام من فروشنده چجوری باید به یه مشتری که یا پای سایت یا پای حرف مردم باید حالی کنم که تولید ژاپن از کره بهتره ؟ کمهو الان 5 سال به شدت کیفیتش افت کرده 205 پژوییش از کناره ها زود صاف میشه 175 پرادیش پله پله میشه 205 سمند ال 90 زانتیا میشکنه اخه وقتی به مشتری لاستیک خوبم پیشنهاد میدی بعد جنگ اعصاب داری مجبوری همونیکه میخواد بهش بدی بره
شهریار
۷ آذر ۱۳۹۴کمک کمک…لطفا
برای ام وی ام 315 نیو ..هاچ بک مشکی متالیک که لاستیک خودش 185/60R15 هست…به نظر شما205/60R15 گودیر خوبه؟؟؟
نمیخوام اسپرت بشه…فقط میخوام کنترلش بهتر بشه
مرسییییی
Shahab
۳ بهمن ۱۳۹۶یه لاستیک مشکی بگیر به رنگ ماشینت بیاد
mrf.us
۱۲ دی ۱۳۹۴میدونم گیر نمیاد ولی هیچی BF goodrich امریکا نمیشه……
علی
۱۳ دی ۱۳۹۴سلام.برای سمند میخوام لاستیک بگیرم قیمت مناسب باشه لاستیک خودم بارز بود ولی میخوام لاستیک نرم بگیرم .میگن یزد نرمه نظر شما چیه
احسان
۱۹ دی ۱۳۹۴دوست عزیز کلا دور لاستیکای ایرانی و چینی رو خط بکش.
سپهر
۳۰ دی ۱۳۹۴گلدستون آشغال ترین لاستیکه…..
Nima
۵ بهمن ۱۳۹۴دیروز نکسن کره انداختم، اینجا به شک افتادم عوضش کنم؟
۲۰۶ کلا ضرباتو به اتاق انتقال میده می خواستم نرمتر شه.
هانکوک جفتی ۴۰ تومن گرونتر بود. اگه داشتید یه مقایسه بفرمایید. ممنون