بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از لاستیکهایی که حالا فرسوده شدهاند دل بکنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین خرید با توجه به تنوع لاستیکها در انتخاب یکی سر در گم بودید و نمیدانستید که چه نوع لاستیکی باید بخرید.
چهارفصل
تایرهای مسافرتی
این نوع از لاستیکها، لاستیکهای اصلی چهار فصل شماست، این لاستیکها دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما القا میکنند. لاستیکهای چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید میکنند. هر لاستیک چهار فصل با علامت M+S مشخص میشود که این علامت از کلمههای گل و برف خلاصهشده است.
اگر به دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدلهای با عملکرد بالا نسبت به لاستیکهای مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. ترکیبات ویژه ی لاستیکهای با عملکرد بالا انعطافپذیری لاستیک را در آبوهوای سرد حفظ میکند و در سختترین شرایط لاستیک چسبنده باقی میماند. تایرهایی با عملکردی فوقالعاده
این لاستیکها مثل لاستیکهای با کارایی بالا هستند و تفاوت آنها در این است که برای سرعتهای بالاتر طراحیشدهاند. این لاستیکها رطوبت را منتقل میکنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.
تایرهای مناسب تمام شرایط آبوهوایی
بهترین لاستیکهای چهارفصل این لاستیکها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده میشوند چراکه با داشتن نماد دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان میدهند. اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیکهای زمستانی است. در شرایط آبوهوای گرم این لاستیکها الگویی مناسب دارند اما بینقص نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیکها برای شما مناسب نیست.
تابستانی
تایرهای گرندتورینگ
تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچوجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد میکند و از لاستیکهای تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید میکند. تایرهای با عملکرد بالا این لاستیکها از لاستیکهای تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد میکنند و فرمان پذیرترند اما نسبت به دیگر لاستیکهای این نوع زودتر فرسوده میشوند و میتوانند سختتر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند.
بهترین عملکرد را از بین همردههای خود دارند و در آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوقالعادهای دارند اما بهشدت سخت و پر سروصدا هستند و زودتر از لاستیکهای تابستانی دیگر فرسوده میشوند. ماشینهای اسپرت معمولاً از این لاستیکها استفاده میکنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران میتوانند از میان تایرهای تابستانی، تایرهای مکس و اکستریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را به وجود میآورد و رانندگی دیوانهوار را ممکن میسازد.
زمستانی
تایرهای بدون میخ
این لاستیکها، مرسومترین لاستیکهای زمستانی هستند و در جادههای لغزنده چسبندگی خود را نشان میدهند. آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکههای یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک میشود که درنهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار میدهد کشش بیشتری در آبوهوای سرد ایجاد میکند. این لاستیکها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیکهای زمستانی هندلینگ پایینتری دارد.
این نوع از لاستیکهای زمستانی از ترکیب مشابه لاستیکهای بدون میخ استفاده میکند اما این نوع میتواند با میخهای فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیکها در بعضی از مناطق به خاطر تخریب جاده غیرقانونی است. رانندگی با این لاستیکها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است. تایرهای با عملکرد بالا
این لاستیکهای بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت به لاستیکهای زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و برای بزرگراههایی که با برف پوشیده شده و ثبات نهایت سرعت مهم است طراحیشده است. اگر برای شما رانندگی با سرعت بیشتر نسبت به کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایرهای با عملکرد بالا مناسب خودروی شما است.
تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر
این تایرها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کنند. معمولاً این تایرها از تایرهای معمولی گرانتر و سختتر هستند که سخت بودن آنها باعث میشود تا رانندگی با آنها حس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن اینکه این تایرها زودتر از تایرهای معمولی فرسوده میشوند.
عليرضا
۸ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان بین نظر دوستان ادم کیج مشیه
میخام دو جفت لاستیک باقیمت مناسب بگیرم که کیفیت هم داشته باشه براى پرشیا
esi
۱۸ اسفند ۱۳۹۴من رو پارس خودم 3 مدل لاستیک عوض کردم، اولیش کومهو بود که بد نبود ولی توو زمستون یکمی توو ترمز گرفتن راضیم نمیکرد، بعد میشلن داشتم که انقدر که نرم بود زیاد مهمونمون نبود، ولی لاستیک سومم که هانکوک بود خیلی جواب بود برام، منم پیشنهاد میکنم که هانکوک بگیر، چون هم به اندازه نرمه، هم زود از بین نمیره
کیان
۲۷ مرداد ۱۳۹۵سلام شما یا میشلن استفاده نکردی یا تاریخش مال 10 سال قبل بوده وگرنه رودست میشلن نداریم 200هزار کار میکنه تو لاستیکهای کره هم روداستون از بقیه بهتره هانکوک فقط برند قدیمی هست اینو یه ادم فنی داره میگه که 20 سال با لاستیک سروکارداره
حامد
۴ شهریور ۱۳۹۵در پاسخ به دوست عزیز رود ستون رده چهارم در کره هست هانکوک جز رده های اول کره دوست عزیز یه سرچ تو اینتزنت بزن بعد اطلاعات بده
رامین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵من روی ریو کویر داشتم خوب بود
یزد گرفتم عمرش خوبه اما یه خورده خشک تره و گل درشته طرحش زیبا تره اما به نظر من لاستیک نرم کیفیت سواری جالب تری داره دوباره کویر گر فتم اما هیچ لاستیکی را به کومهو تزجیع نمیدم نرمه اما خوب سایشش هم به همون نسبت بالاست
لاستیک های خشک را بعد دو سال نگاه کنی گل دارن اما ترکهای ریز را هم نباید نادیده گرفت الان جفت لاستیک عقب ماشین که یزد بود عاج داره اما ترک ریز هم داره کار به میزان عاج فقط ندلشته باشید. دیر از دست دادن عاج نشون میده لاستیک خشکیه اما سن لاستیک از همه چیز مهمتره
ماهان
۱ خرداد ۱۳۹۵برا پراید تو لاستیک های ایرانی کدوم خوبه؟
ناشناس
۲۲ تیر ۱۳۹۵هیچ کدوم
امکان ترکیدن دارن
مجید عباسی انبوهی
۲۹ شهریور ۱۳۹۵اینقدر راه هم وضع لاستیک ایرانی خراب نیست. از 80 درصد برندهای توو بازار که خیلیاشون هم اسم در کردن، بهتره. البته نه همه ایرانیا.
سینا
۱۲ مرداد ۱۳۹۵من پیشنهاد میکنم لاستیک بارز بگیرید. چون عمر و دوام خیلی خوبی دارند. تازگی ها هم شنیدم کیفیتش خیلی بهتر از لاستیک های دیگه بازار هست.
مجید عباسی انبوهی
۲۹ شهریور ۱۳۹۵یزد تایر به نظر من از بقیه ایرانیا بهتره، تحت لیسانس هلند هم تولید میشه و واقعا جواب داده. سراغ کویر و گلدستون اصن نرو.
رامین
۳۰ شهریور ۱۳۹۵یزد خوبه اما واسه یه سال، هم خشکه هم زود دوپوست میشه و ترک میخوره.من لاستیکم عاج داره اما ترک خورده و بشدت لیزه و فاقشم پوستش بلند شده
مجید عباسی انبوهی
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خودم EVERGREEN انداختم راضی هستم کاملا. اما دلم پیشه یزدتایر گیره
مهدی
۸ تیر ۱۳۹۵اگه میخواین تا چند سال خیالتون از بابت لاستیک راحت باشه و موقع رانندگی احساس کنید ماشین به آسفالت چسبیده و منحرف نمیشه و اینکه گل خیلی زیبایی داشته باشه ( سومیتومو ژاپن ) بخرین
محمدجواد
۱۸ تیر ۱۳۹۵سلام. بهترین لاستیک برای سمند چیه؟ ضمن اینکه جاده خاکی هم میرم.عمر لاستیک برام مهمتره تا نرم بودن
مسعود
۳ مرداد ۱۳۹۵سلام بهترین لاستیک واسه 206 که نکوبه چی هست عمر و چسبندکی مهم نیست فقط نکوبه.
حامد
۴ شهریور ۱۳۹۵کمهو گل ku33بنداز نرمی رو حس میکنی
حمید رضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۵اقا بهترین برند لاستیک میشلن هست
ولی
از نظر شخصی بهترین لاستیک ها لاستیکایه ایرانیه
بارز
یزد
کویر
احمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۵لاستیک بارز آشغالترین لاستیک هست.دو جفت گرفتم باید بندازمشون دور و دوباره لاستیک بخرم.بعد از 3 ماه
کرامت
۴ شهریور ۱۳۹۵سلام دوستان
من سال ۱۳۸۴ ماشین ۲۰۶ خریدم لاستیک میشلن روش بود کارخانه گذاشته بود عجب لاستیکی بود پنج سال کارکرد بعد از پنج سال دوباره رفتم میشلن خریدم اما این بار دو سال بیشتر کار نکرد رفتم مارشال گرفتم واقعا راضی بودم .
اکنون شهریور ۹۵ پارس خریدم لاستیک چینی رو ماشین هست(لاستیک ویندا) شنیدم لاستیک خوبی نیست میخوام لاستیک ۲۰۵ فالکن ژاپن بخرم نمیدونم خوبه یا نه اگه کسی استفاده کرده تجربه اش را بنویسه .
جاویدمهر
۲ مهر ۱۳۹۵فالکن لاستیک خشک وبدی هست من دو بار استفاده کرددم بدرد نمیخوره.برای پرشیا کومهو 205 عالیه.من خودم انداختم.
محمد999
۱۵ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز…اگه لاستیک خارجى میخرى باید توجه کنى با توجه به شرایط بد گمرکى کشورمون ممکنه خواب توى گمرک داشته باشه وبا شرایط نامناسب نگهدارى…پس حتما از جاى مطمین بخر و به تاریخ 4رقمى تولید روى لاستیک (دوعدد سمت چپ هفته و سمت راست سال تولید رو نشون میده) توجه کن..
علی نجفیشلمزاری
۱۰ دی ۱۳۹۵سلام لاستیک خوبینیست من داشتم
امین
۸ شهریور ۱۳۹۵لاستیکای ژاپنی که خیلی خوبه میشلن آلمان هم همینطور. هانکوک و کمهو و رودستون و نکسن کره تو یه سطحن حالا بستگی به عادت و سلیقه طرف داره همشون لاستیکای خوبین. تو لاستیکای ارزون تر مثل ایرانی و چینی که تفاوتی نیست.
ممل
۱۶ مهر ۱۳۹۵میشلین آلمانیه آیا؟
محمد
۱۲ آذر ۱۳۹۵میشلن، (به فرانسوی: Michelin) شرکت تایرسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۸۹ توسط ادوارد و آندره میشلن تأسیس شد. این شرکت هماکنون پس از شرکت بریجستون، دومین تولیدکننده تایر در جهان محسوب میشود.
دفاتر مرکزی شرکت میشلن در شهرهای کلرمون-فران، در ناحیه اوورنی، فرانسه و گرینویل، کارولینای جنوبی، در ایالات متحده آمریکا قرار دارند
اسماعیل
۲۶ شهریور ۱۳۹۵سلام. من تا حالا فقط کره ای استفاده میکردم.کومهو.هانکوک. هانکوک نرمتره اما مستهلک تره. اما میشلن فکر کنم بهترینه که نخریده ام تاحالا?.
چند روز پیش واسه ۲۰۶ اس دی یه جفت ایرانی یزد تایر پهن ۲۰۵ خریدم 340تومن.فعلا که بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم بدی ندیده ام نرم و خوبه. تحت لیسانس هلند هستش۲۰۱۶.
سایز۲۰۵ واقعا محشره واسه پژو.
علیرضا
۱ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز امیدوارم این اتفاق واسه لاستیک شما نیفته ولی هیچ لاستیک آشغال ایرانی 40 درصد رو رد نمبکنه
علیرضا
۱ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز امیدوارم این اتفاق واسه لاستیک شما نیفته ولی هیچ لاستیک ,آشغال ایرانی 40 درصد رو رد نمبکنه
misagh
۴ مهر ۱۳۹۵من لاستیک فروشی دارم برای خودرو های زیر 1500 کیلو فقط دانلوپ. هانکوک مثل دمپایی ابری میمونه هرکی پول داره 50 تا 50 تا عوض کنه عالیه ولی همون بازده حتی بهتر میشه دانلوپ خرید حداقل 100 تا کار میده تو جاده خیس و برفی هم بهتر ترمز میگیره. لاستیک خیلی نرم همون قدر که خوبه همونقدر هم کشنده هست
پوریا
۸ مهر ۱۳۹۵ما هم ایرانی داریم و هم خارجی!
این واقعیت قبول کنین ایرانی تا این حد که دوستان میگن بد نیست!!!
مثل توی مغازه که سوال میکنن و ما واقعیتو میگیم اینجا هم میگیم !!
وقتی ز من سوال کنن ایرانی یا خارجی مثل افلان مارک میگم خوب 100 % مشخص لاستیک آلمانی یا طاپنی بهتر و دقیقترو با کیفیت تر طراحی شده نصبت به ایرانی ها
درسته تا چند سال قبل ایرانی ها خیلی بد بودن ساخت جنسشون مواد اولیه و خیلی چیز ها…
ولی چند سال گذشته مخصوصا بارز و یزد تایر خیلی پیشرفت کردن و قابل اعتماد شدن اونم فقط توی 1.2 مدل جدیدی که زدن!!
اگه نرمی و چسبندگی براتون مهم فقط برین تو کار لاستیک کره ای که مثل لواشک هستش !
اگه دوام و کارایی مهم براتون لاستیک های طاپنی!
ولی خوب شما نصف نصف قیمت میتونین لاستیک یزد تایر بندازین به همون نرمی کره ای ها حتی 1 مدل جدید داده دقیقا طراحی یکیه کنار هم باشن سخت قابل تشخیص هست!
و بارز ساختار خوبی داره و دوام خوبی داره الکی پول خرج نمیکنین
حالا خود دانید ما همه اینارو مگیم اخر میگن داداش پس 4 تا حلقه خوب خارجی چی میدی دعات کنیم تخقیق مبده !!!! ایشالاه چند سال دیگه همه قبول میکنن لاستیکم های خودمون تا این حد که میگن دوستان بد نیست!!
میلاد هخا
۲۰ مهر ۱۳۹۵درود بر شما؛ دوست ما دقیقا درست میگن .سازندگان لاستیک های ایرانی واقعا شرایطو درک کردند و به سراغ کیفیت رفتند . مدل جدید لاستیک یزد مدلی رو طراحی کرده که دقیقا رودستون کره داره و با کیفیتی رقابتی وارد بازار کرده .اگه ببینید واقعا عاشقش میشید. من که خیلی راضیم … در ضمن زمانی که ما ،ماشین ائم از سبک و سنگین تولید میکردیم، 5 کشور در جهان فناوری تولید خودرو را داشتند… کره ای ها 6 سال دیرتر از ایرانی ها شروع به تولید کردند .حالا به علت محدودیت ها و بی کفایتی مدیران ایران ما کجا و کره کجا؟؟؟
رضا
۱۰ آذر ۱۳۹۵سلام.من لاستیک مکسس خریدم بنظرتون چطوره؟
مهرداد
۲۴ آذر ۱۳۹۵طاپن کجاس؟ یه کشور جدیده؟
پویا
۱۲ مهر ۱۳۹۵با سلام و عرض ادب
دوستان من برای دنا (صفر کیلومتر) لاستیک خیلی خوب میخوام
شرایط رانندگی من اینه :
اصفهان زندگی میکنم اما شمال هم زیاد میرم (سالانه چند بار)
قبلا سمند داشتم و بارها سرعتم به 200 کیلومتر رسید (همیشه با ماشین تند رانندگی میکنم)
*****نرمی لاستیک + ترمز گیری + لیز نخوردن توی جاده های خیس از هر چیزی برام مهمتره*****
یه لاستیک فوق العاده میخوام با امنیت بالا
قیمتش اصلا برام مهم نیست
1 ماهه دنبال لاستیک میشلن هستم یا پیدا نمیشه یا اگرم بشه تاریخش قدیمی هست
توی بازار همه بهم کومهو – رودستون و هانکوک رو پیشنهاد کردن اما هر کدوم یه چیزی میگن
من قبلا زیر سمندم 205-60-15 هانکوک داشتم خیلی نرم و عالی بود اما توی جاده خیس یکم میترسوند آدمو و اینکه از بغل خیلی زود پاره می شدن مثلا یکیش خورد لبه جدول همون هفته اول پاره شد و در کل در عرض 1 سال 3 تاشو پاره کردم :D
البته این مشکل لاستیک نبود مشکل از رانندگیه منه که قبول دارم :|
اما حالا بگید لطفا برای دنا که میخوام حتما خیلی نرم باشه و ترمز عالی داشته باشه + در شرایط خیس جاده مشکلی پیش نیاد چه لاستیکی بگیرم (قیمت اصلا مهم نیست)
لطفا گل لاستیک هم بگید چون گل ها خیلی مهم هستند
با تشکر از شما
یاسر
۲۷ آبان ۱۳۹۵دقیقا همین مشکل رو من با هانکوک داشتم و سه لاستیکم در عرض شش ماه از بغل پاره شد . مدل 2014 بود و منم همون سال انداخته بودم زیر پژو.
علی
۱۲ آذر ۱۳۹۵سلام بزرگوار
مبارکتون باشه سالار جاده ها
لاستیکی که رو دنا هست چه مارکیه؟
سعید
۹ آبان ۱۳۹۵با سلام.
من لاستیک زیر پرایدم رو کویر انداختم و با اینکه میگن لاستیک خوبی نیست الان باهاش 80000 کیلومتر رفتم و لاستیکای عقب که هنوز نو به نظر میرسن و لاستیکای جلو هم در حد 65 تا 70 درصده.چیزی که شنیدم یزد الان بهترینه و گلد استون به خاطر فرسوده بودن قالبهاش بد ترین لاستیک هست.
واقعن اگه یه شرکت ایرانی جنس خوب بزنه جا داره که ما با خرید کالاش از اون حمایت کنیم.حالا تو زمینه هر چی که نمیخواد باشه.
وحید
۱۲ آبان ۱۳۹۵سلام من رو 405 6ماه میشه که 205 یزد تایر انداختم.راضیم از لاستیک چینی خیلی بهتره لاستیک قبلی تری انگل بود و سر میخورد . ولی این هم نرم هست هم چسبندگی رو آسفالت خوبه.قبل اینکه اینو بخرم حسابی تحقیق کردم.بارز خشکه کویر سرعت 120 به بالا فرمون میزنه گلدستون هم که بالانس نمیشه به درد نمیخوره.به نظرم با تحقیقاتی که کردم یزد بهترین بود تو ایرانیا.در کل بین ایرانی و خارجی هم من باز ایرانی ترجیح میدم چون نسبت به پولی که میدم بهتره .مثلا میشلن انگلستان جفتی 600. من پارسال جفتی 275 خریدم و راضیم. امیدوارم به دردتون خورده باشه
وحید
۱۲ آبان ۱۳۹۵سلام من رو 405 6ماه میشه که 205 یزد تایر انداختم.راضیم از لاستیک چینی خیلی بهتره لاستیک قبلی تری انگل بود و سر میخورد . ولی این هم نرم هست هم چسبندگی رو آسفالت خوبه.قبل اینکه اینو بخرم حسابی تحقیق کردم.بارز خشکه کویر سرعت 120 به بالا فرمون میزنه گلدستون هم که بالانس نمیشه.به نظرم با تحقیقاتی که کردم یزد بهترین بود. من پارسال جفتی 275 خریدم و راضیم. امیدوارم به دردتون خورده باشه
سیامک
۳۰ آبان ۱۳۹۵لاستیک برای پراید کویر واقعا عالیه من 80 تاست زیر ماشینمه فقط برای زمستون 2 جفت میگیرم چون زمستانهای سختی داره این منطقه که زندگی می کنیم
پول بابت جنس خارجی ندید
کویر عالیه از کارگر ایرانی که پدر و برادر خودتنم هستند حمایت کنید
مجید.ب
۳ مرداد ۱۳۹۶سلام واقع درست گفتی.شما با پولی که میدی برای دو جفت لاستیک خارجی میتونی با همون پول دو جفت دیگر لاستیک ایرانی بیشتر که یعنی دو جفت لاستیک ایرانی بیشتر هر چقدر هم که بخواد کم کار کنه ولی مطمئنا برابر با کیفیت خارجی میشه.سیامک جون نکنه اراکی هستی.
یاسین
۲ آذر ۱۳۹۵سلام دوستان بنده ۸سال میشه ۳تا ماشین عوض کردم دوتا اردی ویکی سمند سورن که کل ایران رو بااین ۳خودرو رفتم شاید باورش سخت باشه تو۸سال ایرانو گشتم تواین ۸سال تمام لاستیکها زیر خودرو من ایرانی بوده ازبارز تا گلدستون خدایی یکبار پنچری نداشتم فقط باد لاستیکها رو هر ۴ماه یکبار تنظیم میکردم شاید دوستان بگن لاستیک خارجی اما من از بهار تازمستان توبرف بارون بالاستیکهای ایرانی کارکردم هیچ مشکلی نداشته ایرانی ازمایش بکنین من یک جفت گلدستون تا ۴سال برام کارکرده بود بعد ۴سال عوضش کردم ایرانی بخر پشیمون نمیشین
امیر
۴ آذر ۱۳۹۵سلام روی ال نودمن از اول بارز بود رو کیلومتر 137000 یه جفتشو عوض کردم بعد روی کیلومتر 154000 جفت بعدی رو عوض کردم و دوباره همرو بارز خریدم الان کیلومتر ماشینم 204000 هست تا حالا یک بار هم پنچر نشدم فوق العاده تایر قابل اعتمادی هست این تایر خدا براشون خوش بخواد انشالا. رانندگی من سالی 50 تا 60 هزار کیلومتره.
قبلا رو پرایدم هانکوک داشتم 7 سال و 300000 کیلومتر باهاش رفتم حدود 11 بار پنچر شدم که دوبارش کلا لاستیک پاره شد انداختم دور . استرسی بود هانکوک برای من. تا حدود 30 هزار تای اول هم لیز نمیخورد و نرم بود ولی بعدش خشک میشد و لیز میخورد. و من گول تبلیغات رو میخوردم و دوباره هانکوک می خریدم و بسیار نادان بودم.
البته قبول دارم بارز خشکه ولی به محکم بودنش می ارزه. البته من بادتایر رو زمستون 26 و تابستون 28 برای 4 تایر میزارم خیلی نرمتر میشه.
در پناه خدا
محمد
۹ آذر ۱۳۹۵باسلام
انواع لاستیکهای کرهای مثل هانکوک و کومهو و ایرانی مثل یزد، کویر، بارز و چینی مثل تری انگل را روی خودروهای پراید، ریو، تندر90 و 206sd داشتهام.
به نظر من لاستیک یزد برای جادههای غیراستاندارد و شرایط آب و هوایی کشور ایران که اکثرا گرم و خشک است، مناسبتر بوده و ترکیب متعادلی از قیمت، کارایی، طول عمر و هندلینگ مناسب را ارایه میکند. لاستیکهای تابستانی یزد در شرایط باران و برف نسبت به لاستیکهای بهاصطلاح چهارفصل دیگر شرکتهای ایرانی بسیار بهتر عمل میکند.
لاستیکهای کرهای علیرغم هندلینگ مناسبتر، در جادههای ایران بهسرعت مستهلک میشوند و امکان ترکیدن آنها بهدلیل تاریخهای قدیمیتر تولید لاستیک بیشتر است.
حسن
۹ آذر ۱۳۹۵اقا لاستیک فقط سومیتومو ژاپنی اونم ۲۰۵ عالیه
رده بندیدنیا رو نگاه کنین سومیتومو رده پنج دنیاس
نباید در مورد لاستیک دندون گردی کرد مثلا اگه موتور ماشین خراب بشه ماشین حرکت نمیکنه ولی اگه لاستیک بترکه دیگه بعدش رو خودتون حدس بزنین چی میشه
بنابراین نباید بگی چون گرونه بزار ارزونش رو بخرم چون اتفاق یه بار میافته پس میخری یه جنس درست و حسابی بخر
آبي
۱۳ آذر ۱۳۹۵سلام.نظرتون در مورد لاستیک فالکن برای استفاده در پرایدکه البته تایلندی تو بازار هست چیه.؟
رضا401
۱۳ آذر ۱۳۹۵ماشینم 405 هستش رینگ ماشینمو عوض کردمو 15 انداختم میخواستم لاستیک 205/60 بندازم البته ایرانی. خواستم دوستان کمک کنند که چه لاستیکی بندازم؟ ممنون
مهدی
۲۱ آبان ۱۳۹۸نکن اقا نکن ۱۵ بندازی کند میشه سرعت کم میشه ماشین خشک میشه انگار شده نیسان همون ۱۴ بنداز زمین زمان گفتن ننداز انداختم ۲ روز بعد باز کردم
سعید
۲۹ آذر ۱۳۹۵میخوام تایر برای پارس بگیرم میخواستم بدونم نانکن تایر خوبیه
کامران
۲۹ آذر ۱۳۹۵به نظر من موادی که در لاستیک خارجی مثل هانکوک و کومهو استفاده میشه بهتر است، در لاستیکهای ایرانی از مواد کمتری بکار میره .
محمد علی
۱ دی ۱۳۹۵دوستان برا ریو چی بگیرم؟؟؟؟بیشتر داخل شهر هستم و مسافرتم بیشتر تو جاده های کوهستانیه،،اردبیلو اینحور جاها،،،یه راهنمایی بیایین لوس نشین،،
HASSAN
۱۳ دی ۱۳۹۵سلام.من با کلی تحقیق در اینترنت به این نتیجه رسیدم که لاستیک روداستون بخرم.الانم 2 ماهه انداختم زیر دنا و راضی ام..قبل از خرید قصدم خرید هانکوک بود ولی به این نتیجه رسیدم که هانکوک از بغل ضعیفه..و جالب اینکه روزی که رفتم برای تعویض لاستیک یه نفر اومده بود که قبلا هانکوک خریده بود ولی یکی از لاستیک ها از بغل به اصطلاح قلمبه شده بود..اونجا بود که تصمیم نهایی گرفتم برای خرید رود استون..اگه تنظیم باد خوب باشه ولاستیک ها رو با باد کم نرونید راحت بالای 100 تا رو جواب میده.