بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از لاستیکهایی که حالا فرسوده شدهاند دل بکنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین خرید با توجه به تنوع لاستیکها در انتخاب یکی سر در گم بودید و نمیدانستید که چه نوع لاستیکی باید بخرید.
چهارفصل
تایرهای مسافرتی
این نوع از لاستیکها، لاستیکهای اصلی چهار فصل شماست، این لاستیکها دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما القا میکنند. لاستیکهای چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید میکنند. هر لاستیک چهار فصل با علامت M+S مشخص میشود که این علامت از کلمههای گل و برف خلاصهشده است.
اگر به دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدلهای با عملکرد بالا نسبت به لاستیکهای مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. ترکیبات ویژه ی لاستیکهای با عملکرد بالا انعطافپذیری لاستیک را در آبوهوای سرد حفظ میکند و در سختترین شرایط لاستیک چسبنده باقی میماند. تایرهایی با عملکردی فوقالعاده
این لاستیکها مثل لاستیکهای با کارایی بالا هستند و تفاوت آنها در این است که برای سرعتهای بالاتر طراحیشدهاند. این لاستیکها رطوبت را منتقل میکنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.
تایرهای مناسب تمام شرایط آبوهوایی
بهترین لاستیکهای چهارفصل این لاستیکها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده میشوند چراکه با داشتن نماد دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان میدهند. اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیکهای زمستانی است. در شرایط آبوهوای گرم این لاستیکها الگویی مناسب دارند اما بینقص نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیکها برای شما مناسب نیست.
تابستانی
تایرهای گرندتورینگ
تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچوجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد میکند و از لاستیکهای تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید میکند. تایرهای با عملکرد بالا این لاستیکها از لاستیکهای تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد میکنند و فرمان پذیرترند اما نسبت به دیگر لاستیکهای این نوع زودتر فرسوده میشوند و میتوانند سختتر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند.
بهترین عملکرد را از بین همردههای خود دارند و در آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوقالعادهای دارند اما بهشدت سخت و پر سروصدا هستند و زودتر از لاستیکهای تابستانی دیگر فرسوده میشوند. ماشینهای اسپرت معمولاً از این لاستیکها استفاده میکنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران میتوانند از میان تایرهای تابستانی، تایرهای مکس و اکستریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را به وجود میآورد و رانندگی دیوانهوار را ممکن میسازد.
زمستانی
تایرهای بدون میخ
این لاستیکها، مرسومترین لاستیکهای زمستانی هستند و در جادههای لغزنده چسبندگی خود را نشان میدهند. آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکههای یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک میشود که درنهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار میدهد کشش بیشتری در آبوهوای سرد ایجاد میکند. این لاستیکها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیکهای زمستانی هندلینگ پایینتری دارد.
این نوع از لاستیکهای زمستانی از ترکیب مشابه لاستیکهای بدون میخ استفاده میکند اما این نوع میتواند با میخهای فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیکها در بعضی از مناطق به خاطر تخریب جاده غیرقانونی است. رانندگی با این لاستیکها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است. تایرهای با عملکرد بالا
این لاستیکهای بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت به لاستیکهای زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و برای بزرگراههایی که با برف پوشیده شده و ثبات نهایت سرعت مهم است طراحیشده است. اگر برای شما رانندگی با سرعت بیشتر نسبت به کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایرهای با عملکرد بالا مناسب خودروی شما است.
تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر
این تایرها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کنند. معمولاً این تایرها از تایرهای معمولی گرانتر و سختتر هستند که سخت بودن آنها باعث میشود تا رانندگی با آنها حس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن اینکه این تایرها زودتر از تایرهای معمولی فرسوده میشوند.
آرش
۱۴ دی ۱۳۹۵برای پراید دانلوپ بهتره یا فالکن یا هانکوک..چون شنیدم هانکوک بد شده کیفیتش
علیرضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۵من لاستیک فروشم واقعا هانکوک بد شده تاریخشونم بالاست قاچاقم که نمیاد خیلی داره خسارت میده الان کومهو و رودستون عالی هستن ولی ژاپنی عمرش بالاست تو لاستیکای ژاپنی کیفیت دانلوپ بهتره فالکن هست
امیر
۱۶ اسفند ۱۳۹۵میتونم بپرسسم بدیش چی هست؟؟؟
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۶هانکوک جدیدا خیلی نازک شدن و به راحتی دو پوست میشن
محسن
۲۵ بهمن ۱۳۹۵میخوام برای ۲۰۶ تو جاده برفی لاستیک بخرم
ایرانی هم نمیخوام
خارجی چی بخرم
علی بهبودی
۵ اسفند ۱۳۹۵سلام.تاریخ حک شده روی بدنه لاستیک ،تاریخ تولیدمحصول است یا تاریخ انقضا؟؟
علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۵تاریخ تولیده. هفته وسال تولید
علی
۱۵ اسفند ۱۳۹۵سلام دوستان اگه ممکنه راهنمایی کنید . من پژو دویست و هفت صفر گرفتم میخوام لاستیکاشو عوض کنم یکم پهن تر و جنس بهتر. قیمتشم برام مهم نیست . لاستیک سایز دویست و پنج چطوره ؟؟ چه مارکی خوبه ؟؟ لطفآ راهنمایی کنید .
نوید
۲۸ مهر ۱۳۹۶منم مثل شما 207 گرفتم.کومهو بنداز.سایز195
اکبر
۱۶ اسفند ۱۳۹۵به نظرمن رودستون عالیه
امیر
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ببینید دوستان لاستیک کره ای نرمه و کارکردش مقداری پایین تره لاستیک ژاپن سفته اما کارکردشم بالاست این مشکلاتیم ک دوستان میگن در مورد عیب پیدا کردن لاستیکشونه علی الخصوص کره ای ها بخاطر ضربه خوردن ب لاستیک و کم و بادی خرابیه زیر بندیه.شما مرتب تنظیم باد کن زیر بندیتو چک کن مراقب لاستیک باش تا روی نخ برات کار میکنه .یاعلی
رامین
۱۹ اسفند ۱۳۹۵سلام ماشین سمند هست کارخانه تایر گلدستون زیرش انداخته میخواستم بدم ۴ لاستیک رو به جاش لاستیک خارجی بگیرم به نظر تون چه لاستیکی خوبه خواهشا راهنمایی کنین . نمدونم رودستون خوبه یا نه
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۵بهتریینش که خیالت راحت باشه، میشلن بگیر. البته گرونتره و حتما حواست به تاریخشم باشه
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۵سلام. واسه اینکه سرنشینای خودروی کراس اور راحتی بیشتری داشته باشند توی دست اندازهای جاده، چکار کنیم بهتره؟
به نظرتون یک سایز از قطر رینگ کم کنیم و به فاق لاستیک اضافه کنیم بهتر میشه؟
میخوام ضربه ها رو بیشتر بگیره.
لطفا نظر کارشناسی و تجربی.
احمدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۵با سلام به همگی
بنده پراید141 دارم و لاستیکهام دانلوپ 165 هست .اما احساس میکنم خشکه کمکهام رو هم عوض کردم تغییری نکرد.گاهی سوارپراید مدل پایینا میشم میبینم خیلی نرمه نسبت به مال من.
بعضیها میگن کویر بنداز نرمه.از طرفی میگن زود خراب میشه.
الان هم لاستیکام 80 درصد داره.لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنم ماشینم نرمتر بشه.
احسان
۲۸ اسفند ۱۳۹۵منم پراید 141 دارم به نظر من به خاطر صندوق عقبشه که یه کم تو دست اندازهای ریز صدا میده اگه پیش یه صاف کار وارد ببریش برات درستش میکنه دیگه صدا نمیده .دیگه احتیاج به تعویض لاستیک نیس.
مجید
۹ فروردین ۱۳۹۶سلام وقت بخیر منپراید ۱۳۱ فرمان ساده دارم چه لاستیکی بخرم که همنرم باشه هم بی صدا هم فرمو ن سفتر نشه
شاهین
۱۱ فروردین ۱۳۹۶سلام..
من تویوتا کرونا ۱۹۷۹ دارم الان روش 185.70 R13 هستش
میخوام بدونم بالاترین سازی که میشه روش انداخت چیه و تو باندهای ژاپنی میشه پیداش کرد یا نه .. ممنون.
حسين
۲۰ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان نظرتون در مورد لاستیک سایتون ۲۰۵ چیه؟
حسين
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ببخشید سایلون ۲۰۵ با فاق ۵۰ رینگ ۱۶ من رو تندر انداختم
امیر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶من از سه ماهگی تو ماشین بزرگ شدم و میخوام تجربیاتم رو از سن یازده سالکی تا حالا بگم که سی و خرده سالمه….بنظر من دانلوپ ژاپن بهترین تایر چهار فصله…رودستون برای فصل گرم خوبه و برای برفی و بارونی خیلی بده.هانکوک خوبه ولی عمرش کمه و زود از بین میره میشلن هم خشکه خیلی خشک یوکوهاما هم تو اولین پنچری دوپوست میشه و باید بندازی دور بهترین تایر دانلوپه حتما دانلوپ بخرین ببینین تایر چیه
سامان اذری
۱۴ تیر ۱۳۹۶میشلن خیلی خشکه؟؟؟؟؟؟
معلومه که از لاستیک هیچی حالیت نیست
نرمترین لاستیک همون.میشلنه
سیاوش
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بهترین لاستیک موجود در کشور بی تردید Dunlop دانلوپ هست ضمن اینکه 5 سال گارانتی داره . مرگ نداره این لاستیک
ابراهیم
۷ خرداد ۱۳۹۶سلام دوستان مرسی ازمطالب همتون…یه سوال دارم…چندوقته پل یاسینی بسمت سرخه حصارآسفالتش کندن…چندوقت پیش بدون هیچ راهنمایی یاهیچ راهی ازین زاه، توی شانه خاکی ناخواداگاه هدایت شدم…دیدم هیچ مسیری نداره ازین برش اسفالت خلاص شم بیام توجاده مسیراصلی بناچارن ازکنارکمترین ارتفاع برش اسفالت اومدم تو جاده البته خیلی نرم وبااحتیاط…امابعدش چرخ عقب پنچرشد ….سوالی که دارم بنظرتان مشکل دیگه ایجاد نشده؟ممنون میشم
اسحق
۱۰ خرداد ۱۳۹۶سلام دوستان بهترین لاستیک برای پژوپارس معرفی کنید?هانکوک کره خوبه یادنلوپ ژاپن ممنونم
مجید
۱۱ خرداد ۱۳۹۶باسلام، نظرتون در باره لاستیک تایگر چیه؟میشه درموردش اطلاعات بدین.
بابك
۱۲ خرداد ۱۳۹۶سلام پژو ۴۰۵slxدارم چهار حلقه کوموهو ۲۰۵استفاده کردم بعد از دو سال دو حلقه از لاستیک ها دو پوست شدن الان هانکوک خریدم نظر شما چی هست
علیرضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۶سلام دوستان من دنا صفر گرفتم برای عوض کردن لاستیک نظر میخواستم لاستیک ژاپنی بگیرم یا اروپایی مثل میشلن
مرسی
پارسا
۲۳ خرداد ۱۳۹۶میشلن آلمانی بهترینه.اگه هزینه واست مهم نیست
Abadan
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷میشلن فرانسویه دوست عزیز.
پارسا
۲۳ خرداد ۱۳۹۶سلام دوستان.
من برای مزدا۳ لاستیک فالکن خریدم(قبلا زیرش میشلن بود ) الان یه کم ماشین خشک شده (ولی نه زیاد)
به نظرتون می ارزه با ضرری که میدم برم با کومهو عوض کنم؟
یعنی نرمی کومهو خیلی در مقایسه با فالکن محسوسه؟
hamid
۳۰ خرداد ۱۳۹۶به نظر من بهترین لاستیک ها اروپایی هست مثل میشلن و پیرلی بعدش اسیای شرقی مثل سومیتومو و هانکوک . از زمانی که من میشلن زیر ماشینم انداختم فرقشو کاملا با بقیه برندها حس کردم حتی ژاپنی ها. من از سایت یوزپلنگ خریدم بد نبود قیمت هاش ولی شک نکنید فقط میشلن
تاجیک
۳ تیر ۱۳۹۶دوستان . اینجا هر کسی یه چیزی میگه . همه هم نظراتشون یا بر اساس تجربه خودشونه یا شنیده ها از اینو اون.ولی یه واقعیت منطقی وجود داره که صنعت تایر سازی تو دنیا روز به روز رو به پیشرفته و تولیدکنندگان بزرگ دنیا هر سال با تعدادی محصول جدید و با کیفیت وارد رقابت تو بازار های جهانی میشن. بارز و یزد که مثلا بهترین تولیدات ایران هستند کجای این تکنولوژی ها جا دارند؟ شاید 5 سال یه بار یه طرح جدید بزنند اونم فقط در حد همون طرحه نه کیفیت تغییر میکنه توش نه تکنولوژی نه … با همون دستگاه ها فقط قالب عوض میکنن و یه طرح میزنن واسه فروش بیشتر . همینو بس
اما خارجی ها . همه تو فکر اینن که کدوم تایر بهترینه کدوم بدترینه کدوم … اگه دنبال بهترین لاستیک میگردین باید بهترین پولم بابتش بدید. نمیشه هم بهترین با کیفیت ترین زیبا ترین کم سایش ترین و … با کمترین قیمت خرید. اینجا میگن میشلن بهترینه ، خب شکی نیست که میشلن بزرگترین و بهترین تایر ساز تو دنیاست اینو من نمیگم اینو دنیا و کارشناسان این صنعت میگن ( میتونید یه سرچ کنید تو اینترنت) ولی ایا همه میتونن میشلن بخرن؟ اگه قیمت کرده باشید متوجه میشید که یکی از گرون ترین ها هست تو بازار ( نه فقط ایران تو دنیا از بقیه گران تر هست) پس امکان خرید بهترین لاستیک برای همه وجود نداره و اصلا منطقی نیست که اینجوری در مورد خرید تایر فکر کنیم
تو بازار ایران محصولاتی هستند که کیفیت بسیار خوب با قیمت های مناسب دارند . اگه به دنبال نرمی و چسبندگی هستید کره های ها خوبن اما اگر طول عمرو به نرمی و چسبندگی ترجیح میدید ژاپنی ها خوبن ( توجه داشته باشید که این حرف به این معنی نیست که کره ای ها عمر کمی دارند و ژاپنی ها نرم نیستند. منظور شاخصه بارز تر این محصولات نرمی و طول عمر انها هست)
بین کره ای ها هانکوک حرف اول میزنه بعد کومهو و رودستون و نکسن( باز هم سو تفاهم نشه این یه نظره شخصیه بر اساس شنیده ها و تحقیقات خودم)
ژاپنی ها هم یوکوهاما ، تویو سومیتومو فالکن و …
من خودم زیادتحقیق کردم در مورد تایر و بهترین خرید و خواستم انجام بدم . کلی بازار هم گشتم و سوال و جواب کردم و تو اینترنت در موردش تحقیق کردم اخر سر هم از سایت یوزپلنگ … خریدم ….. اما در اخر بگم که دنبال بهترین تایر تو دنیا نباشید دنبال بهترین تایر برای مصرف خودتون باشید. اگه بیشتر مصرف شهری دارید و معمولی شاید ایرانی هم مناسب کار شما باشه. امااگه مثلا دنشجو هستید و باید همش برید تو بزرگراه و از یه شهر به شهر دیگه حتما از برند های کره ای و ژاپنی یا اروپایی استفاده کنید ( جی تی ، مکسس و .. هم کیفیت بسیار خوبی دارند که دیگه زیاد میشد اگه در مورد همه صحبت میکردم) ببخشید . امیدوارم اگه خوندید نگید برو بابا اینم … میگه.
حمیدرضا
۹ تیر ۱۳۹۶شما فکرکنم فروشنده وتبلیغ کن سایت یوزپلنگی تا راهنمایی ودلسوزی واسه بقیه
مجید.ب
۳ مرداد ۱۳۹۶نه خیر داداش همیشه نیمه خالی لیوان رو نبین نیمه پرش رو هم ببین چون اسم یه سایت رو برای مثال میگن دلیل بر تبلیغ از اون سایت نمیشه عین واقیت رو گفته و واقعا لاستیک ایرانی برای مصارف توی شهر و نهایتا ماهی یه بار یا دوبار باهاش بخوای صدکیلومتر باهاش بری و صدتا هم برگردی خوبه و جواب میده ولی بیشتر از این باشه و بخوای هفته یکی دوبار و هر بار هم رفت و برگشتت ۵۰۰-۶۰۰کیلومتر بری و برگردی و توی شهر هم روزی صدتا به بالا باهاش بخوای بری خارجی ها مثل کومهو میشلن و مکسس و لاسا ترکیه و اخیرا شنیده ها و تجربیات کسانی که استفاده کردن میگه که تا حدودی تری انگل هم خوب داره جواب میده.
حمیدرضا
۱۵ مرداد ۱۳۹۶سلام دوست عزیز من نظرم اینه چه مصرف داخل شهر چه بیرون شهر شما که 30تا50ملیون پول ماشینته پس برو بهترین لاستیک را بخر ولو اینکه 300هزازتومنم بیشتر بدی چون بیرون شهر امنیتت را تو سرعت بالا تامین میکنن تو شهر هم ترمز بهتر وکاهش احتمال تصادف ونرمی ماشین درچاله چوله ها …ایرانی ها فقط به درد کسی میخوره که به هر دلیل تصمیم داره کمتر هزینه کنه.البته خریدن لاستیک ایرانی درمقایسه باو رودستون گل اسپرت کره ای زیاد تفاوتی از جهت نرمی وترمز گیری نداره چون این لاستیک محکم ولی بسیار خشک میشه بعد1سال ترمزش هم به خاطر گلش فاجعس درصورتی که اختلاف قیمت زیادی هم با هانکوک که بسیار نرمه وترمز گیریش بسیار بهتره نداره اما مطمعن باشید هانکوک ارزش 2برابری قیمت را نسبت به ایرانی ها داره موفق باشید
رامین
۶ تیر ۱۳۹۶به تجربه من که بیش از ده ساله که رانندگی میکنم لاستیک های کره ای اخیرا کیفیت خیلی خوبی دارن. درسته که لاستیک های امریکایی “گودیر” و همچنین بریجستون و یوکوهامای ژاپن و مارکهای معتبر اروپایی مثل میشلن و پیرلی پیشتاز این صنعت هستن ولی در سالهای اخیر لاستیک های ساخت کره خیلی پیشرفت داشتن و کیفیتشون عالی شده. مثلا طول عمر تایرهای نکسن کره ای خیلی خوبه حتی بیشتر از هانکوک! واقعا میگم، ولی چسبندگی هانکوک بهتر از نکسن هست؛ این وضعیت تو هوای بارونی و جاده خیس کاملا محسوسه. در نهایت انتخاب من برند هانکوک هست.
مهدی
۱۶ مرداد ۱۳۹۶405 اس ال ایکس صفر خریدم. کویر تایر روشه. بنظرتون عوض کنم. چه لاستیکی بگیرم که جلوبندی ماشین آسیب کمتری ببینه و نرم باشه؟
ف
۱۸ مرداد ۱۳۹۶سلام دوستان ۴۰۵ دارم لاستیک زیر ماشین ۲۰۵ هانکوک هستش خیلی نرم و چسبنده به جاده میخوام عوض کنم به نظر شما بین لاستیکهای کره و ژاپن کدوم قالب پهن تری داره نسبت به هانکوک،ممنونم
مهدی
۳۰ مرداد ۱۳۹۶نظرتون در مورد لاستیک riken چیه؟ کسی میشناسه میخوام بگیرم از زیر مجموعه های میشلن هست کسی تا بحال داشته؟
میثم کعبی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶سلام نظرتون در باره ی لاستیک کومهو طرح اکستا چی هست؟