آموزشمقالات

بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو

در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین روش‌های افزایش توان خودرو را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شاید در نگاه اول افزایش توان خودرو امری سخت به نظر برسد اما گاهی اوقات این‌گونه نخواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید برای بهبود کارایی خودروی خود همیشه به مکانیک مراجعه کنید. فرقی نمی‌کند که با خودروی خود در خیابان‌های شلوغ تردد می‌کنید یا اینکه در پیست حضور می‌یابید چراکه توان و پرفورمنس بیشتر باعث خواهد شد سواری بهتری را تجربه کنید؛ اما قبل از آنکه به فکر افزایش توان خودرو باشید بهتر است آن را خوب بشناسید. زیر کاپوت خودروی شما پیشرانه‌ای قرار دارد که با مخلوط سوخت و هوا و احتراق آن قدرت تولید می‌کند.

حتما ببینید: قیمت روز انواع خودرو

هرچقدر مخلوط سوخت و هوا به‌صورت بهینه سوزانده شوند قدرت و گشتاور بیشتری به دست خواهد آمد. گاهی اوقات برای کسب قدرت بیشتر باید تغییراتی بنیادین در پیشرانه اعمال شود اما گاهی اوقات نیز با اندکی تغییرات کم‌هزینه می‌توان عملکرد قلب تپنده وسیله نقلیه را بهبود بخشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله مربوط به تیونینگ خودرو را نیز مطالعه بفرمایید. در ادامه بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

بهترین راهکارهای افزایش توان خودرو

  • استفاده از روان کارها و افزودنی‌های سنتتیک

روغن موتور در انواع و کیفیت‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود. برای اینکه پیشرانه شما طول عمر و دوام بالاتری داشته باشد باید روغن‌های سنتتیک را انتخاب کنید. روان کارهای سنتتیک دارای ساختار شیمیایی هستند که باعث عملکرد بهتر در پیشرانه می‌شود. روغن‌های سنتی درصورتی‌که دمای پیشرانه بالا برود شکسته خواهند شد اما روغن‌های سنتتیک این‌گونه نیستند و در دماهای بالا نیز کارایی بهینه‌ای نشان می‌دهند. برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد پیشرانه می‌توانید از افزودنی‌های مجاز به روغن استفاده کنید چراکه این مواد می‌توانند باعث کاهش اصطکاک قطعات و گرما شوند.

  • بررسی وضعیت احتراق پیشرانه

مهم نیست که چه میزان از مخلوط سوخت و هوا در دسترس پیشرانه قرار می‌گیرد زیرا اگر سیلندرها جرقه موردنیاز را در اختیار نداشته باشند پیشرانه عملکرد مورد انتظار را نخواهد داشت. شما باید سیستم جرقه‌زنی کارایی داشته باشید تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. زمان‌بندی نادرست احتراق باعث مشکلات زیادی می‌شود و شاید شما را راهی مکانیک کند. اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم عیب‌یابی هستند که با اختلال در فرایند احتراق پیام هشدار را به اطلاع راننده می‌رساند اما مشکلات کوچک می‌توانند از نظرها پنهان بمانند. اگر مخلوط سوخت و هوای شما نسبت هوای بالایی داشته باشد نیازمند ولتاژ بیشتر برای شروع جرقه‌زنی شمع‌ها خواهید بود و به همین خاطر نصب یک تقویت‌کننده می‌تواند کارایی خودرو را بهبود بخشد.

  • نصب دریچه گاز و انژکتورهای بهتر

دریچه گاز هوای موردنیاز پیشرانه را تأمین می‌کند و انژکتور نیز سوخت را به داخل سیلندرها تزریق می‌کنند. قطعاً خرابی این قطعه‌ها می‌تواند فرایند تولید قدرت پیشرانه را مختل کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید می‌توانید از سیستم‌های تأمین هوای کاراتر برای قلب آهنین خودرو کمک بگیرید. همچنین باید انژکتورهای سوخت تمیز باقی بمانند و به همین منظور حتماً باید از سوخت باکیفیت استفاده کنید. برای کارایی بهتر انژکتورها می‌توانید از مواد انژکتور شوی استفاده نمایید و یا اینکه قطعه موردبحث را به کلی تعویض کنید. همچنین برای بهبود کارایی خودرو می‌توانید از لوله‌های سوخت بزرگ‌تری نیز استفاده کنید تا سوخت بیشتری به پیشرانه برسد. مورد بعدی دریچه گاز است که جریان هوای ورودی را کنترل می‌کند. در صورت استفاده از دریچه گاز بزرگ‌تر می‌توان قدرت بیشتری را استخراج کرد. البته ابعاد و مشخصات مناسب دریچه گاز برای خودروی شما ضروری خواهد بود چراکه در صورت استفاده از قطعه بزرگ‌تر قدرت خودرو کاهش می‌یابد. قطعاً برای نصب چنین قطعاتی باید با یک مکانیک باتجربه مشورت کرد و البته از عدم ابطال گارانتی سازنده نیز مطمئن شد.

  • اطمینان از نسبت تراکم مناسب

هرچه کارکرد خودرو بیشتر شود استهلاک قطعات نیز بیشتر خواهد شد و در این میان شما با کاهش فشار کمپرس نیز مواجه می‌شوید که منجر به افت توان خودرو می‌شود. البته بدون تغییرات کلی در پیشران و با تعویض یا تعمیر برخی قطعات می‌توان نسبت تراکم پیشرانه را بهبود بخشید. از جمله نشانه‌هایی که حاکی از به هم خوردن نسبت تراکم پیشرانه و افت توان آن هستند می‌توان به افزایش مصرف سوخت، افزایش مصرف روغن موتور، انتشار دود آبی رنگ از اگزوز و سر و صدای غیرعادی پیشرانه اشاره کرد.

  • استفاده از ورودی هوای سرد

اصل کلی این است که با کاهش دما تراکم هوا افزایش خواهد یافت. هوای متراکم‌تر می‌تواند سوخت را بهتر بسوزاند و در نهایت قدرت پیشرانه بیشتر شود. زمانی که شما سیستم جذب هوای سرد را انتخاب کنید فیلتر هوای جدیدی نیز روی خودرو نصب خواهد شد که شاید ظاهر عجیبی داشته باشد زیرا بسیار بزرگ‌تر از فیلتر هوای استاندارد خودروست. این سیستم‌ها همچنین مسیر ورود هوا به پیشرانه را تقویت می‌کنند و انحناهای موجود در آن‌ها باعث بهبود حرکت هوا می‌شوند. در حقیقت با طراحی بهتر می‌توان هوا را سریع‌تر به پیشرانه رساند.

  • تعویض منیفولد اگزوز با هدرز

یکی از تکه‌های اصلی پازل قدرت پیشرانه خروج دودهای اگزوز است. منیفولدها لوله‌هایی مرتبط به یکدیگر هستند که خروجی‌های اگزوز هر سیلندر را به یک خروجی کلی تبدیل می‌کنند؛ اما مشکل این قطعه به طراحی آن مربوط می‌شود چراکه فشار برگشتی گازهای خروجی داغ می‌تواند قدرت را کاهش دهد. ولی درصورتی‌که بجای منیفولد استاندارد از هدرز اگزوز استفاده کنید این مشکل رفع خواهد شد. هدرز گازها را به‌صورت مجزا از هر سیلندر خارج می‌کند و زمانی که لوله‌ها از پیشرانه فاصله مناسبی پیدا کردند به یک لوله می‌پیوندند. اکثر خودروسازان به خاطر هزینه‌های تولید پایین از منیفولدها استفاده می‌کنند اما چنین چیزی باعث کاهش حداکثر توان تولیدی پیشرانه می‌شود.

  • استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر

سیستم‌های پرخوران مشهور که توربوشارژر و سوپرشارژر نام دارند باعث افزایش توان خودرو می‌شوند. طراحی سوپرشارژر به این صورت است که با تسمه و پولی به میل‌لنگ وصل می‌شود و با چرخش میل‌لنگ سوپرشارژر نیز می‌چرخد اما نکته این است که سرعت چرخش سوپرشارژر بسیار سریع‌تر از پیشرانه است و باعث می‌شود هوا به‌صورت بهینه وارد پیشرانه شود. با استفاده از سوپرشارژر قدرت پیشرانه بسته به ابعاد و حجم آن بین ۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت و این رقم برای گشتاور به ۵۰ درصد نیز می‌رسد. یکی دیگر از سیستم‌های پرخوران محبوب توربوشارژر است که عملکرد متفاوتی نسبت به سوپرشارژر دارد. این قطعه از گازهای خروجی اگزوز برای عملکرد خود استفاده می‌کند و بنابراین گزینه کاراتری برای پیشرانه محسوب می‌شود. البته تا زمانی که پیشرانه به دور مناسب نرسد توربو وارد مدار نخواهد شد و این فرایند با نام لگ توربو یا تأخیر توربو شناخته می‌شود. ولی سوپرشارژر با فشار پدال گاز وارد مدار می‌شود و عملکرد فوری‌تری دارد. در مقابل باید گفت فشار بوست توربوشارژر معمولاً بیشتر از سوپرشارژر است.

  • دقت در حفظ و نگهداری خودرو

اولین قدم در افزایش توان خودرو نگهداری مناسب از آن به ویژه بخش پیشرانه خواهد بود. درصورتی‌که مواردی همچون روغن موتور را سر وقت تعویض نکنید و به استهلاک قطعات اهمیتی ندهید تلاش‌ها برای افزایش توان خودرو ناکام خواهد ماند. اگر از بنزین یا روغن موتور بی‌کیفیت استفاده کنید حتی بهترین اقدامات در این زمینه نیز باعث بهبود کارایی خودرو نخواهند شد. شما همچنین باید فیلترهای مختلف از جمله فیلتر هوا و روغن را نیز به‌صورت منظم تعویض کنید.

  • به‌روزرسانی ECU

مغز خودرو یا همان ECU تمامی سیستم‌ها را تحت نظر دارد و عملکرد کلی، آلایندگی، قدرت و مصرف سوخت را بالانس می‌کند. خودروهای جدیدترین دارای ECU هایی هستند که قابلیت به‌روزرسانی دارند و بنابراین درصورتی‌که مشکلی از بابت گارانتی وجود نداشته باشد می‌توان نزد یک مکانیک معتبر مراجعه کرد تا با انجام این کار قدرت پیشرانه بهبود یابد.

  • کاهش وزن خودرو

به این فکر کنید که با حمل اشیای سنگین چقدر خسته می‌شوید. همین موضوع درباره خودرو و وزن بالای آن نیز صدق می‌کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید می‌توانید این کار را با خالی کردن صندوق‌عقب و کابین شروع کنید. برای بهبود عملکرد وسیله نقلیه به دنبال سبک‌تر کردن آن باشید. هرچقدر وزن بیشتری را حمل کنید پیشرانه تحت‌فشار قرار خواهد گرفت اما با حذف موارد غیرضروری می‌توان بهبود عملکرد را شاهد بود. در واقع نسبت به قدرت به وزن نقشی کلیدی در راندمان وسیله نقلیه ایفا می‌کند. حتی در حالت‌های پیشرفته و مخصوصاً مسابقات می‌توان بجای شیشه‌های استاندارد خودرو از نمونه‌های آکریلیک یا پلاستیکی استفاده کرد. در برخی خودروها نیز امکان خارج کردن صندلی‌ها از کابین برای افزایش فضا وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۶ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۴۵۰ دیدگاه‌ها

  1. رسول

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده یک پرشیای 84 دارم…احساس میکنم شتابش یمدتیه کم شده..و بدلم نمیشینه….. چه کارایی باید انجام بدم؟؟

    1. علی

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ببین رسول جان یکی از عواملی که باعث کم شدن شتاب ماشین میشه تنظشم نبودن زمان باز و بسته شدن (supap)هاست.حتما باید فیلر گیری (supap) ها رو انجام بدی.دوم اینکه ممکنه از کثیف بودن(esteper)باشه.کثیف بودن دریچه گاز.کثیف بودن صافی بنزین.احتمالا تاحالا سنسور اکسیزن رو تمیز نکردی همین می تونه رو شتاب ماشین تاثیر داشته باشه.

    2. shahab

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      احتاملا صفحه کلاچ تموم کرده
      احتمالش زیاده

    3. amirfo558

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کاتالیزت لوله بنداز شم خوب بنداز یک منبه بنداز

  2. حميد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام خواهشا جواب بدید.به نظر شما اگر از پشت فلیتر هوای پرایدم یه لوله بگیرم و وصل کنم به یه فیلتر هوای دیگه البته خیلی تمیز و جفت و جور(یعنی ماشینم دوتا ورودی هوا به موتور داشته باشه)این عمل باعث افزایش توان و قدرت موتور میشه؟؟یا صلاح نیست این کارو بکنم؟
    سوال دوم اگر منبع اگزوزهارو باز کنم و منبع های بزرگتر و حجیم تری جایگزین اونا کنم.ایا این هم تاثیر داره.
    مصرف سوخت برام مهم نیس

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. علی

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حمید جان اگه 2 تا فیلتر ببندی فقط نفس ماشین رو کم کردی چدن مقدار هوای ورودی به موتور کم تر میشه.دزسته که تمیز تر هم میشه ولی مکش بیش تری هم لازم داره.اگه بتونی ازفیلتر های مخصوص مثل k&n استفاده کنی خیلی بهتره.در خصوص منبع اگزوز هم بزار بگم بجای برداشتن انها می تونی توی منبع و کاتالیزور رو خالی کنی هک صداش قشنگ میشه هم ماشین شتابش بهتر میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. عرفان

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این فیلترهای مخصوص K&N ازکجا گیرمون میاد و اگه میشه دقیقا بگین چطوری توی منبع و کاتالیزورو خالی کنم ممنون از راهنماییتون

    2. Mohammad

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      باعث میشه اکسیژن کم وارد موتور بشه و باعث بد سوختن بنزین میشه

    3. shahab

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      چون موتور پراید ضعیفه بهتره بهش فشار نیاری

      1. amirfo558

        ۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        درست ضعیفه ولی خیلی سگ جونه خوبه هرچیه ازxu7بهتره

        موافقم 6
        مخالفم 8
    4. سامان

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در مورد راه ورودی هوا منظم بودن جریان وخنکی و کوتاه بودن مسیر مهمه. پی با کاری که گفتی نتیجه نمیگیری. در مورد منبع اگزوز هم اگر با نمونه اسپرت درست حسابی معتبر عوض بشه یکم تاثیر داره. ولی گنده تر کردنش نه.

  3. mps

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دوستان کسی مزدا ۳ نیو رو از این دستکاریا نکرده؟البته مزدا کلا که فازش شتابه ولی یکم بیشترم بشه بهتره.دستمون به مزدا اسپید نمیرسه که!

  4. pourya

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه 405 slx با متور معمولی دارم(منظور اینکه tu5 نیست)
    شتاب ماشین فوقالعاده پایینه.اینقد پایینه که اصلا جرعت نمیکنه ادم باهاش سبقت بگیره
    اوایل شتاب قابل قبولی داشت اما الانا که شتابش کم شده پدال گاز هم زیر پای ادم مثل اب شل و ول شده(اینقد شله که باید پدال رو تقریبا تا نصفه فشرد تا دور متور به 2500 در حالت خلاص برسه)
    شنیدم مبدل کاتالیسی رو برداری خوب میشه اما امتحان کردم تغییر چندانی نکرد
    اگه دوستان اطلاعاتی دارن لطفا راهنمایی کنن
    لطفاااااااااااااااااااااااااا

    1. حميد

      ۱۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اس ال ایکسم شد ماشی آخه…

      موافقم 4
      مخالفم 8
    2. امین

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پوریا جان ماشین شما بستگی به آبندیش داره و اینکه با ماشینت پرگاز میرونی یا اینکه خیلی نرم باهاش رفتار میکنی و دنده ها رو دور پایین عوض میکنی و به نظر من کلا ماشینتو یه چک کلی بکن و سرویساشو انجام بده احتمالا شتاب ماشینت خیلی بهتر بشه اگه شمع سوزنی هم بزاری تو شتاب تاثیر داره

    3. shahab

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      اینی ک شما میگی یعنی مشکل داره اساسی
      میتونه مال سیم گاز یا استپر یا سیستم سوخت رسانی باشه

    4. AZIM

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این مشکلش از سیستم کازشه،یعنى سیم کاز،یافنر بکش،خلاصه به قسمت کازش مربوطه

    5. یوسف

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من فکر نمی کنم مشکل از کاتالیزور باشه
      به احتمال زیاد باید سوپاپها تنظیم بشن.
      من کارم اینه

    6. ميلاد

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش کاپوتو بزن بالا روی سمی گاز که پشته دریچه گازه یه زامنه کوچیک هست که سیم گاز ماشین و تنظیم میکنه احتمالا اون در رفته گم شده یا رد مرده واسه همین گازت شل و ول شده اون و ردیف کن ماشینت درس میشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    7. حبیب

      ۷ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام علاج کارشما: یک دست شمع و وایر اصلی فیلتر بنزین فیلتر هوا را تعویض کنید و اگر کاتالیزور راحذف کردید مجدد باید ریمپ بشه و اگه پول داشتید هدرز نصب کنید شتابش خیلی افزایش می یابه

    8. سجاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم سیم گاز ماشینو عوض کن مال همونه بده مکانیک یه بررسی برات بکنه هرچی هست سیم گاز و دریچه گازه اینطوری که تومیگی

    9. سجاد

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سیم گازه. باید ریگلاژ بشه

  5. omid

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    slx اگه موتور tu5 باشه اقا حمید اره ماشینه البته تو ماشینای ایرانیه رنج قیمت 30 تومن من خودم دارم کاملا فابریکه شتاب لیفان 1800 و mvm 530 و x33و تمام ماشینای چینی حجم بالاتر که خیلی ادعا هم دارن رو […]

  6. کریم

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نظر همه محترم
    ولی پست های ایجاد شده هیچ ثبت وسندی ندارد در دنیا همیشه سعی بر این است که تمام استاندارد با دقت رعایت شوند در نتیجه عمل بهتر نشون داده شه بااضافه کردن یه تکه لوله هر گز نمیشه به خودرو قدرت بخشید با انجام اینکار با ید منتظر عواقب آن هم بود
    بهترین کار را مهندسین خود رو سازان انجام میدن وسلام

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. دلشاد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیزم کاتالیزور تنها جنبه رعایت استاندارد الایندگی دارد وهیچکداک از اتومبیل های تیونینگ ومسابقه ای دارای این قطعه نمیباشد وبه همین دلیل جواز تردد در شهر را ندارند البته که نداشتن ان باعث افزایش توان خروجی موتور میشود چون راندمان حجمی سیلندر افزایش پیدا میکند.

  8. علی رضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یک آردی 83 دارم که مجبورم به طور مداوم با سوخت گاز حرکت کنم و تنها نا رضایتی من از این ماشین شتاب اونه که موقع راه افتادن خیلی کم گاز میخوره و بعد از ده متر حرکت میشه گفت پراید رو میخوره در اصل مشکل من با او ده متر اول هستش.

    1. جواد

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام من هم با مدل 85 این ماشین همین مشکلو داشتم
      بعد کلی تعمیرات خودم اتفاقی متوجه شدم از مصرف بالای سوخت و پاشش زیاد سوزن انژکتورم ماشین اول خف میکنه بعد شتاب میگیره
      پیشیه انژکتور کار خوب ببر و سرویس کن

  9. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من یه پراید مدل۸۳ دارم انژکتوری میخوام قدرتشو افزایش بدم کمکم کنید

  10. رایکا

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من پرشیا مدل 89 دارم شتابش خیلی عالی یک مشکل اینه که وقتی پدال گازو تا ته فشارمیدم 2ثانیه کمی فشار میفته شتاب میگیره علتش چیه

    1. احسان

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سنسور دریچه گاز و یا سوکت و سیم کشی سنسور یکیش مشکل داره دریچه وقتی باز نمیشه ماشین یه حالت خفگی بهش دست میده موقع شتاب گیری

  11. علی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود به دوستان..من یه سمند lx دارم که مدتی پیش خیلی ضعیف شده بود..فیلتر بنزینم رو که عوض کردم عادی شد..با هر روغن فیلتر بنزین رو هم عوض کنید..اگه کسی موتور 405 رو تقویت کرده لطفا از تجربیاتش بگه..

    1. E#$@n

      ۲۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      علی داداش دو سه تا راه برای افزایش سرعت و شتاب پژو:1.باریک کردن لاستیک برای کم مصرف کردن و افزایش شتاب 2. فیلتر هوا و روغن را در زمان استاندارد عوض کنید 3. موتور را تقویت کنین با بزرگ کردن سوپاب دود و گاز . بزرگ کردن محفظه احتراق و همچنین سوپاپ ها در ضمن این کارها باعث افزایش سوخت میشود به نظرم تا حالا تونستم که شمارا در مورد تقویت موتور راهنمایی کنم

      1. mohammadam

        ۱۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        عزیز من محفظه احتراق باید کوچیک بشه

  12. نادر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، من یک پژو elx مدل 90 دارم (موتور زانتیایی)، ماشین من بالاتر از 140 کیلومتر نمیره، تو سربالایی ها که بیشتر از 110 تا نمیره، مشکل چیه؟ صفحه کلاچ و وایر شمع ها و تایم درست هستش

    1. sajjad 4 peed

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      قانون مقاوت میگه هر جسمی برای حرکت باید اینرسی ساکنشو از بین ببره
      وقتی موتور ماشین که قطعای متحرک داره پس واضح که ماشینت نیاز داره ب ی جاده سرازیری
      ی سوخت مناسب
      و یه تخت گاز اساسی
      خلاصش کنم همون طور که برای برن سازی برنامه ورزشی میزارن شمام برا ماشینت برنامه بزار
      نیم ساعت رو 120 تا برو ده دقیقه تا اخرین حد گازشو بگیر دوباره بیا رو 120
      من این ورشو رو پرایدی که داشتم انجام دادم جواب داد همین طور رو همه ماشینایی که زیر دستم بودن

  13. حمید

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین شمع برای خودرو سمند 86 چه شمعی است

    1. sajjad 4 peed

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      کلا برای موتور های احتراق داخلی دو جور شمع داریم
      شمع گرم
      شمع سرد
      شما لطف کن برو دفترچه ماشینتو مرور کن اونجا اشاره کرده
      اگه میخوای از لحاظ شمع خیالت راحت باشه شمع 3پلاتینه یا همون 3 پر نصب کن
      ب جنسشم دقت کن
      داخل شمع الکترون هایی هستن که از داخل سرامیک شمع رد میشن اگه سرامیک شمع به اندازه کافی نارسنا نباشه ولتاژ شمع به بدنه میره و قدرت جرقه رو کاشه میده
      اگه شمع مناسب پیدا نکردی دور سرامیک شمعات لنت بزن

      1. mohammadam

        ۱۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        چرا سختش میکنی داداش
        اگه دور سرامیک (چینی )شمع هاش چسب برق هم بپیچه حله

    2. رایکا

      ۲۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بهترین شمع برای تمام خودروها شمع اردیوم سوزنی یا لیزری پیشنهاد می شود

  14. بهروز

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقای علی رضا.برای مشکل اردی شما چون از سوخت cngاستفاده میکنید چندراه هست اول اینکه دفرانسیل تویوتا سواری ویامزدابگذارید دوم شمع دوزمانه وهمچنین وایرهایی ازکیفیت بالااستفاده کنیدسوم برای موتورپروانه بگذاریدچهارم اگررینگ چرخهاچهارده است ازلاستیک های باریک استفاده کنیدپنجم فیلتر هواکش رو زودزود تمیز کنیدششم فیلرگیری هم فراموش نشه/امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم

  15. بهروز

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام اقای نادر.برای شما چندپیشنهاد دارم اول ماشینتون روپیش تنظیم موتورببریدببینیدکمپرس موتور در هرسیلندر چقدر هست اگه پایین باشه موتورنیازبه بازکردن داره اگر هم نه پس میمونه واشرسرسیلندر که احتمالن نیم سوزشده که این رومکانیکتون به راحتی میتونه تشخیص بده ودراخر اگرمشکل واشر سرسیلندرنداشت مشکل میل سوپاپه که نیاز به تعویض داره /باتشکرامیدوارم کمکی کرده باشم

  16. بهروز

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام اقای حمید.شما اگر دنبال شمعی هستیدکه موقع روشن کردن ماشین سریع وهمچنین هنگام شتاب گیری ورفتن به سرعت بالاتر هستید بنده شمع سوزنی تویوتا کمری ویا سوناتا روبراتون پیشنهاد میکنم

  17. shayan

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من یک پیکان وانت صفر خریدم اسپورت کردم واسه پیست رفتن شتاب اولیش بد نیست ولی سرعتش از ۱۲۵تا بالاتر نمیره به غیر از اینکه منبع اگزوز زیر پای راننده رو بردارم راه های دیگه ای هم داره چون داییم عین من یه پیکان وانت صفر خریده دستکاریش کرده راحت ۱۵۰تا رو پر میکنه ولی بهم نمیگه چیکار کرده ممنون میشم از راهنماییتون

    1. علی

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شایان جان سلام.فرق اساسی که یک پیکان وانت با پیکان معمولی داره که اون می تونه سریع باشه و پیکان وانت قوی تو گیربکس و دیفرانسیل اونه.نوع و اندازه چرخ دنده هاش است که به پیکان وانت قدرت و به پیکان معمولی سرعت میده پیش یه گیربکس ساز برو یا یه گیربکس پیکان معمولی پیدا کن انشاالله درست میشه.با آرزوی موفقیت.

      1. sajjad 4 peed

        ۱۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        علی سلام
        حرفت درست وقتی ماشینش میتونه رو ۱۲۵ رو کم کنه مشکل از سیستم انتقال قدرتش نیس
        در مورد گیربکس و دیفرانسلم بگم
        شایان اگه میخوای حال داییتو بگیری ی دیفراسیل تویوتا کورولا ور سوار کن با یه گیربکس 5 سرعته بهتره قبل نصبش ی دستیم توش بکشی
        کلا وانت سبکتره
        ماشین سبک اصطکاک کمتری داره پس ی مقدار نیروشو حدر میده بهتر پشت ماشینتو ۵۰ کیلو اضافه کنی

    2. جواد

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام
      داییت کاری نکرده
      باید 150 بره
      کاتالیزورو برداری بهتر میشه ولی ماشین ایرادی داره که 125 بیشتر نمیره
      به مکانیک با تجربه نشون بده
      پیکان پیچیده نیست
      البته دفرانسیل اردی یا تویوتا واقعا بندازی عالی میشه
      نیازی نیست دف نو بخری
      ولی برا مسابقه تویوتایی عالیه واقعا 20/30 کیلومتر تفاوت سرعت داری خرجشم نهایت 400 تومنه
      من با مدل کاربراتورش 150 میرم بدون تقویت ولی فشار زیادی بهش میاد

  18. كيوان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، آقا من نیسان مورانو ۲۰۰۸ دارم، که چند وقتی هست که خیلی توان ماشین گرفته شده،و دود سیاه میکنه و صدای ماشین عوض شده، و مصرف سوخت هم از ۱۰۰/۱۴ الان رسیده به ۱۰۰/۲۸!!!!! واقعأ موندم، هر مکانیکی یه چیزی میگه، از سنسور اکسیژن ، سنسور….، منبع اگزوز،تا جدیدأ که یکی گفت اینا ۳ تا
    کاتالیزور داره، و کاتالیزورهای ماشین من مثل اینکه قبلأ خالی شده،گفت تمام این ایرادات از کاتالیزورهاست، آیا درسته؟؟

    1. علی

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      می تونه از کاتالیست هات باشه ولی انقدر تاثیر گذار نیست.در مورد دود سیاه هم فقط بزار بگم وقتی ماشیه دود سیاه می کنه یعنی ترکیب سوخت و هوای ماشین درست نیست.اگه بتونی ecu رو دیاگ بزنی اون موقع اگه سنسور هات ایراد داشته باشه می فهمی.

    2. sajjad 4 peed

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شرکت نیسان از همون اول برای شرایط سخت یه راه حل دیگه در نظر گرفته
      از دوستان من که ماکسیما داشت همین بلا سرش اومده بود
      این کارارو بکن ایشلاه درس میشه
      1. ریفلش کردن کل سیستم کنترل
      2. اگه برات ممکنه میتونی تو موتورتو بشوری با مکمل ها(۵۰ لیتر بنزین بزن ۳ لیتر الکل98 درصدی بریز )وقتی ب نصف ۵۰ لیتر رسیدی برو ی سر باک پر بنزین سوپر بزن
      3. ماشینتو تو سرازیری بگازون بعد پاتو از پدال بردار
      4.وقتی این کارارو کردی شمع ماتو عوض کن
      اخر سرم ی حالی ب ماشینت بده
      امیدوارم درست شه

  19. محمد61

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان یه سوال دارم درموردچیپ کردن یا فلش ecu پژوپارس برایه نصب توربوشارژر گویا ecuتیپ 5روش نصبه ایا کسی میتونه راهنمایی کنه؟؟توربو شارژر واینترکول وسوپاپ تخلیه وبوست کنترل رو خودم نصب کردم اما نمیتونم مقدار سوخت رو تنظیم کنم!!!!!!

  20. رحیم

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام مصرف سوخت ماشین مکن با لا هستش ام وی ام 315 مدل 92 بعد سوال دیگر آیا می توانم شمع این ماشین را دو زمانه وصل کنم ضرری برای ماشین نداره من رو پراید نصب کردم رازی بودم حالا رو این ماشین از کارشناسان این سایت سوال می کنم که راهنمائیم کنن با ذکر ناتم شمع با تشکر

  21. بهزاد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .سمند lxدارم.چند روزی بود که از اگزوز ماشینم صدای خوبی نمی امد . فکر کردم بهتره ببرم پیش اگزوز ساز . تعمیر کار رفت تو چال و به من گفت واشر گلویی اگزوز رو تهیه کنم و تا من رفتم واشر و تهیه کردم برگشتم دیدم منبع کاتالیست رو باز کرده و گفت این هم باید شستشو بدهم و اینکارو انجام داد . حالا نمی دونم که این کار درستی بوده یا نه . ماشینم هم 220 تا کار کرده .

    1. sajjad 4 peed

      ۱۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      رو سمند بهتره کاتالیزور نباشه
      چون شیب موتور 10 درصده موقع تراکم همه مخلوط از یجا تراکم نمیشه
      پس مشکلی برات نداره
      واشر گلویی تنها عیبی که داره صدای موتور رو پخش میکنه
      خیالت تخت ماشین چیزیش نیس

  22. sajjad 4 peed

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام
    من یک سمند مدل 83 دارم.
    ب دلایلی موتورشو ترکوندم و مجبور شدم ی موتور تازه جمع کنم.
    اولین چیزی ک میخوام بگم جنس قطعاتتونه که خیلی مهم
    دوم روش مونتاژه(داخل پرانتز بگم مکانیکای ما ب زور چکش کار میکنن)
    راه کار های اصلی که من رو موتور ماشینم انجام دادم
    1.تعوض میل لنگ ب روشRQ تقویت بشه
    2.شاتون هایی با روغن کاری بالا(سوراغ رو کپه شاتون باید گشادتر بشه)
    3.پیستون هایی بزرگتر و همچنین سبکتر
    نکته به هیچ وج سر سیلند یا خود سیلندر رو نتراشید
    4.از واشر سرسیلندر تعمیر 2 استفاده کنین
    5.از سوپاپ های تقویت شده یا همون k20
    6.مانیفول هوا دو تکه که بعدا روش توربو شارژم نصب میکنیم
    7. مانیفول 4 کاناله که در وسط راه دو ب دو میشه و سر هر کانال یه منبع الکتریکی میزارین یکمم صداش زیاد ولی خب میتونین موتور دریچه براش نصب کنین که در واقع لازم بازش بشه تا سرعت خرجی دود بهتر بشه
    8.صفحه کلاچ دو لنته
    9.سمند نیازی به تغییر وزن نداره و همچنین نقطه سیکل خیلی عالی داره ب شرطی که راننده عزیز سر پیچا یکم صبر داشته باشه
    10. موتور ماشینو هیچ وقت نزارین کم بیاره
    من ب شخصا همه این کارارو کردم نه نیازی به راهنمایی داشت نه نگران فروش ماشینم کسی هم متوجه نمیشه زیر کاپوت چی خوابیده
    با این کارا سمند شما میتونه با زانتیا هم پا بشه ولی اگه مثل من خواهان رو کم کردن ازرا رو بکنین باید یکم بیشتر به ماشینتون برسین
    ممنون از مطالبی که گذاشتین
    اروز میکنیم ی روزی تو ایران خدمون رشته رالی طرفدارانی بیشتر از قوتبال داشته باشه

  23. امیر

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یه ال 90 دارم ازشم راضیم فقط میخواستم بدونم برای تقویتش باید چیکار کرد

  24. شهرام

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه 405مدل 93دوگانه سوز ssatدارم ماشین من مصرف سوختش خیلی بالاس و از سرعت 170تا بیشتر نمی ره (حتی در سرازیری) ممنون می شم اگه راهنمایی کنید

  25. افشین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با سلام خدمت شما عرض کنم من یک سمند مدل 87 دوگانه سوز با موتور xu7دارم الان مدتیه با گاز خیلی روان و راحت گاز میخوره اما با بنزین هنگامی که میخوام حرکت کنم اول چند لحضه گاز نمیخوره و کپ میکنه و بعد گاز میخوره موقع تعویض دنده هم بازم چند لحضه حالت خفه داره بعد گاز میخوره ولی با گاز اصلا اینطوری نمیشه لطف کنید بگید مشکلش چیه

  26. حامد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه پارس مدل 93 داشبورد جدید دارم اصلا شتاب نداره و بیشتر از 160 نمیره
    کاتالیزشم برداشتم ولی ماشین رو 160 قفله
    دستگاهم گذاشتم فایده نداره
    چکار کنم

  27. رایکا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یه پرشیا دارم پرت دیاگش چیپ دراگون نصب کردم خیلی جواب داد

  28. علیرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    بنده پیکان بار دارم میشه موتورشو تقویت کنم وشتابش بیشتر بشه.چگونه؟

  29. مهدی

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یدونه دوو سیلو مدل 77 دارم.این ماشین من از دنده 1 تا 3 شتاب خوبی داره اما از 3 به 4 و از 4 به 5 که میدم ماشین کلا از شتاب میفته . تقریبا موتورم یه صدایی میده که انگار تو سربالایی داری با دنده مرده میری(صدای شارش).منتظره راهنمایی تون هستم دوستان عزیز

  30. پوریا

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ماشین من سمند lx هست. چند وقتی هست ماشین من خیلی افت کرده تو شتاب هر کار میکنم عیبش پیدا نمیشه . ده جا تنظیم موتور بردم همه چیو چک میکنن دیاگ هم اخطاری نمیده . تنها چیزی ه بهش شک دارم و تا حالا امتحان نکردم سنسور اکسیژن هست امکان داره از این باشه؟ در ضمن ماشین بعضی وقتها برای یکی دو دقیقه خوب میشه دوباره افت میکه .
    یکم لرزش هم پیدا کرده انگار 3 کار میکنه
    لطفا اگه کسی میدونه بگه//
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا