در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین روشهای افزایش توان خودرو را مورد بررسی قرار دادهایم.
شاید در نگاه اول افزایش توان خودرو امری سخت به نظر برسد اما گاهی اوقات اینگونه نخواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید برای بهبود کارایی خودروی خود همیشه به مکانیک مراجعه کنید. فرقی نمیکند که با خودروی خود در خیابانهای شلوغ تردد میکنید یا اینکه در پیست حضور مییابید چراکه توان و پرفورمنس بیشتر باعث خواهد شد سواری بهتری را تجربه کنید؛ اما قبل از آنکه به فکر افزایش توان خودرو باشید بهتر است آن را خوب بشناسید. زیر کاپوت خودروی شما پیشرانهای قرار دارد که با مخلوط سوخت و هوا و احتراق آن قدرت تولید میکند.
حتما ببینید: قیمت روز انواع خودرو
هرچقدر مخلوط سوخت و هوا بهصورت بهینه سوزانده شوند قدرت و گشتاور بیشتری به دست خواهد آمد. گاهی اوقات برای کسب قدرت بیشتر باید تغییراتی بنیادین در پیشرانه اعمال شود اما گاهی اوقات نیز با اندکی تغییرات کمهزینه میتوان عملکرد قلب تپنده وسیله نقلیه را بهبود بخشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله مربوط به تیونینگ خودرو را نیز مطالعه بفرمایید. در ادامه بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
بهترین راهکارهای افزایش توان خودرو
- استفاده از روان کارها و افزودنیهای سنتتیک
روغن موتور در انواع و کیفیتهای گوناگون تولید و عرضه میشود. برای اینکه پیشرانه شما طول عمر و دوام بالاتری داشته باشد باید روغنهای سنتتیک را انتخاب کنید. روان کارهای سنتتیک دارای ساختار شیمیایی هستند که باعث عملکرد بهتر در پیشرانه میشود. روغنهای سنتی درصورتیکه دمای پیشرانه بالا برود شکسته خواهند شد اما روغنهای سنتتیک اینگونه نیستند و در دماهای بالا نیز کارایی بهینهای نشان میدهند. برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد پیشرانه میتوانید از افزودنیهای مجاز به روغن استفاده کنید چراکه این مواد میتوانند باعث کاهش اصطکاک قطعات و گرما شوند.
- بررسی وضعیت احتراق پیشرانه
مهم نیست که چه میزان از مخلوط سوخت و هوا در دسترس پیشرانه قرار میگیرد زیرا اگر سیلندرها جرقه موردنیاز را در اختیار نداشته باشند پیشرانه عملکرد مورد انتظار را نخواهد داشت. شما باید سیستم جرقهزنی کارایی داشته باشید تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. زمانبندی نادرست احتراق باعث مشکلات زیادی میشود و شاید شما را راهی مکانیک کند. اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم عیبیابی هستند که با اختلال در فرایند احتراق پیام هشدار را به اطلاع راننده میرساند اما مشکلات کوچک میتوانند از نظرها پنهان بمانند. اگر مخلوط سوخت و هوای شما نسبت هوای بالایی داشته باشد نیازمند ولتاژ بیشتر برای شروع جرقهزنی شمعها خواهید بود و به همین خاطر نصب یک تقویتکننده میتواند کارایی خودرو را بهبود بخشد.
- نصب دریچه گاز و انژکتورهای بهتر
دریچه گاز هوای موردنیاز پیشرانه را تأمین میکند و انژکتور نیز سوخت را به داخل سیلندرها تزریق میکنند. قطعاً خرابی این قطعهها میتواند فرایند تولید قدرت پیشرانه را مختل کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید میتوانید از سیستمهای تأمین هوای کاراتر برای قلب آهنین خودرو کمک بگیرید. همچنین باید انژکتورهای سوخت تمیز باقی بمانند و به همین منظور حتماً باید از سوخت باکیفیت استفاده کنید. برای کارایی بهتر انژکتورها میتوانید از مواد انژکتور شوی استفاده نمایید و یا اینکه قطعه موردبحث را به کلی تعویض کنید. همچنین برای بهبود کارایی خودرو میتوانید از لولههای سوخت بزرگتری نیز استفاده کنید تا سوخت بیشتری به پیشرانه برسد. مورد بعدی دریچه گاز است که جریان هوای ورودی را کنترل میکند. در صورت استفاده از دریچه گاز بزرگتر میتوان قدرت بیشتری را استخراج کرد. البته ابعاد و مشخصات مناسب دریچه گاز برای خودروی شما ضروری خواهد بود چراکه در صورت استفاده از قطعه بزرگتر قدرت خودرو کاهش مییابد. قطعاً برای نصب چنین قطعاتی باید با یک مکانیک باتجربه مشورت کرد و البته از عدم ابطال گارانتی سازنده نیز مطمئن شد.
- اطمینان از نسبت تراکم مناسب
هرچه کارکرد خودرو بیشتر شود استهلاک قطعات نیز بیشتر خواهد شد و در این میان شما با کاهش فشار کمپرس نیز مواجه میشوید که منجر به افت توان خودرو میشود. البته بدون تغییرات کلی در پیشران و با تعویض یا تعمیر برخی قطعات میتوان نسبت تراکم پیشرانه را بهبود بخشید. از جمله نشانههایی که حاکی از به هم خوردن نسبت تراکم پیشرانه و افت توان آن هستند میتوان به افزایش مصرف سوخت، افزایش مصرف روغن موتور، انتشار دود آبی رنگ از اگزوز و سر و صدای غیرعادی پیشرانه اشاره کرد.
- استفاده از ورودی هوای سرد
اصل کلی این است که با کاهش دما تراکم هوا افزایش خواهد یافت. هوای متراکمتر میتواند سوخت را بهتر بسوزاند و در نهایت قدرت پیشرانه بیشتر شود. زمانی که شما سیستم جذب هوای سرد را انتخاب کنید فیلتر هوای جدیدی نیز روی خودرو نصب خواهد شد که شاید ظاهر عجیبی داشته باشد زیرا بسیار بزرگتر از فیلتر هوای استاندارد خودروست. این سیستمها همچنین مسیر ورود هوا به پیشرانه را تقویت میکنند و انحناهای موجود در آنها باعث بهبود حرکت هوا میشوند. در حقیقت با طراحی بهتر میتوان هوا را سریعتر به پیشرانه رساند.
- تعویض منیفولد اگزوز با هدرز
یکی از تکههای اصلی پازل قدرت پیشرانه خروج دودهای اگزوز است. منیفولدها لولههایی مرتبط به یکدیگر هستند که خروجیهای اگزوز هر سیلندر را به یک خروجی کلی تبدیل میکنند؛ اما مشکل این قطعه به طراحی آن مربوط میشود چراکه فشار برگشتی گازهای خروجی داغ میتواند قدرت را کاهش دهد. ولی درصورتیکه بجای منیفولد استاندارد از هدرز اگزوز استفاده کنید این مشکل رفع خواهد شد. هدرز گازها را بهصورت مجزا از هر سیلندر خارج میکند و زمانی که لولهها از پیشرانه فاصله مناسبی پیدا کردند به یک لوله میپیوندند. اکثر خودروسازان به خاطر هزینههای تولید پایین از منیفولدها استفاده میکنند اما چنین چیزی باعث کاهش حداکثر توان تولیدی پیشرانه میشود.
- استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر
سیستمهای پرخوران مشهور که توربوشارژر و سوپرشارژر نام دارند باعث افزایش توان خودرو میشوند. طراحی سوپرشارژر به این صورت است که با تسمه و پولی به میللنگ وصل میشود و با چرخش میللنگ سوپرشارژر نیز میچرخد اما نکته این است که سرعت چرخش سوپرشارژر بسیار سریعتر از پیشرانه است و باعث میشود هوا بهصورت بهینه وارد پیشرانه شود. با استفاده از سوپرشارژر قدرت پیشرانه بسته به ابعاد و حجم آن بین ۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت و این رقم برای گشتاور به ۵۰ درصد نیز میرسد. یکی دیگر از سیستمهای پرخوران محبوب توربوشارژر است که عملکرد متفاوتی نسبت به سوپرشارژر دارد. این قطعه از گازهای خروجی اگزوز برای عملکرد خود استفاده میکند و بنابراین گزینه کاراتری برای پیشرانه محسوب میشود. البته تا زمانی که پیشرانه به دور مناسب نرسد توربو وارد مدار نخواهد شد و این فرایند با نام لگ توربو یا تأخیر توربو شناخته میشود. ولی سوپرشارژر با فشار پدال گاز وارد مدار میشود و عملکرد فوریتری دارد. در مقابل باید گفت فشار بوست توربوشارژر معمولاً بیشتر از سوپرشارژر است.
- دقت در حفظ و نگهداری خودرو
اولین قدم در افزایش توان خودرو نگهداری مناسب از آن به ویژه بخش پیشرانه خواهد بود. درصورتیکه مواردی همچون روغن موتور را سر وقت تعویض نکنید و به استهلاک قطعات اهمیتی ندهید تلاشها برای افزایش توان خودرو ناکام خواهد ماند. اگر از بنزین یا روغن موتور بیکیفیت استفاده کنید حتی بهترین اقدامات در این زمینه نیز باعث بهبود کارایی خودرو نخواهند شد. شما همچنین باید فیلترهای مختلف از جمله فیلتر هوا و روغن را نیز بهصورت منظم تعویض کنید.
- بهروزرسانی ECU
مغز خودرو یا همان ECU تمامی سیستمها را تحت نظر دارد و عملکرد کلی، آلایندگی، قدرت و مصرف سوخت را بالانس میکند. خودروهای جدیدترین دارای ECU هایی هستند که قابلیت بهروزرسانی دارند و بنابراین درصورتیکه مشکلی از بابت گارانتی وجود نداشته باشد میتوان نزد یک مکانیک معتبر مراجعه کرد تا با انجام این کار قدرت پیشرانه بهبود یابد.
- کاهش وزن خودرو
به این فکر کنید که با حمل اشیای سنگین چقدر خسته میشوید. همین موضوع درباره خودرو و وزن بالای آن نیز صدق میکند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید میتوانید این کار را با خالی کردن صندوقعقب و کابین شروع کنید. برای بهبود عملکرد وسیله نقلیه به دنبال سبکتر کردن آن باشید. هرچقدر وزن بیشتری را حمل کنید پیشرانه تحتفشار قرار خواهد گرفت اما با حذف موارد غیرضروری میتوان بهبود عملکرد را شاهد بود. در واقع نسبت به قدرت به وزن نقشی کلیدی در راندمان وسیله نقلیه ایفا میکند. حتی در حالتهای پیشرفته و مخصوصاً مسابقات میتوان بجای شیشههای استاندارد خودرو از نمونههای آکریلیک یا پلاستیکی استفاده کرد. در برخی خودروها نیز امکان خارج کردن صندلیها از کابین برای افزایش فضا وجود دارد.
محمد رضا
۱۵ تیر ۱۳۹۵لطفا جواب بدین من منتظرم ممنون
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۵سلام. کجا باید ریفلش کنم؟
یه سوال دیگه، کولر جون ماشین میگیره، دلکو قوی تر میخوام برای سمند. چی بگیرم که بهش بخوره؟ زانتیایی میخوره؟اصلا دلکو قوی تر بذارم یا msd بذارم بهتره؟
بوگاتی
۲۶ آبان ۱۳۹۵ماشین فقط براش هدرز بزار
آشنا
۱ دی ۱۳۹۵407 بزار
ehsan shiri
۱۷ تیر ۱۳۹۵سلام خسته نباشین من یه 206 تیپ5خریدم اگه بخوام شتابش بیشتربشه بایدچکارکنم؟برااگزوزاسپورت باید انباری عقب دربیارم؟؟؟
شهاب
۲۰ تیر ۱۳۹۵سلام اگه میشه راجب درست کردن ضرایب دنده اتومات ماکسیما هم راهنمایی کنید.ماکسیما اتومات دور موتور رو تا 6000 حداکثر بیشتر نمیبره ولی این دور چیزی نیست که حداکثر قدرت ماکسیما رو نشون بده.متاسفانه حالت دستی هم نداره پس فقط مجبور هستی به نگاه کردن عکس العمل خود ماشین.اتومات توی دنده 3 و 4 واقعا شتاب و قدرتش کم میشه و اصلا نمیشه با نمونه دنده دستی مقایسه اش کرد.
Ali
۱ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز بیشترین گشتاور و قدرت موتور خودرو در 5500 دور میباشد و دور موتور بالا تر فقط اصطحلاک را بالا میبره
سلمان
۳۱ تیر ۱۳۹۵وقتی توی متن اینجوری یه سوتی پیدا بشه دیگه نمیشه به بقیه متن اعتناد کرد، اخه افزایش تعداد خروجی اگزوز چه ربطی به خروج بیشتر گاز احتراق داره، هرکی این متن و نوشته سواد مهندسی نداره، چون قطر خروجی اصلی اگزور تغیر نکرده پس دبی گاز خروجی همچنان ثابت هست، و فقط با این کار همان میزان گاز خروجی و به 2 تیکه تقسیم کردید و هیچ اثری روی میزان گاز خروجی نداره
هاوان
۱۸ شهریور ۱۳۹۵اولا :شما که سواد مهندسی دارید باید بدونین که دبی ربطی به هوا نداره و مال سیالاتی مثل آب هستش.هوا رو با واحدی بنام پاسکال و عامیانه بار می سنجن
دوما:کاملا مرتبطه.انشعاب از لوله اصلی باعث خروج بیشتر گاز میشه.دوکانال خیلی سریعتر از یک کانال تخلیه میشن.
سوما.:وجود دومنبع (منابع کاتالیز و انباره اگزوز که در سیستم های جدید f1 اجباری شده)باعث کشش و مکش بیشترگاز میشه که ربطی به بیرون آمدن گاز از موتور نداره.
چهارما: اگه به فرض محال فرمایش شما درست باشه پمپ های باد که یک لوله 1/2 خروجی دارند با معجزه کار میکنن نه با علم.
خواهشا فکر کنین و حرف بزنین و جو گیر نشید که سریع سوتی بگیرید
رضا
۱۵ آبان ۱۳۹۵عجب!!!! که دبی ربطی به هوا نداره ! آقای مهندسسسس! میشه تعریف دبی رو به ما هم بفرمایید!؟ لطفا شما خودتون اطلاعاتتونو کلا ریفرش و اپدیت کنین!
اولا دبی میزان جرم (یا حجم) عبوری یک سیال در واحد سطح و در یک ثانیه هستش (Kg/s)
و تا جایی که من اطلاع دارم هر گازی خودش سیال حساب میشه! و این درست نیست که بگیم لفظ سیال فقط در مورد مایعات درسته!
دوما اون واحد هایی که فرمودین( پاسکال و بار) واحد فشار سیال هستن که کوچکترین ربطی به دبی سیال( و البته موضوع مورد بحث) ندارن!
ثالثا فرموده دوستمون سلمان کاملا درسته! اگه بخوایم با تغییر سیستم اگزوز کاری واسه افزایش توان موتور کرده باشیم، راهش اینه که قطر لوله اصلی اگزوز رو( بعد از موتور) بیشتر کنیم! و این قطر(افزایش یافته) تا اخر اگزوز تقریبا ثابت بمونه! که تازه این خودش هم حدی داره و اگه قطر خیلی بیشتر از قطر خروجی منیفولد باشه، بدلیل افت سرعت و افزایش فشار در نقطه اتصال ، ممکنه جریان برگشتی ایجاد بشه که بازم توان موتور رو پایین میاره!
در پایان اینو بگم که چیزی که در متن گفته شده درست نیست و افزایش تعداد انشعاب بدون افزایش قطر لوله اصلی هیچ تاثیری روی خروج بهتر گازها ( افزایش توان موتور) نداره! چون بقول دوستمون سلمان خان دبی ثابته ! و همونطور که میدونیم دبی رابطه مستقیم داره با قطر لوله جریان!
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۶بابا بیخیال
تا شما بیای فرق دبی و فشار رو به اینا بگی پیر شدی
خخخخ
طرف میگه پاسکال برای گازه برای مایعات نیست خخخخ
شایدم فکر میکنه مایعات سیالن ولی گازها راکد
خخخخخ
عارف
۱۵ شهریور ۱۳۹۷حرف دوستمون سلمان کاملا درسته دوبل کردن اگزوز واسه ی این موتورهای تولید داخل هیچ که تاثیر مثبت نداره بلکه منفی هم داره شما اگه برین یه مطالعه درباره طراحی اگزوز بکنید بد نیست اگزوز دوبل فقط در خودروهای توربو و موتورهایی با حجم بالا بهترین راندمان رو داره طراحی اگزوز هم باید متناسب با خروجی ( حجم دود ) باشه وقتی دود از موتور خارج میشه در واقع با خودش اینرسی منفی هم داره به صورتی که سیلندر ۱و ۳ همچنین ۲و۴ باهم هماهنک ان و به صورت نوبتی دود رو خارج میکنن که هنگامی که وارد لوله اصلی میشه ( سیلندر ۱ و ۳ تخلیه میشه در حالی که پیستون داره دود رو به بیرون حرکت میده داخل لوله های دیگه که سیلندر ۲و۴ باشه خلا بوجود میاد همون اینرسی منفی که باعث مکش دود پشت سرش هم میشه توضیحش زیاد میشه خودتون مطالعه کنین که چطور پشت سر هم مکش ایجاد میکنن ولی اگه اگزوزدوبل بشه درواقع فشار داخل اگزوز پایین میاد و دود آشفته میره بیرون و سیلندر مث تک اگزوز خالی نمیشه درضمن واسه اندازه گیری کاریی اینتک ( منیفولد ) ورودی و خروجی از دبی هوا استفاده میشه واحد psiو بار واحد فشار هستن دوست عزیز
علی
۶ مرداد ۱۳۹۵بله میشه توربو شارژ وصل کرد ولی این کار باید رو اصول باشه چون وقتی توربو به موتور اضافه بشه بایستی سوخت زیاد بشه چون مقدار هوای زیادی وارد محفظه احتراق میشه این یعنی انفجار بزرگ تر از قبل در محفظه احتراق باید محفظه احتراق استحکامش طوری باشه که تحمل این فشارو داشته باشه همین طور پیستون ها نیز باید تقویت بشه سوپاپ دود هم چون فشار زیادی جهت خروج گاز های داغ بهش میاره باید تقویت بشه از نظر الیاژ
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۵با سلام خدمت همه دوستان.الان بهترین روش برای تقویت اتومبیل ها بهبود مسیر ورود هوا و خروج دود هست.برای این کار لازمه که از کیت ها مکش هوا یا به اصطلاح خرطومی که قطر دهانه بیشتر نسبت به نمونه فابریک دارن به همراه فیلتر هوا های اسپرت مثل k&n استفاده شود.برای بهبود خروج دود هم لازمه تا از هدرز استفاده شود….
محمدحمزه
۲۹ مرداد ۱۳۹۵باسلام من کیت فیدرز یا نمونه دیگش بنام سایکلون روپیشنهاد میکنم.خودم روی ماشینم امتحان کردم راضی هستم
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۵سلام
من یه زانتیا دارم مدل 86
تاحالا تغییر خاصی داخلش انجام ندادم
تو همین مسافرت اخر حدود یک ماه پیش با 5 سرنشین و صندوق پر راحت سر بالایی های هراز و همچنین قسمت کولی کوش (نزدیک شیراز تو مسیر برگشت) رو راحت با دنده 5 و دور موتور بالاتر میرفت فکر کنم تا دور بر 160 یا بیشتر میرفت یادم نیست
حالا بنظرت اگه این تغییرات رو توش بدم چی میشه :)
ولی خدایی ماشینیه که تو سربالایی ها ضایت نمیکنه که من خودم تجربه پارس سمند و پژو 405 رو داشتم ولی زانتیا یه چیز دیگس حیف که تولیدش متوقف شد
برخلاف دیدی هم که تو جامعه پیدا کرده واقعا نمیدونم از کجا این حرف هارو اوردن که پر مصرفه واقعا کم مصرفه از بنزین معمولی استفاده میکنم تو جاده 6.3 تو شهر 8.9 میسوزنه که بنظرم برای یه موتور 2000 خیلی مصرف خوبی
vahid
۴ دی ۱۳۹۵خبر داری که یک ستاره ایمنی داره؟ فیلم تست تصادفش را دیدی؟ حتی در صندوقش هم از جا کنده میشه. قربون پراید از زانتیا محکم تره
Aria
۲۲ دی ۱۳۹۵توی شهر ۸.۹ میسوزونه؟ این دیکه از اون حرفا بود.
محمدرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۵باسلام خدمت دوستان
من یک رانا دارم مدل ۹۳
۱_ وقتی ماشین رو روشن میکنم توشهری استفاده میکنم بعد خاموش میکنم بعد ازچنددقیقه دوباره روشن میکنم آمپر آبش میاد بالا نزدیک خط قرمز بعد زودهم میاد پایین ولی ماشین کپ میکنه مخصوصا موقع حرکت با یک یا دو
هیچکس تشخیص نداد که علتش چی هست
کلاچش هم خیلی بالا ول میکنه و اکثر اوقات میلرزه خواهشن راهنمایی بفرمایید
عباس
۲۶ شهریور ۱۳۹۵سلام.باتوجه به این امرمهم که کلا کشورما ازلحاظ تولیدخودرودست دوخودروساز(ایرانخودرو وسایپا)داره تامین میشه وایمنی هم درحدپایینی قرارداره پس جایی براسرعت وتقویت نیست.
صادق
۱۹ مهر ۱۳۹۵شوک یا همون کپ کردن بخاطر استپره باید با دستگاه تست بشه اما بالا رفتن امپر میشه از اتصال منفی باشه باید قطعات مربوط تست یشه رله فن فیوز ها جنت و ……
سلطان
۱۴ دی ۱۳۹۵این چیز ها طبیعی است رانا متور 206روش هست 206هم همین طوریه ولی لرزش رو نداره ماشین ایرانی همینه
رامین
۹ فروردین ۱۳۹۶باسلام درمورد امپر دو دلیله یا شم امپرت خرابه چون ماشینو وقتی خاموش میکنی چیزی تو جریان نیست که گرماشو کنترل کنه مثل اب .یکم میره بالا ولی نه تا اون حد مثل سوزوندن واشر سرسیلند اب کم کنه داغ کنه .لرزش و ول کردن کلاجتم .تنظیم میخواد سیم کلاجتو جم کنن زود جدا میکنه صحفه رو .لرزش ماشینم یا جفت نشدن صحفه کلاجه یا تاب داشتن فلاور
عارف
۱۵ شهریور ۱۳۹۷لپ لپ شما بد از آب در اومده
ابوذرالیاسی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵باسلام من یه لیفا
ن ایکس ۶۰ دارم میخواستم ببینم کسی میتونه راهنمایی کنه که برای تقویت موتورش چیکارمیتونم بکنم
یاسی گوله ژن
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سلام سورن ۸ سوپاپ دارم
چند روزی میشه خریدم ماشین دست خانوم بوده خیلی اروم رونده خیلی لشه
دیسکو صفحه زانتیا انداختم روش شمع سوزنی توویوتا کمریم گذاشتم فیلتر اسپورتم گذاشتم و کامپیوترشم رفرش کردم
شتابو سرعتش خیلی فرق کرد
گفتم ببینم اگه کار دیگه یی پیشنهاد دارید حتما لطف کنین راهنماییم کنین با حدود قیمتاش
حسین طاهر
۲۷ شهریور ۱۳۹۵سورن 8 سوپاپ ؟ یعنی موتور معمولی؟ منم یه سمند 95 دارم راه نمی ره ؟ صدای موتورشم خیلی زیاده. می تونی راهنماییم کنی؟
ساسان
۲۷ شهریور ۱۳۹۵سلام من یه پژو 405دوگانه مدل 94دارم کشش نداره نمیدونم چرا رفیقم پشتش نشست گفت پژو باید دنده یک کلتو بزنه به صندلی این کشش نداره
ماشین تا حالا بیشتر 140نرفتم خواستم بدونم اگه باهاش سرعت برم نفس ماشین باز میشه
حسين
۲۸ مهر ۱۳۹۵کاتالیزگرتو حتماً چک کن. این مشکل رو من داشتم. عوض کردم کاتالیزگر اگزوز رو و درست شد.
البته میتونى به مل برس دارى که باز هم بیستر شتاب بهت بده
یه فیلتر اسپرت هم بزار. از این رو به اون رو میشه
alireza
۲۴ اسفند ۱۳۹۵با گاز زیاد رفتی مال اونه.پمپ بنزینتو چک کن ببین فشارش خوبه یا نه.سوزن انژکتور رو هم شست و شو بده.شمع وایر هم عوض کن.روغن فیلتر هوا و فیلتر رغنم عوض کن.بد اینا گازو ببند بش نفسش باز شه.اگه خوب نشد ماشین و عوض کن
مصطفی
۱۵ آبان ۱۳۹۵سلام خدمت دوستان من امسال یه پژو چهارصد ک مدلش هشتادو چهاره رو تعمیر کل کردم ـ و از سرسیلند تا میلنگ و بوش پستان سر سیلند و …. ولی الان بیشتر از صدو سی تا نمیره یعنی پدالو تا ته فشار میدی یچیزی تو مایه های خفه شدنه کم میکنی سرعت ثابته بیشتر پدال فشار میدی خفه میشه
بهمن
۲۹ آبان ۱۳۹۵سلام به همه دوستان.
من 206 صندوق دار( V8) دارم آدرسی دارین که برم تقویت کنم با تشکر.
محمدرضا
۳ آذر ۱۳۹۵سلام خسته نباشید من علاقه زیادی به ماشین های قدیمی دارم میخواستم ببینم میشه موتور های ماشین شورولت کاپریس ، کادیلاک سویل ،شورولت ال اس رو عوض کرد یا چقدر از قطعات ماشین میشه عوض کرد و چه نوع موتوری برای این ماشین ها مناسب که قدرت شون هم افزایش پیدا کنه ممنون میشم جواب بدید
محمدرضا
۳ آذر ۱۳۹۵سلام خسته نباشید من علاقه زیادی به ماشین های قدیمی دارم میخواستم ببینم میشه موتور های ماشین شورولت کاپریس ، کادیلاک سویل ،شورولت ال اس رو عوض کرد یا چقدر از قطعات ماشین میشه عوض کرد و چه نوع موتوری برای این ماشین ها مناسب که قدرت شون هم افزایش پیدا کنه و هزینه اش چقدر میشه ممنون میشم جواب بدید.؟
king
۴ دی ۱۳۹۵سلام خدمت همه . چندتا از دوستان من برا تقویت پژو405 از سر سیلندر شمع کج و گیربکس زانتیایی و دیکس صفحه طرح زانتیا و خالی کردن کردن اگزوز و جا سازی سیفون تویوتا لندکروز استفاده میکنن . قیمت سر سیلندر1200000 تومان
قیمت گیربکس 1000000 تومان
قیمت سیفون با جا سازی250000 تومان
قیمت خالی کردن اگزوز 30000 تومان
نهایتش زیاد خرج بره بالا نزدیک چهار میشه ولی ماشین خیلی قوی میشه . با تشکر
علی
۴ دی ۱۳۹۵سلام،پراید82دارم کاربراتشودستکاری کردم حالا احساسم اینه سرعت وشتابش نسبت به قبل کم شده میشه تنظیم کاربراتور بهم خورده باشه
مصطفی
۱۱ دی ۱۳۹۵سلام کسی هدرز برا زانتیا سراغ داره؟
قیمت چقدروکجا؟
شریف
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ساین انجین آرتس میفروشه و کارشون هم عالیه
البته اگه زانتیا شما 1800 cc باشه
کدش xu7 عه
شاهرخ
۱۱ دی ۱۳۹۵سلام من تازه پارس موتور 2000 مدل 94 خریدم. شتابش عالیه. من 215باش رفتم، ولی هر 2هزار کیلومتر 1لیتر روغن کم میکنه. کسی هست بگه چرا این طوره؟میشه رینگ ظعیف کرده باشه؟
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۶روغنتو عوض کن
Api ,sl
و غلظت (گرانروی) 20W50
بهران هم نریز
ایرانول بریز
Majid
۱۳ دی ۱۳۹۵سلام خسته نباشید من لیفان ایکس ۶۰ دارم ماشین گاز میخوره ولی شتاب نداره باید چیکار کنم؟ دیسکو صفحه با شمع ها هم تعویض شده
بهزاد
۲۴ دی ۱۳۹۵مشکل ایکس ۶۰ کاتالیزور اگزوز که دوتا کاتلیزور داره روی منیفولد وبعد آن _کاتالیزورروی منیفولد رو خالی کنید وبجای کاتالیزور دوم از کاتالیزور زانتیا و یا پزو ۴۰۵ استفاده کنید نتیجه عالیه صدای موتور هم میاد پایین وتخلیه کامل میشه.
امیر
۲۸ دی ۱۳۹۵با ef7با دنده 2حدود 110تا پر کردم.حتی یبار ماشین رو گاز بود و کولر روشن بود وبا همون دنده 100تا پر شد ولی هیچیش نشد……کی همچین تجربه ای داره؟
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۵خخخخef7موتور f14هست حتما.دور موتور اینجور اجازه ای بهت نمیده.لابد با دنده پنج بوگاتی رو هم سوسک میکنیی.حرف بی ربط نزن چیزی بنویس دو نفر استفاده کنن.بعضی از ملت تعصب ماشینی که دارن رو از سازنده خودرو بیشتر….
فرهاد
۸ فروردین ۱۳۹۶کیت مکش هوا یا هدرز برای لیفان ایکس60 چطور می تونم تهیه کنم؟
محمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۶با سلام
اگه میتونید کمک کنید ممنونتون میشم
پژو پارس سال مدل 93 دارم شتاب و حرکت اولیه خوبه تا دنده 4.با دنده 4 تا 165 میرم وقتی دنده 5 میزنم سرعت نهایتا به زور 170 بشه بالاتر نمیره.دور موتور تو دنده 4 تا گاز میدی بالا میره ولی تو دنده 5 دور موتور به 5000 نمیرسه.این چه مرگشه خواهشا راهنماییم کنید
اروین
۱۴ فروردین ۱۳۹۶درود بر همه دوستان.
من شنیدم با نصب چیپ تیونینگ که هزینه ۱۰۰ هزارتومانی داره ۱۰ اسب بخار قدرت موتور بیشتر میشه.
مخواستم بدونم واقعیت داره؟
شما چه پیشنهاد میدید برا افزایش قدرت پژو پارس سال مدل ۹۵
سیاوش
۲۳ فروردین ۱۳۹۶درخصوص کاتالیست، این قطعه بین ۱۰ تا ۲۰ اسب بخار در خودرو های ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از قدرت موتور ودر نتیجه گشتاور آن کم میکند .
کاتالیست فقط قسمتی از گازهای منو اکسید کرین و … را به گازهای کم خطر تبدیل میکنند.
حال اگرقصد تغییرات در آنرا دارید موارد زیر را در نظر داشته باشید،بهیچ عنوان منبع کاتالیست را حدف نکنید بلکه یا میل بزنید یا تخلیه اش کنید، تا سنسورهای آن به وظیفه خود عمل کنند .سنسورها میزان اکسیژن را می سنجد .
کاتالیست اکسیژن تولید نمیکند.
وقتی یک کاتالیست از قدرت موتور مثلا ۱۰ اسب کم میکند ، یعنی معادل ۱۰ اسب به کلیه قطعات متحرک خودرو در جهت عکس نیرو وارد میکند که باعث استهلاک آن قطعات میشود. حال موتور برای جبران نیروی معکوس بنزین بیشتر مصرف ودرنتیجه آلایندگی بیشتر خواهد داشت.
با میل زدن یا خالی کردن کاتالیست، میزاندمصرف خودرو کاهش میابد در نتیجه از آلایندگی خودرو کاستخ میشود.
براس مثال، با یک خودرو کاتالیست دار در صد کیلومتر ۸ لیترمیسوزانید و بدون آن حدود ۸ لیتر.
فجیع ترین نوع آلایندگی مربوط به خود کاتالیست است که پس از پایان عمر مفید ، از خودرو خارج و قابلیت حتی بازیافت را ندارد و فلزات و ترکیبات فوق سمی آن در طبیعت راه میگردد که باعث آلودگی شدید خاک و آب و محیط زیست میشود.
عارف
۱۵ شهریور ۱۳۹۷حاجی کاتالیست نهایت نهایت ۷ اسب بیشتر از قدرت موتور نمیگیره اونم تا ۲۰۰۰cc حجم موتور در موتور xu7 میشه کامل برداشتش چون یورو ۲ هستش اینایی هم که میگن یورو۴ فقط اومدن بعد کاتالیست یه سنسور اکسیژن دیگه گذاشتن ولی کاملا غیرفعال هستش میتونید پارامترهای ecu رو نگاه کنید ولی قبل از برداشتن مطمعن شید سنسور غیرفعال هستش چون اگه فعال باشه داده های هردو سنسور یکی میشه و ecu دستور اشتباه میدن که هم خام سوزی اتفاق می افته هم ماشین کم جون میشه و همیشه ریپ میزنه( سنسور اول میزان دود و اکسیژن رو اندازه میگیره و سنسور دوم هم بعد از تصفیه غلضت رو تا ecu بتونه ترکیب سوخت رو تنظیم کنه ) ولی اگه فعال بود یه نفر که کارش ریمپ باشه میتونه سنسور دوم رو حذف بکنه و اما درمورد مصرف خیر کاتالیزور باعث افزایش مصرف سوخت نمیشه ولی جلوی تخلیه کامل دود رو میگیره و چون سنسور مقادیر دود و هوارو تشخیص میده ecu سوخت رو تنظیم میکنه درضمن تاثیر کاتالیز فقط تو دورهای بالا که فشار مکش و تخلیه بالاس خودشو نشون میده تو استفاده شهری هم موثره ولی محسوس نیست و اینکه اگه عمرش تموم شه میزان الایندگیش از خود دود بیشتر میشه
امیرحسین
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سلام من یه ال نود دارم من دلم نمیاد که باز بدم ودور موتور ۲۰۰۰۰تا۲۵۰۰۰ عوض میکنم این که برای ماشین زرر نداره