آموزشمقالات

بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو

در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین روش‌های افزایش توان خودرو را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شاید در نگاه اول افزایش توان خودرو امری سخت به نظر برسد اما گاهی اوقات این‌گونه نخواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید برای بهبود کارایی خودروی خود همیشه به مکانیک مراجعه کنید. فرقی نمی‌کند که با خودروی خود در خیابان‌های شلوغ تردد می‌کنید یا اینکه در پیست حضور می‌یابید چراکه توان و پرفورمنس بیشتر باعث خواهد شد سواری بهتری را تجربه کنید؛ اما قبل از آنکه به فکر افزایش توان خودرو باشید بهتر است آن را خوب بشناسید. زیر کاپوت خودروی شما پیشرانه‌ای قرار دارد که با مخلوط سوخت و هوا و احتراق آن قدرت تولید می‌کند.

حتما ببینید: قیمت روز انواع خودرو

هرچقدر مخلوط سوخت و هوا به‌صورت بهینه سوزانده شوند قدرت و گشتاور بیشتری به دست خواهد آمد. گاهی اوقات برای کسب قدرت بیشتر باید تغییراتی بنیادین در پیشرانه اعمال شود اما گاهی اوقات نیز با اندکی تغییرات کم‌هزینه می‌توان عملکرد قلب تپنده وسیله نقلیه را بهبود بخشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله مربوط به تیونینگ خودرو را نیز مطالعه بفرمایید. در ادامه بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

بهترین راهکارهای افزایش توان خودرو

  • استفاده از روان کارها و افزودنی‌های سنتتیک

روغن موتور در انواع و کیفیت‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود. برای اینکه پیشرانه شما طول عمر و دوام بالاتری داشته باشد باید روغن‌های سنتتیک را انتخاب کنید. روان کارهای سنتتیک دارای ساختار شیمیایی هستند که باعث عملکرد بهتر در پیشرانه می‌شود. روغن‌های سنتی درصورتی‌که دمای پیشرانه بالا برود شکسته خواهند شد اما روغن‌های سنتتیک این‌گونه نیستند و در دماهای بالا نیز کارایی بهینه‌ای نشان می‌دهند. برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد پیشرانه می‌توانید از افزودنی‌های مجاز به روغن استفاده کنید چراکه این مواد می‌توانند باعث کاهش اصطکاک قطعات و گرما شوند.

  • بررسی وضعیت احتراق پیشرانه

مهم نیست که چه میزان از مخلوط سوخت و هوا در دسترس پیشرانه قرار می‌گیرد زیرا اگر سیلندرها جرقه موردنیاز را در اختیار نداشته باشند پیشرانه عملکرد مورد انتظار را نخواهد داشت. شما باید سیستم جرقه‌زنی کارایی داشته باشید تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. زمان‌بندی نادرست احتراق باعث مشکلات زیادی می‌شود و شاید شما را راهی مکانیک کند. اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم عیب‌یابی هستند که با اختلال در فرایند احتراق پیام هشدار را به اطلاع راننده می‌رساند اما مشکلات کوچک می‌توانند از نظرها پنهان بمانند. اگر مخلوط سوخت و هوای شما نسبت هوای بالایی داشته باشد نیازمند ولتاژ بیشتر برای شروع جرقه‌زنی شمع‌ها خواهید بود و به همین خاطر نصب یک تقویت‌کننده می‌تواند کارایی خودرو را بهبود بخشد.

  • نصب دریچه گاز و انژکتورهای بهتر

دریچه گاز هوای موردنیاز پیشرانه را تأمین می‌کند و انژکتور نیز سوخت را به داخل سیلندرها تزریق می‌کنند. قطعاً خرابی این قطعه‌ها می‌تواند فرایند تولید قدرت پیشرانه را مختل کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید می‌توانید از سیستم‌های تأمین هوای کاراتر برای قلب آهنین خودرو کمک بگیرید. همچنین باید انژکتورهای سوخت تمیز باقی بمانند و به همین منظور حتماً باید از سوخت باکیفیت استفاده کنید. برای کارایی بهتر انژکتورها می‌توانید از مواد انژکتور شوی استفاده نمایید و یا اینکه قطعه موردبحث را به کلی تعویض کنید. همچنین برای بهبود کارایی خودرو می‌توانید از لوله‌های سوخت بزرگ‌تری نیز استفاده کنید تا سوخت بیشتری به پیشرانه برسد. مورد بعدی دریچه گاز است که جریان هوای ورودی را کنترل می‌کند. در صورت استفاده از دریچه گاز بزرگ‌تر می‌توان قدرت بیشتری را استخراج کرد. البته ابعاد و مشخصات مناسب دریچه گاز برای خودروی شما ضروری خواهد بود چراکه در صورت استفاده از قطعه بزرگ‌تر قدرت خودرو کاهش می‌یابد. قطعاً برای نصب چنین قطعاتی باید با یک مکانیک باتجربه مشورت کرد و البته از عدم ابطال گارانتی سازنده نیز مطمئن شد.

  • اطمینان از نسبت تراکم مناسب

هرچه کارکرد خودرو بیشتر شود استهلاک قطعات نیز بیشتر خواهد شد و در این میان شما با کاهش فشار کمپرس نیز مواجه می‌شوید که منجر به افت توان خودرو می‌شود. البته بدون تغییرات کلی در پیشران و با تعویض یا تعمیر برخی قطعات می‌توان نسبت تراکم پیشرانه را بهبود بخشید. از جمله نشانه‌هایی که حاکی از به هم خوردن نسبت تراکم پیشرانه و افت توان آن هستند می‌توان به افزایش مصرف سوخت، افزایش مصرف روغن موتور، انتشار دود آبی رنگ از اگزوز و سر و صدای غیرعادی پیشرانه اشاره کرد.

  • استفاده از ورودی هوای سرد

اصل کلی این است که با کاهش دما تراکم هوا افزایش خواهد یافت. هوای متراکم‌تر می‌تواند سوخت را بهتر بسوزاند و در نهایت قدرت پیشرانه بیشتر شود. زمانی که شما سیستم جذب هوای سرد را انتخاب کنید فیلتر هوای جدیدی نیز روی خودرو نصب خواهد شد که شاید ظاهر عجیبی داشته باشد زیرا بسیار بزرگ‌تر از فیلتر هوای استاندارد خودروست. این سیستم‌ها همچنین مسیر ورود هوا به پیشرانه را تقویت می‌کنند و انحناهای موجود در آن‌ها باعث بهبود حرکت هوا می‌شوند. در حقیقت با طراحی بهتر می‌توان هوا را سریع‌تر به پیشرانه رساند.

  • تعویض منیفولد اگزوز با هدرز

یکی از تکه‌های اصلی پازل قدرت پیشرانه خروج دودهای اگزوز است. منیفولدها لوله‌هایی مرتبط به یکدیگر هستند که خروجی‌های اگزوز هر سیلندر را به یک خروجی کلی تبدیل می‌کنند؛ اما مشکل این قطعه به طراحی آن مربوط می‌شود چراکه فشار برگشتی گازهای خروجی داغ می‌تواند قدرت را کاهش دهد. ولی درصورتی‌که بجای منیفولد استاندارد از هدرز اگزوز استفاده کنید این مشکل رفع خواهد شد. هدرز گازها را به‌صورت مجزا از هر سیلندر خارج می‌کند و زمانی که لوله‌ها از پیشرانه فاصله مناسبی پیدا کردند به یک لوله می‌پیوندند. اکثر خودروسازان به خاطر هزینه‌های تولید پایین از منیفولدها استفاده می‌کنند اما چنین چیزی باعث کاهش حداکثر توان تولیدی پیشرانه می‌شود.

  • استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر

سیستم‌های پرخوران مشهور که توربوشارژر و سوپرشارژر نام دارند باعث افزایش توان خودرو می‌شوند. طراحی سوپرشارژر به این صورت است که با تسمه و پولی به میل‌لنگ وصل می‌شود و با چرخش میل‌لنگ سوپرشارژر نیز می‌چرخد اما نکته این است که سرعت چرخش سوپرشارژر بسیار سریع‌تر از پیشرانه است و باعث می‌شود هوا به‌صورت بهینه وارد پیشرانه شود. با استفاده از سوپرشارژر قدرت پیشرانه بسته به ابعاد و حجم آن بین ۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت و این رقم برای گشتاور به ۵۰ درصد نیز می‌رسد. یکی دیگر از سیستم‌های پرخوران محبوب توربوشارژر است که عملکرد متفاوتی نسبت به سوپرشارژر دارد. این قطعه از گازهای خروجی اگزوز برای عملکرد خود استفاده می‌کند و بنابراین گزینه کاراتری برای پیشرانه محسوب می‌شود. البته تا زمانی که پیشرانه به دور مناسب نرسد توربو وارد مدار نخواهد شد و این فرایند با نام لگ توربو یا تأخیر توربو شناخته می‌شود. ولی سوپرشارژر با فشار پدال گاز وارد مدار می‌شود و عملکرد فوری‌تری دارد. در مقابل باید گفت فشار بوست توربوشارژر معمولاً بیشتر از سوپرشارژر است.

  • دقت در حفظ و نگهداری خودرو

اولین قدم در افزایش توان خودرو نگهداری مناسب از آن به ویژه بخش پیشرانه خواهد بود. درصورتی‌که مواردی همچون روغن موتور را سر وقت تعویض نکنید و به استهلاک قطعات اهمیتی ندهید تلاش‌ها برای افزایش توان خودرو ناکام خواهد ماند. اگر از بنزین یا روغن موتور بی‌کیفیت استفاده کنید حتی بهترین اقدامات در این زمینه نیز باعث بهبود کارایی خودرو نخواهند شد. شما همچنین باید فیلترهای مختلف از جمله فیلتر هوا و روغن را نیز به‌صورت منظم تعویض کنید.

  • به‌روزرسانی ECU

مغز خودرو یا همان ECU تمامی سیستم‌ها را تحت نظر دارد و عملکرد کلی، آلایندگی، قدرت و مصرف سوخت را بالانس می‌کند. خودروهای جدیدترین دارای ECU هایی هستند که قابلیت به‌روزرسانی دارند و بنابراین درصورتی‌که مشکلی از بابت گارانتی وجود نداشته باشد می‌توان نزد یک مکانیک معتبر مراجعه کرد تا با انجام این کار قدرت پیشرانه بهبود یابد.

  • کاهش وزن خودرو

به این فکر کنید که با حمل اشیای سنگین چقدر خسته می‌شوید. همین موضوع درباره خودرو و وزن بالای آن نیز صدق می‌کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید می‌توانید این کار را با خالی کردن صندوق‌عقب و کابین شروع کنید. برای بهبود عملکرد وسیله نقلیه به دنبال سبک‌تر کردن آن باشید. هرچقدر وزن بیشتری را حمل کنید پیشرانه تحت‌فشار قرار خواهد گرفت اما با حذف موارد غیرضروری می‌توان بهبود عملکرد را شاهد بود. در واقع نسبت به قدرت به وزن نقشی کلیدی در راندمان وسیله نقلیه ایفا می‌کند. حتی در حالت‌های پیشرفته و مخصوصاً مسابقات می‌توان بجای شیشه‌های استاندارد خودرو از نمونه‌های آکریلیک یا پلاستیکی استفاده کرد. در برخی خودروها نیز امکان خارج کردن صندلی‌ها از کابین برای افزایش فضا وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۵ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۴۵۰ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هم مثل همه سمند ال ایکس دارم ۹۶ بیشتر از ۱۶۰ اون هم تو سرازیری راه نمیره اگه کسی میدونه راهنمای کنه ممنون میشم

    1. ابراهیم

      ۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بخاطر اینکه کارخونه ایرانخودرو ecuماشینتون رو قفل کرده رو 160 بالا تر نره با گذاشتن دستگاه دیاک میتونی قفلو برداری و0 20 تا بری

    2. amirfo558

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چون سیم کشی مولتی پلاسه گریبکس زانیا دنده ریز هدرز و شم خوب بنداز البته کولتو عوض باید بکنی که بکشه

    3. Ierfan

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این به خاطر سیاستای کاریشونه که خود شرکت محدود میکنه با یه ریمپ ساده ecu میشه خیلی بهترش کرد هزینشم فکر نکنم بیشتر از ۱۰۰ ۱۵۰ باشه یه ریمپ معمولی

    4. علی..

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      دوست خوبم. اگر کیلومتر کارکرد ماشین شما کمتر از 40 هزار کیلومتر است، این سرعت طبیعی است و بعد از کیلومتر مذکور توان موتور شما به شکل چشم گیری افزایش خواهد داشت.

    5. عارف

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دوست عزیز تسمه تایم شما یک یا دو دندانه جابجا شده ببرید تنظیمش کنید مشکل شما حل میشه در ضمن این اتفاق بیشتر هنگام تخته گاز در دنده یک که قدرت موتور خیلی بالاس اتفاق می افته البته جنس بد تسمه هم احتمالش هست

  2. علائی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزدا ۳دارم مدل ۱۳۹۰-۵۰تا کارکرده،میخوام دست کاری کنم ای سی و شو…این کار عاقلانس؟ چنتا راه کار واسه بهتر شدنه شتاب بهم پیشنهاد کنین ممنون میشم?

    1. حامد جوانعلی آذر

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حذف کات آف بهترین راه هست

      1. عارف

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (32 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه کات اف رو عوض حذف کنید باید میل لنگ واسه دورهای بالاتر از استاندارد ( مثلا حداکثر سمند ۶۵۰۰ دور هستش ) دوباره تراش بخوره و بالانس بشه اونم نهایت بتونین ۲۰۰۰ بیشتر گاز بدین مثلا تا دور ۸۵۰۰ بعد اون خورد میشه لطفا بی دلیل توصیه نکنید اما اگه مصمم به استفاده شدین تریجحا برای جلوگیری ازخسارت میل لنگ رو با نمونه فورج تعویض کنید

    2. عارف

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      اگه درست ریمپ بشه میشه شتاب و قدرتش رو افزایش داد ولی از طرفی مصرف هم بالا میره اگه توربو نصب کنید ( اصولی منظورمه ) غیر از قدرت بالا میشه مصرف رو هم از فابریک کارخونه کمتر کرد

    3. عرشیا

      ۱۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام آقایی که خودرو مزدا داری شما میتونی باتعویز منبع فابریک به منبع اگزوز اسپرت شتاب بیشتریو شاهد باشی ومیتونی فیلتر هوای ماشینو اسپرت کنی و میتونی داخل لوله ی هواکش ماشین یه فن توربو دو پره بزاری ومیتونی با دستکار ای سی یو یا کاتافو ارتقا بدی یا کلا کاتافو حذوش کنی

  3. هادی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سمند ef7دارم مدل 90 دو روز شتابش کم شد همه چیزش نو هستش راهنماییم کنید لطفاچیکار کنم

  4. سعید

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پرشیا 93 دارم دیکس صحفشو تازه عوض کردم از 110بیشتر نمیره میشه راهنمای کننین

    1. سید

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین تو کلاجه ببر به همون مکانیکی که عوضش کرده نشون بده

    2. اریل

      ۲۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دیکس با دیسک

  5. ali L90

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان من ال 90دارم عاشق شتاب و سرعتم
    شتاب ماشینم خیلی عالیه تا سرعت صد و هفتاد مشکلی ندارم 170به بالا دیگه نمیره مال چیه البته صد و هفتاد که میرسه اتاق خیلی میلرزه مشکل از چیه چون من خودم هشتاد درصد احتمال میدم مال لرزش خودرو هس شما چه پیشنهادی میکنید

    1. عارف

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      مشکل کیت مکش نیست چون تا حداکثر دور موتور و سرعت باید بره منتها بخاطر مکش کم یکم تو سرعت بالا یواش یواش سرعتش باید زیاد شه نه اینکه بیشتر نره احتمالا تسمه تایم یک داندنه جابجا شده

  6. اسحاق شکری

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول چون کیت هواش مکش کافی نداره و در ثانی ارتفاع ماشین بالاس و اینکه باید چهارتا چرختو بالانس کنی تا لرزش نداشته باشه

  7. سجاد

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پارس مدل 83 دارم شتابش عالی سرعت عالی ولی میخوام سرعتش بیشتر بشه بهم گفتم کامپیوتر 207 بنداز خوب یا نه با تشکر

  8. صادق

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من برلیانس ۲۲۰ دارم میخوام‌ تقویتش کنم و محدودیت رو بردارم از کامپیوتر ماشین میشه راهنمایی کنید تا هم شتاب و هم سرعتش بیشتر بشه یا جایی معرفی کنید لطفا …ممنون میشم

    با تشکر

    1. علی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توی گوگل شرکت کاراکال تییونیگ سرچ کن بزو ای سی یو ماشین درست کن تخصصشون این کاره تلفنش و ادرسش میاد موفق باشی

  9. فرید

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با درود
    پارس سال مدل 95 دارم. بیشتر 170 کیلومتر در ساعت نمیره
    چه کار کنم ؟ میشه کاری کرد که 220 پر کنه

    1. علی..

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ماشین آب بندی نشده.
      بعد از کیلومتر 40 هزارتا خود بخود درست خواهد شد.

  10. علیرضا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بچه ها خوبین من 405دارم مدل 96.سرعت اخرش 170بود بهترین کاربرد تقویت ماشین. که صد درصد. ضمانتی هس دریچه گاز شمع کج بندازین. به صندلی می چسبین. یا زانتیایی.

    1. علیرضا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دریچه گاز شمع کج راحت 220″تاشو میره. فقط قبلش 20لیتر بنزین سوپربزنین. نصب میشه رو انواع 405/پارس/رانا/ال90من خودم تنظیم موتور دارم.

    2. مجتبی

      ۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من پرشیا ۹۵دارم .کلی هزینه کردم از سوپاپ و میل سوپاپ و شیم و گیربکس ..اما هنوز از ۱۷۰رد نمیشه .ریمپ ای سی یو ..هم انجام دادم .شمع سوزنی و ..اما دریچه گاز رو اماحان نکردم.چنده و از کجا نی تونم گیر بیارم…جواب میده؟؟؟

      1. محمد

        ۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کیت مکش بنداز روش حال بیاد

  11. Alireza

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سمند مولتی بلکس مدل ۹۰ دارم هر کاری میکنم بیشتر ۱۷۰ نمیره باید چیکار کنم.
    لطفا راهنمایی کنید

  12. پژو 405

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان… منم ۴۰۵ دوگانه ۹۰ دارم ماشینم دنده ۵ به زور ۱۹۰ میرفت رفتم گیربکس پژو ۲۰۰۰ وصل کردم رو ماشینم الان دنده ۴ ماشینم قبل کاتاف ۱۸۵ وای به حال اینکه بندازم ۵ فقط ی بدی داره اونم اینکه چون گیربکس ۲۰۰۰ خیلی خیلی قدیمیه ۹۰ درصد این گیربکس ها ی زوزه خیلی ریز تو دور ۲ تا نزدیک ۳ تو دنده ۳ داره که اونم اصلا مهم نیست عوضش تو شتاب و قدرت خیلی تاثیر گذاره… در ضمن مصرف سوخت ماشین پایین اومده چون مثلا اگه قبلا دور ۳ سرعت میرسید به ۹۰ الان تو دور ۲.۵ رسیده ۹۵ … امیدوارم موفق باشید ولی درکل زیاد سرعت نرین چون جاده ها و ماشینها و لوازم ماشینها و بیشتر از همه راننده های استانداردی نداریم اینجا

  13. ماهان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من ۲۰۶ صفر خریدم تخته گاز میکنم به صدو پنجاهم به زور میرسه تو سرپایینی هم انداختم ۱۸۰ تا بیشتر نرفت چراغ چکم از اون روزه اول روشن بود اما خطایی نمیداد گفتن دریچه گازه دریچه گاز روعوض کردم باز چراغ چک روشن بود گفتن ای سی یو مشکل داره ای سی یو رو عوض کردم چراغ چک حل شد. در نتیجه دریچه گازم و ای سی یو رو عوض کردم اما باز سرعت همون ۱۵۰ تو شرایطه خوبشه چیکار کنم سرعت درست شه؟

  14. رضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خوبین من یه ۲۰۶ تیپ ۲ دارم مودل ۱۳۹۵ هست اگر سافی ماشینم را عوض کنم همش بهتر هست برایه شتاپ و لا ستیک هام همش تنظیم باد هست این رویه سرعت ماشینم تعسیر دارد

  15. احسان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سمند ال ایکس ۱۹۰ تا میره چکار کنم حداقل ۲۱۵بره وکشش ماشین هم بیشتر بشه خداوکیلی یه راه خوب نشانم بدین ممنون

    1. البته که شاهینم

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باید مسیر ورود هوا رو تقویت کنی و محل خروج هوا رو هم راحت تر کنی تا موتور راحت تر نفس بزنه
      جدا از اون با انژکتور بازی کردن هم جواب میده و سوخت سوخت بسیار در شتاب تاثیر گذار هست اما دوست عزیز از ماشین 4سیلندر چه انتظاری داری بعدشم اصلا امینت نیست من هر هفته جمعه ها میرم با لتتیود رنو گاز میدم ولی واقعا به 220هم برسی که چی بشه…
      هیچی تند میره با استرسی که چقدر تند میره!!
      به خطرش ارزش نداره بهتره بریم شهر بازی……..

  16. علی

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . مطالب جالب و دقیقی اشاره شده بود. دوستان از صافی بنزین. و پمپ غافل نباشین‌ و در مورد ابنکه بنزین با اکتان ۹۵ ب بالاتر خواستین. بیست لیتر بنزین معمولی با یک لیتر تینر فوری بیست هزار بزنید. اون موقعه هست ک متوجه شتاب ماشین میشین. من خودم الان دارم رو موتور ۲۲ Rتویوتا کریسیدا کار می کنم. اصلا سواری و گاز دادن ب موتور تویوتا ی چیز دیگه هست

  17. مهدی

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب بود

  18. پوریا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سمند 85 دارم بدون هیچ دست کاری تا سرعت 215 رسوندم ولی بخاطر شرط بندی میخوام تا 230 تا رو بتونه بره

  19. Ierfan

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام وقتتون بخیر
    یه پراید مدل ۹۰ دارم میخوام تقویت شهری بکنم … اولین سوالم از شما و دوستان اینه که رو همین موتور ۶۸ اسبی پراید میشه توربو با بوست کم نصب کرد جوری که موتور نپاچه… و سوال دوم اینه که پرت پلیش رو این موتور چه قدر تاثیر داره و اصا ارزش داره موتورو دستکاری کنیم چون میکن بعد از پرت پلیش هرسال باید موتور پلیش بخوره که هم هزینه داره هم دردسر … و اینکه اگر بخوام موتور عوض بکنم و pb یا اگر گیرم اومد bpt نصب بکنم میشه انزکتور روشن کرد جوری که درست کار کنه و مشکل ساز نشه و با توجه به این که جفتشون چهار سیلند هستن میشه پلاک گرفت در نهایت؟

  20. امید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام امید هستم کوچیک دوستان اقا منم پارس 96 دارم به این نتیجه رسیدام که دست به هیچی نزنم هر موقع پول داشتم یک ماشین حسابی بخرام راه بر

  21. افشار

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه بزرگواران
    من یه پرادو چهار سیلندر ۲۰۰۷ چهار درب دارم کاتالیزورشو برداشتم و جاش انبار اگزوز ماکسیما گذاشتم سرعتش تا ۱۹۰ هم میره شتاب وسطش هم خیلی عالی شده البته یعنی دنده دو تا ۱۲۵ تا هم شتاب میگیر و فاصله سر شمع هارو هم ۸،۵ کردم،فقط تو حرکت اول گیر کردم ماشین خیلی کند از جاش بلند میشه، اینو نمیدونم چیکار کنم کسی تجربه بالا بردن شتاب حرکت اول رو داره لطفا راهنمایی کنه،
    ممنون از همه بزرگواران

    1. ممد

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ماشین سنگینه تا هوا بکشه باید توربوشارژر غیر برقی بزاری

  22. الی

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من یه پارس ۸۱ دارم فرانسوی اصلو بدون هیچ دسکاری ماشینم ۲۰۰ رو راحت پر میکنه تو سربالاییا اصلا کم نمیاره واقعا خودم متعجبم چون پارس ۹۶ داشتم ۱۷۰ بزور میرفت سربالایی کم میورد!!!
    پارس مدل ۸۰ تا ۸۵ حرف نداره واقعا هم موتوری هم بدنه ک یذره صدا نداره بعد از ۱۶ سال کار کردن!!!
    ممنون از مطالب خوبتون

  23. مهدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز??
    سمند مدل86 ال ایکس دارم میخوام شتابش و سرعتش بیشتر بیشتر باشه..
    ممنون میشم جواب بدین..
    فقط خواهش میکنم درست راهنمایی کنین?
    سپاس

  24. محمدشون هستم

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان این مشکلات که در مورد سرعت همگی میفرمایید مربوط به ماشین های جدید هست من 206 مدل 82 دارم کیلومتر میچسبونه زبون بسته هر چی گاز بدی خدا برکت بده بهش البته موتور فرانسوی هست با جی پی اس هم گرفتم 218 نشون داد واقعا اگه موتور این ماشین هارو همون فرانسوی مینداختن همه ماشین ها بالای ۲۰۰راه میرفت

  25. حسن احمدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ریمپی که از ۳۰۰هزار ب پایین باشه ریمپ نیست

  26. سامان

    ۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا نمیدونم چیه همه ریمپ ریمپ میکنن? .دوستان اولا کوچیک همتونم.دوما ریمپ واس ماشینایی انجام میشه که قدرتشون بیش تر از 2600 cc هست نه این ۱۱۷ اسب بخاری های ایران.اونایی که ماشیناشون بیش تر از ۱۷۰ نمیره ماشینتون خفس.تنبل با اوردین دنده برنجایتونو عوض کنین یا کیت فیلتر هوای k&n چیز خوبیه.بعد شما که میخاین پولیش و پورت کنین سیلندر ماشینو،پلمپ موتورو باز نکنین هزینه میاره تو مرور زمان.میخاین این همه هزینه کنین برین استوک فروشی یه موتور زانتیایی ۲۰۰۰ یا مزدا ۲۰۰۰ توربو ببندین
    اگه میخاین دستکاری شه اینا کار خوبیه
    فیلتر هوا k&n با کیت مخصوص.سیموتا.ریمپ.تعویض گیربکس(اروپایی یا ۲۰۰۰ ۴۰۵ ببندین).خروجی هوا رو درست کنین(هدرز یا اگزور با خروجی گشاد).تنظیم ارتفاع.کوتاه کردن سیلندرها.خط اندازی سوپاپ
    حدود ۶/۷ میلیون خرج داره

    1. محمدرضابی غم

      ۲۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم شیش هفت میلیون بخوای این کار کنی کاری من کردم انجام بده پارس الیکس دارم موتور زانتیا۱۸۰۰یه موتور دو هزارم خریدم۶میلیون از دبی اوردم خودم بندرعباسم،الان موتور2000هزار روشه عیچ الیکسی به گردشم نمیرسه دنده سه170دنده چهار200پنج تا‌245با جی پی اس رفت ماشینمم مدل 86 سفارش مدیران هست

  27. سید

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ب همه دوستان.من سمند مدل91 lx دارم.قبلا زور میزد 150پرمیکرد.کاتالیز اول اگزوز برداشتم لوله انداختم 10تا اضافه شد.بعضی وقتا 170هم میرفت ولی میترکوندمش بیشترنمیرفت.دادم جلوبندی همچیشو سفت کرد.چندوقتی هست خود بخود 180میره شتابشم خیلی خوب شده اراده میکنم میرسه 180.ولی مشکل من اینه ک بالاترنمیره.توشتاب با ای ال ایکس میندازم پابپان ولی توسرعت ماشینم باelx خدافظی میکنه.بعد وقتیم بار میزنم بهش یا کلا سنگین میشه شاهکارمیکنه140میره.هرکاریشم کنم نمیره ک نمیره.اگه راهنماییم کنید خیلی ممنونتون میشم.خیلی مهمه برام وقتی ماشین سنگینه 200بره.منتظر نظرتون هستم.ممنون

  28. Kourosh

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    سمند ef7 مدل 96/03/01 تک سوز (بنزینی)دارم که 60 هزار کیلومتر راه رفته ، دنده یک و دنده دو اصلا شتاب نداره و هرچقدر پدال گاز را فشار میدم شتاب نمی گیره و کلا وقتی می خواهم سرعت برم 140 بیشتر نمیره.
    دوستی می گفت فلایویل و دیسک و صفحه زانتیا 1800 بنداز و عالیه.آیا درست گفته؟
    آیا بدم صفحه کلاچ فابریکی خود ماشین رو برام بکوبن چطور،شتابش درست می شه؟
    سوال بدی این که شنیدم موتورef7 اگر فیلتر هواشو تغییر بدی(یعنی اسپرت ) و چون این موتور نسبت بنزین به هوا هوای بیشتری تغذیه می کنه در شتاب بی تاثر نیست.آیا درسته؟
    و شمع ها را هم سوزنی مارک آلمانی انداختم بی تاثیر نبود ولی بعد از سی هزار تا به بعد مصرف سوختم بالا رفته،این شمع های سوزنی ها چند هزارتا به بعد باید تعویض شه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  29. رضا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .لطفا دوستانی که تخصص دارن لطف بفرمایند بگن اگر بخواهیم روی مزدا 3 قدیم لاستیک بزرگتر بندازیم که مشکل ارتفاعش مقداری حل بشه از چه سایز لاستیک باید استفاده کنیم که ایرادی پیش نیاد و آیا این کار اصلا اصولی هست یا خیر . ممنون

  30. Mahdi

    ۲۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.دوستان ۴۰۵ مدل ۸۹ دارم.لوله هواکش موتورشو نذاشته بودم ۱۸۵_۱۹۰تارو با دور موتور ۵۰۰۰ پر میکنه.چیکار کنم با دور موتور ۵۰۰۰ _۲۲۰ تارو پر کنه?اخه دور موتور از این بیشتر بره واشر میسوزونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا