در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین روشهای افزایش توان خودرو را مورد بررسی قرار دادهایم.
شاید در نگاه اول افزایش توان خودرو امری سخت به نظر برسد اما گاهی اوقات اینگونه نخواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید برای بهبود کارایی خودروی خود همیشه به مکانیک مراجعه کنید. فرقی نمیکند که با خودروی خود در خیابانهای شلوغ تردد میکنید یا اینکه در پیست حضور مییابید چراکه توان و پرفورمنس بیشتر باعث خواهد شد سواری بهتری را تجربه کنید؛ اما قبل از آنکه به فکر افزایش توان خودرو باشید بهتر است آن را خوب بشناسید. زیر کاپوت خودروی شما پیشرانهای قرار دارد که با مخلوط سوخت و هوا و احتراق آن قدرت تولید میکند.
حتما ببینید: قیمت روز انواع خودرو
هرچقدر مخلوط سوخت و هوا بهصورت بهینه سوزانده شوند قدرت و گشتاور بیشتری به دست خواهد آمد. گاهی اوقات برای کسب قدرت بیشتر باید تغییراتی بنیادین در پیشرانه اعمال شود اما گاهی اوقات نیز با اندکی تغییرات کمهزینه میتوان عملکرد قلب تپنده وسیله نقلیه را بهبود بخشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله مربوط به تیونینگ خودرو را نیز مطالعه بفرمایید. در ادامه بهترین ترفندهای افزایش توان خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم.
بهترین راهکارهای افزایش توان خودرو
- استفاده از روان کارها و افزودنیهای سنتتیک
روغن موتور در انواع و کیفیتهای گوناگون تولید و عرضه میشود. برای اینکه پیشرانه شما طول عمر و دوام بالاتری داشته باشد باید روغنهای سنتتیک را انتخاب کنید. روان کارهای سنتتیک دارای ساختار شیمیایی هستند که باعث عملکرد بهتر در پیشرانه میشود. روغنهای سنتی درصورتیکه دمای پیشرانه بالا برود شکسته خواهند شد اما روغنهای سنتتیک اینگونه نیستند و در دماهای بالا نیز کارایی بهینهای نشان میدهند. برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد پیشرانه میتوانید از افزودنیهای مجاز به روغن استفاده کنید چراکه این مواد میتوانند باعث کاهش اصطکاک قطعات و گرما شوند.
- بررسی وضعیت احتراق پیشرانه
مهم نیست که چه میزان از مخلوط سوخت و هوا در دسترس پیشرانه قرار میگیرد زیرا اگر سیلندرها جرقه موردنیاز را در اختیار نداشته باشند پیشرانه عملکرد مورد انتظار را نخواهد داشت. شما باید سیستم جرقهزنی کارایی داشته باشید تا بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. زمانبندی نادرست احتراق باعث مشکلات زیادی میشود و شاید شما را راهی مکانیک کند. اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم عیبیابی هستند که با اختلال در فرایند احتراق پیام هشدار را به اطلاع راننده میرساند اما مشکلات کوچک میتوانند از نظرها پنهان بمانند. اگر مخلوط سوخت و هوای شما نسبت هوای بالایی داشته باشد نیازمند ولتاژ بیشتر برای شروع جرقهزنی شمعها خواهید بود و به همین خاطر نصب یک تقویتکننده میتواند کارایی خودرو را بهبود بخشد.
- نصب دریچه گاز و انژکتورهای بهتر
دریچه گاز هوای موردنیاز پیشرانه را تأمین میکند و انژکتور نیز سوخت را به داخل سیلندرها تزریق میکنند. قطعاً خرابی این قطعهها میتواند فرایند تولید قدرت پیشرانه را مختل کند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید میتوانید از سیستمهای تأمین هوای کاراتر برای قلب آهنین خودرو کمک بگیرید. همچنین باید انژکتورهای سوخت تمیز باقی بمانند و به همین منظور حتماً باید از سوخت باکیفیت استفاده کنید. برای کارایی بهتر انژکتورها میتوانید از مواد انژکتور شوی استفاده نمایید و یا اینکه قطعه موردبحث را به کلی تعویض کنید. همچنین برای بهبود کارایی خودرو میتوانید از لولههای سوخت بزرگتری نیز استفاده کنید تا سوخت بیشتری به پیشرانه برسد. مورد بعدی دریچه گاز است که جریان هوای ورودی را کنترل میکند. در صورت استفاده از دریچه گاز بزرگتر میتوان قدرت بیشتری را استخراج کرد. البته ابعاد و مشخصات مناسب دریچه گاز برای خودروی شما ضروری خواهد بود چراکه در صورت استفاده از قطعه بزرگتر قدرت خودرو کاهش مییابد. قطعاً برای نصب چنین قطعاتی باید با یک مکانیک باتجربه مشورت کرد و البته از عدم ابطال گارانتی سازنده نیز مطمئن شد.
- اطمینان از نسبت تراکم مناسب
هرچه کارکرد خودرو بیشتر شود استهلاک قطعات نیز بیشتر خواهد شد و در این میان شما با کاهش فشار کمپرس نیز مواجه میشوید که منجر به افت توان خودرو میشود. البته بدون تغییرات کلی در پیشران و با تعویض یا تعمیر برخی قطعات میتوان نسبت تراکم پیشرانه را بهبود بخشید. از جمله نشانههایی که حاکی از به هم خوردن نسبت تراکم پیشرانه و افت توان آن هستند میتوان به افزایش مصرف سوخت، افزایش مصرف روغن موتور، انتشار دود آبی رنگ از اگزوز و سر و صدای غیرعادی پیشرانه اشاره کرد.
- استفاده از ورودی هوای سرد
اصل کلی این است که با کاهش دما تراکم هوا افزایش خواهد یافت. هوای متراکمتر میتواند سوخت را بهتر بسوزاند و در نهایت قدرت پیشرانه بیشتر شود. زمانی که شما سیستم جذب هوای سرد را انتخاب کنید فیلتر هوای جدیدی نیز روی خودرو نصب خواهد شد که شاید ظاهر عجیبی داشته باشد زیرا بسیار بزرگتر از فیلتر هوای استاندارد خودروست. این سیستمها همچنین مسیر ورود هوا به پیشرانه را تقویت میکنند و انحناهای موجود در آنها باعث بهبود حرکت هوا میشوند. در حقیقت با طراحی بهتر میتوان هوا را سریعتر به پیشرانه رساند.
- تعویض منیفولد اگزوز با هدرز
یکی از تکههای اصلی پازل قدرت پیشرانه خروج دودهای اگزوز است. منیفولدها لولههایی مرتبط به یکدیگر هستند که خروجیهای اگزوز هر سیلندر را به یک خروجی کلی تبدیل میکنند؛ اما مشکل این قطعه به طراحی آن مربوط میشود چراکه فشار برگشتی گازهای خروجی داغ میتواند قدرت را کاهش دهد. ولی درصورتیکه بجای منیفولد استاندارد از هدرز اگزوز استفاده کنید این مشکل رفع خواهد شد. هدرز گازها را بهصورت مجزا از هر سیلندر خارج میکند و زمانی که لولهها از پیشرانه فاصله مناسبی پیدا کردند به یک لوله میپیوندند. اکثر خودروسازان به خاطر هزینههای تولید پایین از منیفولدها استفاده میکنند اما چنین چیزی باعث کاهش حداکثر توان تولیدی پیشرانه میشود.
- استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر
سیستمهای پرخوران مشهور که توربوشارژر و سوپرشارژر نام دارند باعث افزایش توان خودرو میشوند. طراحی سوپرشارژر به این صورت است که با تسمه و پولی به میللنگ وصل میشود و با چرخش میللنگ سوپرشارژر نیز میچرخد اما نکته این است که سرعت چرخش سوپرشارژر بسیار سریعتر از پیشرانه است و باعث میشود هوا بهصورت بهینه وارد پیشرانه شود. با استفاده از سوپرشارژر قدرت پیشرانه بسته به ابعاد و حجم آن بین ۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت و این رقم برای گشتاور به ۵۰ درصد نیز میرسد. یکی دیگر از سیستمهای پرخوران محبوب توربوشارژر است که عملکرد متفاوتی نسبت به سوپرشارژر دارد. این قطعه از گازهای خروجی اگزوز برای عملکرد خود استفاده میکند و بنابراین گزینه کاراتری برای پیشرانه محسوب میشود. البته تا زمانی که پیشرانه به دور مناسب نرسد توربو وارد مدار نخواهد شد و این فرایند با نام لگ توربو یا تأخیر توربو شناخته میشود. ولی سوپرشارژر با فشار پدال گاز وارد مدار میشود و عملکرد فوریتری دارد. در مقابل باید گفت فشار بوست توربوشارژر معمولاً بیشتر از سوپرشارژر است.
- دقت در حفظ و نگهداری خودرو
اولین قدم در افزایش توان خودرو نگهداری مناسب از آن به ویژه بخش پیشرانه خواهد بود. درصورتیکه مواردی همچون روغن موتور را سر وقت تعویض نکنید و به استهلاک قطعات اهمیتی ندهید تلاشها برای افزایش توان خودرو ناکام خواهد ماند. اگر از بنزین یا روغن موتور بیکیفیت استفاده کنید حتی بهترین اقدامات در این زمینه نیز باعث بهبود کارایی خودرو نخواهند شد. شما همچنین باید فیلترهای مختلف از جمله فیلتر هوا و روغن را نیز بهصورت منظم تعویض کنید.
- بهروزرسانی ECU
مغز خودرو یا همان ECU تمامی سیستمها را تحت نظر دارد و عملکرد کلی، آلایندگی، قدرت و مصرف سوخت را بالانس میکند. خودروهای جدیدترین دارای ECU هایی هستند که قابلیت بهروزرسانی دارند و بنابراین درصورتیکه مشکلی از بابت گارانتی وجود نداشته باشد میتوان نزد یک مکانیک معتبر مراجعه کرد تا با انجام این کار قدرت پیشرانه بهبود یابد.
- کاهش وزن خودرو
به این فکر کنید که با حمل اشیای سنگین چقدر خسته میشوید. همین موضوع درباره خودرو و وزن بالای آن نیز صدق میکند. اگر به دنبال افزایش توان خودرو هستید میتوانید این کار را با خالی کردن صندوقعقب و کابین شروع کنید. برای بهبود عملکرد وسیله نقلیه به دنبال سبکتر کردن آن باشید. هرچقدر وزن بیشتری را حمل کنید پیشرانه تحتفشار قرار خواهد گرفت اما با حذف موارد غیرضروری میتوان بهبود عملکرد را شاهد بود. در واقع نسبت به قدرت به وزن نقشی کلیدی در راندمان وسیله نقلیه ایفا میکند. حتی در حالتهای پیشرفته و مخصوصاً مسابقات میتوان بجای شیشههای استاندارد خودرو از نمونههای آکریلیک یا پلاستیکی استفاده کرد. در برخی خودروها نیز امکان خارج کردن صندلیها از کابین برای افزایش فضا وجود دارد.
وکیلی
۲۹ آذر ۱۳۹۷سلام پژو مدل 94 دارم چند وقته موتورش صدا میده مکانیک میگه از شیم هاشش دست نزن هرموقع موتور باز کردی درست کن ایا درسته یا نه
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۷موتور ماشینت صداش قطع نمیشه ولی میتونی همینجوری سوارش بشی من ماشینم اینجوری بود تا ۴سال سوار شدم هیچی نشد بعدشم فروختم
s2
۴ اسفند ۱۳۹۷سلام داداش گلم.منم دقیقا همین مشکل رو داشتم و ب چنتا تعمیر کار نشون دادم و همشون میگفتم ک از شیم هاست و در اخر شیم گیری رو انجام دادم و قطع نشد و صدایی ک میومد از بلبرنگ دینام بود.ی تیکه شکنگ بردار رو ی سرش رو روی جای ک صدا ازش میاد بزار ی سرش رو روی گوشت ببین صدا از کجا میاد مطمئن ک شدی برو تعمیر کن ک مثل من 160 الکی خرج شیم گیری نکنی.
مهدی
۶ مهر ۱۳۹۸نامردی دیگه باید ایراد و برطرف کرد ماشین و فروختی حالا دست اون بیچاره به خرج می افته همه مثل شما خوش شانس نیستن کهد
masoud
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز شیم گیری واجبه . اگر استا بود این حرفو نمیزد . پس استا نیست. شیم گیری نفس ماشینو باز میکنه مصرف رو پایین میاره شتاب بالا میره . اگر شیمت بسته باشه تو دیاگ نشون میده . بعضی وقتا بعضی اساتید صدای بوش پستون رو با شیم هم اشتباه میگیرن . اگر خودرو بعد گرم شدن و فعالبت زیاد وقتی که پاتو از رو گاز برمیداری صدا میده یا صداش بلندتر میشه صدای بوش پستون هستش
اصفهان جاوید
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ممکنه صدای پیستون باشه البته صدای پیستون بعدازگرم شدن کم میشه
Jeri
۳۰ تیر ۱۳۹۸سلام روغن خوب بریز . منم همین مشکلو داشتم روغن سوپر پایا بریز
jamal
۶ فروردین ۱۳۹۹قبلا دیر روغنش عوض شده به مرور زمان این صدا ایجاد شده ــ از بین هم نمیره
محمود
۱۵ شهریور ۱۴۰۲من این مشکل داشتم دقیقا همین حرف زد مکانیک
چند ماه بعد کار کرد ماشین یاتاقان زد ۳۰ تومان خرج برداشت
Sepehr007
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فقط با باز کردن قالپاق سرسیلندر و در آوردن میل سوپاپ میشه شیم گیری کرد.
نیاز نیست موتور یا سرسیلندر باز بشه
م
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ممنون میشم با تصویر نشون بدین چی را با چی باید عوض کرد یا جایگزین کرد یا بهتر بگم روش ها را کاملتر به اشتراک بزارید مثل چطور تقویت جرقه کنیم با تصویر یا نه از کدوم شمع استفاده کنیم یا روغن را با برندش مشخص کنید از این موارد ممنون
ضرغام
۱۶ شهریور ۱۴۰۲مکانیک ماشینتو عوض کن.
پرویز اصفهان
۱۴ دی ۱۳۹۷داداشم حداّقل باید بازدید شود.وقتی هم که بازدید شد که ی شیم گیری کار سختی نیست .ضرری هم نداره.
نیما
۲۹ دی ۱۳۹۷متاسفانه این مقاله علمی و عملی نیست و اصلا با علم تیونینگ مطابقت ندارد فقط بحث اول ورود هوای خنک تر به داخل سیلندر و احتراق بهتر قابل قبول هست و مابقی خیر شما بایک اسمبل دقیق موتور نیز میتونید به بازدهی بهتر برسید وگرنه تو فکر تغییرات باید باشید حتی کم و با هزینه کم ضمنا فلش کردن ecu با ریمپ فرق میکنه ریمپ باعث تقویت موتور میشه نه فلش کردن در خصوص تغیر در سیستم خروجی دود هر خودرویی تغیرات مختص خودشو میخواد و مبحث طولانی اما پر فایده ای داره. تغیر در سیستم تعلیق کاملا اشتباهه مگر مصارف خاص
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۷برای شتاب بهتر ماشین اول هواکش و بر میداریم میندازیم بیرون دوم کاتالیزور و میریم اگزوز سازی میکنه میندازه بیرون ….سوم شمع های فابریک و میندازیم بیرون جاش شمع چهار الکترود میبندیم .و بنزین سوپر فقط میزنیم میتونید منی فول ماشین و کشیده تر کنید تا شتاب خیلی بالاتری بدست بیاد مثل پژو جدیدهای ۲۰۰۰که همون ۱۸۰۰هست فقط منی فول کشیده تر بستن روش فکر کردن مردم خر هستند …و خلاصه تمام شتاب ماشین بستگی داره به سرسیلندر …بقی موتور مهم نیست سرسیلندر و و سوپاپ ها جنس خوب و ابندی مشتی بشه عالی راه میره ماشین ….ه
شهروند ایرانی
۱۴ شهریور ۱۴۰۲استاد کاتالیست بر میداری هم دود میره تو ریه دیگران اگه قطعه لازم نباش خود شرکت نمیزاره روی خودرو برای افزایش توان شهری هدرز ریمپ و کیت مکش کافی اونایی هم که توان بیشتر میخان که تو ایران غیر قانونی باید برن سراغ توربو و سوپر شارژر که بیشتر به درد مسابقه میخوره تا مصرف عادی
Elx. Savar
۱۵ شهریور ۱۴۰۲استاد اگه موقع برداشتن کاتالیست ecuرو تنظیم کنی دود نمیکنه
رضا
۲۷ مهر ۱۴۰۲ایول دقیقا
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۸متاسفانه جناب عالی قطعا در زمینه فقط از سوار شدنو شاید یه مقدار تیونینگ بلد بوده باشی یا انجام داده باشی .کسی که تو بحث ارتقا توان یا ترتقا موتور هست اینو میدونه که یکی از مهمترین قطعه در افزایش توان اگزوز و منبع و خروجی موتوره که تو ماشینی با توان ۱۷۰ میشه با تغییر خروجی اگزوز بالایه ۱۵اسب ازش قدرت گرفت .و کاتالیست با جریان بالا در حد تقویت جریان برق یا یه سوپر روی ماشین تاثیر میزاره
مهدی
۱۰ دی ۱۳۹۸قطعا شما تا حالا نه موتور ارتقا دادی نه تو بحث ارتقا بودی فقط احتمالا از سر علاقه با دیگران بحث میکنی!همیشه تو ارتقا خروجی موتور یکی از عوامل مهمه افزایش توانه ..میتونی تو اینترنتم سرچ کنی یک ماشین با دو مدل خروجی اگزوز متفاوت حرفه ای و عادی ،نتونستی پیدا کنی بگو بفرستم برات
علیرضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۷سلام جناب خسته نباشید . میخوام برای افزایش سرعت و توان پراید شمع سوزنی ایریدیوم بندازم .خوبه به نظر شما ؟
Ali.gh
۲۰ شهریور ۱۳۹۸سلام.انتظاری که از تعویض شمع دارین چیه.اخه بعضیها شمع عوض میکنن انتظار پرواز دارن.ولی شمع سوزنی بنداز کارکرد ماشین بهتر میشه .برق رسانی و کاملتره.خام سوزی کمتره.احتراق کامل تر انجام میشع
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۸شما شمع ۴سر بنداز قشنگ احساس میکنی فرق میکنه شتاب ماشین مصرفتم پایین میاره..هر میکانیکیم گفت ننداز بدون گوه بارش نیست .تعداد جرقه هم تو هر سیلندر چند برابر اونی که میخوای بندازی هست
طیب
۱۰ اسفند ۱۳۹۷خدایی مکانیکت مکانیک قدری بوده صدای شیمو با بلبرینگو تشخیص نداده
مهدی
۱۰ دی ۱۳۹۸الان شما از اونجا تشخیص دادی؟؟
مجید
۵ فروردین ۱۳۹۸سلام دوستان چگونه میتوان شتاب آردی رو زیاد کرد
hadey
۱۶ مرداد ۱۳۹۸سلام پشتش بدو یایه بندبلندبه خودت وخودروببندبکسلش کن آخه کجامیخوای بری که این قوطی ها رادستکاری منیدخودتون به جهنم ولی یه نفربخت برگشته دیگه رامیکشیدوخانواده ای رابی پدرمیکنید
دیمن
۱۴ شهریور ۱۴۰۲استفاده از دیسک وصفحه با کیفیت وشمع سازگار با اردی یا روا، وایر تقویتی، روغن 40،10، دیفرانسیل تویوتایی، بنزین سوپر
علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲از هر مکانیک بپرسی میگه فقط دف تویوتایی بندازی . امتحان کن دعام میکنی. داشتم روا دوگانه مدل ۸۶ عالی بود سال ۹۳ فروختم. تا ۱۶۰ یا ۱۷۰ راحت میرفت.
ali
۲۰ فروردین ۱۳۹۸سلام دوستان یه پژو ۴۰۵ مدل ۸۶ دارم میخوام بدون راه ساده ای برای کوتا کردن مسیرلوله دریچه گاز هست؟
Milad
۲۲ فروردین ۱۳۹۸واسه افرایش شتاب و قدرت بستن هدرز و کیت مکش هوا خیلی عالیه
امیر
۱۶ تیر ۱۳۹۸سلام من سمند ۸۷ دارم اگزوزشو کامل از گلویی تا انباره عقب تعویض کردم
واسم کاتالیزور نگذاشت
بهم گفت ماشین های صفر هم اینکار رو می کنند
شرکت نمیزاره
و به جاش از گلویی یه لوله با قطر نسبتا بزرگتر نسبت به لوله اگزوز نصب کرد.البته با گلویی متصل بود
مشکلی نداره
ریویرا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲کاتالیزورت حدود ۱ گرم پالادیوم داره و کمی پلاتین و رودیوم ، این دروغ رو بهت گفت کاتالیزورت رو باز کرد و میبره میفروشه عزیزم
hadey
۱۶ مرداد ۱۳۹۸سلام من slx96 دارم تیونینگ که میگن همش الکی افزایش چی دورموتورتوسلوکارکردن آورده بالا اصلا موتورتغیرنکرده یک کیلومترهم اضافه نشده هرکه ناراحت هست ازنظربنده ومخالف هست این شماره من هم من درخدمتش هستم هم ماشینم بسم الله اگه تونست یک کیلومتراز180 اضاف کنه توی همین سایت میام وهی تعریف ازتیونینگ میکنم فقط جیب خالی کن هستیدشایدیه چیزی بیشترازدوزد
پژمان
۱۱ مهر ۱۳۹۸سلام دوست عزیز…شما شناخت کاملی نسبت به تیونینگ نداری! تیونینگ افزایش سرعت نیست،تیونینگ افزایش قدرت…یعنی شما در زمان کمتری از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر برسی و یا در حال حرکت برای سبقت گرفتن موتور قدرت کافی برای جمع کردن ماشین رو داشته باشه…شاید ضرایب دنده شما جوری که ماشینتون از ۱۸۰ بیشتر نمیره…در واقع موتور tu5 برای اتاق ۴۰۵ ضعیفه چون اتاق سنگین گشتاور موتور
پایینه…توی سرعت های بالا دنده های ۴ و ۵ کم میاره... شما با هدرز و ریمپ و تغییر ضرایب دنده میتونین به راحتی از ۱۸۰ کیلومتر رد کنین…برای پژوهای ۴۰۵ glx گیربکس های زانتیا پیشنهاد میشه و روی ماکسیمم سرعتش تاثیر میزاره…شمع توی دور های بالا خیلی موثر… ضمنا اگه سلو ماشینتون از حالت عادی(۹۰۰) بیشتر مشکلی در کار هست.
علیرضا
۱۴ شهریور ۱۴۰۲موتور tu5 برای اتاق ۴۰۵ ضعیفه رو چطور جرعت کردی بگی😅 الان حضرات tu5 میان میگن موتور بوگاتی از روی tu5 ساخته شده
حداقل تا ۵ روز از مخفیگاهت خارج نشو تا خشم متعصبین tu5 بخوابه😅
نیما ساجدی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲سلام
یه سوال داشتم اونم اینه که آیا امکان تغییر ضرایب دنده یا یکی از دنده ها وجود داره؟
سمند lx ef7 دارم و گیربکس خیلی واضح یه دنده 6 نیاز داره چون دنده 5 ضریبش کوتاهه و مثلا تو 120 تا سرعت 3800 دور موتور داری
احمد
۱۲ مرداد ۱۴۰۰دوست عزیز بنده 206 تیپ 2 فرانسه مدل 85 سفید صدفی دارم که 8 سال خواب بود داخل پارکینگ سرپوشیده و از صفر دست خودم بوده رخ در حد 97یا98 و بدون حتی یه نقطه.با ریمپ و هدرز و کیت مکش واسترس بار و کمی تنظیم ارتفاع پایین و رینگ اسپرت و لاستیک فاق کوتاه 205 برای هندلینگ ومتعادل بودن ماشین تو جاده 210 تارو پر میکنم.هر چند باید اینوهم در نظر بگیریم که موتور ماشین شما برای اتاقتون کمی ضعیفه.هردفعه هم 210 تارو پر کردم گوشیرو روی کیلومتر تنظیم کردم و فیلمهاشو دارم و با سند حرف میزنم و اگه خواستین مشکلی نیست و میتونم در اختارتون بذارم.و واقعا ازش راضیم
عای اصغر
۹ شهریور ۱۳۹۸سلام من ام وی ام ۳۱۵دارم ۲کانالیزر داره میتونم دومی را حذف کنم .آیا تاثیر توشتاب گیری داره؟
احمد
۱۲ مرداد ۱۴۰۰دوست عزیز از ام وی ام 315 بیشتر ازاین نمیشه انتظار داشت چون نسبت به اتاقش موتور ضعیفی داره و کلا همینه
مهدی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸من خودم قبلا آردی مدل ۸۲ داشتم روش توربو شارژ کامیونت ایسوزو رو نصب کردم ولی با مشکلای فراوون روبه رو شدم مثال توربو شارژ احتیاج به روغن کاری داره برای روغن کاریش یه سیستم جداگونه نصب کردم یه اویل پمپ جدا با محفظه روغن جدا و مشکل بعدی موتوری هوای بیشتر بره توش بنزین بیشتر هم میخواد اونجا باید کامپیوتر برنامه ریزی مجدد بشه که تو ایران نداریم کسی اینکار رو بتونه انجام بده اونم با یه پمپ دیگه و یه سیستم انژکتور دیگه انجام دادمش مال پژو نصب کردم روش خیلی هزینه کردم اون سال حدود دو میلیون خرج کردم تا تونستم ازش سواری بگیرم ولی آخر هم نشد تو اولین درگ پایه دینام شکست تو دومین درگ تسمه دینام پاره شد سومین درگ خود واتر پمپ به فنا رفت کلا بیخیال شدم
parsa
۱۰ مهر ۱۳۹۸سلام ی سوال داشتم ی پراید ۱۱۱ مدل ۹۰ دارم روش هاوارد انداختم آیا برای موتر ضرر داره؟
حسین
۲۵ آبان ۱۳۹۸ماشینم دنده ۳ بودم پر گاز ۱۴۰ تا سرعتم بود اومدم ۴ دیگه هر کاری کردم راه نمیرفت
زدم کنار رفتم دنده یک و ۲ همشو امتحان کردم
دنده میره ولی مثله اینکه خلاصه گاز فقط میخوره
گفتم محکش در نرفته یا لور دندم نیس تورو خدا بهم بگین
ایرانیم
۱۵ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز مشکل ماشینت مربوط به پلوس هاشه…..اینطور مواقعی بیشتر از سرپلوسه..
ضرغام
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آخه برادر من مگه مجبوری که به ماشینت یه همچین کاری کنی با دنده سه سرعت ۱۴۰. گیربکست به فنا رفت میل ماهکش یا … خراب شده
کمال درویش
۳ دی ۱۳۹۸سلام دوستان چطوری میتونم داخل منبع اگزوز پراید تمیز کنم.مرسی
رضا
۵ دی ۱۳۹۸سلام.یه ماهه پژو پارس سال(صفر) از کارخانه گرفتم، لامصب اصلا راه نمیره ، شتاب کلا تعطیله.بیشتر از ۱۲۰ اصلا نمیره، موتور کلا کشش نداره.نمیدونم دردش چیه.میخوام ریمپ کنم ، گارانتیش باطل میشه؟
MOHAMAD.n.r
۳ بهمن ۱۳۹۸سلام. بله گارانتی رو باطل میکنه.
ماشین های صفر تا زمانی که اب بندی بشن شتاب خیلی کم و مصرف سوخت بالایی دارند. اگر کمتر از ده هزار راه رفتید مشکلی نداره.خوب میشه به مرور.
خودم چند وقت پیش مزدا ۳ صفر خریدم. روز های اول سوختش توی جاده نزدیک صدی ۱۰ بود ولی الان نزدیک۶ میسوزه.
مجید
۳۰ فروردین ۱۳۹۹استاد یه پژو میخریدی خوب اونو تقویت میکردی
من یه پژو گرفتم همین مشکلو داشتم میل سوپاپ گرد کرده بود ماشین ۴۰ تا کار.
Mohamad Yakoza
۱۵ شهریور ۱۴۰۲سلام
سیم گاز ماشین رو چک کن
من یکی از رفیقام پارس صفر خرید و این مشکل مونتاژی رو داشت ، سیمش بلند بود
Zamir
۱۸ دی ۱۳۹۸سلام ۴۰۵مدل۸۹دگانه تازه خریدم ۳۱۰هزارتا راه رفته ماشین نفس نداره چیکارش کنم شتابش بیشتر بشه
احمد
۱۲ مرداد ۱۴۰۰داداش مدل 89 میگی 310هزارتا راه رفته و دوگانس و نمیشه ازش انتظار یک زانتیارو داشت
@nasiri5700
۱۸ بهمن ۱۳۹۸اولآ 94 مگه tu5 نیست بعدشم شیم گذاری ذقیق صدای ماشین را کاهش وقدرت باز وبست سوپاپ رو خوب میکنه
زیادم کاری نداره باید ماشینت کاملا سرد شه وتسمه تایمو اینجور چیزا باز میشه
محمدجواد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام دوست عزیز من چندتا کار پیشنهاد میکنم.۱فراویل ماشین نازکتر کنی۲شمع سوزنی انجیکا۳پمپ بنزین بوش۴اگه مکانیک تشخیص داد شیم نامنظم هس شیم۴۵ازش بگیره
جز محالاته شتاب طوفانی نشه..
Mod
۲۶ مرداد ۱۳۹۹آقا میخوام یه ماشین سفارشی درست کنم میخواستم بدونم بهش پلاک میدن ؟
saeed
۱۷ دی ۱۳۹۹سلام دوستان من یه ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم دوگانه دستی روغن سوزی داشت که بوش و پیستون و رینگ رو با یه سری چیزا دیگه عوض کردم ولی الان شتابش کم شده منبع کاتالیزور هم نداره
آیا به شیم بندی ربط داره؟
یا به سنسور اکسیژن؟
Elx. Savar
۱۵ شهریور ۱۴۰۲داش موتور رو درست کردی عیب از سنسور اکسیژن نیست به شیخ بندی هم ربطی نداره یه پلوس ها و جلوبندی چک کن و دسته موتور
حسن
۲۸ دی ۱۳۹۹سلام برادر سیم گازتو عوض کن درست میشه علتش هم اینه که چون سیمت شل شده دریچه گازتو تا آخر باز نمیکنه
Agahi90.iR
۱۶ مرداد ۱۴۰۰بسیار جالب و عالی بود ولی ای کاش مثل سایت های خارجی یک نمونه رو قرار میدادید و بصورت ویدیویی این ترفند ها رو اجرا میکردید و افزایش سرعت رو به عینه کاربران میدیدند موفق باشید
امیر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام مهندس خسته نباشی من پژو مدل۸۹ دوگانه فابریک دارم بدون کاتالیزور بدون اینکه بهش فشار بیاری ماشین230تا میرفت الان که کاتالیز بستم ماشین از ۱۹۰ تا بیشتر نمیره
سیامک
۲۹ فروردین ۱۴۰۳یا خدااااااااا سقف ریخت !!! 230 تا خخخخخخخ
پرهام(jdm fan)
۱۵ شهریور ۱۴۰۲الان بچه های کلاب عار طی طی همله میکنن:)
ولی جدی چرا باید این حلبیارو تیون کنیم؟