پارک دوبل یا موازی در خیابانهای شلوغ و اصلی میتواند امری استرسزا باشد مخصوصاً اگر سایر رانندگان صبر کافی نداشته باشند. آیا ایجاد ترافیک رمان پارک دوبل جریمه دارد؟
یکی از نویسندگان مجله درایو استرالیا اخیراً چنین سناریویی را مشاهده کرده و به دنبال یافتن پاسخ آن بوده است. او میگوید در یکی از خیابانهای اصلی و شلوغ ملبورن راننده یک تویوتا کمری با روشن کردن چراغراهنما و کاهش سرعت خود به دنبال پارک دوبل خودرو بوده است. در همین اثنا راننده یک فورد رنجر که حدود ۵۰۰ متر با کمری فاصله داشته متوجه قصد راننده شده و سریعاً دست خود را روی بوق گذاشته است. راننده رنجر بیوقفه در کل مسیر بوق زده و کاملاً به دنبال ممانعت از پارک دوبل راننده کمری بوده است. احتمالاً شما نیز فهمیدهاید راننده کمری چه احساسی داشته است؛ اما این واقعه باعث شد فکر کنیم که قوانین درباره پارک دوبل در زمان ترافیک چه میگویند؟ و اگر راننده مهارت بالایی در این زمینه نداشته باشد حداکثر زمان مجاز برای پارک کردن خودرو چقدر خواهد بود؟ برای بررسی این موضوع نویسنده درایو با پلیس و مقامات هر ایالت استرالیا تماس گرفته است.
آیا میتوان برای پارک دوبل باعث ایجاد ترافیک شد؟ بله میتوان چنین کاری را انجام داد به شرط اینکه زمان زیادی صرف این کار نشود و راننده مانع خطرناکی بر سر راه دیگر رانندگان ایجاد نکند. سخنگوی اداره حملونقل کوئینزلند استرالیا میگوید:
پارک دوبل در جادههای شلوغ نیازمند همکاری و صبر سایر رانندگان و همکاری با یکدیگر خواهد بود. رانندگان در حال پارک خودرو باید مطمئن شوند دید خوبی به خیابان و پشت خودروی خود دارند و نباید زمان زیادی را صرف این کار کنند. پارک دوبل خطرناک در این ایالت جریمه ۶۱ دلاری دارد.
او ادامه میدهد:
رانندگان نباید بهصورت غیرمنطقی سد راه دیگر رانندگان شوند به این معنی که رانندگان در حال پارک نمیتوانند تمامی بخش خیابان را برای پارک خود سد کنند و رانندگان نزدیک باید فضای کافی برای پارک راننده دیگر را ایجاد کنند. همچنین ایجاد مانع غیرمنطقی برای دیگر کاربران جاده میتواند جریمه ۱۵۴ دلاری داشته باشد.
یکی دیگر از مقامات پلیس استرالیا اظهار میدارد:
گاهی اوقات ایجاد ترافیک در پشت سر برای پارک دوبل خودرو اجتنابناپذیر است. رانندگانی که اقدام به پارک خودروی خود میکنند باید قبل از توقف راهنما بزنند و شرایط خیابان از جمله حضور دوچرخهسواران و عابران پیاده را بررسی کنند.
رانندگانی که بهصورت ایمن اقدام به پارک دوبل نکنند جریمه ۳۱۶ دلاری را متحمل خواهند شد و یک جریمه ۲۱۳ دلاری نیز برای رانندگانی در نظر گرفته شده که بیش از حد ضروری دندهعقب میروند. همچنین سخنگوی اداره حملونقل ویکتوریا نیز به قانون شماره ۱۲۵ جادهای اشاره میکند. بر اساس این قانون راننده نباید بهصورت غیرمنطقی مانع عبور دیگر رانندگان یا عابران پیاده شود. سایر ایالتهای استرالیا نیز قوانین مشابهی دارند. اما آیا میتوان از رانندهای که در حال پارک دوبل است سبقت گرفت؟ پاسخ این سؤال منفی است و جریمه سبقت غیر ایمن برای آن در نظر گرفته شده است. در توضیح این قانون نیز آمده که هیچ رانندهای نمیتواند از خط وسط خیابان عبور کند.
در پایان نیز همه مقامات با یکچیز موافق بودهاند و آن اینکه راننده فورد رنجر نباید بوق میزد. در واقع این راننده میتواند به خاطر استفاده نابجا از بوق خودرو جریمه شود. سخنگوی اداره حملونقل کوئینزلند میگوید:
رانندگان باید از بوق خودرو در مواقع ضروری و برای هشدار به سایر رانندگان استفاده کنند. بوق زدن مکرر که باعث آزردگی خاطر و ایجاد استرس در سایر رانندگان شود جریمه ۹۲ دلاری خواهد داشت.
AMANTE
۲۱ تیر ۱۴۰۲توی ایران که پیدا کردن جای پارک در مکان یا نزدیک اون مکان گاهی سخت و غیرممکن هست.
به همین دلیل شاهد پارک های مختلفی هستیم، مثل پارک کنار ماشین دیگه، لب به لب ورودی کوچه تنگ، پیاده رو این مورد اگه شخص صاحب خونه یا مغازه باشه در صورت تذکر باعث طلبکار بودن شخص میشه.
پارک دوبل هم چون اکثرا ماشین ها میلیمتری می چسب ان بهت امکان اش نیست و باید با سر بری داخل پارک.
Amiro
۲۱ تیر ۱۴۰۲والا من بعضی مواقع فیلم های خارجی ها رو میبینم قشنگ با صبر و حوصله صبر میکنن طرف کاملا پارک کنه بعد شروع به حرکت میکنن
اونوقت اینجا یخورده جلو رو خالی میکنی درجا میان میرن بدون اینکه نگاه کنن شاید بخوای دوباره جلو بری
بعد هم دم از فرهنگ چند هزار ساله میزنند
و تمدن های ۲۰۰سالع رو مسخره میکنن
🤌🙂🧡
Python
۲۱ تیر ۱۴۰۲اگه پارکینگ به تعداد بالا ساخته بشه وخیابون ها هم یکم بزرگ تر بشن واز اون حالت باریک در بیان
دیگه نیازی به دوبل پارک کردن نیست
پارک دوبل مشکلات زیادی به وجود میاره که فقط یکیش ترافیکه
مسعود
۲۱ تیر ۱۴۰۲اگر خیلی بزرگیه. وقتی کار جهادی باشه خروجی مهم نیست ، فقط باید کار انجام بشه. حالا بعد میخواد چه مشکلاتی بوجود بیاد حل اون با ستاد جهادی رفع مشکلات خواهد بود. جدا از اینکه قوانین مالکیت در ایران خیلی به سمت صاحبان ملک و سرمایه هست. در نهایت مگر با کار جهادی بشه حلش کرد وگرنه علم عاجزه
Python
۲۱ تیر ۱۴۰۲کار جهادی رو فعلا شهرداری میکنه
فريد
۲۱ تیر ۱۴۰۲مرسی شهرداری که فقط اجازه ساخت میدی و با زیر ساخت ها کار نداری.
net
۲۱ تیر ۱۴۰۲اگر میدان های بزرگ در سطح شهرها و بولوار وسط خیابانها رو کوچکتر کنند، مثلا بولوار وسط خیابان اندازه نیم متر بدون درخت اندازه پایه برق باشد خیابانها پهن تر میشه و ترافیک کمتر میشه
net
۲۱ تیر ۱۴۰۲خیابان و جاده های پهن و زیبا و استاندارد امریکا ببینید وسطش بلوار نیست.کار الکی هست وسط خیابانها بلوار سه متری درست میکنند و درخت و چمن می کارند و درخت و چمن هیچ خاصیتی نداره و این بلوارهای سه متری جای سه ماشین گرفته و ترافیک میشه.بلوار سیمانی اندازه تیر چراغ برق یا بلوار پلاستیکی کافی هست.الان من جدیدا چند شهر دیدیم اندازه بلوار سیمانی نیم متری درست کردند به اندازه تیر برق و روی بلوار سیمانی چمن مصنوعی کشیدند این کار خوبه
امیر
۲۱ تیر ۱۴۰۲تا ۱۰ سال پیش ، امتحان شهری رانندگی مثل الان سختگیرانه نبود و خیلی اوقات افسر تا میدید که طرف فقط میتونه ماشین رو به حرکت در بیاره ، بهش گواهینامه میداد ولی الان خوشبختانه اوضاع بهتر شده و یکی از ارکان اصلی قبولی تو آزمون : پارک دوبل درست هست !! اگه ۱۰ سال پیش هم انقدر سختگیری میکردن ! الان قطعا اوضاع خیابون ها اینطوری نبود
net
۲۱ تیر ۱۴۰۲سخت ترین کار در رانندگی و امتحان شهری پارک دوبل هست و استرس زیادی هم داره
امیر
۲۱ تیر ۱۴۰۲پارک دوبل جزو اصول اولیه رانندگی هست ( نه فقط در ایران بلکه در همه نقاط جهان ) و کسی که نتونه یه پارک دوبل درست انجام بده ، از نظر من لیاقت سوار شدن پشت ماشین نداره !!
امیرمسعود
۲۳ تیر ۱۴۰۲۸۰درصدترددها غیرضروری هست قطعا استفاده ازوسیله نقلیه عمومی میتواند خیلی از این مشکلهای ترافیکی پیچیده راحل کند.