آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی بدری

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من یک تیبا sx مدل 93 دارم 7000 کارکرد – ماشین من در سر بالایی افت شدیدی پیدا میکنه و اصلا کشش بالا رفتن رو نداره حتی وقتی که قبل از شروع سر بالایی دنده 2 رو پر میکنم و به 3 میروم باز هم تو دنده 3 کم میاره ممنون مشوم اگر کسی اطلاع داره و راهنمایی کنه؟

    1. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      پمپ بنزین خودرو نیم سوز شده

  2. صادق امینی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یک پژو 206 مدل 84 دارم وقتی گاز میدم تا 40 50 مال گازش بالا میره از اگزوزش دود نسبتا ابی کم رنگ سفید مانندی میاد بیرون و بوی روغن میده تقریبن بخار موتور خییییییییییلی کمی داره که باید زیاد نگاش کنی ت متوجه بشی این یک و اما دو وقتی چراغ ها رو روشن میکنم تقریبا 2 ثانیه تاخییر داره در روشن شدنشود ؟ بابت راهنمایی که میکنید خیلی منونم

    1. ابراهیم

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      1.برق سیم گشی ماشینت ایراد داره2.دینام ماشینت ایراد داره3.رینگ های موتور ضعیف شدن واین چیز طبیعیه و باید عوض بشن

    2. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      برادر عزیزمشکل تاخیر در روشن شدن شدن چراغ ها 80% مربوط به فرسودگی سگگ دست راهنما متصل به فرمان می باشد

  3. داریوش شمسی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.خودروی جی ال ایکس دارم باتعویض استپرموتوروپتانسیومتردریچه گازبازهم موقع توقف کردن دورموتورزیادمی شود.

    1. رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سنسور دریچه گازت مورد داره یا استپرت مارک خوبی نیست

  4. ساسان شفقتي

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام جند روز پیش موتور ماشینم جوش آورد رادیاتور و ترموسات عوض کردم مشکل حل شده الان مشکلی که به وجود اومده در حال حرکت چراغ عیب یاب موتور روشن میشه و ریب میزنه و عقربه ها بالا و پایین میشه و ماشین خاموش میشه چراغ استپ روشن نمیشه این اتفاق میافته لطفا راهنمایی کنید

    1. رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اول دیاگ بزن این احتمالو داره که از سنسور اکسیزنت باشه یا از استپره ماشینت

  5. داریوش شمسی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.یک پژوGLKمدل ۸۹دارم که باتعویض استپرموتوروپتانسیومتردریچه گازبازدرموقعی توقف میکنم دورموتوربالا می رود

  6. مهران

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من نزدیک به دو هفته چنین مشکلی دارم که هنگام دنده عقب وقتی ترمز میزنم از زیر پدال صدای تقه میاد و انگاری یکی از پشت به ماشین زده .حتی دسته موتورم عوض کردم و کلی خرج اما کسی نتونسته تشخیص بده اما وقتی ترمز رو تو حالت خلاص میگیرم فیس فیس میکنه ترمز احتمال داره از بوستر باشه ؟ پراید ۱۳۲هستش و فقط تو حالت دنده عقب این حالت رخ میده . لطفا راهنمایی کنید .

    1. رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      میتونه از بوش اکسل عقب ماشینت باشه به احتمال زیاد یا دسته موتور زیره گیربکس باید برسی بشه

    2. ابراهیم

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش اون بابایی که لنت جلو رو برات عوض کرده یه خار رو از بغل لنتت برداشته تا راحت لنت جا بره من هم دقیقا همین مشکل رو داشتم و فقط تو دنده عقب یهو صدای تق از چرخ جلو میامد مطمئن باش از لنت جلوته

    3. محسن

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلا خرج اضافه نکن.خار لنت جلوت افتاده عزیزم.همین اصلا ربطی به دسته موتور و چیز دیگه ای نداره.
      موفق باشی

  7. کیومرث

    ۲۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه 405 جی ال آی مدل 84 دوگانه دستی دارم
    زمانی که با گاز کار میکنم بنزین هم مصرف میشه
    به باطری ساز نشون دادم بعد از تست گفت قطع کننده بنزین سالمه از جایی هم نشتی نداره
    اگه میتونین کمکم کنید ممنون

    1. رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اتومات قطع کنش خراب شده

    2. جلال

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منم این مشکلو داشتم مطمئا باش همون شیر قطع کنه برای امتحان شیلنگی که میر ه سمت موتو رو با زکن به بگو یه نفر رو حالت گاز چندین بار گاز محکم بده و ناین کار رو تکرار ن میبینی که نمیتونه جلوی خارج نشدن بنزین رو بگیره و بنزین نم نم خارج میشه

  8. علی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک خوردو سمند ef7 دارم موقع دور زدن و بازی با فرمان دور موتور کاهش پیدا می کند بعضی مواقع تا حد خاموش شدن نیز پیش می رود و فرمان قیژ قیژ صدا می دهد

    1. ابراهیم

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش احتمالا از پمپ هیدرولیکه

  9. کیاوش

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من یه بنز ای240 2005 دارم ،اینو من لنتاشو دیسکاشو عوض کردم ولی بازم بعد از 1 ساعت که ماشین روشنه دوباره ارور abs می ده چیه داستان؟

    1. ابراهیم

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش مطمئن شو که دیسک و لنتت رو کپی دیسک و لنت تعویضی خریده باشی ….حتما مطمئن شو مارک اصلیه شرکته

    2. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سیم های تعویض لنت به بدنه خودرو اتصال پیدا کرده اند

  10. محمد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو پراید دوگانه تازه از نمایندگی تحویل گرفته شده ولی فقط با گاز کارمیکنه و روی بنزین نمیره بردم نمایندگی تعمیرکارشون میگن این موضوع طبیعی است وتاگاز تمام نکنه روی بنزین نمیره ولی این موضوع اصلا درست نیست چون بقیه پرایدهای دوگانه این مشکل رو ندارن لطفا راهنمایی بفرمایید.باتشکر

    1. رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      رله دوبل گازتو بده برسی کنن سیمکشیش مورد داره

  11. هوشنگ

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. یه 2 ماه هست که من یه مشکل برای ماشینم پیش اومده و هیچ مکانیکی نتونسته حلش کنه.
    ماشین پرشیا مدل 81 هستش و206000 کار کرده اما کاملا تمیزه.
    2 ماه پیش داشتم میرفتم همدان که یه هو توی حرکت ماشین با سرعت بالا ماشین گاز نخورد و آمپر کیلومتر شروع کرد به پایین اومدن و کشیدم بغل و ماشین ایستاد و دوباره زدم دنده عادی حرکت کرد. فردا ماشین شروع کرد به ریپ زدن وقتی روی دست انداز میفرتم و خاموش میشد. بردم دادم استپر و شستن و یه چند ساعتی خوب بود.
    وقتی داشتم برمیگشتم دوباره گاز نخورد و و یهو شروع میکرد به عادی رفتن. خلاصه رسیدم تهران و کلا استپر و عوض کردم. اما بازم ماشین همون جوری میشه.
    شمع ها رو عوض کردم.
    پمپ زیر باک و عوض کردم.
    دادم وایرامو چک کردن.
    آمپر بنزین زیر صندلی عقب و چک کردن.
    دیاگ زدم که هیچ خطایی نشون نداد.
    چند روز پیش داشتم از شمال میومدم که خیلی بارون بود و دوباره ماشین شروع کرد به ریپ زدن روی دنده 2 و ماشین تک کار میکرد و ماشین گاز نمی خورد . بعد از یه 10 کیلومتری ماشین یهو مجدد عادی شدو تا تهران رسیدم.
    داره دیونم میکنه خیلیا میگن از ecu هستش اما یکی میگه وقتی تو حالت عادی سرعت به 120 میرسه پس مشکل نداره. یکی میگه از دلکو هستش و یه میکانیک دیگه رد میکنه. یکی میگه از برق ماشینه. یکی میگه از پورت اتصال بدنه برق ماشین هستش.
    هر جا بردم یه خرج الکی رو دستم گذاشت و اما همش الکی بوده. نمی دونم چیکار کنم و کجا ببرم که بفهمن مشکل چیه؟؟؟

    اگر میتونید کمکمی کنید خیلی لطف بزرگی میکنید . ممنون

    1. رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش شما رله دوبل عوض کن برا برق ماشینه اگه خراب باشه ریپ میزنه خاموش میشه سرعت کم میکنه اول از همه اینکارو کن 15000 تومنه میرزه مشکلش به احتمال 80 درصد رفع میشه. رله دوبل سالم به نظر میرسه وقتی که داغ کنه پلاتین میچسبونه دیگه ول نمیکنه اینجاس که ریپ و مشکلای دیگه به وجود میاره دیاگم نشونش نمیده

      1. محمدرضا

        ۲۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        به نظر من عیب از سنسور o2 ماشینه نیم سوز شده و در دیاگ هم مشخص نیست و تا سوختن 100% اون چراغ چک خوودرو روشن نمیشه.

  12. بهزاد

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، من یه سمند 84 دارم .چند وقتیه که وقتی توی ترافیک میمونم و میخوام راه بیفتم، موتور ماشین خیلی شدید میلرزه، ( این حالت فقط توی دنده یک اتفاق میفته) و بعد از اون ماشین عادی راه میره. لرزش به حدی که کل ماشین تکون میخوره. به همین خاطر مجبورم پرگاز را بیفتم و بقولی تیک آف کنم تا موتور نلرزه. ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. ابراهیم

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش به خاطر اینکه اوایل که ماشینو خریدی بیشتر مواقع با دور موتور پایین راه افتادی و موتور به لرزش افتاده و منم همین مشکل رو دارم اما با گاز بیشتر راه میفتم…. با دنده مرده حرکت کردی اینطوری شده

      1. محمدرضا

        ۲۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        صفه کلاج خودرو نیاز به لنتکوبی داره منظورم تعویض کلی صفه کلاچ نیست 09382338235

    2. محمد غفوری

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      با سلام آقا بهزاد:
      دسته موتورتون فرسوده شده..

  13. پیمان

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام پارس 86 دوگانه کارخانه ای دارم تقریبا در هر2000کیلومتر نیم لیتر روغن کم میکنه متوجه دود ابی از اگزوز نشدم ایا عادیه؟بعد از مدتی حرکت گاهی اوقات ازدنده 2 به 3 بسختی و با صدای تق جا میره دیسک وصفحه را تازه عوض کردم با تشکر ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. ابراهیم

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش ماشینت یا روغن سوزی داره یا داره روغن رو بخار میکنه غیر از ین دو حالت به فکرم نمیرسه

      1. محمدرضا

        ۲۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        1- نشتی از واشر قالپق و واشر سر سیلندر2- ضعیف شدن رینگ ها به میزان 35% 3-روغن نامرغوب 4- روغن سوزی 25%

    2. محمد غفوری

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      با سلام آقا پیمان:
      اگر تازه واشر سر سیلندر عوض کردید و این مشکل بعد از این براتون پیش اومده احتمالا استاندارد واشر عوض نشده..
      در غیر این صورت همون رینگ پیستون هاتون ضعیف شده که اگر عوض هم نشه مشکلی براتون پیشنمیاره…

  14. معز

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من روا دارم اگر چند روز ماشین پارک باشد سپس استفاده شود ترمز ابتدا خوب نمی گیرد و خالی می کند و به مرور کارکرد بهتر می شود .
    با تشکر

    1. ابراهیم

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش بده برات هواگیریش کنن ترمزت هوا گرفته حتما درستش کن

  15. رضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.بنده سمند LX93 خریدم متاسفانه ماشین دنده مرده داره یعنی از دنده یک به دنده دو.یا دنده دو به دنده سه که میرم و یا دنده کم میکنم این حالتو داره و به اندازه کافی هم گاز ماشینو پر میکنم بعد دنده عوض میکنم.قبلا هم سمند داشتم ولی چنین مشکلی نداشته.ماشینو بردم نمایندگی میگن مشکل خاصی نیست و طبیعیه بخاطر یورو 4 بودنش در صورتی که مطمِنم که ماشین ی ایرادی داره.لطفا راهنمایی کنید مشکل از چیه ماشینه.با تشکر

    1. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      به احتمال زید تسمه تایم خودرو دنده رد رده و باید سریع برای تعویض یا جا زدنش برین نمایندگی مــجـــاز.09382338235

  16. محسن

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه.
    من یه ماشین روآسال 89 دارم. از حدود دوماه پیش وقتی رو این بریدگی های جاده میرم، سوئیچ اینرسیش قطع میکنه حتی با سرعت کم. چنبار سوئیچارو عوض کردم ولی فهمیدم اونا سالمن. چون رو ماشینای دیگه خوب بود. کمک های ماشینم سالمه. اگه کسی میتونه کمکم کنه خواهشا جواب بدین. ممنون

    1. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سنسور ضربه بایثد تعویض شه نه سوییچ اینرس -اگه میخوای هزینه ای ندی یکسره کن به اینصورت- سیم های زیر سوییچ اینرسی رو قبل از رسیدن به کلید فرمز به هم وصل کن دیگه خبری از خاموشی نیست 09382338235

  17. احمد صادقی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام یک سوال در مورد مشکل ال 90مدل 86 صبح ها وقتی استارت می زنم برای حدود 1رب خودی خود گاز می خورد کم می شود گاز میخورد کم میشود پی در پی انگار پایت را رو پدال گاز گذاشتی فشار میدی ول میکنی کمک کنید کسی ایرادم را پیدا نکرده با تشکر

    1. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      خیلی واضحه استپر روی دریچه گاز یا کثیفه یا باید تعویض بشه 09382338235

  18. مریم

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست گرامی من mvm110 مدل 91 دارم مدتیه ماشین در دور آرام گاز زیاد میخوره حتی اگه پام رو گاز نباشه نمیدونم دلیلش چیه ممنون میشم جواب رو به ایمیلم ارسال کنید.

    1. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      استپر ماشین رو تمیز یا تعویض کنید جاش روی دریچه کاز قرار داره 09382338235

    2. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      بردر عزیز عیب از استپر شماست یا باید تمیز بشه یا باید تعویض-

  19. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون.
    به تازگی mvm315 خریدم که مدلش 91 هستش.
    گاهی موقع روشن کردنش دچار مشکل میشم.یعنی مجبور میشم بیش از 5 دقیقه باهاش کلنجار برم.
    اشکال دوم اینکه دیسک و صفحه اش رو تازه عوض کردم اما اصلا شتاب لازم رو نداره.بخصوص موقع شروع حرکت از دنده ی یک
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      منظور از کلنجار را بیشتر توضیح بدید عیب دوم به اتمال زیاد مربوط به تسمه تایمینگ شاید دنده رد کرده در غیر اینصورت باید 1000 تا کارکنه تا رفع عیب بشه 09382338235

  20. رضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من پراید 85 دارم مدتی است که از سمت چرخ پشت راننده صدای جیر جیر می ده می خواستم بدونم از چیه و باید چه کار کنم.
    با تشکر

    1. محمدرضا

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سلام 1-عیب از بلبرینگ چرخ عقب می تونه باشه 2- لوازم چرخ عقب خراب شدن 3- گشاد شدن اکسل عقب 4- نامرغوب بودن جنس لنت و دست آخر بریدن فنرهای لنت عقب و شکسته شدن لنت ترمز در اثر کارکرد زیاد یا ابخوردن 09382338235

  21. محمد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خدا قوت من خودروی سمند سریر دارم که موتورش زانتیا است چند روزی است در صبح ها که بعد از استارت وروشن شدن ماشین لرزش دارد و کمی بوی بنزیتن نیز به مشام می رسد بعد از کمی کار کردن ماشین متعادل میشود و در طول روز مشکل ندارد. من شمع و وایر را تعویض کردم و در خانه دوم شمع از سمت راست کمی بنزین مشهود بود در عین حال با تعویض شمع تا چند روز مشکل بر طرف شد اما حالا دوباره لرزش دارد ..ممنون می شوم راهنمایی کنید

    1. محمدرضا

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      سلام داداش گل احتمال داره از شیر برقی بنزین یا همون کنیستر تون باشه و ربطی ببه شمع نداره کنیستر اگه نیم سوز بشه در هنگام استارت سرد بوی بنزین به مشام میرسه.09382338235

  22. حامد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من تیبای مدل 91 دارم.به گفته مکانیک انبار وسط اگزوز خراب شده و نیاز به تعویض دارد.ولی به نظرم هنوز زیاد سرو صدا ندارد.دو تا سوال داشتم .1)خرابی انبار چه مقدار در مصرف سوخت و کشش ماشین تاثیر دارد؟ 2)اگر کاتالیز داخل اگزوز پر شود،مکانیک میگوید می توان کاتالیز را کلا خارج کرده و نیازی به جایگزینی نیست و مشکلی به وجود نمی آورد.لطفا راهنمایی فرمایید.با سپاس فراوان

    1. محمدرضا

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      خودروی شما دو سنسور مهم در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی داره 1- سنسور اکسیژن 2- سنسور کاتلیز- اگر کاتالیزور رو از مدار خارج کنید سنسور اکسیژن دیگه 100درصد کار نمیکنه و مصرف سوخت و افزایش آلایندگی رو 2یا3 برابر میکنه- در مورد انباری هم اگه زود تعویض نشه امکان داره سنسور های بالا رو از کار بندازه و مصرف سوخت بره بـــــالـــــــــا 09382338235

  23. M3ISAM

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه پراید مدل 90دارم.دو تا مشکل دارم
    1)چند وقته که تو حرکت از دنده سه به چهار، یعنی از سرعت 60 به بالا گاز میدم گاز نمیخوره هی کم میکنه ، دنده رو میارم پایین رو سه بیشتر گاز میدم،میزارم چهار، به زور میره رو 80 90،بردم دادم پمپ بنزین ماشین و چک کردن و فیلتر بنزینم عوض کردم. باز مشکل حل نشده.
    2) رو ماشین دزدگیر ماجیکار نصبه، الان چند وقته ماشین با چرخوندن استارت خاموش نمیشه و دو سه دقیقه بعد از بستن استارت خودش خاموش میشه.
    دوستان محترم لطفا راهنمایی کنند.
    با تشکر

  24. سمانه

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من ماشینم پرشیاست از چند مدت پیش مشکلی که پیدا کرده اینه که استارت خوب نمیخورد و موقع حرکت از عقب ماشین صداهایی شبیه انفجار میشنیدم، دوجا بردم تعمیرگاه و کلی خرج کردم، خوب شد ولی چند روزه دوباره بد استارت میخوره و صداها از عقب ماشین میاد، شاید از اگزوز یا نمیدونم کجاشه، لطفا راهنماییم کنین

  25. احمد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ماشین من مدتیه که چرخهای جلوش صدایی شبیه زوزه میده و این صدا در سرعتهای بالا بیشتره در حقیقت در سرعتهای پایین به ندرت صدا میده. علتش چی میتونه باشه؟
    درضمن من لنت ترمز و بلبیرینگاشو هم چک کردم وو مشکلی نداشتن.

  26. سهيل

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام یک ام وی ام 110 داریم .بعد از پارک کردن ماشین و خاموش کردن موتور در پارکینگ از زیر ماشین اب نشت می کند.نشت اب از سمت چپ موتور و قسمت نصب تسمه تایم و تسمه دیمنام است ظاهرا. لطفا اگه می تونید راهنمایی کنید که مشکل چیست ؟

    1. علی

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام داداش مال کولر ماشین و اشکال نداره.

  27. مهدی پارسا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدا قوت
    یه ام وی ام ۱۱۰مدل ۹۰دارم. ماشین نرمال کار میکنه.تو جاده خوبه فن کار میکنه خنک میکنه و قطع میشه اما در جا که کار میکنه امپر میره بالا فن هم کار میکنه اما خنک نمیکنه قطع هم نمیشه.اما به محض اینکه گاز میدم موتور خنک میشه. یعنی اینکه تو دور موتور بالا ماشین خنک میشه اما تو دور پایین.داغ میکنه. باید گاز بدم تا خنک شه ترموستاتم عوض کردم نشد اب هم کم نمیکنه.
    میشه راهنمایی کنید مشکل کجاست.

  28. محمد121

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام مدت یک ماه است که اززمانی که باطری ماشین 405راعوض کردم هم گاز می خوردوهم خاموش میشودماشین مدل92 میباشددرنمایندگی گفتن ازرله دوبل است عوض کردم خوب نشداستپرودریچه گازراهم تعویض کردم ولی عیب رفع نشداگرکسی عیب رامی دانندلطفا راهنمایی کنیدباتشکر

  29. Ghasem

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام به دوستان و مدیریت محترم سایت
    پرایدمدل 86 دارم و دو سه سالی است درسربالائی ها کشش ماشین کم شده و مجبور میشم با دنده های معکوس از سربالائی ها عبور کنم لطفا راهنمائی فرمائید با تشکر

  30. آرمین

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بروبچ سایت ازتون راهنمایی میخواستم من یه پژو ۲۰۰۰دارم از تعمیر اساسی گرفتمش یاتاقان زده بود از وقتی گرفتم شمع خانه چهار هی از کار میفته نمیدونم شمع روغن میزنه یا بخاطر تنظیم نبودن موتور البته سر شمع جرم سیاه میگیره لطفا راهنماییم کنین رینگو واشر سوپاپم عوض کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا