آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من یه پراید 111 دارم که چند وقته موقعی که دور موتور پایین میره یا اینکه توی یه دست انداز کوچیک می افتم پدال گاز از زیرش ضربه میخوره.نمیدونم داستانش چیه
    در ضمن موقعی که حرکت اولیه انجام میدم حین حرکت خودشو میگیره یهو ول میشه و سرعت میگیره.ممنون میشم علت این مشکلاتو بهم بگید

    1. سینا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فیلتر و خرطومی هوا رو چک کن.ماشین منم اینجوری میشد نفس نداشت یهو دور موتور کم شد در حدی که بعضی وقتا خاموش میشد.البته از شمع و سنسور هوا و چیزای دیگه هم میتونه باشه

  2. ميثم

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام پراید 141 84 دارم وقتی سربالایی میرم صدای گووپ متناوب از زیره پام شنیده میشه مشکل چیه؟با تشکر

  3. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مگان 1600 دارم توی سرعت زیاد یه دفعه گاز نمیخوره وکامپیوترش ایراد چک اینجکشن را مینویسه وقی خاموش روشنش کنم خوب میشه یا دیاگ بزنم وکد را پاک کنند چند روزی خوبه! پدال گاز را عوض کردم ولی هنوز خوب نشده. لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. ali

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز..احتمالا از سنسور تشخیص موقعیت میل بادامک میتونه باشه و با تعویضش رفع میشه…

  4. پيام

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان عزیز
    من یک پژو 405 مدل 92 دارم. هنگامیکه باک بنزین را کامل پر میکنم ریپ میزنه . شمعها و استوپر و عوض کردم . سنسور اکسیژن و صاف ی بنزینو عوض کردم .باک یه خورده تو رفتگی دارد .علت چیست

    1. Hesam96

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز پمپ بنزین تو بده چک کنن

  5. محمد عنایت

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من تویوتا کمری گراند مدل 2005 دارم جهت قطع روغن ریزی جعبه فرمان به مکانیک مراجعه کردم گفتند باید تعمیر شود بعد از تحویل گرفتن ماشین متوجه شدم فرمان بسیار سفت شده پس از مراجعه مجدد به مکانیک به من گفت چون جعبه فرمان تازه تعمیر شده به مرور زمان خوب می شود ایا این حرف منطقی است؟در ضمن فرمان هیدرولیک است البته پمپ هیدرولیک هم تازه عوض کردم

  6. مصطفی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامن من یه پژو 405 مدل 86 گاز کارخانه دارم روزایی که هوا سرده و ماشین رو روشن میکنم هنگام حرکت موقعی که خودرو میره رو گاز خاموش میشه در حال حرکت اما وقتی که دمای ماشین رفت بالا هیچ مشکلی نداره خواهشن راهنمایی کنید خیلی اذیتم میکنه

    1. سینا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      قبل از اینکه استارت بزنی 30 ثانیه سوییچ رو باز بذار.بعدم که استارت زدی یکم صبر کن دور موتورت که پایین تر اومد حرکت کن

  7. مصطفی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من یه پژو 405 دوگانه کارخانه دارم که در هوای سرد موقعی حرکت که سوخت عوض میشه خودکار به محضی گرفتن گلاچ ماشین خاموش میشه مدل ماشین 86 هستش

  8. هومن

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ماشین من مزدا۳ است با ۹۶۰۰۰ تا کارکرد
    در تعویض دنده از ۲به۳ در سرعت ۲۰-۴۰ یعنی وقتی در ترافیک یا هرچی سرعت کم شده و دنده به ۲ برمیگرده و می خواد بره ۳ یه صدای قرقری از گیربکس میاد ولی در مواقع دیگه و در دور و سرعت بالا این صدا نیست
    ایراد کار کجا میتونه باشه؟

    1. ali

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام اگر این صدا هنگامی که پدال گازو فشار میدید میاد احتمال داره از مجموعه خروجی هوا باشه(یعنی اگزوز) در دور موتور پایین زیر 3000 و در حالت تخته گاز در دور موتور پایین مربوط به اگزوز…..و در غیر این صورت ایراد میتونه از کشویی دنده 2 و 3 باشه و گیزبکس نیاز به تعمیر داره…

  9. امیر

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    BNK
    با سلام
    بنده سمند ای اف 7 پایه گاز سوز دارم. الان در قسمت CNG مشکلی پیدا کرده و اون هم اینکه، زمانی که استارت می زنم چراغ CNG روشن میشه و اگه فورا حرکت کنم در حالت گاز می ماند و مشکلی ندارد ولی زمانیکه خودرو را توقف می کنم(مثلا پشت چراغ قرمز و یا هر کاری) در عرض 1 یا 2 دقیقه از حالت CNG خارج می شود و به حالت CNG باز نمی گردد. ,و باید خودرو را خاموش کنم و دوباره استارت بزنم. کارهایی زیر را انجام دادم ولی باز جواب نداد. 1)تعویض شیر برقی مخزن گاز. 2)تعویض رگولاتور گاز 3)تعویض سر سوکت رگولاتور. 4) فلش زنی ای سی یو.
    الان دیگه واقعا کلافه شده ام منت نموده و لطفا راهنمایی بفرمایید.

  10. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من ماشینم پراید ۸۸ دوگانه سوز دستی هستش تو ترافیک زیاد که میمونم ماشین خاموش میشه استارت میخوره روشن نمیشه تا حدود ۱۵ دقیقه بگذره رو گازم میذارم روشن نمیشه صدای پمپ بنزین هم نمیاد ولی حالت عادی رو گاز روشن میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

  11. فريد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ماشینم ال90 هستش مدل 86 از وقتی فیلتر بنزینش رو عوض کردم صبحها یا وقتی چند ساعت خاموش باشه یک کم دیر روشن میشه(بیشتر استارت می خوره) ولی در طول روز تقریبا با یه تک استارت روشن میشه. علت چی میتونه باشه شمعها رو هم عوض کردم ولی مشکل حل نشد.

  12. مجید

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک 405 مدل 87 بنزینی دارم با لاستیک 205 که ارتفاع خورده بود دادم برگردوندن استاندارد .ولی توی دست اندازها صدای ضربه از فرمون میاد درجا که کار میکنه صدای تق تق از موتور میاد اگه کلاچ بگیرم صدا قطع میشه شروع به حرکت مخصوصا سر بالایی ها و تو ترافیک لرزش درشت داره انگار یه قطعه سنگین 3 تا 4 سانت لقی داشته باشه .وسط گاز دادن هم اگر گاز رو ول کنم تو باره گاز بدم ماشین دکه میخوره . دسته دنده هم زیر فشار لرزش داره.پیش یه مکانیک بردم سطحی نگاه کرد گفت دسته موتورهات ظاهرا عیبی ندارن . یکی دیگه هم گفت از گیربکسه چاره ای نداره باهاش سر کن.این آخریه میگفت موتور ماشینت هور هور داره.
    یه سوال دیگه اینکه از وقتی فیلتر بنزین ماشین رو عوض کردم صدای وز وز دائم تو ماشین میاد .
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

  13. کامران -م

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون..من یه پارس 2 گانه 89 دارم..وقتی موتور گرمه اگه روی بنزین باشه و کلاچ رو بگیرم دور موتور اینقد میاد پایین (تقریبا روی 500 دور) تا ماشین خاموش میشه…بعضی وقتا برعکس شروع میکنه به گاز خوردن ( تقریبا دور موتور به 2000 دور میرسه) ضمنا در حالت حرکت اگه پامو از رو گاز بردارم توی دنده های 2 و 3 اگه خیلی سرعت نداشته باشم موتور شروع میکنه به ریپ زدن…ضمنا مسئله گاز خوردن و وقتی روی CNG باشه هم دارم … ممنون میشم کمکم کنید.

  14. رحیم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سمند ef7 صفر خریدم تو سر پایینی که توقف کردم ناگهان از کاپوت ماشین دود بلند شد و وقتی کاپوت رو بالا زدم از کنار موتور بوی پلاستیک سوخته میومد علت چیست با تشکر

  15. علیرضا کشوری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه MVM110 دارم الان چند روزه وقتی میخوام راه بیفتم ماشین رو که تو دنده 1 مذارم و راه میفتم یک صدای تق بلند در حدی که فکر میکنی به چیزی زدی از داخل موتور میاد تو دنده عقب هم همینطور لطفا راهنماییم کنید.

    1. ali

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز به احتمال زیاد دسته موتور ماشین پاره شده..تمامی دسته موتور هارو چک کنید

  16. azad

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من ی پژو 405 مدل 86 دارم وقتی در سرعت کم رانندگی میکنم و یا از روی دست انداز رد میشم و یا ماشین رو به پارکینگ میبرم و یا دنده عقب دارم بدون گاز حرکت میکنم و یا سربالایی رو میخوام بیام بالا ماشین صدای جیر جیر میده صداش خیلی زیاده
    ماشین رو بردم پیش میکانیک گفتش از کمک و اکسله که باز کردیم نه اکسل و نه کمک مشکلی نداشت لطفا” راهنماییم کنید

    1. سینا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ماشین منم بعضی وقتا که سرده این صدا رو میده کلاج رو تا آخر میگیرم و یه دور گاز میدم انگار پدال گاز اون بالا گیر کرده وقتی میره پایین یه صدایی مثل تیک اف زدن میده و قطع میشه کلا

  17. shahram

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ماشینم 405 glx مدل84 تازگیا یه صداهایی از سمت کمک فنرها صدایی شبیه به جیر جیر کردن یا احتمال میدم از چرخها باشه ممنون میشم راهنماییم کنین مرسی.

  18. سیدمحمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    قبل از عید نوروز۹۴دیسک وصحفه,بلبرنگ کلاج عوض کردم.فردای آن روز دنده چهار شروع کرد به بیرون پریدن.بازگشتم تعمیرگاه موضوع را مطرح کردم که شاید گیربکس خوب جا نرفته که این گونه ناگهانی دنده چهارم بیرون میزند.تعمیرکار قبول نکرد وگفت ایراد از دنده برنجی است به کار من ربطی ندارد. تا الان هم دارم با دنده چهار کنار میام ولی بدتر شده..
    لطفا راهنماییم کنید,راستی یک تعمیر گاه دیگه گفت که روغی خارجی بریزم شاید درست شه.در ضمن پراید صبا دارم.

  19. Mohammad

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..من پارس TU5 دارم..مدل 93.. هنگام رفتن دنده عقب یه صدایی میده. صدا از چرخ های عقبه انگار. رفتم نمایندگی دیسکارو عوض کرد..ولی درست نشده هنوز…. لطفا راهنمایی کنید….کسی میدونه مشکل چیه؟؟؟؟

  20. oldooz

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، ام وی ام 110 سه سیلندر دارم ، چند وقت صدای موتور کمی زیاد شده و لرزش داره ، یکی از شمعها هم کار نمیکنه و سوخت ماشین بالا رفته متاسفانه هر جا که بردم نظراتشون با هم فرق داشت می شه راهنمایی کنید .

  21. Emad

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پژو پارس مدل 91 دارم جدیدن هنگام گاز دادن یه صدای تَق از تو موتور بگوش میرسه و بلافاصله قطع میشه وقتی هم پامو از پدال گاز به طور کامل بلند میکنم باز هم یه صدای تقی میاد و قطع میشه رو دنده عقب هم این صدا بلند تر میشه
    چند باری هم موقع استارت زدن همین صدا اومد انگار یه چیزی داره به یه جای برخورد میکنه

  22. peyman

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ماشینه من 206 تیپه 2 مدله 85 الان 6 ماهی هست خریدمش همشم عالی کار میکرد تا همین 20 روز پیش که هی ماشین گاز میخورد یعنی دور موتور به 40.50 هم میرسید یا خیلی کم میشد یا اینکه پامو رو کلاچ میذاشتم دور موتور میرفت بالا گفتن استپره عوض کردم درست نشد گفتن دریچه گازه اونم تست کردم درست نشد اخرش گفتن ecu ماشینت مشکل داره که موندم چکارش کنم هرکی یه چیزی میگه لطفا راهنماییم کنید با تشکر

  23. peyman

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام حقیقتش من یه 206 تیپ 2 مدل 85 دارم که تقریبا 6 ماهی هست خریدمشو ازشم خیلی راضیم اما تقریبا 20 روزی هست که ماشینم همینجور گاز میخوره اولش بردم پیشه یه مکانیک بهش برنامه دادا باز بعد از 1 روز خراب شد بعد بردم پیشه یکی دیگه گفت مشکل استوپره عوض کردم باز جواب نداد بعد بهم گفتن دریچه گازه اونم تست کردن دیدن سالمه خلاصه گفتن مشکلecu ماشینه حالا نمیدونم چکار کنم اینم بگم که پامو رو پدال که میزارم دور موتور به40.50 هم میرسه و وقتیم میخوام ماشینو روشن کنم با 2.3 بار استارت زدن روشن میشدو بعضی مواقع تو جاده یهو چه تو دندهه 2،3 ،یا 4 خاموش میکرد ممنون میشم اگر کسی این مشکل واسش پیش اومده و راهنماییم کنه با تشکر از این سایته خوب

    1. نورا...

      ۱۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دوست عزیز من هم این مشکل را داشتم البته در خودرو روا، کلی استپر هم عوض کردم، سنسور دریچه گاز عوض کردم فایده نداشت، یه مکانیک خوب گفت کل دریچه گاز رو با هم عوض کن بخاط اینکه استپر و سنسور دریچه گاز باهم هماهنگ باشند، کل دریچه رو عوض کردم خوب شد.

  24. حسین

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ضمن عرض سلام و تشکر بسیار بابت مطالب خوبتان، من یه پراید ۸۸ صبا انژکتوری دارم که خیلی داغ کار و در مسافت طولانی جوش میاورد. فشنگی های فن و آمپر آب، آب رادیاتور، در رادیاتور و ترموستات را عوض کردم پس از این کار در روز اگه کولر بگیرم درجه تا وسط و کمی بالاتر میاد ولی در شب با روشن کردن چراغ به خصوص نور بالا درجه از وسط بالاتر و تا نزدیک خط قرمز بالا میره که مجبور به خاموش کردن چراغ میشوم. به نظر میاد مشکل از برقش است. لطفا در این خصوص راهنماییم نمایید. پیشاپیش کمال تشکر را از توجهتان دارم. من الله توفیق

  25. behrad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خسته نباشید، ما یه 206sd مدل 94 دو سه هفته ای میشه از نمایندگی دراوردیم، وقتی برای اولین بار میخوام استارت بزنم روشن نمیشه، بعد از دومین و گاهی سومین استارت روشن میشه، امروز هم بعد استارت یه صدایی از جلوی ماشین شنیدم، انگار صدای فن ماشین بود ، شایدم موتور

  26. حسین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    وقتی ماشین (پیکان کاربرات)را روشن می کنم روشن می شود وقتی گاز می دم بعد دست از گاز برمی دارم ماشین خاموش می شود.اگر حرکت کنم وبا سرعت برم بعد ترمز کنم باز خاموش می شود علت از چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  27. Mehdi

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه سورنتو ۲۰۰۹ دارم
    وقتی دنده رو روی D میزنم ماشین به سختی حرکت میکنه/
    خیلی آرام جوری که صدای گاز ماشین بلند میشه علتش چیه؟؟؟؟

  28. جواد کمری

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.من پژو 405 دوگانه کارخانه مدل 86 دارم که هنگامه ماشین روی گاز کار میکنه در هنگام دنده معکوس به 2 خاموش میکنه کولر روشن بیشتر این اتفاق میافته.اما روی بنزین ایراد نداره در ضمن سوزنها و رگراتور رو بردم نمایندگی گفتم شاید کثیف باشه که کاملا تمیز بودند لطفا راهنماییم کنید چکار کنم

  29. محمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام پراید مدل هشتاد دارم دنده سه شتاب نداره سربالایی کم میاره دنده چهار فقط سرپایینی سرعت میگیره صدای سوتم میده

  30. hassan

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشی خدمت شما و همکاران محترم.مشکل من اینه که ماشین در دور گاز پایین ریپ یا دل میزنه ولی پا رو تخته گاز بگیرم در بالایه 4.500 مشکل حل میشه  اگه هم زیاد به ماشین گاز بدم که دیگه کلا گاز نمیخوره و دور گاز بالا نمیاد و باید ماشین رو خاموش و روشن کنم و بزارم سرد بشه تا دوباره ماشین گاز بخوره.مدل ماشین پژو پارس tu5 93 هست با ایسیو بوش me 7.4.4 و دریچه گاز برقی.شمع ها و وایر و کویل ماشین رو عوض کردیم مشکل حل نشد .پمپ بنزین رو عوض کردم و شستن سوزن انژکتور ها بازم جواب نداد.تست سوپاپ گرفتم اونا هم سالم بودن.لطفا کمکم کنید چون هیچی راهی دیگه ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا