با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانههای ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.
هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانههایی است که میتواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام میشود اما بعضی از ایرادات را میتوان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راهحل رفع آن را خدمت شما ذکر میکنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید میتوانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایجترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.
عیب خودرو | توضیحات | راهحل |
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دندهها تعویض نمیشوند | با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو میرسد اما نمیتوان دندهها را تعویض کرد | بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی |
دندهها به سختی تعویض میشوند | زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض میکنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام میشود | بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ |
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک | درصورتیکه گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس میدهد و روان کار نمیکند | بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس |
دنده عوض نمیشود | با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دندهها تعویض نمیشوند | بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ |
کلاچ سر میخورد | با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمیکند و ظاهراً کلاچ سر میخورد | تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ |
دنده از جای خود میپرد | تعویض دندهها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا میپرد و گیربکس خلاص میشود | وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس |
صدای وزوز از گیربکس شنیده میشود | زمان حرکت صدای وزوز به گوش میرسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور |
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش میرسد | در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش میرسد و با گذشت زمان بیشتر میشود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل |
چرخها در زمان رانندگی لرزش دارند | در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر میرسد این لرزش از چرخها منتقل میشود | بالانس چرخها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان |
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است | بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک میشود | بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخها، عدم موازی بودن چرخها با یکدیگر |
مرکز لاستیک بیشتر از لبهها خورده میشود | بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبههای آن مستهلک شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده میشود | دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت | در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ میزند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد | تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش میرسد | در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش میرسد | بررسی مایع خنککننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی |
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش میرسد | در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمیشود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش میرسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع میشود | تنظیم سوپاپها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه |
از اگزوز صدای تقتق به گوش میرسد | با فشردن پدال گاز صدای تقتق به گوش میرسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است | بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی |
دود خاکستری اگزوز | در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر میشود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد | بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ |
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر میشود | در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن میشوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است | احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستونها |
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز | مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخممرغ گندیده متصاعد میشود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفتهرفته مشکل شدت میگیرد | بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت |
بوی تخممرغ گندیده اگزوز | با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر میشود که شبیه بوی تخممرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن |
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام میرسد | با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد میشود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی |
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است | با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمیگیرد و اصطلاحاً کپ میکند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است | بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپبنزین، بررسی زمانبندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو |
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار میکند | با اینکه خودرو را خاموش میکنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار میکند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر میشود | بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق |
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش میشود | در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش میشود | بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU |
در دور درجا پیشرانه روان کار نمیکند و زمان سرد بودن خاموش میشود | زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمیدهید پیشرانه بد کار میکند و گاها خاموش میشود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
افت قدرت پیشرانه | زمانی که گاز میدهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزشهای غیرعادی احساس میشود | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین |
پیشرانه ضعیف کار میکند | علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل میکند و قدرت سابق را ندارد | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور |
پیشرانه در حال حرکت جهش میکند | مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار میکند | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
خودرو بالا و پایین میپرد | زمان عبور از روی دستانداز احساس میکنید خودرو چندین بار بالا و پایین میپرد | فرسودگی احتمالی کمکفنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمکفنرها |
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده میشود | در زمان حرکت متوجه میشوید خودرو به یک سمت کشیده میشود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید | بررسی فشار باد لاستیکها، تنظیم زاویه چرخها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن |
خودرو به چپ و راست میرود | هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح میکنید و در سرعتهای بالا این موضوع شدیدتر است | عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمکفنرها، بررسی بلبرینگهای چرخ جلو |
فرمان حرکات جهشی دارد | در سرعتهای پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان میشوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر میشود | بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان |
ارتعاش و لرزش فرمان | در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان میلرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی شل شدگی پیچهای چرخ، بالانس چرخها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخها |
لرزش پدال ترمز | زمان فشردن پدال ترمز احساس میکنید پدال میلرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخها، بالانس چرخها، استهلاک بالای لاستیکها |
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده میشود | زمانی که ترمز میگیرید خودرو به یک سمت کشیده میشود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد | قفلشدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگزدگی کفشک ترمز عقب |
ترمز قفل میکند | زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل میکند | بررسی استهلاک لنتها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخهای جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز |
ارتعاشات و لرزشهای عرضی فرمان | زمانی که روی سطوح ناهموار تردد میکنید لرزشهای زیادی روی فرمان وجود دارند | بررسی بالانس چرخها، بررسی فشار باد لاستیکها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق |
پدال ترمز به کف خودرو میرسد | زمان فشردن پدال ترمز متوجه میشوید پدال به راحتی به کف خودرو میرسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز |
ترمزها به سختی خودرو را متوقف میکنند | زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمیشود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنتها یا خیس شدن آنها |
پدال ترمز خیلی محکم شده است | از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است | بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لولههای ترمز، بررسی پدال ترمز |
قدرت ترمز به تدریج کاهش مییابد | در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید | بررسی لنتها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز |
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل میکند | زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل میکند | بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز |
پدال ترمز خیلی نرم شده است | با فشار دادن پدال ترمز متوجه میشوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است | بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنتها |
شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
hassan
۱۷ خرداد ۱۳۹۴در ضمن ماشین در حالت عادی هم خراب کار میکنه و ریپ میزنه
شایان
۱۹ خرداد ۱۳۹۴سلام من ماتیز دارم استارت میخوره اما روشن نمیشه میزارمش دنده دو استارت میزنم روشن میشه و خوب کار میکنه مشکلش چی میتونه باشه
ممنونم اگه راهنمایی کنید
نیما
۲۰ خرداد ۱۳۹۴با سلام و تشکر به خاطر راهنمایی های خوبتان
من یک مشکل دارم. پرایدم مدل 85 فرمان هیدرولیک هستش – ار صفر ماشین رو خودم دارم. چند وقتی است که وقتی گاز می دهم رو ی دور موتور بین 2000 تا 3000 صدایی مثل قرقر از ماشین میاد(مثل وقتی که با دنده مرده گاز می دهید و بعد قطع می شود.) هرچه موتور گرم تر می شود این صدا بیشتر می شود. وقتی از 3000 می گذرد دیگر این صدا را نمی دهد.خیلی اذیت کننده هستش.ممکن است راهنمایی کنید.
میثم
۱۵ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز ماشین شما به تنظیم موتور نیاز دارد ( تنظیم سوپاپ یا همون فیلر گیری )
امید
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام من اخیرا یک سمند EF7 گرفتم، وقتی به ماشین گاز می دم در دور موتور 2500 ماشین زوزه می کشه و بدنه می لرزه این اتفاق هم در حالت خلاص و هم در حالت درگیر بودن دنده اتفاق می افته. نمایندگی بردم ولی نتونستن علتو پیدا کنند. لطفا اگر در این خصوص تجربه دارید راهنمایی فرمایید
علیرضا
۲۱ خرداد ۱۳۹۴سلام من ال90 دارم موقعی که کولر روشن هست بعضی مواقع ماشین خاموش میشه .البته موقع تعویض کلاج لطفا راهنمایی کنید
میثم
۱۵ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز ایراد ماشین شما به احتمال زیاد از استیپر موتور است.
سارا
۲۱ خرداد ۱۳۹۴با سلام.ممنون از مطالب سایتتون.
من 206 تیپ 3 مدل 83 دارم.وقتی ماشین در حرکت هست یهو خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه وبوی بدی بلند میشه و در این حالت اول چراغ موتورش روشن میشه و چند بار ماشین ریپ میزنه و بعد خاموش میشه.پمپ بنزین و دریچه گاز و چیزای برقیشو عوض کردیم که الان متاسفانه یادم نیست.گفتن ماشین مشکل روغن سوزی داره که مشکلشو برطرف کردیم.باز ماشین روشن میشه و چند ساعت هم روشنه ولی بعد دوباره خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه.در ضمن این مشکل از زمانی شروع شد که واشر سرسیلند نیم سوز شده بود که بابردن به مکانیکی مشکلش حل شد..متاسفانه سه هفته هست که گوشه تعمیرگاه میباشد و هیچکس عیبشو نمیتونه بفهمه.دیگه خسته شدم.لطفا اگه میشه راهنمایی کنید.با تشکر.
مهندس پرهام
۱ تیر ۱۳۹۴سلام
من میتونم بگم این راههارو هم امتحان کنید
کلا قسمت برقی همون به اصطلاح کامپیوتر و عوض و راه دوم سر موتور که بعد از واشر سر سیلنده بگین عوض کنن براتون
مشکل ها:قدرت موتور کم شده است و موتور ضعیف کار می کند
توضیح مشکل: با گذشت زمان پس از استارت، موتور مانند سابق حرکت نمی کند و دوباره خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه دوباره خاموش میشه .احساس می کنید که قدرت موتور کم شده است. این مشکل بتدریج بدتر می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.
شمعها ممکن است کثیف باشند و یا خورده شده باشند.
کابل شمعها ممکن است خراب شده باشد.
ممکن است مشکلی در سیستم احتراق وجود داشته باشد.
فیلتر سوخت ممکن است گرفته باشد.
آب ممکن است با بنزین ترکیب شده باشد.
اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، ممکن است پمپ شتاب یا مدار قدرت آن خراب باشد.
مبدل کاتالیتیک ممکن است گرفته باشد.
حمزه مکانیک
۸ تیر ۱۳۹۴سلام.مشکل ماشین شما تخصصی باید باشه.در ابتدا کدی رو که دستگاه دیاگ اشتباه میزنه باید بدونیم چیه…وروش باید کار کنیم تا به نتیجه برسیم.
رضا
۲۱ آذر ۱۳۹۴یا کامپیوتر ایراد دارد یا اتصالات قطی دارد یا شل شده باید بررسی بشه
آرش
۲۲ خرداد ۱۳۹۴با سلام و خسته نباشید
سوخت ماشین سمند من دو سه روزه که در 100 کیلومتری 15 لیتر میسوزه ولی قبلا 10 لیتر میسوزوند یعنی 20 لیتر بنزین معمولی زدم 130 کیلومتر رفته دلیلش رو برام توضیح میدید لطفا
با تشکر
علیرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۴با سلام
من هر موقع هین حرکت تمز دستی را میکشم و یا ترمز میکنم ترمز زیر گام میلرز هم لنتای عقب و هم بلبرینگها و کاسه چرخ را عوض کردم ولی باز هم درست نشد
کسی هم نمیدونه چشه
ممنون میشم کمکم کنید
این ایمیل من هست alireza.s.k63@gmail.com ممنونتون میشم کسی اطلاعی داره کمک کنه
حمزه مکانیک
۸ تیر ۱۳۹۴سلام.دوست عزیز لطفا بفرمایید که موقع دستی کشیدن در حین حرکت ،لرزش از کجاست؟
مرادی
۲۴ خرداد ۱۳۹۴وقتی کولرماشین راروشن میکنم دور تند فن کار نمی کند این باعث میشود امپرماشین بالا رود علت ان چیست ماشین پژومدل 87 باتشکر
میثم
۱۵ تیر ۱۳۹۴ایرادش یا از موتور فن هست یا رله فن.
به احتمال زیاد رله فن باشه
میثم
۱۵ تیر ۱۳۹۴ایراد یا از موتور فن هست یا رله فن
حامد
۲۵ خرداد ۱۳۹۴سلام و با عرض خسته نباشی به استادان.
من یه پراید مدل ۸۹دارم که اگه موتور سرد باشه موقع حرکت تو دنده دو کله کله میکنه.اگه در جا کار کنه موتور گرم بشه این حالت نداره
با تشکر
شایان
۲۷ خرداد ۱۳۹۴باسلام ، من ماشینم جک هست ، دنده ای ، 3 ماه گرفتم، وقتی تو دنده 3 و 4 و 5 هستم موقع گاز دادن و حرکت صدای وزز از بیرون ماشین میاد مثل لرزش یه اهن که به یه آهن دیگه بخوره ! وقتی تو همون حال کلاچ میگیرم صدا قطع میشه ! مشکل از چیه؟
سئوال دوم وقتی معکوس میدم حتی معکوس های خیلی عادی صدای زوزه از ماشین میاد ! خیلی رو مخه ! ممنون میشم کمک کنید یک دنیا ممنون.
هادی
۳۱ خرداد ۱۳۹۴با سلام
من یه 206 اس دی وی 8 دارم مدل 90، مشکل اینه که هنگام حرکت صدای گاز خوردن زیادی داخل ماشین میاد ولی ماشین اون شتاب لازم را نداره و احساس می کنم قدرت کافی نداره ضمن اینکه صدای گاز هم زیاد میاد داخل و وقتی دور موتور تا حدی بالا رفت صدا قطع میشه و یه صدای ریپ ماندد شنیده میشه.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
توضیحا اینکه من تازه خریدمش و وقتی خریدم تسمه تایمشو تازه عوض کرده بود ولی چون درست تایم نشده بود و یکم سفت بود مجبور شدم دوباره عوض کنم و فروشنده میگفت کاهش شتاب از بعد عوض کردن تسمه تایم ایجاد شده.
شمع ها را هم تازه عوض کرده.
سجاد
۱ تیر ۱۳۹۴سلام
ماشین پراید 111-مدل 92
1-ماشین و که روشن میکنم بهد 10 دقیقه چراغ چک روشن میشه و گاهی اوقات بهد 1 ساعت خاموش میشه بعضی وقتام نه
زیاد دیاگ و فلش زدم درس نشده
هرکسیم یه چیزی میگه
2-ماشین در حرکت روی دور موتوره 3000 و به بالا مخصوصا دنده 3 به 4 دیگه گاز نمیخوره و دور موتور افت میکنه که دوباره گاز بدی میره بالا
ممنون میشم راهنمایی کنین.
حمزه مکانیک
۸ تیر ۱۳۹۴سلام.مشکل اولتون می تونه مال مقاومت فن باشه….اکثرا تو پراید اینجوری خودشو نشون میده…مقاومت فن رو تعویض کنید .نشد دوباره پست بزارید،
هادی
۴ تیر ۱۳۹۴دوستان عزیز سلام
ماشینم 206 تیپ 2 هست زمانیکه مسافت طولانی در حرکت باشم بلافاصله ماشین شروع به ریپ زدن میکند و دور موتور کم شده ماشین گاز نمی خوره و خاموش می شود و پس از خنک شدن ماشین دوباره روشن می شود و شروع به حرکت تا دوباره ماشین داغ که شد دوباره همین اتفاق تکرار می شود لطفا راهنمایی کنید
ممنون
حمزه مکانیک
۸ تیر ۱۳۹۴سلام.بدین پمپ بنزین رو چک کنند.
امین
۵ تیر ۱۳۹۴باسلام ماشین من پژو405مدل 83هستش وقتی دمای ماشین بالا میرود دردور موتور معمولی چراغ روغن وآب ودستی واستوپ روشن میشود به حالت چشمک زن ووقتی که گاز میدم چراغ ها خاموش میشن تمام فشنگی ها را عوض کردم واویل پمپ را هم عوض کردم مشکل رفع نشد کمکم کنید با تشکر
حمزه مکانیک
۸ تیر ۱۳۹۴سلام.شما باید بگین مشکل آمپر هم دارین یا نه…یعنی ماشینتون جوش نمیاره….
اگه جوش نمیاره ،وروغن و…میزونه…مشکل سیم کشی و ای سی یو دارین…
پژمان
۷ تیر ۱۳۹۴سلام
وانت مزدا انژکتور b2000 دارم,3هفته پیش باطریشو عوض کردم حالا توی حرکت تا گازش میدم یا معکوس میکشم زور ماشین گرفته میشه شبیه اینکه ترمز دستی بالا باشه و حرکت کنید ممنون میشم راهنمایی کنید
محمود
۹ تیر ۱۳۹۴سلام من تازه یه ریو خریدم مشکلم این هست که وقتی ترمز میکنم ماشین سر میخوره اینگار دستی کشیدم ماشین به کلی از کنترل خارج میشه پیش میکانیک هم بردم لنتهای جلورو تعویض کرد لنتهای عقب هم تنظیم کرد ولی مشکل حل نشد اگه میتونید راهنماییم کنید ممنون میشم
جابر
۱۰ تیر ۱۳۹۴من یه سورن مدل 94 با موتور EF7 خریدم. توی دور موتور 2800-2750 یه لرز خیلی خفیفی رو احساس می کنم. وقتی گیربکس آزاده و ماشین درجا ایستاده مشکلی نیست، این مشکل و زمانی که ماشین در حال حرکته، مخصوصاً توی سربالایی خیلی بیشتر احساس می کنم.توی سرپایینی به حدی کمه که به سختی می شه احساس کرد. لطفاً در صورت امکان راهنمایی کنید.
محمد
۱۴ تیر ۱۳۹۴پراید مدل ۸۷دوگانه دارم زیاد واشر منیفولد میسوزنه وبیشتر ۱۱۰تا هم نمیره هم رو گاز هم بنزین سوال دوم جدیدا روی بنزین ماشین گاز میخوره تا پا رو کلاچ میزارم دور موتور تا سه هم میرسه وروی گاز تا کولر میزنم پا میزارم روی کلاچ سر سرعت گیرها ماشین خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید کلاااااافه شدم
طالب زاده
۱۵ تیر ۱۳۹۴سلام من یه 206 مدل 84 دارم به تازگی سر سلندر را کلا عوض کردم ولی از ان به بعد امپر اب به 110 میرسه ولی جوش نمی یاره همه چیزشم عوض کردم ولی کسی نمی فهمه چشه لطفا راهنمایی کنید
محمد ابراهیم
۱۶ تیر ۱۳۹۴سلام خسته نباشید ماشین من ال نود مدل نود و یک است از موقع تحویل تا الان در ترافیک و در دور پایین چراغ چک ان روشن خاموش میشه و بوی بعدی هم از اکزوز خارج میشه که ازار دهنده است نمایندگی چیزی متوجه نشده لطفا راهنمایی کنید
رسول
۱۸ تیر ۱۳۹۴با سلام
یه پژو 405 مدل 89 با کارکرد 85000 هزار دارم سه بار تا حالا واشر سر سیلند عوض کردم . بعضی مواقع در حال حرکت ( موقع گاز دادن برای تعویض دنده صدای شرشر اب از پشت داشبورد میاد . ایا از دوستان کسی همچین مشکلی داره اگه هست عیب از کجاست راهنمائی کنید ممنون میشم
وحید
۱۹ تیر ۱۳۹۴پراید ۹۴ در حالت خاموش همچنان صدای کار کردن پمپ بنزین به گوش میرسد حتی یک شب تا صبح این صدا قطع نشد زمانی که از ماشین کمتر استفاده میشود پمپ بنزین با خاموش شدن خودرو نیز پس از چند ثانیه خاموش میشود با تاخیر. لطفا راهنمایی کنید.
رضوی
۲۲ تیر ۱۳۹۴تندر نود دارم هنگامی که ماشین روشن است از گلگیر عقب سمت شاگرد بوی بنزین میآید
ظاهرا نشتی بنزین ندارد کنیستر روهم عوض کردم فایده ای نداشت
راه نمایی کنید ممنون
رضا
۲۱ آذر ۱۳۹۴اونجا سمت صافی بنزینه احتماله نشتی داره تعویض کن
ناهید
۲۳ تیر ۱۳۹۴سلام
چند روز پیش هوندا سیویک اتومات خریدم مدل 2007 روز دوم متوجه شدم زیر ماشین کمی روغن ریخته البته انگار با آب قاطی بود. البته پسرم بعد از اینکه ماشین خراب شد به من گفت که روز قبل که ماشین را استارت زدم از اگزوز یک قطره روغن رقیق شده ریخت و کمی هم بخار یا دود از اگزوز خارج شده بود . روز دوم بعد از طی مسافتی چراغ روغن روشن شد بردم پیش مکانیک ریست کرد رو 50 درصد بود بعد از 1 ساعت که موتور کار کرد صدای تق تق موتور در اومد ضمنا چند بار هم موتور خاموش کرد. به نظرم وقتیکه کمتر گاز میدادم صداش بیشتر میشده. در نهایت بردم پیش مکانیک گفت موتور باید عوض بشه و احتمالا اشکال اصلی این بود که سینه روغن نشتی داشته. من کانادا زندگی میکنم و برای شاید از فروشنده دلیل محکمی برای دادگاه نیاز دارم به نظر شما دلیل اصلی میتونم با باز شدن موتور مشخص بشه چون هزینه باز کردنش زیادخواستم اول مطمئن بشم بعد بگم موتور را باز کنند. نظر شما چیست؟
ممنون از شما
رضا
۲۱ آذر ۱۳۹۴موتور شما احتماله زیاد یاتاقان زده باید باز بشه . اولش باید با یه واشر سر سیلند مشکلو حل میکردین چون آب داخله موتور شده و باعث یاتاقان زدن. اگر شاتون نزده باشه نیاز به تعویض کلی موتور ندارین
محمدصادق
۲۵ تیر ۱۳۹۴سلام.من یک خودرو تویوتا کرولا 2009 دارم .اول صبح که میخوام استارت بزنم موتور بد روشن میشه و حتما باید گاز بدم تا روشن بشه .بعد هر وقت توقف در جا دارم دور موتور از1 (1000دور)میاد پایین تر (حدود 600 دور) و ماشین شروع به لرزش میکنه و بدکار میکنه ولی خاموش نمیشه .تو زاهدان کسی نتونست درستش کنه .خیلی اعصابمو خراب کرده لطفا راهنماییم کنید باید چکارکنم و چه سنسوری رو عوض کنم.در ضمن دنده دستی و گازش برقی یه .متشکر
مرجان
۲۶ تیر ۱۳۹۴با سلام ،
من یک ماشین Audi A3 مدل 1998 دنده اتوماتیک دارم .حدود چند روز هست که بعد از ده دقیقه حرکت هر چقدر گاز میدم ماشین ارام حرکت میکنه مخصوصا بعد از ترمز کردن و دوباره حرکت کردن .موتور هم غرش عجیبی از خودش میده و درجه رادیاتور در کوتاه مدت بالا میرود و ماشین داغ می کنه حتی چند بار بعد از ترمز ماشین خاموش شد و هر از گاهی هم در حین حرکت با تغییر سرعت ماشین یک کم پرش میکنه مثل اینکه دنده درست جا نمی افتاد.پیش مکانیکی بردم گفتن پروانه خنک کننده مشکل داره ودرست کردن اما مشکل ماشین حل نشد.اگر کسی تجربه داره خوشال میشم کمکم کنه. ممنون
رضا
۲۱ آذر ۱۳۹۴شما مشکل موتوری داری مثله سر سیلندر احتماله زیادی داره که ضعیف شده باشه که هم آمپرو میاره بالا هم جون نداره
شیرزاد
۲۷ تیر ۱۳۹۴خودروی پراید132exهنگام روشن کردن دور موتور روی 20 کارمیکند.چه در گرما ودر سرما? مشکل چیست? به نمایندگی هم مراجعه کردم. لطفا پاسخ دهید
امین
۲۹ تیر ۱۳۹۴سلام من ef7 پایه گازسوز دارم که 220 کیلومتر راه رفته ایا باید کاتالیست اگزوز را خالی کنم یا نه
امین
۲۹ تیر ۱۳۹۴جابر جان اون لرزه به خاطر کیفیت بده صفحه کلاچه حساس نشو بهتر میشه