آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    گاز اضافه برای سمند ef7 پایه گاز سوزه که راه حل داره .باید شاسی سفید رنگ زیر پدال کلاج را جابندازی تا گاز اضافه نخوره وهماهنگ عمل کنه

  2. محمد

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام پراید 83دارم که وقتی پامو از روی گاز بردارم ماشین خاموش میشه . دوستان لطفا راهنمایی کنند با تشکر.

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      استپر موتور تعویض شود

  3. مسعود

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ماکسیما دنده ای دارم,آمپر آب ماشین تا وسط میاد,هرجا بردم میگن عادی,زیر دستگاه بردم گفتن همچیش درسته,نمیدونم,واقعا باید تا وسط بیاد؟
    ولی سرسوزنی آب کم نمیکنه ماشینم واز وسط هم رد نمیشه هیچوقت!

  4. افشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سوالی داشتم من پرایدی دارم در بعضی مواقع که دنده عقب میگیرم ماشین به لرزش میافتد طوری که اتاق می خواد
    از جا کنده شود موتور لرزش شدید
    پیدا میکند

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دسته موتور بازدید شود اکسل عقب یا طاب دارد یا بوشه اکسل خراب شده

  5. احمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. خسته نباشید. من ی سمند موتور معمولی دارم مدل آخر 92 .الان ی دوهفتس برا بار اول در روز ک روشن میشه 5ی10 دقیقه ی اولی ک ماشین روشنه اول ک سرده ی صدای جیر جیر خیلی خفیفی میاد ک وقتی کلاچ و میگیرم صدای جیر جیری میده ک کامل شنیده میشه و کلاچ رو رها میکنم صدا قطع میشه 4#5 روزه روغن واسکازینو عوض کردم ماشین 40 تا کار کرده. چندجا بردم ج درست ندادن یکی میگه اولس ک سرده جدی نگیر یکی میگه بلبرینگ گیربکس ی کلاچ ک باید عوض شه. خواهش میکنم دقیق مشکل چیه ایرادی هست ک درست کنم؟ درضمن همه چی کلاچ و دنده و راحتیش عالیهی اگه درست نکنم خرجش بیشتر میشه؟ باتشکر

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه پاتو میزاری رو کلاج صدا میده از بلبرینگ کلاج است ولی اگه پاتو از کلاج برمیداری صدا میده از بلبرینگ زیره که داخل گیربکسه

  6. نيما

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید ، من یک پراید معمولی مدل ۸۸ دارم که ۸۰ تا کار کرده ، امروز با یه پدیده ی خیلی عجیبی مواجه شدم ، از داخل کاپوت صدای بلند اجیر مانند می امد طوری که مادرم از طبقه ی دوم صدای اون رو شنیده بود ، وقتی هم که کلید رو بستم صدا برای چند ثانیه قطع نشد ! من هیچوقت برای ماشین دزدگیر نصب نکردم و واقعا نمیدانم که این صدای جیر جیر بلند از کجا آمد ! فقط مطمئنم که از داخل کاپوت بود ممنون میشم اگه من رو راهنمایی بفرمایید

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تسمه هاتو عوض کن هم دینام هم کولر

  7. صادق

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. من یه پژو 206 جدید گرفتم کارکردش الان 3500 هستش ولی کلاچش بالا بود بردم نمایندگی درستش کنن حالا از اوم زمان هر موقع که چه تو حرکت چه ایستاده پا از رو کلاچ برمیدارم سوت میزنه و کلاچ نرم بالا نمیاد به نظرتون مشکل از چی هستش؟

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      سیم کلاج عوض کن

  8. حامد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید
    ماشینم پژو مدل 77 هست
    دسته دنده انگار شل هست و دنده کلا انگار تغییر نمیکنه
    ماشین سرعتش زیاد میشه اما انگار دنده درگیر نیست
    مثلا وقتى دنده عقب میذارم هم ماشین به جلو حرکت میکنه
    میشه بفرمایید مشکلش چى میتونه باشه؟

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خرچنگی خراب شده یا اهرم دنده تعویض کن

  9. حمیدرضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین من سمند هست دیروز ماشین حین حرکت یه صدای از موتورش امد وخاموش شد هرکارش کردم روشن نشد استارت نمیخوره وقتی استارت میزنی فقط یه صدای تق میده.حتی با هل دادن هم نشد یعنی چرخای ماشین قفل میشه وقتی کلاچ ول میکنی.به نظرم موتور ماشین قفل شده وگیر کرده .میشه بگید مشکلش چی هست و چی شده ؟

    1. ابراهیم

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش ببخشیدا ولی ماشینت احتماله 99 درصد یاتاقان زده….یا روغنی که ریخته بودی خوب نبوده یا با دنده سنگین حرکت میکردی.

    2. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تسمه تام بریده موتور باید باز بشه زده ترکونده سوپاپ و سرپیستونارو

  10. جلال

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من یه پراید 83 کاربرات دوگانه دستی دارم کم کارکرده.
    چند وقت پیش آب ریختم تو موتورش تا بشورمش با بدبختی روشن شد.از اون وقت به این ور هر وقت استارت می زنم عقربه آمپر خیلی بازی میکنه و گاهی تا آخر میاد و میره.گاهی هم استارت همون اول کار قفل میکنه مثل حالت خفه گی.مشکل از چیه؟و میتونه به قطعات دیگه صدمه بزنه؟ضمنا از اون روز به اینور رو حالت بنزین وقتی ماشین سرده خیلی بد روشن میشه و زیر پمپ بنزین هم کمی روغنی شده .راه حل چی ه ؟تشکر از همه.

  11. کریمی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ام وی ام 110 مدل 88دارم.جدیدا پدال گازش زیر پا مدام میلرزه. وقت استارت زدن ووقتی سرعت کم میشه بیشتر حس میشه .نمایندگی میگه مهم نیست.ولی گاهی وقتها زیرپا م وقتی گاز میدم یه صدایی هم میاد.مشکلش چی ممکنه باشه.

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      باید بررسی بشه میتونه از دسته موتور پایین باشه که ضعیف شده

  12. علی بختیاری

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    پراید مدل ۹۰ هیدرولیک و ABSدارم که ۳۰هزار کیلومتر کارکرد دارد مدت یک ماه میشه با دنده یک و دو که حرکت میکنم صدای جیر جیر یا سوت شنیده میشود ولی در دنده های بالا صدای جیر جیر یا سوت خودرو کامل قطع میشود ار کارشناس و دوستان محترم تقاضای راهنمای دارم
    ثبت مشکل ۲۷مرداد۱۳۹۴

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تسمه هارو عوض کن

  13. مهدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من یک 206 SD صفر دارم اصلا تو سربالایی نمیکشه میخواستم علتشو بپرسم…؟؟؟

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اگه ماشین هرز گاز میخوره از دیسک و صفحس دقیقا نتونستی توضیح بدی

  14. benyamin

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    وقتی ترمز میگیرم ی صدای تق از لاستیک جلو سمت راننده میاد و وقتی چندبار پشت سرهم میزنم همونجور صدای تق تق میده
    لنت تازه عوض شده و لنت داره
    در ضمن یک صدای لقی از همان چرخ شنیده میشود مثل وقتی که پیچ چرخ ها شل شده باشه ولی کاملا سفتن.صدای لقی با ناهموار بودن سطح زمین ارتباط مستقیم دارد.
    بعضی مواقع هم ترمز خیلی پایین میگیره.
    پرشیا مدل 86 یا 87 است.
    خواهشا کمک کنید و احتمالات و چاره ی آنها را بگید.
    با تشکر فراوان.

    1. ابراهیم

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش احتمالا 1.ایراد در جلوبندی داری2.احتماله اینکه پین های لنتت رو نبسته باشه زیاده چون اقایونی که تعویض لنت میکنن البته بعضی هاشون پین ها رو نمیزنن برا راحتی کار خودشون…حتما لنت هات رو چک کن

    2. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      شما جلو بندی ماشینتو چک کن یا پیچی شل شده یا قطعه ایی خراب شده احتمالا یا از سیبک زیره کمک میتونه باشه یا میل موجگیر

  15. بهنام

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.پارس tu5دارم
    در حال حرکت یکباره خودرو گاز نمیخورد. باید خاموش کنم و دوباره روشن کنم تا شرایط عادی شود.
    3ماهه این مشکل رادارم
    دیاگ میزنم میگه سنسور فشار منیفولد و دریچه گاز برقی ایراد داره.
    هر دو را تعویض کردم ولی مشکل حل نشد
    لطفا راهنمایی کنید

    1. محمد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام پمپ بنزین

    2. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوسته عزیز شما کامپیوتر ماشینته که هنوز دچاره خطا میشه کامپیوترو بدش تعمیر کنن

  16. سعید

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پراید 131مدل92 دارم وقتی به سرعت 70 یا 75 میرسم و میزنم دنده4 شتاب ماشین خوبه ولی پدال گاز شروع به لرزش زیر پایم میکند و احساس میکنم موتور ماشین میلرزه چرخها را بالانس کردم جلوبندی را هم چک کردم بوش طبق و سیبک فرمان هم عوض کردم حالا به من گفتن احتمالا سنسور کیلومتر خرابه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دسته موتور شماره 1 و 2 پراید که پایینه موتور قرار دارنو چک کن اگه پاره بود تعویض کن اگه سالم بود از لاستیکاس عقب جلو کن

  17. محمود

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و تشکر
    بنده یه پژو 405 مدل 85 دارم
    چند روزه دور موتورم به 3500 که میرسه کم میارهو ریپ میزنه مجبور میشم دور موتور و کم کنم
    میشه کمکم کنید
    ممنون

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      فشار بنزین چک بشه مثله پمپ بنزین و صافی بنزین و فشار شکن

  18. بابک کریمی

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.ماشینم 206 تیپ 2 مدل 83 هست.بعضی وقت ها ماشین روشن نمیشه هرچقدر استارت میزنم استارت میزنه ولی روشن نمیشه.مثل اینکه بنزین نمیکشه. هر وقت اینطوری میشه باید 15 دقیقه صبر کنم بعد خود به خود درست میشه و روشن میشه.چند مورد هم پیش اومده که هنگام رانندگی این مشگل پیش اومده و خود به خود خاموش شده و یک ربع بعد دوباره روشن شده.البته اینو بگم وقتی روشن میشه یه بوی بد از اگزوز میاد مثل بوی دوده خام.در ضمن در حالت طبیعی هم که میخوام روشنش کنم همیشه استارت رو باید نگهدارم چندتا بزنه تا روشن بشه.چند بار با دیاگ تست کردن ولی همیشه گفتن مشکلی نداره و هیچ خطایی نشون نداده و گفتن هروقت اینطوری شد باید بیاری که اونم امکانش نیست.لطفا راهنماییم کنید.

    1. ابراهیم

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش من از 206 سر در نمیارم اما ببر سوزن انژکتورهاتو چک کن انشاالله که همینه

    2. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوسته عزیز مپ سنسورو درجه یک مارک بوش ضمانت دار بخر تعویض کن 80 درصد مشکلتو رفع میکنه . ایراداش یا از مپ سنسوره یا شمع یا سوزن انزکتور یا وایر یا سنسور اکسیزن و در آخر ایراد کامپیوتر

  19. درویش

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام،من حدود یک ماهی است هیوندای اکسنت خریدم،وقتی دنده رو که گیربکس اتوماتیک هست،عوض میکنم،مثلا از حالت خلاص به حرکت،ضبط ریاستارت میشود،انگار خاموش و روشن کردم،مشکل از کجاست؟؟با تشکر

    1. محمد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام ضبط شما شرکتی نیس به خاطر همین اتصال ایجاد میکنه

    2. محمد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      salam
      irad az zabte mashine chon fabrik nist injori mishe

  20. علی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن عرض سلام وخسته نباشید . من پراید تک سوز مدل 84 انزکتوری دارم الان شش ماه یهویی موقع حرکت گاز نمی خوره هر دو آمپر کیلومتر و دورموتور ثابت می ایسته دنده عوض میکنم یه کمی می ایستم یا با خاموش و روشن درست میشه گاهی تا 24ساعت یا کمتر اتفاق نمی افتد کارهایی که کردم :
    دستگاه زدم فقط خطای سنسور اکسیژن میده دوبار عوض کردم صافی بنزین صافی پمپ بنزین وسنسور میل سوپاپ رو که یه بار خطاداد عوض کردم مشگل حل نشد هرجا هم میبرم یه چیز رو عوض می کنن ولی بعد از بیست وچهار ساعت دوباره شروع میشه
    ضمن چک هم یه وقتهایی روشن وگاهی خاموش میشه بیشتر بعد از گاز نخوردن چک روشن میشه
    ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید .

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوسته عزیز کامپیوتر ماشینت ایراد داره

  21. جعفر یاسمی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یکدستگاه پژو 405 داشبورد جدید 2ایربگ دارم که 1.سرعت آن از 170 تا بالاتر نمیرود
    2. داشبورد خیلی صدا مید ه
    بایستی برای رفع ایراد چکار کنم

    1. محمد

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام موتور ۴۰۵ جدیدا به همین شکله
      پارس و ۲۰۶ هم اینجریه

    2. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوسته عزیز ب خودت رحم کن میخای 200 تا بری با پزو؟

  22. رضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    5 سال پی کی دارم .بعضی وقتها از طرف آمپر دما یه صدای سوت میاد همزمان هم آمپر برای چند لحظه آنی عدد 130 درجه و یه نقطه قرمز نشون میده. هنوز نفهمیدم چیه.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تسمه دینامت شل شده

  23. میلاد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام من یه خودرو پراید دارم که دور موتود آن گه گداری به بالا روی 1.5 2 میرسد خواستم من را راهنمایی کنید که مشکل از چیست
    در ضمن استپر سنسور دریچه گاز و سنسور سوخت را هم عوض کردم ولی مشکلم هنوز حل نشده است

  24. فراهانیD

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من یک خودرو پژو مدل روآ دارم و اخیرا متوجه شدم پیچ اتصال پمپ هیدرولیک با بدنه موتور داخل پوسته موتور بریده لطفا برای باز کردن ودرآوردن باقیمانده پیچ از داخل پوسته موتور راهنمایی بفرمائید.

    1. ابراهیم

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش کار کاره تراشکاره….مواظب باش خودت سر خود کاری نکنی

    2. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      شما باید ببری تراشکاری تا بازش کنه

  25. سارا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (215 ديدگاه)

    دوستان چند ماه پیش یه خودرو جدید خریداری کردم (ال90 مدل 90) زمانی که سرعت میگیرم احساس میکنم ماشین خیلی تو دست نیست و فرمون زیادی شله … ماشین قبلیم هم ال 90 بود ولی تو سرعت بالا خیلی با اطمینان حرکت میکردم … اما با این یکی میترسم 100 تا بیشتر برم

  26. سعيد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام … ماشینم ۲۰۶ تیپ ۵ هستش ۴۲۰۰۰ کار کرده مدل ۹۳زمان حرکت تو سربالای یا زمانی که کولر میگیرم میخوام حرکت کنم ماشین میلرزه …۱ بار هم شدیدن دود میکرد و الان معمولا بوی بدی میده … مشکل چیه ؟؟؟؟

  27. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من ی ازرا گرنجور دارم ماشیا اتسه میکنه و خفس
    ۲۰۱۳
    موتور ۳۰۰۰
    شمع و سافی بنزین عوض کودم
    دود سیاه روی اگزوز هم هست
    بوی سوختش هم بده

  28. شروين

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من نیسان مورانو ۲۰۰۸ اتومات دارم ماشین روشن میشود گاز مخورد ولى وقتى میزاریم تو دنده نا گاز میخورد نه حرکت میکند

  29. بهنام

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من ماشین 206 sd دارم جدیدا ماشینم شتاب قبل رو نداره در سرعت پایین هم میلرزونه بدنه رو مثل اینکه ماشین زور میزنه مشکل از چیه ؟
    ممنون

    1. ابراهیم

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز احتمال بدم از دیسک و صفحه باشه…کی صفحه کلاجو عوض کردی؟

  30. ابراهیم

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    مشکلی که من دارم اینکه وقتی که ماشین روشنه و در روی قسمت موتور رو باز میکنم بخار روغن دیده میشه…البته روغن کم نمیکنه و چند روز پیش هم نزدیک به 1500 کیلومتر رانندگی باهاش کردم و مشکلی پیش نیومد…البته قبله سفرم روغن موتور رو عوض کردم.
    من تازه ماشینو خریدم و بهم موتورشو به شرط داده…یعنی ماله اشناهامونه..من بیشتر به روغنش شک دارم چون وقتی ماشین سرده هیچ بخاری نمیاد با اینکه چند دیقیقه کار کنه بازم چیزی نیست فقط مسافت طولانی که برم درشو باز کنم بخار میاد…ماشین اردی انژکتوری مدل 85

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا