آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. قمصری

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من 111 مدل90 دارم وقتی رو سطح ناهموار خیابون میرم زیر ماشین جیر جیر تیز میکنه خیلی رو مخمه چکنم؟

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      از کمک ها میتونه باشه از منجیغ اگزوز که احتمال خشک شدنش هست میتونه باشه

  2. حسین

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من یک پراید دوگانه شرکتی دارم که وقتی صبح ها میخوام برم سر کار با استارت اولیه روشن نمیشه، حتما باید با دو یا سه بار استارت زده بشه تا روشن بشه.دلیلش چی میتونه باشه؟
    ممنون

  3. مهران

    ۱۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پارس مدل 85 دارم وقتی که سوئیچ را می بندم و ماشین خاموش نمی شه ولی راحت استارت می خوره گفتم شاید سوئیچم خراب شده باشه ولی نبود همه چیوه چک کردم نمی دونم از چیه گفتن باید کل سیکشی هارو چک کنیم ، کسی همچین مشکلی داشته کمکم کنه

  4. محمد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژوه 405 مدل 89 دارم
    تو سرعت بالا بیشتر مشهوده ک وقتی گاز میدم ماشین ب راست میکشه و وقتی سریع پامو برمیدارم ب چپ ماشین بدون رنگ)(چپی نیست) و لاستیک نو هستش مشکل چیه ممنون.

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوسته عزیز یه جلو بندی ماشینت ربط داره

  5. سعید

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید مدل ۹۴ دارم موقع حرکت در جاده خاکی و جاده ناهموار صدای جیکو جیک میدهد لطفا راهنماییم کنید.

  6. مجتبی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من یک سمند88دارم بلبرینگ چرخ وپولوس سمت راست رو عوض کردم الان درسرعت80تا100بافشارپدال گاز خودرو شروع ب لرزش میکند قبلش اینجور نبود.جلو بندی و لاستیکها رو هم نو کردم.
    فرمان اصلا لرزش ندارد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      یا کله گاویت خورده شده یا 3شاخ پلوست خراب شده

  7. علیرضا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من یک پراید زیمنس 88دارم ،هنگام حرکت ،در لحظه ی تعویض دنده وقتی کلاچ میگیرم و پا م اصلا رو گاز و ترمز نیست ،دور موتور بالا میره و بعد برمیکرده سر جاش ،یکم ماشین گاز میخوره ،انگار زیر بار بوده موتور یهویی سبک شده ،تنظیم موتوری بردم چند جا اما چیزی نشان نداده ،استپر موتور هم خریدم انداختم اما درست نشد استپر خودم و سنسور دریچه ی گازمم سالمه لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. رضا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      با سلام شما دیاگ بزن تا خطا پاک بشه اگه درست نشد استپر موتور درجه 1 نیست

  8. علی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین 405 مدل 82 دارم(تک سوز) الان چند وقته ریپ میزنه. دریچه گاز کامل عوض کردم سوزنها رو شستم شمع و وایر عید عوض کردم فیلتر هوا صافی بنزین و مغزی پمپ بنزین هم عوض کردم . الان ریپ میزنه و گاز نمیخوره موقعی. که میخواد خاموش بشه گاز میدی گاز نمیخوره. تو سرعت بالا ریپش کمه ولی سرعت کم میشه ماشین خاموش میشه وقتی امپر اب 90 باشه ریپ خیلی کمه ولی امپر بیاد پایین ریپ بیشتر میشه سیلندر قبلا ترک داشت جوش دادم الان اب هم کم نمیکنه
    لطفا کمک کنین ممنون میشم

  9. رضا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام مهندس.من یه پارس 93 دوگانه دارم دنده 4تا 140 میره ولی وقتی میری 5 اصلا از 140 بالاتر نمیره انگار قفل کرده گاز تخته ولی دور موتور بالا نمیره.شمع رو عوض کردم بازم همونطوریه.ضمنا گیربکسم دنده ریزه و زانتیایی هستش.لطفا راهنمایی کنید اشکال از چیه

  10. رضا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من پارس دوگانه دارم تا دنده 4 شتاب خوبه ولی دنده 5 میری دیگه روی 140 میمونه بالاتر نمیره.گیربکس دنده ریز انداختم.شمعم عوض کردم.ماشینم کارکردش ده هزاره هر جا هم بردم متوجه نمیشن اشکالش چیه

  11. افشین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با عرض سلام و تشکر بابت موارد مهمی که نوشتید و واقعا به معلومات فنی من افزود موردی که چند وقتیه خودروی سمند اکس یو7 من به سرش اومده و هر کاری که مکانیک ها کردند هنوز درست نشده اینه که موقع استفاده از گاز راحت و روان گاز میخوره اما با بنزین موقع حرکت تو دنده یک یا تعویض دنده چند لحضه اول که گاز میدم ماشین کمی کپ میکنه و گاز نمیخوره و بعد عادی میشه فیلتر و شمع و وایر و فیلتر هوا رو هم عوض کردم ولی فرقی نکرد میشه بگید مشکلش از چی میتونه باشه ممنونم

  12. احمدرضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من پراید 131 مدل 91 دارم cng و دستی گازسوز شده.
    دو روزه که وقتی صبح ها میخوام ماشین رو روشن کنم توی ماشین پر از بوی گازه و صندوق عقبم همینطور. ولی غروبا این بو رو احساس نمیکنم.با کف محل خروجی ها رو چک کردم ولی نشتی نداشت.میشه لطفا راهنمایی کنید.

  13. بهنام

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ماشینم وقتی صبح روشنش میکنم حدود یک دقیقه طول میکشه که خوب گاز بخوره اولش که سرده ماشین جون نداره میزنی دنده خاموش میشه.زانتیا1800.ایراد دیگش وقتی میشینی رو صندلی از کمک عقب جیرجیر میکنه

  14. رضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک پارس 89 دارم تازه گرفتم تو کفی راحت میره ولی یه زره به سربالایی میرسه خیلی افت سرعت داره با سه به زور میره ولی کفی خوب همه چی رو عوض کردم از شم وایر پمپ دیسک صفحه تا تمام سنسور ها حتی اگزوز هم کامل باز . کردم سرسیلندر هم برداشتم دادم تست کردن. ای سی یو هم عوض شد کویل هم همینطور راستی دل دل هم میزنه ماشینو تخته میکنی انگار خف میکنه با یک نه ولی دو به بالا اینطوریه اگه کسی میتونه کمک کنه لطفا راهنمایی کنه ممنون

  15. بهرام

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید. لطفاً جواب سوال بنده رو بدید ‘ممنون میشم. سه ماه پیش واشر سر سیلندر سوزوندم عوضش کردیم’یک هفته بعد رادیاتور بخاری و رادیاتور خود ماشین و واتر پمپ عوض کردم’ماشین دو ماه خوابیده بود. الان پنج روز ه که ماشین رو به کار انداختم. ولی وقتی میخوام بخاری رو بزنم بوی بنزین از بخاری ماشین میاد که خیلی عذیتم میکنه. هر کی میدونه بنده رو راهنمایی کنه. بینهایت
    ممنون میشم.

  16. بهرام

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید. بنده یه ماشین پژو پارس مدل 84 دارم. که 4 ماه پیش واشر سر سیلندر سوزوندم عوضش کردیم’یک هفته بعد رادیاتور بخاری و رادیاتور خود ماشین و واتر پمپ عوض کردم’ماشین دو ماه خوابیده بود و پنج روز هست که به کار انداختم ولی موقع روشن کردن بخاری بوی بنزین میاد لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم.

  17. دیاکو

    ۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.من یک 405 دوگانه کارخانه ای مدل 86 دارم هنگام دنده معکوس چه روی گاز چه بنزین یا خاموش میشه یا نزدیک به خاموشی و خاموش نمیشه.استپ مپ سنسور و سنسور دریچه گاز هم عوض کردم.درست نشده.کیلومترم درست کار میکنه و سنسور دور موتودو هم تمییز کردم لطفا راهنماییم کنید

  18. Diyako

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام.405 مدل 86 دارم ماشینم دوگانه کارخانه هست.در دنده معکوس بیشتر اوقات یا خاموش میکنه یا میخواد خاموش بشه و نمیشه.سنسور دریچه گاز استپ موتور سنسور مپ عوض کردم ماشینو به دستگاه دیاگ زدم هیچی نشون نداده .دریچه گاز تمیز کردم شمع و وایر عوض کردم

  19. omid

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    مشکلم اینه
    دنده یک میزارم گاز میدم ماشین سرعتش کم میشه و خودشو میگیره تکون تکون میخوره
    ودنده دو میزارم باز گاز بازم همین جور میشه….وتا آخر دنده…

  20. Ali

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر
    پراید مدل 90 دارم که بعد از باز کردن سویچ قبل از استارت صدای بدی از اگزوز خارج میشه….به نظرتون علتش چیه؟

  21. بنیامین

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام، من یه پراید دوگانه فابریک مدل 93 یورو 2 دارم. بعضی وقت ها چراغ چک روشن میشه و بعد از مدتی هم خاموش میشه. هیچ حساب کتابی هم نداره، صبح، گرم سرد، گاز یا …
    توی دیاگ هم میگه خطا در عملکرد میل بادامک
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  22. هاتف

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینم پراید هست وقتی حرکت میکنم هرزگاهی انگار یه چیزی مانع حرکت ماشین میشه بعد ول میکنه و درست میشه کسی میدونه علتش چیه ؟؟؟

  23. ehsan

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشی ماشین 405 دوگانه در بنزین وقتی در دنده یک و دو گاز تند میدی ماشین حالت خفه بهش دست میده تا دور موتور به ارومی به 3 برسه بعد شتاب میگیردمشکلش چیه سنسور دریچه گاز و دیگر سنسور ها رو تغییر دادیم ولی درست نشد وایر ها هم برق دزدی داشت که عوض کردم ولی همون برق دزدی رو داشته ولی احتمال هست مشکل سوزن باشه؟ ممنون میشم جواب بدین

  24. میثم جعفری

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سمند مدل 82 کیلومتر شلاقی میزنه هم سنسورو عوض کردم ولی بازم شلاقی میزنه

  25. ایمان

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.ببخشید من یه سمند ای اف 7 دارم.وقتی در حرکتم و گاز میدم دور موتور غیر عادی زیاد میشه و گازم میخوره ولی سرعت ماشین زیاد نمیشه.تو رو خدا جوابمو بدید مشکلم چیه؟

    1. حامد

      ۲۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز بنزین یکنواخت به موتور نمیره سوپاپ ها هم توتلاشن تاحزم کنن.

  26. کیان

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام سمند LX با موتور تک سوز بنزینی 1800 دارم مدتیه که در سرعتهای مختلف خودرو کپ ناگهانی داره و بعضی اوقات نیز در سر بالایی که میخوام سبقت بگیرم کپ ماشین بیشتر میشه.بهم گفتن استپر موتورش مشکل داره عوض کردم کمی بهتر شده ولی مشکل پابرجاست حالا هم بهم میگن باید دریچه گاز خودرو بطور کامل عوض بشه.لطف کنید راهنمایی کنید که مشکل از چیه؟سپاسگزارم

  27. امید

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پراید صفر گرفتم وقتی گاز میدی صدای از موتور شنیده میشه تو حالت ایست صدا نمیده فقط تو حرکت در ضمن یورو4 هسته

  28. فاطمه

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید.من یه سمند دارم چند وقت یه بوی سوختنی و گاهی اوقات دود از جلوی ماشین در میاد احساس میکنم وقتی از کلاچ را زیاد میگیرم این بو ی سوختنی از ماشین بلند میشه علتش چیه؟
    با تشکر

    1. حامد

      ۲۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ماشینتون تین داره. یا واشار نیمسوز کرده یا سنسورت خرابه

  29. علی رضا

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ۲۰۶ مدل ۸۲ دارم هنگامی که ماشین در حالت سیلو و یا در حالت حرکت ، تمامی چراغ های ماشین نورشان نوسان دارد و این نوسان موازی با نوسان عقربه دور موتور است، و وقتی که کمی به ماشین گاز میدهم این سرعت این نوسان هم زیادتر میشود و نور چراغ ماشین به سرعت کم و زیاد میشود! علت چیست؟ باطری را هم چند ماهی است که عوض کردم ولی فایده ای نداشته.

    1. حامد

      ۲۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوشک هاش معیوبه شارژ نمیگنه دینامو.80هزار خرجشه بادس مزد

  30. جواد

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من یک ماشین تندر ۹۰ مدل ۹۱ دارم. شب گذشته وقتی به خانه بر می گشتم در دور موتور ۳۰۰۰ موتور صدای زیادی می داد و می لرزید و به محض پایین آوردن دور صدا قطع می شد. لطفا راهنمایی فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا