با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانههای ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.
هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانههایی است که میتواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام میشود اما بعضی از ایرادات را میتوان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راهحل رفع آن را خدمت شما ذکر میکنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید میتوانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایجترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.
عیب خودرو | توضیحات | راهحل |
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دندهها تعویض نمیشوند | با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو میرسد اما نمیتوان دندهها را تعویض کرد | بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی |
دندهها به سختی تعویض میشوند | زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض میکنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام میشود | بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ |
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک | درصورتیکه گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس میدهد و روان کار نمیکند | بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس |
دنده عوض نمیشود | با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دندهها تعویض نمیشوند | بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ |
کلاچ سر میخورد | با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمیکند و ظاهراً کلاچ سر میخورد | تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ |
دنده از جای خود میپرد | تعویض دندهها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا میپرد و گیربکس خلاص میشود | وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس |
صدای وزوز از گیربکس شنیده میشود | زمان حرکت صدای وزوز به گوش میرسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور |
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش میرسد | در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش میرسد و با گذشت زمان بیشتر میشود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل |
چرخها در زمان رانندگی لرزش دارند | در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر میرسد این لرزش از چرخها منتقل میشود | بالانس چرخها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان |
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است | بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک میشود | بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخها، عدم موازی بودن چرخها با یکدیگر |
مرکز لاستیک بیشتر از لبهها خورده میشود | بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبههای آن مستهلک شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده میشود | دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت | در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ میزند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد | تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش میرسد | در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش میرسد | بررسی مایع خنککننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی |
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش میرسد | در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمیشود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش میرسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع میشود | تنظیم سوپاپها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه |
از اگزوز صدای تقتق به گوش میرسد | با فشردن پدال گاز صدای تقتق به گوش میرسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است | بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی |
دود خاکستری اگزوز | در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر میشود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد | بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ |
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر میشود | در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن میشوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است | احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستونها |
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز | مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخممرغ گندیده متصاعد میشود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفتهرفته مشکل شدت میگیرد | بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت |
بوی تخممرغ گندیده اگزوز | با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر میشود که شبیه بوی تخممرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن |
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام میرسد | با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد میشود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی |
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است | با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمیگیرد و اصطلاحاً کپ میکند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است | بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپبنزین، بررسی زمانبندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو |
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار میکند | با اینکه خودرو را خاموش میکنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار میکند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر میشود | بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق |
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش میشود | در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش میشود | بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU |
در دور درجا پیشرانه روان کار نمیکند و زمان سرد بودن خاموش میشود | زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمیدهید پیشرانه بد کار میکند و گاها خاموش میشود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
افت قدرت پیشرانه | زمانی که گاز میدهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزشهای غیرعادی احساس میشود | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین |
پیشرانه ضعیف کار میکند | علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل میکند و قدرت سابق را ندارد | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور |
پیشرانه در حال حرکت جهش میکند | مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار میکند | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
خودرو بالا و پایین میپرد | زمان عبور از روی دستانداز احساس میکنید خودرو چندین بار بالا و پایین میپرد | فرسودگی احتمالی کمکفنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمکفنرها |
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده میشود | در زمان حرکت متوجه میشوید خودرو به یک سمت کشیده میشود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید | بررسی فشار باد لاستیکها، تنظیم زاویه چرخها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن |
خودرو به چپ و راست میرود | هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح میکنید و در سرعتهای بالا این موضوع شدیدتر است | عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمکفنرها، بررسی بلبرینگهای چرخ جلو |
فرمان حرکات جهشی دارد | در سرعتهای پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان میشوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر میشود | بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان |
ارتعاش و لرزش فرمان | در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان میلرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی شل شدگی پیچهای چرخ، بالانس چرخها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخها |
لرزش پدال ترمز | زمان فشردن پدال ترمز احساس میکنید پدال میلرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخها، بالانس چرخها، استهلاک بالای لاستیکها |
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده میشود | زمانی که ترمز میگیرید خودرو به یک سمت کشیده میشود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد | قفلشدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگزدگی کفشک ترمز عقب |
ترمز قفل میکند | زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل میکند | بررسی استهلاک لنتها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخهای جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز |
ارتعاشات و لرزشهای عرضی فرمان | زمانی که روی سطوح ناهموار تردد میکنید لرزشهای زیادی روی فرمان وجود دارند | بررسی بالانس چرخها، بررسی فشار باد لاستیکها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق |
پدال ترمز به کف خودرو میرسد | زمان فشردن پدال ترمز متوجه میشوید پدال به راحتی به کف خودرو میرسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز |
ترمزها به سختی خودرو را متوقف میکنند | زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمیشود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنتها یا خیس شدن آنها |
پدال ترمز خیلی محکم شده است | از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است | بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لولههای ترمز، بررسی پدال ترمز |
قدرت ترمز به تدریج کاهش مییابد | در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید | بررسی لنتها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز |
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل میکند | زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل میکند | بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز |
پدال ترمز خیلی نرم شده است | با فشار دادن پدال ترمز متوجه میشوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است | بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنتها |
شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
علی
۳ بهمن ۱۳۹۱سلام
ماشین ماتیز من بعد از قدری حرکت خاموش می شود و با هیچ روشی دیگر روشن نمی شود اما بعد از گذشت چند ساعت دوباره بدون هیچ مشکلی روشن می شود انگار که از اول هیچ مشکلی وجود نداشته است و این اتفاق چنمد روز بعد دوباره تکار می شود لطفا راهنمایی فرمایید
مهسا
۸ اسفند ۱۳۹۲دقیقا ماشین منم همینجوری میشه:(((
محمود
۱۲ مرداد ۱۳۹۳سیمکشی اتصالی دارد
رضا
۲۳ تیر ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
ماشین من 206 تیپ 2 مدل 83 هست. تا هفته پیش این مشکل رو داشتم . استپر و سنسور دور موتور رو هم عوض کردم باز هم همینطور بود، پمپ بنزین رو هم چند جا نشون دادم، همهتست کردند و گفتن مشکل نداره و گفتن از کامپیوتر میشه،ولی بردم پیش یه مکانیکی گفت از پمپ بنزین یه پمپ بنزین به صورت تست گذاشت رو ماشین و گفت برو دور بزن چند روزبعد بی، این کارو کردم الان حدود یک هفته هست که اصلا خاموش نشده،پمپ بنزین قطع و وصل میشه.
محكد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز پمپ بنزین شما داغ میکنه ک به ۲ دلیل کلی است ۱ فیلتر بنزین که زیر ماشین نصب میشه ک پژوی میخوره یا فیلتر خود پمپ ک داخل باک
mohsen610
۴ بهمن ۱۳۹۱با سلام پژو پارس سال دارم هنگامی که روشن میکنموکلاچ میگیرم یه صدای وو وو ووشنیده میشه وقتی کلاچ رها میکنم درست میشه به نظر شما مشکل ازکجاست؟؟
فرزین
۲۴ اسفند ۱۳۹۱اگر ماشینتون پرایده به احتمال زیاد مشکل از تسمه تایمره
رشید
۲۵ شهریور ۱۳۹۲بلبرینگ کلاچ شما باید تعویض گردد
خشایار
۱۲ دی ۱۳۹۲بلبرینگ کلاچ خرابه
امیر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بلبرینگ کلاج،،،حدودا با دستمزد 150 خرجته
یالان
۳۰ خرداد ۱۳۹۵بلبرینگ کلاج خراب شده باید تعویض کنی و گرنه صفحه دیسک رو خراب میکنه
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بربلینگ کلاچ
امید
۴ بهمن ۱۳۹۱باسلام
یک سوال فنی داشتم.هنکامی که موتور روشن است وماشین ایست کامل کرده اما دنده یک باشد و پا روی کلاچ
ایا به کلاچ اسیب میزند؟(مثل موقعی که در ترافیک هستیم)
امیر علی
۱۵ مرداد ۱۳۹۳سلام. من یه پیکان وانت صفر گرفتم وقتی گاز میدم ماشین درست را نمیره ، اصلا هر چقدر پدال گاز و میبری پایینتر بدتر میشه انگار ماشین قدرت نداره کم میاره البته وقتی سر گاز میری یه مقدار بهتره ، رفتم دیاک زدم گفت سنسور میل سوپاپ عوض کردم درست نشد اگر میشه راهنمایی کنید نمیتونم از ماشین استفاده کنم با تشکر
علیرضا مکانیک
۱ خرداد ۱۳۹۴بهش بگو یه واشر زیر سنسور میل سوپاپت بزاره که یکم بیاد بالا تر.بعدش تست کن.نود و نه درصد درست میشه
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶کم اوردن ماشین بیشتر برا سوخت و بعد سیستم جرقه زنی هستش فشار پمپ و شمع و وایر و تست کنید
امیر
۹ خرداد ۱۳۹۵آره،صفحه کلاج ت رو ضعیف میکنه،ب مرور زمان از کار میوفته.بهتر سر هر ایستی که بالای ۷ ثانیه ست دنده رو خلاص کنی و پاتو از کلاج برداری.
اگه دوس داری یه زمانی تو راه نمونی و عمرش بیشتر شه انجام بده
poorya
۶ بهمن ۱۳۹۱با سلام
بنده چند روزی هست که خودرو پژو پارس سال رو از ایران خودرو تحویل گرفتم و یه صدای سوت مانندی از فرمان به گوش می رسه چه در حال حرکت و چه در حالت خلاص و توقف ماشین , این صدا فقط وقتی فرمان رو می چرخونم و فرمان در حال چرخشه قطع می شه و وقتی که فرمان دوباره ثابت می شه صدای سوت بر می گرده می خواستم ببینم مشکل از کجاست .
ممنون می شم که راه نمایی کنید
امین
۲۰ تیر ۱۳۹۲اوت تسمه و هرزگرد ها 2 خود پمپ هیدرولیک
رضا
۷ بهمن ۱۳۹۱سلام
من خودرو رنو سپند دارم .در سیستم ترمز دچار مشکل شده وقتی تعمیر گاه لنت و ترمز،تمام چرخها را هواگیری می کند ترمز خوب می شود و با یک پا ترمز گرفته میشود ولی این زمان زیاد طول نمی کشد و دوباره ماشین ترمز نمی گیرد و اصطلاحاً دو پا میگیرد تعمییر کار گفته عیب از بوستر نصب شده بر روی ماشین است.
عليرضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۳سلام منم رنو سپند دارم سپند بوستر نداره برای همین کلا ترمزشون ضعیفه
رضا
۷ بهمن ۱۳۹۱با سلام ماشین وانت پیکان مدل 87 دارم.
دو فیوز مربوط به موتور آب شده بودن و سیم کشی دستی کردم اون رو بعد از اون ماشین سر سلو نمی افته و خاموش میشه اگه گاز ندی. بردم دستگاه زدم 4تا خطا داد خطا استپر خطا دور موتور خطا سنسور حرارت و خطا اختلاف جریان هر 4تا سنسور رو عوض کردم ولی مشکل برطرف نشد.ماشین خاموش سوییچ باز 4تا خطا رو نشون میده باز روش که کردی خطاها رو که پاک کردی دیگه خطا نشون نمیده ولی باز که خاموش روشن کردی خطا نشون میده.علاوه بر 4تا سنسور ایسیو و سنسور مپ رو هم عوض کردم فیلگیری و سرویس انژکتور هم کردم ولی مشکل برطرف نشد خواهشن من رو راهمایی کنید.
بهرام صمدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۱سلام
خودروی شما ایراد سیم کشی دارد.
در قسمت دسته سیم اصلی و یا دسته سیم موتور ایراد اتصالی و قطعی دارید.
بهرام صمدی- کارشناس فنی خودرو
09144183460
کاوه
۲۲ آذر ۱۳۹۳با سلام خدمت شما.خودرو سمند ال ایکس مدل 90دارم مدتی است قفل های درب ماشین به طور غیر عادی واز و بست میشود مخصوصا در حال رانندگی یا موقعی که خاموش است یه هو در ها باز میشوند پیش تعمیر کار برده ام پمپ در ها را عوض کرده ام ولی هنوز درست نشده است یه معذل شده برام ممنون میشم راهنمایی کنید 09137018321 محمدنبی با تشکر
بهادر-مکانیک
۲۶ تیر ۱۳۹۳بدون شک ایراد در سیمکشی میباشد
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶سیم بدنه ماشین چک کن احتمالا ضعیف شده
سعید خاکشور
۱۶ بهمن ۱۳۹۱یک پژو 405 مدل 88 دارم که چندی پیش دیسک و صفحه کلاچ را عوض کردم الان زمانی که ماشین را روشن میکنم تا حدود 10 دقیقه دنده 1 به 2 یا دنده 3 به 2 در هنگام تعویض صدا می دهد اما وقتی موتور گرم شد دیگر صدائی در هنگام تعویض دنده به گوش نمی رسد دلیل این مشکل چیست . با تشکر
خشایار
۱۲ دی ۱۳۹۲داداشم واسکازینو عوض کن و 2دنده کلاچتو بیار بالا
هومن
۲۸ بهمن ۱۳۹۱با سلام و خسته نباشید خودرو من 206 تیپ 3 است در هر دندهای وقتی می خوام به آرامی هم گاز بدم یا حتی سر بالایی که با دنده سنگین می خوام گاز بدم صدای چیک چیک فیلر یا سوپاپها می آید بنزیم سوپر هم می زنم فایده ای نداشت و شتاب خودروم پایین است تو کفی خوب حرکت می کند ولی در سربالایی ها با دنده 2 کم می آورد با تشکر
علی
۲۸ بهمن ۱۳۹۱با سلام
من خودروی ال90 مدل 90 دارم چند وقتی وقتی چند کیلومتر باهاش می رم و وقتی به اصطلاح ماشین گرم شد در حالت ایستاده اما روشن صدای سوت ضعیفی به گوش می رسد(فقط زمانی که گرم می شه)
مدتی هم وقتی بعضی وقت ها می خوام دنده عقب برم ویا به اصطلاح دنده عقب پارک کنم وقتی در حالت دنده عقب پامو رو رو ترموز میذارم انگار تایرها از روی یک مانع کوچکی رد می شن و یک صدای تق در میاد. لطفا راهنمایی کنید این دوتا مشکل به هم ربط دارند یا خیر اصلا مشکل چیه؟
مرتضی کریمی
۵ اسفند ۱۳۹۱سلام-پراید83 دارم در سرعت 80 به بالا ماشین به لرزش زیادی می افتد.چرخها را لالانس کرد-رینگها را جدید انداختم-تنزیم باد انجام دادم ولی فرقی نکرده -به نظر شما ایراد از کجاست؟لطفا زود تر جواب بدهید چون مسافر هستم
مجید
۲۲ تیر ۱۳۹۲سلام
برادر من جلوبندیت مورد داره باید بازدید شه.اگه گفتن سالمه و مشکل برمیگرده به جایه دیگه که چنتا دلیل دیگه داره.
09394098545
خشایار
۱۲ دی ۱۳۹۲داداش شما اول لاستیک های موج گیر جلوبندیو چک کن بعدم اکسل عقبتو
امیر رضا
۷ اسفند ۱۳۹۱با سلام و خسته نباشید
مطالبتون عالی بودنند ولی چون دیدم تعدادی از دوستان استمداد کردند گفتم شاید به منم کمک بکنید :
ماشین سمند 83lxکه بعدا دوگانه شده است موقع استفاده در سوخت بنزین ریپ(میگیرد و ول میکند) می زند استپر- شمع- وایر-تنظیمات با دستگاه- صافی بنزین- و… انجام شده است متاسفانه مشکل حل نشده و مکانیکها هم هم نمیدانند و هم نمی توانند این ریپ را حل کنند موقع صبح و سرد بودن ماشین این مشکل بیشتر هست و وقتی ماشین گرمتر شد این مشکل به مراتب کمتر می شود
همچنیم موقع سوخت گاز با کلاچ و ترمز زدن ماشین خاموش می شود که سرویسهای گوناگون انجام شده که باز حل نشده است .
اگر کمکم کنید بسیار ممنون خواهم بود و دعا گوی شما و تخصصتان خواهم بود
موفق باشید
بهرام صمدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۱خودروی شما چون بعدا روش گاز نصب شده در مواقعی که در گاز کار می کند پارامترهای ارسالی از سنسور اکسیژن به ecu مقدار سوخت را رقیق به ecu گزارش می کند. و ecu به انژکتورها دستور زیاد نمودن تایم پاشش می دهد چون نمی داند که خودرو روی گاز کار می کند.
برای همین انژکتور ها بیشتر از حد نیاز اقدام به پاشش سوخت می کنند. که این ریپ زدن اکثرا با دود ساه از اگزوز همرا است. برای رفع عیب می بایستی اقدام به نصب نرم افزار جدید روی ecu نموده و ecu را flash کرده و برای اینکه دوباره این مشکل پیش نیاید بایستی یک عدد شبیه ساز سنسور اکسیژن بر سر راه سنسور نصب نمائید تا اطلاعات فرستاده شده از سنسنور اکسیژن را به اطلاعات مطلوب ecu تبدیل کرده و برای ecu ارسال نماید
البته بنده از سخنان شما این جواب را استنباط نموده و فرستادم برای عیب یابی دقیق تر بایستی خودرو را بازدید کنم.
بهرام صمدی – کارشناس فنی خودرو
09144183460
علی
۷ اسفند ۱۳۹۱سلام تو رو خدا کمکم کنید دیگه دارم دیوونه میشم ماشینم پژو پارسه موتورش رو تعمییر کردم وقتی که باهاش حرکت میکنم صدای فر فر میده اعصابم رو خورد کرده میل سوپاپ رو و چند تا وسیله دیگه برام عوض کرده ولی صدای فرفرش گیجم کرده
شرفی
۷ اسفند ۱۳۹۱با عرض سلام بنده داری خودرو سمند ای اف سون هستم زمان سرعت 100 به راست میپیچم صدای وره به اطاق میشیند بردم گارانتی تشخیص نمیدن ولی بنده صدارا بربلنگ چرخ میدانم اما مکانیک میگوید صدای لاستیک است راهنمائی کنید که این صدا چیست
ramazan mohamady
۸ اسفند ۱۳۹۱.سلام .من پزوی405 اس ال لیکس مدل 91 دارم ازش رازی هستم شتاب خوبی داره اما گلاجش بسیار تند است در ترافیک پای چپ خسته می شه مشکل برقی زیاد داره انجام خدمات تو ایران برای مدت گرانتی بسیار ضعیف است برای هر چیزی مراجعه می کنیم تو نمایندگی نداریم از بیرون بخر ما تعویض کنیم دستگیره در باز کن و دگمه شیشه بالا بر خوبی ندارد کمکهای جلو که فابریک هستند زود خراب می شوند نیروی مجرب کار امد توی نمایندکی ها نداریم برای پزیرش ماشین بایستی رشوه بدیم یا پارتی داشته باشیمماشینها بدونه گارانتی درد سر ندارندرنگ سفید ان نیز زیر جعبه و کاپوت و رکابهای 4 درب زیاد جاتب نیست
رامین
۱۲ اسفند ۱۳۹۱سلام.ال 90 با کارکرد 18000 دارم.وقتی تو ترافیک هستم و زیاد دنده کلاچ میگیرم بعد از مدتی کلاچ نرم بالا نمی اید(با کم کردن فشار پا روی پدال ,کلاچ برای برگشت به بالا زور حالت اولیه را ندارد و باید فشار پا را خیلی کم کرد که این هم باعث پرش و بالا امدن یه هویی کلاج میشود و در واقع خوب کنترل نمی شود. ) لطفا راهنمایی کنید.ramin56mk@yahoo.com
رسا
۱۴ اسفند ۱۳۹۱با سلام
من 206 تیپ 5 دارم مدل 83 به دلیل تک کارکردن ماشین به تعمیر گاه بردم گویا یکی از سوپاپ ها سوخته بود آن را ترمیم کردند و لاستیک سوپاپ و واشر سرسیلند رو عوض کردم بعد 1 ماه الان در دور موتور 5000 به بالا دود آبی خفیف میده دلیل این چیه
اگه بشه راه نماییم کنید ممنون
محمد
۲۶ اسفند ۱۳۹۱سلام خسته نباشید تشکر میکنم از اموزشى که میدید
من ۲۰۶ تیب ۲ مدل ۸۵ دارم ،که مدتى بود که وقتى دنده عقب میرفتم موتور میلرزید و مثل اینکه یه جیزى رد میده مکانیک جعبه دنده رو باز کرد و همه جیزو کنترل کرد و صفحه و دیسک رو عوض کردولى مشکل حل نشد و در اخرکفت نمیدونم ،ایا کسی میدونه مشکل خودرو من جیه ؟
متشکرم اکه راهنمایى کنید
فردوس شریفی
۲۳ تیر ۱۳۹۲با سلام ماشین من هم 206همین عیب را داشت با تعویض سیم کلاچ خوب اتومات مشکلت حل میشه.
شادي خويني
۲۶ اسفند ۱۳۹۱206 تیپ 6 دارم 10روزی میشه که ماشینم خود به خود چراغهاش کم سو و پر سو میشه و ماشین وقتی ایستادم به طرف جلو و عقب حرکت میکنه مثل ریپ زدن شاید علتش چیست؟
باطری ماشینم تازه عوض شده
فیلتر هوا و بنزین و …. عوض شده
روغن ماشینم عوض شده
شاید برق یا کامپیوتر ماشینم باشه لطفا منو راهنمایی کنید
حسین
۲۸ اسفند ۱۳۹۱با سلام
پژو روآ مدل 86 دارم. در حین حرکت وقتی کلاج می گیرم دنده عوض کنم یا خلاص می کنم دور موتور از 2000 دور پایین نمی آید تا توقف کامل نکردم با این دور کار می کند. هم در بنزین و هم در گاز. تست موتور هم بردم گفتند مشکلی ندارد.
ممنون از راهنماییتان
فرید
۲۹ اسفند ۱۳۹۱سلام تمامی چراغ های خودرو206من دل دل میکنند یعنی نوسان برق دارن بعضی وقتها وقتی چراغهای ماشین روروشن میکنم ماشین خاموش میشه وصدای یک بوق میاد
بهرام صمدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۱سلام عزیز
خوبین؟؟؟
خودروی شما مشکل برقی دارد
در اولین فرصت نسبت به بازدید باطری و دینام خودرو اقدام نمائید.
احتمال قوی باطری هم فرسوده شده و دینام خودرو هم باطری را شارژ نمی کند.
صدای بوق هم که می آد از ضعیفی برق خودروی شماست و اگر این بوق به هنگام استارت زدن زود زود شنیده شود در آخر احتمال قاطی کردن و کد پراندن bsi و ecu دارد و هزینه زیادی روی دست شما گذاشته و خودرو هم روشن نخواهد شد.
پس هر چه زودتر نسبت به رفع ایراد اقدام نمائید.
بهرام صمدی – کارشناس فنی خودرو
09144183460
کیارش
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام . من یه 206 مدل 82 دارم مشکلی که داری وقتی که پشت چراغ قرمز توقف می کنم یا از سر سرعت گیر ترمز می کنم موتور خاموش میشه لطف راهنمایی کنید چه ایرادای میتونه داشته باشه و چطورش درستش کنم ممنون از جوابتون
reza
۲۳ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز مطمعا باش از پمپ بنزینت هست، بگو یه تعمیرکار از خودش به صورت تست بزاره بری بچرخی بعد برو عوضش کن.
سپیده
۱ فروردین ۱۳۹۲من یه mvm 110 دارم بعضی وقتا کلاجش زیر پام می لرزه و بعضی وقتا هم که خاموش می شه یه چند دققه ای روشن نمی شه بعد دوباره روشن می شه و درست کار می کنه یه مشکل دیگه ای که داره اینه که یه دفعه ماشینو که روشن می کنم دور موتو میفته و کم میشه بعدش خاموش میشه صدای موتورشم زیاده. امروزم دیدم که اگزوزش آب میده ترسیدم ازش به نشر شما مشکلش چیه میشه کمکم کنید.
امیرمحسن مروتی
۱ فروردین ۱۳۹۲سلام ما یک ماشی ن تندر 90 داریم وقت یبا ماشین کار میکنیم هنگام پارک زوزه ای ا زقسمت هیدرو لیک بگوش میرسد چند جاهم نشان ئدادی مام هر کدام یک حرفی میزنند لطفا کمکم کنید
جمعه آلبوطرفی
۴ فروردین ۱۳۹۲با عرض سلام وتبریک سال نو
ماشینم سمند 83 وقتی ماشین راخاموش میکنم بعد از خاموش کردن – چراغهای سکن جلووعقب ماشین
خودبخود روشن میشوند میخواستم بدونم علت این کارچیست وبرای رفع عیب آن چه کار باید بکنم
با تشکر
رضا
۸ فروردین ۱۳۹۲باسلام وتبریک فرارسیدن سال جدیدخدمت شما . سوالی داشتم وماشین من ال90 می باشد وتنها در یک لاستیک چرخ عقب در لبه بیرونی ان ساییدگی تقریبا زیادی دیده می شود وبرای علت ان به پیش تنظیم فرمان بردم که ایشان فرمودند اکسل این سمت کج شده است وباید تعمیر شود . دراین رابطه می خواستم نظرشما را جویا شوم که علت چیست ؟ و ایشان فرمودند که اکسل نو نگیر که هم خیلی گران است وهم انها هم دارای همین ایراد هستتند ؟ لطف نموده راهنمایی بفرمائید .باتشکر
koenigzegg
۲۰ فروردین ۱۳۹۲سلام یک پژو 405 دارم 12000کیلومتر کارکرده اما هنوز دنده اش روان جا نمی رود لطف کنید راهنمایی فرمایید
حبیب
۲۲ فروردین ۱۳۹۲با سلام
من یه سمند مدل 82 دارم چند روزی هست که واشر سیلندر عوض کردم ، ترمستات 75 گذاشتم ، فشنگی هم عوض کردم ولی زود جوش میاره و در دمای 100 درجه فن میکنه مشکل ماشین من چیه لطفاً راهنمایی کنید.؟
سعید
۲۵ فروردین ۱۳۹۲هواگیری انجام دهید
یا ترموستات را در بیارید و و در آ بجوش آزمایش کنید و ببینید کی باز میکند
ابوالفضل
۲۵ فروردین ۱۳۹۲سلام
من یک پیکان وانت 88 دارم که بی دلیل گاز میخوره و وقتی کلاچ میگیرم دور موتور پایین نمیاد.خیلی از قطعاتشو عوض کردم ام دوروس نشد. واقعا کلافه کرده.ممنون میشم راهنماییم کنید تا عیبش پیدا بشه.
dds
۷ تیر ۱۳۹۳مشکل شما 3 چیز میتونه باشه که با دیاگ مشخص میشه
1: خرابی موتور پله ای (استپر)
2: تنظیم نبودن زاویه ی سنسور گاز
3: سنسور میل سوپاپ
اميد
۲۵ فروردین ۱۳۹۲با درود خدمت شما من پراید دارم و اکثر وقتها ماشین خابیده و حرکت نمیکنه امروز متوجه شدم ماشین بعد از روشن شدن وحرکت ان دود ابی به بیرون میدهد علت چیست؟روغن سوزی یا چون موتور سرد بوده؟ ممنونم
بهادر-مکانیک
۲۶ تیر ۱۳۹۳اگه ماشین خوابیده باشه و بعد از روشن کردن دود ابی بده و بعد قطع بشه مشکل از گاید سوپاپ یا لاستیک سوپاپه-اما اگه دود ابی بعد از روشن شدن و گرم شدن موتور قطع نشه مشکل از رینگ هست
مسلم
۲۹ فروردین ۱۳۹۲با سلام خسته نباشی خدمت شما دوستای عزیز من یه سمند lxگاز سوز مدل 89 دارم کشش ماشین رو گاز cng خیلی کمه بزور دور میگیره اعصابم خراب کرده بردمش مکانیکی میگه موتورش مثل ساعت کار میکنه پس چه مرگشه لطف کنین اگه میتونین راهنمایم کنین با تشکر
وحید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۲شمع دو زمانه بنداز شیری هم که رو ریگلاتوره بیشتر بازش کن
boran
۲۴ آذر ۱۳۹۲سلام این مشکل کاهش شتاب خودروهای دو گانه سوز را من حل کردم با نصب یکی از قطعات که برای ماشین شما تیپ یک می باشد این مشکل حل می شود wwwboran.ir
مجبورا ادرس سایتمان را دادم این قطعه بران نام دارد و بافکر خودمان یک ایرانی ساخته شداست جرا به مردم عزیز توسط ای سایتهای فنی معرفی نشود علت جوابدهی این قطعه بدین شرح است که کلیه خودروهای ساخته شده برای بنزین طراحی شده و برای استفاده از گاز حتما دورودیهای سوخت و هوا تعریض شود که به آسانی این قطعه آن را حل کر ده و اکسیژن رسانی به موتور را بهتر انجام می دهد ممنون – احمدیان
مجتبي
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام امروز ماشین من جوش آورد تا اومدم کنار جاده یک هو بخار با صدای پسس زد تو ماشین و حالا از زیر داشبورد وقتی روشن می کنم آب میده .می شه راهنمایم کنین از چی است؟خودروم لیفان 520
حامد
۷ فروردین ۱۳۹۳سلام. رادیاتور بخاریتون مشکل داره و باید بازدید بشه