با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانههای ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.
هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانههایی است که میتواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام میشود اما بعضی از ایرادات را میتوان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راهحل رفع آن را خدمت شما ذکر میکنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید میتوانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایجترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.
عیب خودرو | توضیحات | راهحل |
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دندهها تعویض نمیشوند | با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو میرسد اما نمیتوان دندهها را تعویض کرد | بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی |
دندهها به سختی تعویض میشوند | زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض میکنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام میشود | بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ |
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک | درصورتیکه گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس میدهد و روان کار نمیکند | بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس |
دنده عوض نمیشود | با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دندهها تعویض نمیشوند | بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ |
کلاچ سر میخورد | با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمیکند و ظاهراً کلاچ سر میخورد | تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ |
دنده از جای خود میپرد | تعویض دندهها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا میپرد و گیربکس خلاص میشود | وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس |
صدای وزوز از گیربکس شنیده میشود | زمان حرکت صدای وزوز به گوش میرسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور |
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش میرسد | در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش میرسد و با گذشت زمان بیشتر میشود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل |
چرخها در زمان رانندگی لرزش دارند | در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر میرسد این لرزش از چرخها منتقل میشود | بالانس چرخها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان |
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است | بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک میشود | بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخها، عدم موازی بودن چرخها با یکدیگر |
مرکز لاستیک بیشتر از لبهها خورده میشود | بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبههای آن مستهلک شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده میشود | دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت | در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ میزند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد | تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش میرسد | در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش میرسد | بررسی مایع خنککننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی |
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش میرسد | در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمیشود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش میرسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع میشود | تنظیم سوپاپها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه |
از اگزوز صدای تقتق به گوش میرسد | با فشردن پدال گاز صدای تقتق به گوش میرسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است | بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی |
دود خاکستری اگزوز | در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر میشود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد | بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ |
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر میشود | در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن میشوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است | احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستونها |
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز | مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخممرغ گندیده متصاعد میشود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفتهرفته مشکل شدت میگیرد | بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت |
بوی تخممرغ گندیده اگزوز | با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر میشود که شبیه بوی تخممرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن |
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام میرسد | با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد میشود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی |
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است | با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمیگیرد و اصطلاحاً کپ میکند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است | بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپبنزین، بررسی زمانبندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو |
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار میکند | با اینکه خودرو را خاموش میکنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار میکند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر میشود | بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق |
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش میشود | در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش میشود | بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU |
در دور درجا پیشرانه روان کار نمیکند و زمان سرد بودن خاموش میشود | زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمیدهید پیشرانه بد کار میکند و گاها خاموش میشود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
افت قدرت پیشرانه | زمانی که گاز میدهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزشهای غیرعادی احساس میشود | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین |
پیشرانه ضعیف کار میکند | علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل میکند و قدرت سابق را ندارد | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور |
پیشرانه در حال حرکت جهش میکند | مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار میکند | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
خودرو بالا و پایین میپرد | زمان عبور از روی دستانداز احساس میکنید خودرو چندین بار بالا و پایین میپرد | فرسودگی احتمالی کمکفنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمکفنرها |
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده میشود | در زمان حرکت متوجه میشوید خودرو به یک سمت کشیده میشود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید | بررسی فشار باد لاستیکها، تنظیم زاویه چرخها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن |
خودرو به چپ و راست میرود | هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح میکنید و در سرعتهای بالا این موضوع شدیدتر است | عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمکفنرها، بررسی بلبرینگهای چرخ جلو |
فرمان حرکات جهشی دارد | در سرعتهای پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان میشوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر میشود | بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان |
ارتعاش و لرزش فرمان | در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان میلرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی شل شدگی پیچهای چرخ، بالانس چرخها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخها |
لرزش پدال ترمز | زمان فشردن پدال ترمز احساس میکنید پدال میلرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخها، بالانس چرخها، استهلاک بالای لاستیکها |
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده میشود | زمانی که ترمز میگیرید خودرو به یک سمت کشیده میشود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد | قفلشدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگزدگی کفشک ترمز عقب |
ترمز قفل میکند | زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل میکند | بررسی استهلاک لنتها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخهای جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز |
ارتعاشات و لرزشهای عرضی فرمان | زمانی که روی سطوح ناهموار تردد میکنید لرزشهای زیادی روی فرمان وجود دارند | بررسی بالانس چرخها، بررسی فشار باد لاستیکها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق |
پدال ترمز به کف خودرو میرسد | زمان فشردن پدال ترمز متوجه میشوید پدال به راحتی به کف خودرو میرسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز |
ترمزها به سختی خودرو را متوقف میکنند | زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمیشود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنتها یا خیس شدن آنها |
پدال ترمز خیلی محکم شده است | از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است | بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لولههای ترمز، بررسی پدال ترمز |
قدرت ترمز به تدریج کاهش مییابد | در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید | بررسی لنتها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز |
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل میکند | زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل میکند | بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز |
پدال ترمز خیلی نرم شده است | با فشار دادن پدال ترمز متوجه میشوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است | بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنتها |
شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
صادق
۱۱ آذر ۱۳۹۵سلام.پیکان انژکتور مدل ۸۲ دارم وقتی ترمز میگیرم یا بخاری یا هرچیز برقی امپر باتری کامل میره به سمت منفی و نور ساعت وسرعت فم بخاری میاد پایین و زمانی که راهنما میزنم امپر باطری همراه راهنما به طرف منفی میره و برمیگرده ولی نور چراغ جلو تغییری نمیکنه اگه نور جلو با ترمز استفاده بشه امپر دور موتور وکیلومتر میخوابه یه همراه راهنما چپ و راست میشه قبلا افتاماتش سوخت برق کار بدونی که دینام رو باز کنه اونو عوض کرد اما یکی از دو پیچ رو نتونست ببنده البته برق خروجی دینلم ۱۴/۷ هست
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵بزرگوار عیب خودرو شما چندراه رو پیشنهاد می کنم انجام بدید
1) از پشت دینام سیم (+) رو پیدا کنید بعد با یک سیم شماره 2/5 بطول یک متر و نیم از طریف فیش یا سوکت دینام بهممتصل کنید و سر دیگه سیم رو به پشت استارت قسمت (+) یا مسقیم به سر باطری (+) وصل کنید با این کار باطری به اندازه 20 درصد قدرت پیدا می کنه
2) از باطری آبی برای خودروی انژکتوری اصلا استفاده نکنید شما یک باطری خشک با توان 66 آمپر رو جایگزین باطری فعلی کنید
3) سیم کشی پشت داشبورد و کیلومتر شما قبلا تحت تاثیر شدت جریان بالایی بوده و در محل اتصالات دچار مقاومت بالا شده اند و باید تعویض شوند
4) اتصال (-) سر باطری رو که به بدنه متصله در یک محل دیگ قرار دهید
سین
۳۰ آذر ۱۳۹۵با سلام
امروز صبح وقتی ماشینو روشن کردم صدای تا ماشین گرم شه صدای وز وز عجیبی از موتور میومد و بوی سوختگی هم میومد وقتی هم که راه افتادم با گاز دادن باز یه مدت این صدا اومد.. در ضمن شب هوا خیلی بود و ماشینم پژو پارس مدل ۹۴ هستش
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵صدای وزوز در حین روشن کردن موتور سرد چند عیب رو نشون میده
1 استپر خودرور خشک شده باید درش بیاری تمیزش کنی و به انتهاش دو قطره روغن اضافه کنی
2 تسمه دینام شل شده
3 هرزگرد شما سفت شده
بوی سوختگی
دینام شما در حین شارژ باطری فشار زیادی به ذغال و بالشتکای داخلی آورده و بوی داغی ازش بلند شده
تسمه دینام شما در محل هرزگرد بکس باد کرده و بعد روی ریل افتاده بوش بلند شده
بخاری خودرو شب قبل روش بوده و با استارت برق زیادی متحمل شده و از موتور فنش بوی سوختگی در اومده
ووووو
حسین
۷ دی ۱۳۹۵سلام من پژو پارس elx دارم مدتیست که هر ۲ روز اب رادیاتور کم میشود به اندازه نیم لیتر ، رادیاتور بوی دود میدهد و همچنین توی اطاق ماشین بوی دود خفیفی می اید، موتور خوب کار میکند ریپ نمیزند ، امپر اب بالا نمی اید ، و حدود یک ماه پیش دیاگ شده که هیچ مشکلی نداشت ، الا مشکلش چی میتونه باشه؟لطفا راهنمایی کنید
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام بزرگوار
اول از درب رادیاتور شروع کنیم >>>> درب رادیاتور رو از نوع فابریک تعویض کنید
اگه مطمینید که تمام جنتا و اتصالات شما سالمه و نشتی نداره روغن خودرو رو آزمایش کنید که خدایی نکرده واشر سر سیلندر نترسونده باشه
توی شیارهای رادیاتور دنبال سوراخ ریز بگردید احتمال در حال حرکت سنگ ریزه یا سرباره که از کامیون ها تو جاده می افته رفته بین دو پوسته رادیات و سوراخ ریزی درست کرده که وقتی خودر خاموشه نشتی نداره ولی با روشن شدن خودرو نشی شروع شده و در دم تبخیر میشه
a.s
۷ دی ۱۳۹۵سلام دکمه ضبظ ماشینم رفته داخل (پراید)چکارکنم؟؟درست بشه
عباس
۱۰ دی ۱۳۹۵با سلام. من پژو 405 دارم چند مدتی هست بوی روغن داغ میاد. البته نه داخل ماشین بلکه بیرون. ولی تو سرعت کم یا موقع توقف بو میاد تو البته اگه شیشه پایین باشه. سطح روغن کم نمیشه ولی اصلا از اگزوز بوی خوبی نمیاد. ممنون میشم راهنماییم کنید
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵اگه میخوای خرج الکی نکنی اول داخل موتور و زیر شاسی رو یه کارواش آب گرم کن
بعدش بیا اینجا
سطح روغن ترمز خودرو رو چک کنید بعد اگه کم بود دنبال نشتی اون زیر چرخ های جلو و پشت پمپ ای بی اس بگردید
واشر درب سوپاپ رو چک کنید که نشتی نداشه باشه
مخزن روغن هیدرولیک با شلنگ از روی منیفولد اگزوز رد میشه نشتی داره چک کنید
درب تعویض روغن روی موتور یک اورینگی دار تعویض بشه
علي اكبر احمديان
۱۰ دی ۱۳۹۵سلام برای سومین باره که ماشین پژو ای ال ایکس بعد یه ترافیک نیم ساعته چرخهای عقب قفل میکنه یعنی ترمز دستی در حالت خوابیده قفل میکنه ودیکه بالا نمیاد ماشین هم هر جا که هست دیگه نمیتونی حرکت بدی تا دو الی سه ساعت دیگه یک مقدار خنک بشه ولی این دفعه اخر تا پنج ساعت هم راه نیفتاد مجبور شدم مکانیک بیارم تو وسط بیابون اونم رفت زیر ماشین به گفته خودش سیم ترمز دستی رو ازا کرد نمیدونم مشگل از چیه تازه یک هفته نیست که از تعمیر گاه مجاز برگردوندمش میگن مشگلی که فعلأ نداره هر موقع که قفل کرد بیار ببینیم چشه؟؟؟؟؟؟
مهدی
۱۱ بهمن ۱۳۹۵با سلام.ریگلاژ لنتهای عقبت زیاد از حد باز هستن.۲.جنس لنت عقبت خوب نیست وقتی داغ میکنه باد میکنه و قفل میکنه.حل مشکل.تعویض لنت و کم کردن ریگلاژ لنت عقب هست
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام
به نظرم بلبرینگاش شکسته چون میگی قبلا که سرد میشد راه می افتاد
شایدم خیلی وقته لنت عقب عوض نکردی و داخل توپی خورد شده
راه کار
ماشین رو به مسافت یک کیلومتر با دنده عقب حرکت بده و فقط و فقط با دستی به ارومی ترمز کن در حین حرکت با دنده عقب چند بار هر 100 متر ترمز کن با این کر اگه بلبرینگ شات کرده باشه ریگلاژ میشه
البته اگه هنوز خرابه این کار بکن وگرنه که خدا پشت و پناهت
حمید09178589238
۱۶ دی ۱۳۹۵سلام ماشین من پراید۸۹است وقتی درهوای سردروشن میکنم تاده دقیقه گازمیخوره بعددرست میشود لطفا راهنمایی کنید متشکرم
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام
استپر ماشینتو یک شستشو با اسپری انژکتور شور بده اگه نتیجه نداد توی سنسور پتانسومتر دریچه گاز erorrrr پیدا کرده که با دیاگ و پروگرام ECU درست میشه
Akbar
۱۷ دی ۱۳۹۵با سلام پژو405 تیو5 دارم مدل93 پدال گازش برقیه و صبح که روشن میکنم گاز نمیخوره یعنی رو دور 1100 گیر میکنه و کم و زیاد نمیشه مجبور میشم خاموش کنم دوباره استارت بزنم و این کار رو باید چند بار انجام بدم تا مشکل برطرف بشه چراغ چک هم روشنه
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵علتش می تونه این باشه که برای روشن کردن ماشین همزمان با استارت زدن پدال گاز رو فشار می دادید و کم کم عادت کردید و همین باعث ایجاد خطا در مدارR پدال گاز خودرو که برقیه شده > ببرید ECU خودرو رو ریست و پروگرام کنید و هرگز در حین استارت زدن پدال گاز رو فشار ندید
حمید
۱۷ دی ۱۳۹۵سلام کسی تجربه ازگازخوردن خودرودرهوای سرددارد پیش چندتا میکانیک بردم درست نشده پراید۸۹دوگانه کارخانه
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵اگه هرجایی بردی و درستش نکردن
اول سنسور مت MAT ;که داخله منیفوله رو با باز کردن دریچه گاز تمیز کن
بعد اگه باز نتیجه نداد برو پیش یک دیاگ کار و میزان خطای سنسور دریچه گاز رو چک و با دست تنظیم کنه
سنسور مپ MAP رو هم چک کنه و دست آخر کل ECU رو ریست و پروگرام کنه
اگه نتیجه نداد باید باهاش بسازی چون ساخته ایرانه
مهدی
۱۸ دی ۱۳۹۵سلام .من یه مگان اتومات دارم چنروزیه دنده عقب میگیرم گاز میخوره ولی به کندی حرکت میکنه .میشه راهنمایی کنین .ممنونم
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵گیربکس اتومات شما در محل اتصال بین دسته دنده و کلاچ داخلی از ریگلاژ خارج شده< شما احتمالا خودرو رو در سراشیبی تند روی R خاموش کردید چند بار و از ریگلاژ اداختیدش < فقط ببرید نماینگی
امین
۸ بهمن ۱۳۹۵سلام من پژو پارس مدل 84 دارم وقتی شیشه بالاست مشکلی نیست وقتی شیشه پاین میاد بوی دود داخل اتاق میپیچه مشکل از چیه ممنون از لطفتون
علیرضا
۸ بهمن ۱۳۹۵با سلام
من سمند مدل ۹۰ دارم دور موتور که از سه بالا میره صدای بدی داخل اتاق میاد.صدای موتور ۳ برابر میشه.مشکل چیه؟
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام از شتاب خودرونگفتید آیا فقط صدا بد بلند میشه یا شتاب هم افت می کنه
اگر فقط صدای میاد احتمالا دسته موتور شکونده و باید تعویض بشه
اگه شتاب هم کم میشه و صدا هم زیاد میشه حتما حتما تسمه تایم خودرو چک بشه
اگه صدای بم باشه واشر گلو اگزوز سوخته که گوش آدم کیپ میشه
اگه بازم نتیجه نداد ببرید زیر خودرو جک بزنید و با گاز دادن خودرو عیبیابی کنید
راستی سینی زیر موتور رو چک کنید که لق نباشه
علیرضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام شتاب ماشین کم نمیشه فقط صدا زیاد میشه. موتور و تسمه تایم هم همه نو هستن.به هر حال ممنونم دوست عزیز خیلی کمک کردی
آرش
۱۰ بهمن ۱۳۹۵سلام
من یه تیبا دارم که 39هزار تا کارکرده و مشکلش اینه که موقع شروع به حرکت تقه میزنه در واقع وقتی کلاچ رو رها میکنم به جای حرکت نرم و ارام یک ضربه به ماشین وارد میشه به همراه صدا و ماشین شروع به حرکت میکنه. دیسک و صفحه هم کامل تعویض کردم تغییری نکرد. دلیلش چی میتونه باشه؟
محمدرضا 09382338235
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام بزرگوار
دلایل زیر می تونه باشه
تراش و صیقلی شدن زیاد صفحه فلایویل
خرابی کاسه نمد جلوی گیربکس و خرابی کاسه نمد سر میل لنگ که باعث نشت روغن واسکازین روی صفحه کلاچ شده و باعث تقه می شود
حامد
۱۵ بهمن ۱۳۹۵با سلام. من یه پارس سال مدل 89 دارم. چند روز پیش پشت آمپر ماشینم خاموش شدش الانم فیوز پشت آمپر هر چی عوض میکنم اتصال میکنه میسوزه. همه چی کار میکنه از برف پاکن و ضبطو چراغا و بخاری و بالابرا گرفته و بقیه چیزا الا وقتی سوییچ باز میکنی پشت آمپرش بالا نمیادش. فیوزم عوض میکنم میزنه میسوزندش. نمیدونم مشکل از کجاشه؟ بعدشم اون روزی که این مشکل واسم پیش اومد چراغ بنزینم روشن بدش رفتم بنزین بزنم وسطای راه چراغ بنزین خاموش شد تو پمپ بنزین ماشینو خاموش کردم بنزین زدم اومدم روشن کنم این مشکل پیش اومد و پشت آمپر بال نیومد. ممنون میشم راهنمایی کنید.
علی
۱۷ بهمن ۱۳۹۵سلام خسته نباشید.
بنده یه پراید ۹۳ se دارم
موتور یورو ۴
فلر اتومات
روغن ۴۰*۱۰ اتومات ریختم
برحسب اینکه فلر های موتور اتوماته این روغن رو ریختم
وقتی هرچند زیاد یا کم داخل شهر و با سرعت شهری حرکت میکنم ایرا دی نداره.
ولی وقتی داخل جاده میشم و بعد ۲۰ کیلومتر صدای تقتق فلر ها به گوشم میرسه. ووقتی نگه میدارم و گاز میدم قشنگ صدای تقتق فلرهام میاد ولی وقتی وارد شهر شدم و ۱۰ کیلو حرکت کردم صدای موتور عادی میشه
ممنون میشم سریع جوابمو بدید
خدا قووت
مرتضی
۲۲ بهمن ۱۳۹۵با سلام و خسته نباشید//یک روآ مدل 86 دارم که با پیچاندن فرمان صدای کشیده شدن جسمی نوک تیز بر روی اهن میدهد.2صدای ماشین هم خیلی صدای بلندی است انگار که کسی سیم گاز را دایم دارد میکشد.لطفا راهنماییم کنید که عیب از کجاست.باتشکر
وحيد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵سلام خسته نباشید
پژو پارسی رو خریداری کردیم اما سنسور اکسیژنشو بدلیل خرابی عوض کردیم اما بعداز تعویضش و تنظیم موتور مصرف سوختش دو برابر شده علتش چیه؟
بارس موتورtu5
مدل ۹۳
سینا حکیم
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ماشین 206 تیپ 2 در حال حرکت شدید جهش می کند هنگامیکه با سرعت یکنواخت حرکت می کنم. هر مکانیکی بردم مشکل رو پیدا نکرد. لطفا یه مکانیک منصف که با این مشکل آشنایی داره به من معرفی کنید. ممنون
ali
۲۷ بهمن ۱۳۹۵با سلام وخسته نباشید
ماشین من 206 تیپ 6 مدل 84 هستش بسیار سالم دیروز صبح بعد از راحت روشن شدن ماشین دقایقی بعد ماشین ایستاده ریپ زد انگار ساسات را بکشیم (همچنین حالتی ) یک گاز دادم درست شد بعداز مسافتی که رفتم ماشین یهوی خاموش شد چراغ چک روشن شد دنده را روی خلاص گذاشتم استارت زدم روشن شد ولی ماشین روی دنده حرکت گاز نمی خورد فرمان سفت شده بود و آمپر دور موتور بازی میکرد و فقط با قدرت اتومات خود آرام جلو می رفت دوباره ماشین و خاموش کردم مجدد چند دقیقه بعد استارت زدم ماشین روشن شد و درست شده بود مشکلی نداشت دوباره مسافتی رفتم و مجدد خاموش شد از دیروز تا حالا چندین بار اینطوری شده دیاگ زدم گفتن از دریچه گاز هست باید عوض شود و مکانیکهای دیگر هم که بردم هر کس یه چیز میگه ( از کامپیوتر – از صافی بنزین- هیدرولیک فرمانه – سیم کشی – دریچه گاز و…) از دوستان کسی علت آنرا می داند من را راهنمایی کند چرا اینطور میشه و کدام قطعه را عوض کنم با تشکر
محمد ماکویی
۲ اسفند ۱۳۹۵سلام
من ماشین گل دارم که یک مدتیه یکی از چرخ هاش صدای تلق تلق می ده.البته دو تا لاستیکش پنچر شده بود و بعد از تعویض هر دو لاستیک این مشکل بوجود اومد.چطور میشه فهمید مشکلش چیه؟
مهدیار
۳ اسفند ۱۳۹۵سلام من یه پراید کاربرات دارم که وقتی صبحها میخوام روشن کنم دور موتور میره بالای 3 و بعد همون لحظه خاموش میشه چند بار باید استارت بزنم تا روشن شه و زمان زیادی میبره تا به حالت عادی برسه. موقع حرکت سنگین حرکت میکنه انگار با دنده 3 میخوای راه بیوفتی . وقتی ماشین گرمه و یکجا ایستاده صدای موتو خیلی کم میشه ولی صدای تق تق خیلی ریز میاد و ادامه داره . تو حرکت فرمون میکشه به طرفین و گاهی صدایی مثل صدای ترمز گرفتن وقتی لنت تموم شده یه حال خرخر میاد . حالت ایستاده مصرف بنزینم خیلی زیاد میشه و هر چی با سرعت بیشتر رانندگی میکنم مصرف بنزین کم میشه و جدیدا هم حالت ایستاده رطوبت از اگزوز خارج میشه ولی بوی تخم مرغ گندیده نمیده بیشتر بوی بنزین میاد . یکی از شمع ها هم یکم رطوبت زده روغن موتور زود سیاه میشه . راهنمایی کنید که بدونم مشکل چیه ممنونم . چون هرجا بردن هزینه کردم ولی دو روز که میگذره این مشکلات دونه دونه دوباره پیدا میشه
حمید
۴ اسفند ۱۳۹۵سلام. یه پرشیا 85 دارم . یه ماهه واشر سر سیلندر عوض کردم . دوتا مشکل دارم: اولی اینکه وقتی موتور خوب گرم نشده( لاقل نیم ساعت رانندگی) اگه یه گاز سنگین بهش بدم یه بوی گند مثل تخم مرغ فاسد از هواکش کابین میاد تو. یه سرچ کردم دیدم میگن از کاتالیست اگزوزه ولی تو چال نگاه کردم کاتالیست نداره و یه لوله یه سره از گلویی رفته تا منبع وسط؟؟؟!!!
دوم اینکه وقتی موتور سرده و ماشین روشن میشه آمپر دور موتور نوسان داره و وقتی به اگزوز هم نگاه میکنی انگار داره با آب ریپ میزنه!!!! یه هفتست آب ماشین و هر روز چک میکنم اصلا کم نکرده؟؟
مصطفی
۶ اسفند ۱۳۹۵سلام ی پراید مدل ۸۸ دارم تازه دیسک ترمز بعلت تاب برداشتن عوض کردم اما بشدت ترمز ها بد کار میکنن .وقتی با دنده ۴ یا ۳ مجبور میشم ترمز بگیرم سرعت کم میشه اما اصلا توقف نمیکنه و ماشین برا خودش میره تا زمانیکه کلاچ بگیرم.جالبه در این موقع انگاری ی چیزی مانع پایین رفتن پدال میشه م با گرفتن کلاچ پدال ترمز پایین تر میره و توقف میکنه.همچنین لنت عقب عوض کردم از ی طرف بودی داغ شدن لنت میاد.خواهش میکنم بگین مشکل از چیه؟قبل تعویض دیسک ترمز مشکلی از بابت ترمز نداشتم
Akbar
۹ اسفند ۱۳۹۵پژو405 tu5 مدل 93 خریدم که پدال گاز برقی هست و خیلی اوقات گاز نمیخوره و کلافه شدم اگه کسی چاره ای داره برام بگه چطور درست میشه تنظیم موتور بردمش خطای پدال و کاتالیزور میزنه
راهنمایی کنید ممنون میشم
حسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۵سلام خودرو پژو 405وقتی با سرعت یکنواخت دور موتور پایین حرکت می کنم دور موتور میاد پایین و گاز نمیخوره مثل اینکه یکی ماشینو میکشه به عقب
رضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۵سلام ببخشید من یک پراید مدل ۸۹دارم دوگانه دست.وقتی از دنده چهار میزنم پنج دو موتور از سه بالاتر نمیره و با گاز سرعت افت میکنه از ۱۲۰میاد تا صد.با بنزینم از ۱۲۰بالاتر نمیره و دورموتور از سه بالاتر نمیره.فقط سرپایینی تا ۱۴۰رفت ولی بیشتر نشد.مشکل از کجاست بزرگوار
رضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۵سلام خسته نباشید 206تیپ 5تازه خریدم مدل 84دود میکنه از کاپوت چندجا بردم کلی خرج کردم بازم دود میکنه تروخدا بگید مشکل از کجاس
احمد
۲۶ اسفند ۱۳۹۵سلام
405 تی یو فایو مدل 92 خریدم موقع حرکت از سمت چرخهای جلو صدایی شبیه سابیده شدن چرخها به جایی میاد . بلبرینگ سر پولوس و انبار اگزوز رو هم عوض کردم جلو بندیشم تازه تعمیره مشکل بالانس و دوپوسته بودن تایر هم نداره صداش قطع نشد اعصابمو بهم ریخته لطفا راهنمایی کنید
علی
۲۸ اسفند ۱۳۹۵سلام…
405 اس ال ایکس مدل 89 دارم،,وقتی دنده عقب می گیرم بوی بد غیر قابل تحملی داخل میاد و با مشورت مکانیک ضدیخش رو تعویض کردم بازم درست نشد.ممنون
مهدی
۳۰ اسفند ۱۳۹۵سلام
سمند92 خریدم درحرکت اگر شبشه حتی کمی پایین بیاید در سرعت اگر پا از روی گاز بردارم بوی دود بدی داخل اتاق میاید مشکل از چیست
باتشکر مهدی