با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانههای ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.
هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانههایی است که میتواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام میشود اما بعضی از ایرادات را میتوان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راهحل رفع آن را خدمت شما ذکر میکنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید میتوانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایجترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.
عیب خودرو | توضیحات | راهحل |
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دندهها تعویض نمیشوند | با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو میرسد اما نمیتوان دندهها را تعویض کرد | بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی |
دندهها به سختی تعویض میشوند | زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض میکنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام میشود | بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ |
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک | درصورتیکه گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس میدهد و روان کار نمیکند | بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس |
دنده عوض نمیشود | با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دندهها تعویض نمیشوند | بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ |
کلاچ سر میخورد | با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمیکند و ظاهراً کلاچ سر میخورد | تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ |
دنده از جای خود میپرد | تعویض دندهها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا میپرد و گیربکس خلاص میشود | وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس |
صدای وزوز از گیربکس شنیده میشود | زمان حرکت صدای وزوز به گوش میرسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور |
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش میرسد | در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش میرسد و با گذشت زمان بیشتر میشود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل |
چرخها در زمان رانندگی لرزش دارند | در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر میرسد این لرزش از چرخها منتقل میشود | بالانس چرخها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان |
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است | بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک میشود | بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخها، عدم موازی بودن چرخها با یکدیگر |
مرکز لاستیک بیشتر از لبهها خورده میشود | بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبههای آن مستهلک شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده میشود | دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت | در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ میزند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد | تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش میرسد | در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش میرسد | بررسی مایع خنککننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی |
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش میرسد | در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمیشود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش میرسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع میشود | تنظیم سوپاپها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه |
از اگزوز صدای تقتق به گوش میرسد | با فشردن پدال گاز صدای تقتق به گوش میرسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است | بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی |
دود خاکستری اگزوز | در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر میشود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد | بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ |
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر میشود | در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن میشوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است | احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستونها |
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز | مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخممرغ گندیده متصاعد میشود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفتهرفته مشکل شدت میگیرد | بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت |
بوی تخممرغ گندیده اگزوز | با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر میشود که شبیه بوی تخممرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن |
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام میرسد | با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد میشود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی |
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است | با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمیگیرد و اصطلاحاً کپ میکند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است | بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپبنزین، بررسی زمانبندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو |
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار میکند | با اینکه خودرو را خاموش میکنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار میکند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر میشود | بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق |
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش میشود | در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش میشود | بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU |
در دور درجا پیشرانه روان کار نمیکند و زمان سرد بودن خاموش میشود | زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمیدهید پیشرانه بد کار میکند و گاها خاموش میشود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
افت قدرت پیشرانه | زمانی که گاز میدهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزشهای غیرعادی احساس میشود | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین |
پیشرانه ضعیف کار میکند | علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل میکند و قدرت سابق را ندارد | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور |
پیشرانه در حال حرکت جهش میکند | مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار میکند | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
خودرو بالا و پایین میپرد | زمان عبور از روی دستانداز احساس میکنید خودرو چندین بار بالا و پایین میپرد | فرسودگی احتمالی کمکفنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمکفنرها |
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده میشود | در زمان حرکت متوجه میشوید خودرو به یک سمت کشیده میشود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید | بررسی فشار باد لاستیکها، تنظیم زاویه چرخها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن |
خودرو به چپ و راست میرود | هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح میکنید و در سرعتهای بالا این موضوع شدیدتر است | عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمکفنرها، بررسی بلبرینگهای چرخ جلو |
فرمان حرکات جهشی دارد | در سرعتهای پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان میشوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر میشود | بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان |
ارتعاش و لرزش فرمان | در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان میلرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی شل شدگی پیچهای چرخ، بالانس چرخها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخها |
لرزش پدال ترمز | زمان فشردن پدال ترمز احساس میکنید پدال میلرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخها، بالانس چرخها، استهلاک بالای لاستیکها |
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده میشود | زمانی که ترمز میگیرید خودرو به یک سمت کشیده میشود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد | قفلشدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگزدگی کفشک ترمز عقب |
ترمز قفل میکند | زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل میکند | بررسی استهلاک لنتها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخهای جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز |
ارتعاشات و لرزشهای عرضی فرمان | زمانی که روی سطوح ناهموار تردد میکنید لرزشهای زیادی روی فرمان وجود دارند | بررسی بالانس چرخها، بررسی فشار باد لاستیکها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق |
پدال ترمز به کف خودرو میرسد | زمان فشردن پدال ترمز متوجه میشوید پدال به راحتی به کف خودرو میرسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز |
ترمزها به سختی خودرو را متوقف میکنند | زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمیشود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنتها یا خیس شدن آنها |
پدال ترمز خیلی محکم شده است | از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است | بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لولههای ترمز، بررسی پدال ترمز |
قدرت ترمز به تدریج کاهش مییابد | در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید | بررسی لنتها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز |
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل میکند | زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل میکند | بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز |
پدال ترمز خیلی نرم شده است | با فشار دادن پدال ترمز متوجه میشوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است | بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنتها |
شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
وحید تقدیری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام.بنده سمند مدل 84 دارم.مشکل ماشینم اینه که صبح ها یا هوای سرد ماشین به خوبی استارت می خوره اما روشن نمیشه با چند تا استارت زدن به خوبی روشن میشه.چند بار دستگاه زدم نشان نداده به باطری ساز نشان دادم اشکال ازباطری یا استارت و غیره نبوده.همچنین سوزن ها رو هم نشان دادم همه سالم هستند.برای رضای خدا راهنمایی ام کنید
محمد غفوری
۱۸ آذر ۱۳۹۳سلام آقای وحید تقدیری..وایرها و شمعتون رو اگر خیلی وقته عوض نکردید عوض کنید..
مححمد ابی
۲۰ آذر ۱۳۹۳مغزی سوییچتون ایراد داره عوضش کنید موفق باشی
مکانیکی مرتضی از سمنان با 26 سال سابقه ی کاری
وحید رضا
۴ خرداد ۱۳۹۲سلام من یک ماتیز دارم و چند وقتی بود هنگامی که گاز میدادم بوی بنزین از ماشین متصاعد میشد بعد از چند وقت زمانی که ماشین حسابی گرم میشد اگر به ماشین شتاب میدادم ماشین ریب یا دکه می زد و دوباره بوی بنزین از آن متصاعد میشد.
بعدش ماشین رو بردم نمایندگی وشمع-دلکو-وایرهای شمع-انژکتورها-ویک دیاگ کامل هم زد ولی متوجه نشد البته من مدتی بنزین سوبر هم مصرف کردم وتعرمیرکار گفت که بنزین سوبر برای ماتیز بد است البته الان دارم بنزین عادی مصرف می کنم و هیچ تاثیری نداشته است می خواستم نظر شخصی شما را ببرسم.
ممنون.
سید جواد هاشمی
۷ خرداد ۱۳۹۲سلام اقای تقدیری شما باید تست فشار پمپ بنزین بگیرید احتمالا فشار پمپ بنزین ضعیف است
جعفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۲باسلام
من یه خودرو روامدل87دارم متاسفانه تا الان 2بار لاستیک عوض کردم به خاطرلاستیک سابی به هرجامیبرمش میگن روا مشکلش همینه کمکای جلوش مال پیکان بخاطرهمین ضعیف برای این بدنه .میخواستم ببینم راه حلی داره؟
یه مشکلی دیگشم اینه که وقتی ترمزمیگیری تحت هیچ شرایطی چراخها قفل نمیکنه وبعدازچندمترماشین کم کم سرعتش کم میشه وتوقف داره.پدال زیر پات کم کم سفت میشه.هرزچندگاهی وقتی ترمزمیگری از زیر ماشین یه صدای تقی میاد.لنتاشوعوض کردم درست نشد.وقتی توسراشیبی عقب عقب میری (روی پل یا رمپ)اصلاترمز نداری باید باتمام قدرت پدال ترمز رو فشار بدی شاید یه خورده ترمزبگیره.خیلی متشکرمیشم کمکم کنید واقعا درمونده شدم
ابوالفضل
۲۸ خرداد ۱۳۹۲سلام دوست عزیز من هم ماشینم لاستیک سابی داشت اگه شاسی ماشینت کاملا سالمه بده بین دو تا کله قندی چرخهای جلو یک میله جوش بزنن مشکل حل می شه ولی در مورد ترمز نمی دونم
محمد غفوری
۱۸ آذر ۱۳۹۳سلام آقا جعفر بستر ترموزتون احتمالا کثیف شده که انتقال قدرت ترمز صورت نمیگیره…
javad
۲۵ آذر ۱۳۹۳با سلام روا این مشکل رو داره اما اگه ببری صافکاری میله میتونن جوش بدن با پروفیل و تیکه تسمه زیر جای سر موج گیر میزنن دیگه جلوبندیت پا باز نمیکنه اگه از این میله اماده ها که اسپورتیها دارن (اسمشو یادم رفته) سر کمک زیر کاپوت ببند
احمد
۲۲ خرداد ۱۳۹۲سلام
من یک خودرو مزدا 323 تیپ دو مدل 80 دارم تقریبا یک ساله وقتی موتور داغ میشه (معمولا تو سربالایی ها و تابستان ها)ریب میزنه که اگه به حرکت ادامه بدم ، دیگه خودرو متوفق و خاموش میشه و باید حدود 10 دقیقه صبر کنم تا دوباره روشن بشه. این مشکل همچنان در ادامه مسیر ایجاد میشود.
به مکانیک های مختلف و تناپ های متخصص نشان دادم و هر کدومشون یه نظر دادن.پمپ بنزین ، شمع ها ، وایر ها و کوئل نیز تعویض کردم . دیاگ هم زدم هیچ خطایی گزارش نشده.
اما مشکل همچنان ادامه داره. که دلموزده ومیخوام بفروشمش…
حالا اگه کسی بتونه و تجربه اش رو داشته باشه کمکم کنه واقعا منون میشم .
رضا
۱۶ تیر ۱۳۹۲دقیقا مشکل شما را من دارم اگر مشکل را فهمیدید لطفا به من هم اطلاع دهید
سنسور مپ ماشین را چک کنید
احمد
۲۴ تیر ۱۳۹۲سلام و با تشکر از شما دوست عزیزم…
رضا جان من سنسور موقعیت میل سوپاپ (یا همان سنسور مپ) رو تعویض کردم درست شد.
من فقط تو کار این نمایندگی گروه بهمن موندم! تا الآن تمام وسایلاشو عوض کرد ، اما تجربه ی این کارو نداشت.
من واقعه از شما ممنونم که اشاره کردید . لطف بزرگی بود بازم ممنون …
فريد باقري
۱۸ تیر ۱۳۹۲لطفا” منبع اگزوز را برسی کنید احتمالا” یا بصورت عمدی شخصی چیزی داخلش انداخته یا براثر پوسیدگی لایه ای جلوی خروج دود را میگیرد و باعث داغ شدن موتور وکم شدن قدرت کشش موتور ونهایتا” پیسون کیر کرده و موتور خاموش میشود بعضا” پیش میاد که بچه ای میوه را داخلی اگزوز کرده و با فشار دود در داخل منبع بلند شده وجلو خروجی رامیگیرد
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۲داداش از سنسور سر میلنگ منم همین مشکل داشتم
میلاد
۴ بهمن ۱۳۹۲به احتمال زیاد با تعویض فیلتر بنزین حل میشه.چون در حالت پرگاز ذرات معلق داخل فیلتر بنزین به علت فشار 5بار پمپ بنزین حرکت مداوم دارن و اگه خیلی زیادتر باشن جلوی خروجو موقتی میگیرن وموتور در نهایت خاموش میشه.ولی بعد خاموش شدن چون اون ذرات معلق ته نشین میشن ، ماشین دوباره استارت میخوره و به کارخودش ادامه میده.
کورش
۲۴ تیر ۱۳۹۳صد در صد پمپه بنزین. منم این مشکل رو داشتم. پمپه کامل بگیر مغذی رو عوض نکن
مححمد ابی
۲۰ آذر ۱۳۹۳صفحه کلاچت رو عوض کن
09303112508
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ساکن کجایی؟
احتمال میدم بتونم مشکلتو حل کنم…
خودم یه 323 80 داشتم و فروختم … ولی تو نفروششش چون پشیمون میشی
محسن بقايي
۲۹ خرداد ۱۳۹۲سلام خسته نباسید من پراید مدل 86 دارم.چند وقتی هست که دور موتور بالا و پایین میکنه و ریب میزنه هر تعمیرگاهی که بردم فقط دیاگ زدن و شمع و وایر را هم عوض کردم اما هنوز مشکل داره و وقتی دور موتور پایین میاد چراغ باطری و چک نیز چشمک میزنه خسته شدم از این وضع لطفا کمکم کنید.
با تشکر
سعید
۶ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز مشگل استپ موتوره باید اصلی بندازی چون خیلی حساسه منم این مشگل رو یک سال داشتم تا تونستم استپ متور اصلی پیدا کنم
فريد باقري
۱۸ تیر ۱۳۹۲اتصال بدنه باطری را تقویت کن پیچشو سفت کن ویا محل اتصال رو تمیز کن
وحید
۱۹ تیر ۱۳۹۲با سلام به دوست عزیزم.
مشکل یا استپ موتوره سعی کن اصلیشو پیدا کنی.
یا پیچ بغل اگزوز که به موتور وصل میشه شل یا ریخته حتما” چک کن اگه حل شد التماس دعا
سيد
۲۳ تیر ۱۳۹۲پمپ بنزین رو چک کن
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳سلام من باطری سازم مشکل شما چند حالت داره 1 اتسال از سمته فندکی ماشین 2 اتسال از طرف ظبط ماشین یا خود ظبط اتصالی داره یا تو سیم کشی ظبط 3 فشنگی روغن فشنگی آب خراب شده یا سطح روغن ماشین پایینه هر سیم سر لختی هم که دیدی همرو با نوار چسب بپوشون چون باعث سیگنال میشه با آرزوی رفع مشکل شما محسن به استپر ربطی نداره خرج اضافه نکن
امیدعلی مختاری
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سلام درجواب شما اقا محسن دیودهای دینام رو عوض کن
درست میشود
ابوالفضل محمدیان
۳۰ خرداد ۱۳۹۲سلام-خسته نباشید من پژو405دارم.هنگامی که ماشین درحال کار کردنه بااشاره کردن به کلاج(خیلی کم فشار دادن)صدای غیر عادی (جیر جیر)میده -رادیاتور ماشینم خیلی اب کم میکنه وهوا میگیره(رادیاتور عوض کردم,درب رادیاتور عوض کردم ولی باز مشکل داره) -لطفا راهنمایی کنید متشکرم.
جعفر
۱۲ تیر ۱۳۹۲سلام دوست عزیزمن روا دارم همین طوری اب کم بردمش تعمیر گفت از واتر پمپشه عوضش کردم خوب شد
ایوب
۵ مهر ۱۳۹۴یا واشر سر سیلندر سوزوندی یا ارینگ دور بوشت خرابه ضد یخ بریز ببین نششتی نداره اگه نشتی داشت بگو تا راهنماییت کنم
مهدي محمودي
۲ تیر ۱۳۹۲با عرض سلام واحترام
خودروی پراید دارم هنگام روشن کردن زیادگازمی خورد وتا حدود 15دقیقه دردوربالا کارمی کندتا به حالت عادی برگردد ، همچنین با وجود پربودن محفظه آب پاش خیلی ضعیف عمل کرده وآب کمی ازآن به سوی شیشه ماشین می آید درمورد قسمت اول با هرکس مشورت کردم گفتند احتمالا” استپر دوده گرفته وکثیف شده می خواستم نظرکارشناسان محترمتان را بدونم با تشکر فراوان
امین
۲۰ تیر ۱۳۹۲اول استپر بعد سیم کشی و سوکت . در مرحله آخر که تو ecu های زیمنس ci2-3-4 شایع بود ریست ecu , و تعویض ic درایور ecu
کاوه
۲ تیر ۱۳۹۲سلام و خسته نباشید حضور شما مهندسان گرامی این سرزمین پهناور اسلامی ایران
واقا دستتان درد نکند و تنتان سالم باشد خیلی از سوالات که پرسید شده بود و جواب داده بودید جواب سوال خودروی من بود تشکر از شما09356168115
omid.oktam
۴ تیر ۱۳۹۲سلام
من یه پیکان دارم کلاچش کمی رفته پایین و وقتی ماشینو روشن میکنم اصلا به دنده نمیره!
مشکل از کابل و سیمشه یا از صفحه کلاچ؟
لطفا اگه میشه زود جواب بدین و اگه شد به ایمیلم بفرستید
اونایی که میگن از سیمه + اونایی که میگن از صفحه کلاچه –
ممنون از همه
فرشاد
۲۳ تیر ۱۳۹۲سلام احتمال زیاد مشکل سنسور دور موتور شما مشکل دارد. امتحانش کن ( کمی عایق حرارتی مثلا پشم شیشه را خیس کن و روی این سنسور قرار بده اگر مشکل کمتر شد این سنسور مشکل دارد)ولی احتمال بسیار زیان مشکل همین است
احمد
۵ تیر ۱۳۹۲سلام
این سایتم مثل سایت های دیگه کارآمد نیست.
10 روز بیشتر شده اما کسی جواب منو نمیده !!!
مهدی مجیدی
۱۰ تیر ۱۳۹۲سلام من سرنتو 2009 دارم هنگام استارت موتور باصدای شدیدی وخشک تق تق شدید روشن شده که بعد از 2یا3تانیه صدا می افتد چراغ روغن خاموش میشه میخواستم بدونم دلیلش چیه و چقدر هزینه داره با تشکر
مجید
۲۲ تیر ۱۳۹۲با سلام.آیا اخیرا روغن عوض کردین؟رو غن چی ریختین؟
جعفر
۱۲ تیر ۱۳۹۲سلام.دوستان بهترین شمع و وایر برای روا مدل 87 دوگانه دستی چیه که کارکرد موتور رو بهتر کهنه؟شمع 2پلیت گذاشتم ولی بازم رازی نیستم.متشکرم
ایوب
۵ مهر ۱۳۹۴دنسو
امین
۱۳ تیر ۱۳۹۲با سلام در پراید هتگام دنده عوض کردن وقتی کلاج را ول می کنم یه صدای قیژ مانند مثل فنر انگار ول می کنی شنیده میشه چرا؟؟؟؟
مجید
۲۲ تیر ۱۳۹۲مال بلبرینگ کلاج هستش
کریم
۱۴ تیر ۱۳۹۲سلام
من یک 206 تیپ 5 مدل 84 دارم- حدود دو ماه هست که نزدیک 2 میلیون هزینه کردم-
مشکلش این بود که وقتی گاز میدم و بعد پام از روی گاز بر میدارم صدای تاق تاق توی اگزوز دارم- میشه گفت که موتور عطسه مسکنه- اگزوز را با منبع وسط و عقبی تعویضکردم بازم مشکل حل نشد- دریچه گاز تمیز شده ولی بازم مشکل داره
اگه کسی میدونه لطفا برام ایمیل کنه
ممنونم
امین
۲۰ تیر ۱۳۹۲شمع – کویل – فشار پمپ – نشتی – خرابی سوزن انژکتور – برنامه map ecu
اگه چراغ چک و خطا ندارین تو پمپ بنزین و کویل و سوزن انژکتور . پارامتر های ماشین هم با pps چک شود . و تایپت های سر سیلندر .
مهدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۳سلام سوپاپها از آب بلندی خارج شده مخصوصا سوپاپهای دود
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲پراید من یه مدتی است که هنگام سبقت گرفتن که شتاب ناگهانی نیاز دارم یا گاهی با اولین گازدادن پس از تعویض دنده به طور لحظه ای دور موتور بالا میره و دوباره عادی میشه بدون اینکه سرعت متناسب با اون زیاد بشه مثل اینکه برای لحظاتی ارتباط نیروی موتور از چرخها قطع میشه ….
احتمالات ممکن چیست؟
امین
۲۰ تیر ۱۳۹۲سنسور دور موتور و سنسور کیلومتر ( خود سنسور – چرخ دنده بالا که متصل به سنسور و یا خشک شدن و قطعی در سوکت
faraz
۳۱ تیر ۱۳۹۲داداش ماشینت صفحه نداره.تموم شده.باید تعویض کنی.قیمتشم زیاد نیس
فرزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۲سلام.
مگان من اتوماته و مدتی هست که با فشار گاز یکسان ریپ میزنه.دیاگ هم زدم ولی ایرادی نداشته.زمانی که سرده خوبه ولی گرم میشه ریپ زدن شروع میشه.با فشار یکسان گاز دور موتور مدام بالا پایین میره .نظر شما چیست؟با تشکر از شما دوستان
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳داداش مشکل شما شمع وایر و کویل خودروس به احتمال خیلی زیاد از استپر ماشینته یا کثیف شده یا خراب با اسپری انزکتور شوی انزکتورتو تمیز کن
مهدی
۱۹ تیر ۱۳۹۲سلام. امروز صبح برام کاری پیش اومد ماشینو برداشتم رفتم بیرون تو راه احساس کردم دنده ها خوب جا نمیره کارم که تموم شد اومدم خونه .حس کردم ماشین یکم بوی لنت میده. کاپوتو زدم بالا دیدم از ماشین دود میاد بیرون . با اینکه ماشین خاموش بود ولی همینجور تا 10 دقیقه به اندازه کم دود میومد بیرون. خواهشا اگه کسی سر در میاره تو این سایت جوابمو بده . ماشینم پژو 405-51000تا کار کرده مدلش 90- تا حالا هم لنت و صفحه کلاچ عوض نکردم
امین
۲۰ تیر ۱۳۹۲متاسفانه مشکل ازجنس لنت کیت کلاچ نا مرغوب پایا کلاچ می باشد که در خط تولید ایران خودرو استفاده می شود .
امید
۲۱ تیر ۱۳۹۲با سلام :
من یک 206 تیپ 2 دارم چند ماه پیش در حال رانندگی بودم که ناگهان چراغ انژکتور روشن شد و در ادامه سرعت ماشین یه دفعه پایین اومد باز چراغ خاموش شد سرعت برگشت به حالت اولش تا اینکه بردمش پیش تعمیرکار ای سی یو ظاهرا درستش کرد اما حالا هرچند روز باز همون آش و همون کاسه است .
حالا چراغ روشن نمیشه اما در حال رانندگی که هستم مثلا با سرعت 90 تا آمپر کیلومتر ناگهان میاد پایین پایین و سرعت ماشین کم میشه و باید زیاد گاز داد لطفا راهنمایی کنید لازم به ذکر است که وقتی اسن مشکل پیش میاد کیلومتر ماشین هم عدد نمیندازه
سيد
۲۳ تیر ۱۳۹۲استپر یا پمپ بنزین که احتمال دومی بیشتر از اولیه
رسول
۲۱ تیر ۱۳۹۲با سلام
من یک پژو 405 مدل 85 دارم که مدتی است زمانی که به چراغ قرمز یا دست انداز میرسم و سرعت رو کم می کنم و یا پا رو کلاچ میزارم خودرو خاموش میشه . یک دونه سنسور داره که اونرو هم با اسپری مخصوص تمیز کردم . اما هنوز مشکل دارم . کمک کنید
شهاب
۱۳ مرداد ۱۳۹۳سلام من یک لیفان 520دارم هنگامی که کولرروشن است درحال حرکت که میخوام توقف کنم کلاچ که میگیرم ماشین خاموش میشه علت چیست؟
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳داداش سنسور کیلومترو چک کن یا تمیز کن یا تعویض کن تعویض بهتره استپرتم تعویض کنی بهتره دیاگم بزن که درست کار کنه
محمد غفوری
۱۸ آذر ۱۳۹۳سلام آقا رسول شما ژیگلور برقیتون مشکل داره… عوضش کنید درست میشه..
حسین مرادی
۲۲ تیر ۱۳۹۲با سلام
دوستان محترم
پرایدی مدل 89 دارم
یکبار خاموش شد و روشن شدنش با تعویض باطری و آمفتامات و …همراه بود
بعد از اون هنگامی رون و در سرعت هستی تمام چراغهای جلو مثل چراغ دستی و کمر بند و باطری و.. روشن میشه و چشمک میزنه با سرعت
چند بار تعمیرگاه بردم گفته دیود امفتامات رو باید عوض کنم عوض کرد باز هم همون طوره
هر جا هم میبرم نمی فهمن چیه فقط محیگن بخوابونش باز ش کنیم ببینیم چیه
میترسم هرکس یه بلایی سرش بیاره اخرشم اوراقش کنم
اگر کسی اطلاعی از ایم مشکل داره لطفا راهنمایی کنه
ممنون
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳داداش مشکل شمارو هم آقا محسن داشت جواب دادم اگه در حال درجا روشن میشه . اگه در حاله حرکت روشن میشه از فشار روغنته فیلتر روغنتو عوض کن اگه رفع نشد بدون که پمپ روغنت توریش گرفته از در سوپاپت از اونجاییکه روغن داخل ماشین میریزی 1 لیتر گازوییل بریز بزار 5 دیقه درجا کار کنه یادت باشه کناره ماشینت وقتی داره درجا کار میکنه وایسی تمامه اون کثافتای توریتو میشورهمیاره پایین بعد همونجا روغن تازه بریز مشکلت حل میشه
علیرضا حائری
۲۲ تیر ۱۳۹۲روآی من زیر موتور یه پیچ داره که پولی هیدرولیک فرمان رو نگه میداره و حدود دو سانته که به صورت زائده رو به پایینه. و گیر میکنه به سینی زیر موتور و زر زر میکنه و به تمام اتاق صداش منتقل میشه. تعمیرکار سینی رو کوبید و کمی پایین رفت و صدا قطع شد ولی دوباره شروع شده کسی میدونه باید چکارش کنم؟
بهادر-مکانیک
۲۶ تیر ۱۳۹۳پولی رو در بیار و از تسمه روا سال استفاده کن
فردوس شریفی
۲۳ تیر ۱۳۹۲باسلام – من 206تیپ دو دارم وقتی روشن می کنی میخوای کولر بگیری اصلا سرد نمیکنه وصدای خس خس از پنجره ها میاد تا دوسه کیلومتری که حرکت کنی اون موقع شروع به سرد شدن میکنه لطفا راهنمایی کنید.
فرهاد
۲۴ تیر ۱۳۹۲سلام خسته نباشید پژو 405دارم و شم گیری نیز کرده ام ولی ماشین هنگام حرکت شتاب ندارد و به کندی حرکت میکند وشتاب میگیرد دیاک هم زده ام هیچ خطایی را ندارد وموقع گاز دادن احساس میشود که اول مقداری مکس میکند بعد شتاب میگیرد لطفا راهنمایی کنید
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳داداش پزو 405 و پرشیا موقع شتاب کلا یه مکسی میکنن همشون عادیه . از نظره شتاب شمع و وایر ماشینتو عوض کن چون ضعیف شده استپرتم با اسپری تمیز کن
امین
۲۵ تیر ۱۳۹۲سلام.خسته نباشید.من ماشین لوپو دنده اتوماتیک تریب تونیک دارم.تعویض دنده ها خوب بود.ولی یکدفعه تعویض دندها با مکث ناگهانی انجام میشه.مثل یک عقب گرد یا مکث ماشین . و در سربالایها مثل قبل شتاب زود نمیگیره .قبلا تعویض دندها احساس نمی شد.ولی الان مثل ااینکه ماشین یک عقبگردیمیکنه وعوض می کنه.ایا از کلاچ هست از دنده ها هیچ صدایی در نمی اد .با تشکر از شما.
محمد جواد
۲۵ تیر ۱۳۹۲باسلام
من حدود سه ماه پیش پژو405مدل 89 دو گانه سوز فابیریک خریدم فرشنده از نواقص خودرو چیزی نگفت متاسفانه؟.. هرچنر روز یک بار که برای تنظیم آب رادیاتور درب باز می کنم دقیقا زیر درب رادیاتور یک لایه حدود یک سانتی گل جع شده وحتی تما روزنه های در ب رادیاتور را نیز می بندد. ضمن اینکه حدود یک لیتر هر چهارروز آب کم میکند.بعضی وقت مجبور میشم درب رادیاتور ررا به علت از دادن خاصیت مکانیکی تعویض کنم خواهش میکنم دراین خصوص راهنمایی بفرمایید البته لازم به ذکر است بعدا با تحقیق متوجه شدم ماشین فروشنده تو سیل استان مازندران زیر گل ولای رفته بود خدا لعنت کنه فروشندهگان وبنگاهی نامرد…..
hamid
۳۰ خرداد ۱۳۹۳واشر سر سلندر سوزندی شانس بیاری سر سلندر ترک برنداشته باشه
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳شما داداش گلم قبل اینکه سر سیلندرتو باز کنی اول رادیاتور بخر چون داخل رادیاتورت پر از خاکه که باعث گل میشه و گرفتگی شیار های رادیاتو کم کردن آب هم طبیعیه چون داخل رادیاتور خاکه و خاک آب و به خودش میگیره و گل میشه پس اول رادیاتور عوض کن . آب داخل موتورتو تخلیه کن که دوباره رادیاتور نو تو خراب نکنه رادیاتورتو باز کن استارت بزن تا آب داخل موتورو خالی کنه مواظب باش آمپر بالا اومد خاموش کنی
ناصر
۴ فروردین ۱۳۹۴واشرسرسیلندرسوزوندی وسرسیلندرت آبخوره داره
محمد فرحناک
۲۸ تیر ۱۳۹۲با سلام بنده خودرو L90 دارم زمانیکه کولر روشن و ترافیک زیاد است بعضی وقتها بوی بنزین از داخل ماشین می آید علت چه می تواند باشد.لطفا راهنمایی فرمایید
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳علت شلنگ بنزینو چک کن نشتی داره
كوروش
۳۰ تیر ۱۳۹۲با سلام ۲۰۶ تیب ۵ ، بعضی مواقع ترمز خالی میکند، اما با ترمز دوباره میکیرد، روغن هم کم نمیکند، لنتها هم تازه تعویض شده است
بهادر-مکانیک
۲۶ تیر ۱۳۹۳پمپ ترمز مشکل داره
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بوستر ترمزت خراب شده تعویض کن . بهترین جا برای تعویض با ضمانت تهران میدان فلاح بوستر سازی کارش حرف نداره تقویتم میکنه که با اشاره ترمزات بگیره میخ کوب
احسان
۱ مرداد ۱۳۹۲والا من یه سوال دارم اگر جواب بدهید ممنون میشم.
من یه 206 مدل 90 دارم که 21000 تا کار کرده.
اخیرا وقتی با سرعت کم با دنده 2 حرکت می کنم یا به سرعت گیرها می رسم یه صدای جیر جیر خفیفی از سمت راست جلویی ماشین می شنوم. خواستم ببینم علتش چیه؟ ممکنه از کمکهاش باشه؟
محمد رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بوش های طبق و بوش های چاک دار موج گیرت خشک شدن نیاز به گیریس دارن
امیدرضا سرگزی
۱ مرداد ۱۳۹۲با سلام لطفا بررسی نمایید آیا می توان بدون تغییر در سیم کشی صندوق عقب پژو405 معمولی را با تنها نصب قفل باز کن برقی آیا سیم کشی خودرو با توجه به سفارش نوع خودرو مثلا 405 معمولی وslxباهم فرق میکند