آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    چندی پیش از درب رادیاتور خودروی 405 من محلول خنک کننده به بیرون سرازیر می شد. به خاطر عدم دسترسی به مایع خنک کننده مجبور شدم از آب معمولی استفاده کنم . پس از مدتی برای برسی سطح مایع خنک کننده و باز کردن دری رادیاتور متوجه شدم پودر قهوای رنگی دور آن جمع شده است. سوال من این است چگونه می توانم رارداتور و مجاری آب موتور ماشین را تمیز نمایم؟ ظمنا آیا محلول های خنک کننده موجود در بازار مورد اطمینان هستند یا نه و شما چه نمونه ای را پیشنهاد می دهید؟ با تشکر

    1. محمد رضا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      نه همشون آب معمولی هستنن بهترین راه همیشه ضدیخ میباشد هم جرم گیره و هم ضد زنگ

  2. حسين نيا

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.405 مدل 91دارم از همان ابتدا در تابستان شیشه ها بخار می کند به حدی که در شب نمی توانم رانندگی کنم همه نمایندگی ها هم آنرا برده ام..لطفا راهنمایی فرمائید.اگر ممکن است به با گوشیم تماس بگیرید قبلا از همکاری شما کمال تشکر را دارم09371638825

    1. محمد رضا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تابستون بخار میکنه؟ حتما موکت ماشین نم میگیره از یجای شاسی ماشینت آب داخل ماشین میشه حالا چک کن ضرر نداره چون تا به حال سابقه نداشته

  3. mohammad

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    ماشینم سمند ef7، دو سال دارمش
    روی cng دیگه مثل قبل شتاب نداره ولی بنزینش فرقی نکرده و خوبه
    اینم بگم ک من اکثرا از گاز استفاده میکنم
    صفحه کلاچ سالمه، دیاگم زدم، ماشین ایرادی نداشت، واسه شستشوی انژکتور اقدام کردم که بهم گفتن نمیشه شستش!
    شمع هاش 14000 کار کردن،روغن موتور سالم، لاستیکاشم سالمه
    اگه نظری دارین لطفا بهم بگین

    1. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز . با سلام در چند خودرو که همین عیب رو داشتن با تعویض سنسور کیلومتر عیب برطرف شده . ضمن اینکه فشار رگلاتور گاز در حالت موتور روشن و روی حالت گاز باید بین 7 تا 8.5 باشه
      خوش باشید

  4. حسین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت شما بنده یک 206تیپ5دارم که موقع تقریباسرعت رفتن یه صدای فش فش ازش میاد بردمش تعمیرگاه گفتش که ازبلبرینگ عقب هستش منم عوضش کردم طرف شاگرد ولی متعسفانه بازم اون صدا داره میاد خودمم میدونم که صدای بلبرینگ هستش ولی دیگه کلافه شدم بلبرینگ رو هم خریدم 75تومن ولی اون صدا داره میاد یه لطفی بکنین بگین چه طوری میشه اون صدارو بکلی قطع کرد ویا مشکل ازکجاست ممنون ازراهنمایی تون منتظرایمیل تون هستم

  5. حمید رضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت شما دوستا ن عزیز < من یک پراید 80 کاربراتی دارم که یه مشکل اساسی داره هر تعمیرگاهی بردم مشکلش رفع نشده وقتی ماشین روشن میشه دور موتور بعداز گرم شدن رو 1 قرارمیگیره اما بعداز حرکت مخصوصا سرعت بالا دور موتور روی 1/5 قرارمیگیره وپایین نمیاد در واقع گیر میکنه وبا کم کردن دور موتور توسط پیچ مخصوص بازهم گاز بر نمیگرده چند تا ضربه به پدال گاز میزنم تاشاید یه خورده دور موتور کم میشه مخصوصا توی ترافیک معضلی شده هر بار 20000تومان میدم کاربراتور رو بازمیکنن ولی مشکل رفع نمیشه ربطی هم به سیم گاز نداره ساسات هم عمل میکنه دوستانی که آشنائی دارند منتظر پاسختون هستم باتشکر

    1. بهادر-مکانیک

      ۲۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اهرمها و میل گاز باید چک بشن

    2. محمد رضا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تنظیم موتور بده فیلرگیری دریچه سوپاپات خوب عمل نمیکنه

  6. بهرام

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه خودرو اردی آی مدل 84 دارم مدتی هست که دارم تو دنده 4 حرکت میکنم ماشین تو سرعت بالا ی85 دور بالا میفته هنگمام تعویض دنده واسه دنده 5 یا هنگام برداشتن پا از روی گاز یه صدای مهیب فرفررررررررررررر میاد مثل اینکه پروانه در حال چرخش توش چیزی بگیرید میاد بعد ول میکنه البته همیشه نیست تو100 کیلومتر شاید 5 باری اتفاق بیفته

  7. حامد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.من یه 206 تیپ2 مدل 82 دارم که تو دنده 2و 3 کشش لازم رو نداره.یعنی طول میکشه تا ماشین دور بگیره.مخصوصا وقتی که از دنده 4 به 3 یا از 3 به 2 میام.لطفا راهنماییم کنید.متشکرم

    1. محمد رضا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تعویض شمع وایر شستشوی انزکتور و دیاگ خودرو

    2. p77

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام فیلر گیری کن سوپاپاتم سیت بندی کن س.پاپات سفت شده برا همون اینجوری شده

    3. p77

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام پراید مدل 80 داریم رو دنده 3ه به بعد صدای قر قر میاد از چیه به نظرتون

  8. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    با سلام .
    پارس سال و فقط 13000 کار کرده
    توب سرعت 100 با دنده 5 یه صدای جیرجیر مثل صدا تسمه شنیده میشه
    * صدا فقط بین 90-100 شنیده میشه !!
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. محمد رضا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      فولی میلنگتو عوض کن تو سرعت بالا هرز میگرده

  9. امير

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام دوستان
    من یه پراید 132 مدل 89 دارم هروقت می خوام روشن کنم دور موتور ماشین بالا میره ، یه بار هم استپر عوض کردم ولی هنوز درست نشده. با اینکه هروقت روشن میکنم یه چند دقیقه ای را منتظر میشم دور متور پایین بیاد ولی در زمان حرکت به تناوب بالا میره
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    باتشکر

    1. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز سلام . توسط دستگاه دیاگ عدد استپر موتور رو چک کنید . در حالت سلو باید بین 26 تا 30 استپ باشه و زاویه دریچه گاز روی 0 و درصد دریچه گاز زیر 1 باشه .
      اگه برطرف نشد تماس بگیرید با 09359819677

  10. جعفر

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا یکی کمک کنه من یه رواانژکتوری مدل 87 دارم گاز سوزش کردم از روزیکه دوگانه سوز شده (cng) وقتی رو گاز هست و میخوای حرکت کنی یا وقتی که میخوای یه دنده بالاتر به ماشین بدی صدای انفجار میده و ماشین میخواد خاموش بشهاما تو بنزین اصلا مشگل نداره بردم برقش را نشون دادم شمع هاشو عوض کردن وایراشو عوض کردم بالاخره هرکاری که به ذهنمون میرسید روش انجام دادیم و هر بار هم نزدید 30 یا 40 تومن خرج رو دستش میذاره اما درست نشده که نشده اگه واقعا یه راه حل اساسی میدونید لطفا مارو از راهنماییتون بی نصیب نذارید چون دیگه واقعا از صدای انفجار کلافه شدیم.

    1. پارسا

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کارخوبی نکردی،۲سال باهاش کارمیکنی بعدش وقتی به پشت سرنگاه میکنی میبینی همون خرجایی که واسه گازسوزبودن ماشینت کردی اگه بابنزین کارمیکردی همون میشد،

    2. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز سلام
      اولین کاری که باید انجام بدید برق اصلی سیستم گاز سوز رو از پشت سوئیچ بگیرین و شمع و وایر رو با هم عوض کنین البته قبلش از سالم بودن کوئل دوبل مطمئن بشید . ضمن اینکه سنسور موقعیت میل بادامک ( سنسور میل سوپاپ) هم در صورت خراب بودن باعث ایجاد پس برق یا همون انفجار در حالت استفاده از سی ان جی بشه .
      خوش باشید

  11. محسن

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین 405 دوگانه سوز دستی دارم صبح ها یا هر موقع ماشن سرد هست روی بنزین بد روشن میشه و وقتی هم که روشن میشه بد کار میکنه و دود سیاه داره اینگار ماشن 3 کار بکنه . بعد از یک دقیقه کاملا خوب میشه و اگر هم دوباره استارت بزنی سریع روشن میشه و هیچ مشکلی نداره یعنی وقتی که گرم شد راحت روشن میشه بهتر بگم وقتی که سرد هست روی cng یا گاز سریع روشن شده وباز هم هیچ مشکلی نیست مرسی اگر راهنماییم کنی که چرا وقت سر بودن روی بنزین روشن نمیشه .

    1. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      با دستگاه دیاگ عیب یابی کنید . اگه خطای سنسور اکسی‍ژن داشت خطا رو پاک کنید و ایسیو رو فلش کنید و شبیه ساز سنسور اکسیژن نصب کنید ایراد برطرف میشه . اگه راهنمایی خواستین با 09359819677 تماس بگیرین

  12. rezazare

    ۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ممنون از سایت خوبتون پژو 405 مدل 87 دارم کامپیوترش خطای پردازش در واحد کنترل انتقال توانp0606میدهد علتش چیست متشکرم اگه میشه جوابشو به ایمیلم بفرستید

  13. جعفر

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشینم چند روزیه موقع روشن شدن زیاد گاز می خوره، دور موتور تا 2.5 میره و سریع برمیگرده روی 1، وقتی هم که روی گاز میره خیلی بد کار میکنه و بعضی مواقع هم خاموش میشه لطفاً راهنمائیم کنین. با تشکر

  14. حامد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید:
    ماشین من پراید هستش چند روز پیش کاتالیزور ماشین رو خالی کردم بعد از اون سپر عقب جای لوله اگزوز زرد میشه لطف میکنید که مشکل ماشین من رو بگین.
    ممنون از شما

  15. معین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و درود
    اول ازهمه تشکر و قدردانی بابت مطلب مفید وبهینه سایت..خودرویl90مدل 90 دارم..چندروزپیش مکانیکی بردم بعد تعویضقطعه چراغ abs روشن شد.به نمایندگی ایران خودرو هم مراجعه کردم با تعویض بلبورینگ هم مشکل رفع نشد و چراغ همچنان روشن هست..به نظرمتخصصین مشکل از کجاست؟

  16. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    lسلام
    من یک پیکان وانت 89 دارم .وقتی شروع به حرکت میکنه صدای دیفرانسیل ش بلند میشه و زوزه میکشه چیکار باید کنم.

    1. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      دف نیاز به تعمیر دارد

  17. جعفر

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید 132sx مدل 89 دارم وقتی ماشین رو روشن می کنم صدای اضافه ای از موتور در حالت درجا می آید مثل لقی یه چیزی ولی کلاج رو دو سه بار میگیرم دیگه صدا قطع می شه

  18. مهرداد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند مدل 83 معمولی دارم و در زمان درجا کارکردن دور موتور کم و کمتر می شود و در بعضی موقع ها موتور خاموش می شود و یا در حال حرکت که هستم در زمان ترمز نمودن و پایین آمدن دور موتور ، ماشین خاموش می شود – علت را بفرمایید

    1. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با سلام . استپر موتور رو تمیز کنین و سه تا 10 ثانیه سوئیچ رو باز و بست کنید . ضمن اینکه سنسور مپ ( سنسور خرگوشی که کنار رله دوبل هست و یک شیلنگ بهش وصله ) رو چک کنید .

    2. اسماعیل

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چنین مشکلی داشتم(سمند 84) از پمپ بنزین بود. نیم سوز شده بود. عوضش کردم درست شد

  19. حسین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده ال90 مدل 90با 55000 کارکرد دارم که جفت لاستیک های عقب از بیرون ساییده و صاف شده ولی از داخل سالم هستند (لاستیک ها طوری لبه دارشده که دیگر عمود نمی ایستند و می افتند ) لطفا در صورت امکان در این مورد کمک کنید

    1. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اکسل عقب خراب شده یا بلبرینگ اکسل عقبه یا کلا باید تعویض شود

  20. عظیم

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما بنده سمند lxمدل سال دارم که مال سال 89 هستش الان یک مشکلی پیدا کردر که در حین حرکتو درجا ایستاده ماشین خود به خود خاموش میشهودر ضم چراغ ebs هم روشن میشه به نظر شما ایراد از کجاس

  21. سعید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین من پرایده مدل 90 وقتی روشن میکنم خیلی بد روشن میشه مخصوصا صبح ها تا ده بار هم شاید استارت خوب نخوره
    راهنمایی کنید شمع ها وپمپ بنزین وچندجای دیگه روهم عوض کردم ولی خوب نشد
    لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنونم

  22. مهدی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وایر عوض کردم برق ماشین به هم ریخت / وایر قبلی انداختم / وایر خوب برای پراید انژکتوری 88 / ممنمون

  23. arsalan

    ۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام درزیر رادیات من مقداری کمی مایع خنک کننده دیده میشه اما اتصالات رادیات رو که چک میکنم جایی نشتی نمیبینم همیشه هم ته رادیاتور سمت راست زیر یه کپسول هست که مال کولر ماشینه هستش ضمنا ماشینم پژو405 ممنون اگه جوابمو به ایمیلم بفرستید

  24. مصطفی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.من تاکسی روا مدل 86دارم.موقع استارت با بنزین روشن نمیشه.پمپ بنزین عوض کردم سوزن انژکتوراشو شستشو دادم صافی بنزین تعویض کردم اسپری شستشو زدم اما بازم روشن نمیشه .لطفا من رو راهنمایی کنید.

    1. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      1 . اگه ماشینتون دوگانه سوزه ایسیو یا امولاتور گاز رو چک کنید .
      2 . با دستگاه دیاگ خطاهای ماشین رو چک کنید . اگه خطای سنسور اکسیژن داشت خطا رو پاک کنین و فلش کنین ایسیو رو .

  25. اکبر

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پژو405 مدل 86 دوگانه فابریک کارخانه را دارم که صبح دیر روشن می شود با یا استارت در صمن تازه وایرها و سوپاپ ها و شستشوی انژکتور و آب بندی و شیم گیری کردم ولی هنوز ریپ دارد و دستگاه دیاگ ایرادی نشان نمی دهد لطفاً شدید راهنمایی فرمایید . بعد از شستوی سوزن انژکتور یکی خراب بود عوض کردم و ریپ تا حدودی حل شد اما باز این ایراد را دارد در ضمن صافی بنزین نیز عوض کردم

    1. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز .
      اگه ایسیو گاز هم مدل با ماشین دارین تست کنین یا به تعمیرکار مجاز سی ان جی مراجعه کنین و ایسیو رو تست کنین

  26. reza

    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خودروی پرایدی دارم که زمانی فرمان را حرکت میدهیم صدا میدهد.هم در حال حرکت هم در سکون.

    1. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اگه هیدرولیکه روغن داخله پمپش بریز رفع میشه

  27. شاهپور

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سْلام و خسته نباشید
    لطفا راهنماییم کنید مدتی پراید دوگانه سوز خریدم ولی متاسفانه از cng اون نمی تونم استفاده ای کنم چند تعمیر کار بردم ولی نتونستن رفع عیب کنند.
    با احترام

  28. کامران

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پژو 206 دارم وقتی که ماشین در حال حرکت است از سمت چپ یه صدای سوت میاد که با ترمز و توقف ماشین قطع می شود لطفاً راهنمایی ام کنید.

  29. محمدحسین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من سمند EF7 پایه گاز سوز دارم که وقتی استارت میزنم کمتر از یک دقیقه چراغ گاز روی صفحه کیلومتر خاموش میشه و هر چقدر کلیدش فشار میدم دیگه روشن نمیشه از گاز هم استفاده نمیشه . کسی اگه تجربه این مشکل رو داره و اونو برطرف کرده ممنون میشم که کمک بکنه.

    مرسی

    1. وطنخواه

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز .
      من مشابه ایراد ماشین شما رو زیاد داشتم . با 09359819677 تماس بگیرین راهنمایی میکنم

  30. عادل

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    بنده پراید 132 مدل 90دارم که 70هزارتا کار کرده کف وسربالایی شتاب وکشش ماشین فوق العاده است ولی سربالایی اصلا نمیکشه .ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا