آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من 405 مدل 81 دارم که صبحها بد کار میکنه دود سفید و بعضی وقتا مشکی میده و ماشین به شدت بوی بنزین میده و سوختشم خیلی زیاده تو شهر صدی 16 , ماشین پشت دست اندازها با مثلا سرعت 20 تا تو حرکت خاموش میشه و دوتا سوزن انژکتور شمع وایر سرسلند و سوپاپها رو طی دو ماه گذشته عوض کردم . ممنون میشم کمکم کنید .

  2. رضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشی
    من یک لوگان مدل 90 دارم
    مشکلی که 3 ماهه اخیر باهاش روبه رو شدم اینه که وقتی موتور گرم می شه و در حرکت ،زمانی که در دور های بالا پا را از روی گاز آروم برمی دارم یا دومرتبه گاز را فشار میدم یک صدای تق تق ریتمیک از سمت موتور میاد، فکر می کردم که از گریبکس باشه ولی پس از تعویض گریبکس باز هم همان صدا میاد.دقیقا زمانی که فشار از روی ماشین برداشته می شه یا به اصلاح موتور صر گاز کار می کنه این اتفاق می افته ، خواهشمندم شوالم را جواب دهید .

  3. سعید

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    پژو پارس 84 دارم.
    صبحا که روشنش میکنم سریع روشن میشه اما تا 30 ثانیه بدجور ریپ میزنه بعد خوب میشه؟!!!

    1. محسن

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احتمالا واشر سرسیلندر رد کرده

    2. بهادر-مکانیک

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      واشر سرسیلندر

  4. pasha

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده یک دستگاه خودرو پژو پارس مدل 91 دارم. مدتی است که هنگام گاز خوردن صدایی شبیه صدای شرشر آب از زیر داشبورد می دهد. در صورت امکان راهنمایی نمایید.

    1. میثم

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      من هم همین مشکل و داشتم
      امروز درب مخزن پلاستیکی آب رادیاتور رو برای اولین بار بعد از سه چهار سال باز کردم خالی بود توش آب ریختم البته من 206 دارم
      حالا منتظرم ببینم چی میشه

    2. فربد

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. لطفا راهنمایی کنید. من سمند ال ایکس مدل 90 دارم هنگام حرکت از داشپور صدای شر شر اب میاد بعضی وقتا خیلی زیاد میشه… رادیات و هوا گیری همش میزونه.. از چی میتونه باشه؟

  5. طاها صادقیان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید
    پژو 206 مدل 81 تیپ 2 دارم که به تازگی (6 ماه پیش)سنسور اکسیژن آن را عوض کردم (شرکتی خریدم حدود 165 هزار تومان)
    ماشین زمانی که روشن می شود در ابتدا خوب کار می کند اما هنگامی که در ترافیک رانندگی می کنیم و آمپر ماشین بالاتر از 90 میرود، هنگامی که ماشین را دنده یک می کنیم و می خواهیم راه بیفتیم ماشین حالت خفگی دارد و می خواهد خاموش شود و چراغ چک یک لحظه روشن می شود و دوباره خاموش می شود- در ضمن دیاگ می گذاریم خطا نشان نداد
    لطفا مرا راهنمایی فرمائید با تشکر از شما دوست عزیز- طاها صادقیان

  6. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با گرفتن کلاچ صدای اضافی در موتور قطع میشود به محض ول کردن کلاچ در موقع توقف یا ایستادن و روشن بودن ماشین صدای اضافی وجود دارد؟

    1. reza

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام صدای دنده زیرگیربکسه که فقط باتعویض کامل قطعات درست میشه

  7. بهنام

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.پراید 132 مدل 90

    گاز میدم ماشین حرکن نمیکنه تو دنده هست هاولی انگار خلاص هست.
    ماشین هم داغ نکرده.
    احتمال داره از سیبک باشه؟
    اگر کسی میدونه ممنون میشد زودتر راهنمایی کنید.

    1. كامبيز

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احتمال زیاد سیبک بریده

    2. رضا

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایراد در قسمت پولوس است .

  8. علی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من پژو405 دارم وقتی ماشین داغ میشود در زمان ایستادن ماشین چراغ پمپ روغن چشمک میزندمشکل از کجاست

    1. پیام

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پمپ روغن یا همان oil pomp مشکل دارد سریع بر طرف فرمائید

    2. علی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل از اویل پمپه عوضش کن درست میشه

  9. amir

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید من یک 405 مدل 85 دارم بعضی موقع دیر استارت میزنه یعنی 2تا3 بار باید استارت بزنی تا روشن شه لطفا راهنمایی کنید

  10. مهدی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خودرو من سمند Ef7 هست که بعد از گرم کردن موتور سه کار میکند یا همان بد کار میکند و خودرو کم گاز میخورد و چراغ چک روشن میشود.
    لطفا راهنماییم کنید.
    ممنون میشم

  11. كامبيز

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان

    سپند 81 دارم – مدتیه آمپر دیجیتال آب درجه حرارت درست رو نشون نمیده و همیشه 120 به بالاست . فشنگی که داشت یک سیمه بود ولی الان تو بازار فقط دو سیمه هست . با اهمتر هم چک کردم هیچ کدوم از سیما با بدنه یابا هم مقاومت نداره – لطفا راهنمایی فرمایید

  12. محمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    یه پراید کاربرات مدل 82 دارم چند وقتیه هوا که بارونی میشه ماشین یه ربع که تو بارون حرکت میکنه شروع به ریپ زدن میکنه . خلاص میکنم چند تا پدال گاز میدم دوباره بعد 5 دقیقه دوباره شروع به ریپ زدن میکنه. چندجا هم نشون دادم نفهمیدن( ماشین در هوای آفتابی مثل ساعت کار میکنه) لطفا راهنمایی فرمایید

  13. سمیه

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین پراید دارم در حین حرکت ورانندگی ماشین گاز نمیخوره ولی خاموش نمیشه دلیلش چیه متشکرم

    1. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      انزکتورتو با اسپری تمیز کن شمع و وایر عوض کن

  14. مصطفى عشايرى

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان.من یه سمندef7 دارم که حدود یک ماه پیش دیسک وصفحه و راد کوتاه دنده را تعویض کردم واما بعداز اون تو حرکت وقتی دنده ۳ باشی دنده از تو ۳ میاد بیرون و به حالت خلاص درمیاد که بعد از اون راد بلنددنده هم تعویض کردم ایراد برطرف شد ویه ایراد دیگه پیدا شد وقتى با دنده 3 یا 5 داری حرکت میکنی دنده عقب وجلو میشه وهرچه بیشتر گاز بدی بیشتر میره جلو و پارو إز رو گاز بردار برمیگرده سره جاش .؟؟ ببخشید سئوالم خیلی طولانی شد. ممنون از پاسختون

  15. احسان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من تندر مدل 89 دارم حدود 48 تاکارکرده حدود یکی ساله که تو سر بالایی بعد از 5 دقیقه رانندگی موقعی که گاز میدی هیچ صدایی نمیده اما همین که در همان سر بالایی وقتی پار رو از گاز برمیداری ودوباره گاز میدی یا ماشین یه تکون کوچیکی میخوره یه صدایی مثل اصطکاک دو تا آهن تقریبا از عقب ماشین میاد. این حالت وقتی که سرازیری یا تو جاده صاف هستی اصلا نیست در ضمن شتاب وسرعت هم در سربالایی اصلا کم نمیشه ولی این صدا خصوصا وقتی که پا رو از رو پدال بر مبدارم دوباره فشار میدم میاد اعصاب منو ریخته بهم.لطفا کمک کنید

  16. fahimeh

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید. اصطلاحاً “در رفتن بوق خودرو ” چه موقع اتفاق میوفته و راه علاجش چی هست؟؟؟؟ زیاد جستجو کردم ولی مطلبی پیدا نکردم. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

  17. بهار

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من یه پراید مدل 82 دارم که دوگانه هستش وقتی روی گاز میزارم بعد یه مدتی خاموش میشه دیگه روشن نمیشه تا اینکه تعمیرکار بیاد و روشنش کنه جدیدن هم همش از توی ماشین انگار صدای خوردن دو تا آهن یا فلز شنیده میشه نمیدونم چکار باید براش انجام بدم

  18. arman

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه ماکسیمای اتومات دارم. وقتی روی سرپایینی پارک میکنم و میخوام از پارک در بیام از دنده پی به دی که می خوام بزنم یک صدای تقه ای از ماشین میاد و بعد راه میفته. غیر از این مشکل خاصی نداره اما درومدن از سرپایینی یمقدار باید دنده رو محکم از پی به دی فشار بدم و همون تقه هه . کسی می دونه مشکل چیه ؟

    1. نوید

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      روغن گیربکس چک شود درصورت مشکل نداشتن جرخ دنده ها اصلاحاکچل کرده

  19. رامين

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ال 90 من چند وقتی با 2 استارت و به سختی روشن می شه.قبلا با یک نیش استارت می شد.چراغ باطری هم نرمال نشون می ده.مشکل از چی می تونه باشه؟

  20. علی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 405دارم صبحها که استارت میزنم صدای شرشر اب میاد هوا گیری کردم رادیاتور بخاری را هم عوض کردم درست نشده اب هم کم نمیکنه لطفا راهنمایی کنید متشکرم

  21. محمود

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام 405 tu5 دارم . خیلی نرم و روان حرکت میکرد ولی تازگی ها انگار یه گیری . روان نیست . پیش جلوبندی و ترمز ساز بردم گفتن که سیستم سالم هستش و مشکلی نیست . میتونه از گیربکس باشه ؟ یه لرزش خیفی هم زیر پام بعضی اوقات میاد .

  22. علی رضایی زاده

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    خوذروی سمند دوگانه سوز دارم مدتی است که هرموقع ماشین را از دنده به حالت خلاص میبرم ماشین خاموش میشودویا در بعضی مواقع بمحض خلاص کردن دنده دور موتور خیلی پایین میاید به حد خاموش شدن و این مشکل هم در بنزین و هم در گاز وجودارد لطفا راهنمایی کنید که علت ان چیست و تعداد زیادی قطعه را هم تعویض کردم مثل رله دوبل – استوپر موتور – شمع وایر -وووو با تشکر

  23. محمد

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من سمند 86 دارم در هنگام ترمز ناگهانی صدای تلق بزرگی شنیده می شه به نظر شما عیبش چیه ؟ تشکر

  24. Naruto

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام خدمت اساتید محترم پراید مدل83 کاربراتوری دارم.چندروز پیش رفتم مسافرت حین مسافرت فشارزیادی به موتور آوردم(سربالایی و بارزیاد)که دیدم دمای موتور زیاد رفته بالا اما داغ نکرده بود فن هم داشت کار میکرداما نگه داشتم که سردبشه.حالا که برگشتم توروندن معمولی تو جاده وشهر دما بالا میره ودقیقا همون جایی میره که اون موقع رفته بوداما داغ نمیکنه.قبلا حتی باکولرداخل شهرهم تااونجا بالا نمیرفت!به نظردوستان مشکل ازکجاست؟؟؟؟

  25. فواد کریمی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه روا سال دارم، از اون موقع که این ماشین رو گرفتم بعضی وقتها که میخوام دنده عوض کنم یهو روی دور موتور 3000 ماشین کم میاره و انگار یکی از پشت ماشین رو گرفته به نظر شما اشکال از کجاست به نظر خودم مال صفحه کلاچه چون هر موقع اینجوری میشه بوی صفحه کلاچ هم میاد!

  26. طراوت

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام

    در ابتدا بگم به کمکتون احتیاج دارم از بس تعمیرگاه رفتم و بی نتیجه بوده درمانده شدم

    مشکل پراید 86 انژکتوری با کارکرد 35000 تا اینه که ماشین با استارت ضعیف و طولانی و به همراه گاز دادن روشن میشه و میمونه اگه گاز ندم روشن نمیشه. قبلا با استارت ضعیف روشن میشد ولی الان باید گازم نگه دارم.

    باطری- استاپر – 4 شمع – صافی بنزین عوض شده انژکتور تمیز شده نه تنها مشکل بهتر نشده بدتر هم شده

    تو دباگ زدن گفتن یه مشکل جزئی برای وایرها نشون میده اگر راست گفته باشن.

    لطفا راهنماییم کنین و در صورت شناخت یه تعمیرگاه خوب و خبره تو غرب و ترجیحا شمال غرب تهران بمن اطلاع دهید

    با تشکر فراوان

    1. طراوت

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جالبه فکر نمیکردم جواب سوال خودم بیام اینجا خودم بنویسم ولی برای کسانی که دچار مشکل من شدن مینوسیم شاید کمکی کرده باشم.

      مشکل استارت نخوردن ماشین من در زمانیکه سرد بود وایر ها و کثیفی انژکتورش بود. انیکتور همه خوب تمیز نمیکنن متاسفانه.

  27. حامد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کمکم کنید دارم روانی میشم
    یک ماهه پژو پارس صفر تحویل گرفتم گاهی اوقات تو کابین ماشین بوی سوختنی میاد اول فکر کردم واسه پخش ماشینه دادم نیگاه کردن گفتن واسه اون نیست.به نطرتون واسه چی هست این بوی سوختگی؟

    1. مجید

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام حتما پیش ماشین رو پیش یک باطری سازی ببر نشون برده ماشینه منم همین مشکل را داشت که مشخص شد از سیم کشی زیر صندلی عقب بوده که این هم بر می گرده به دوستان در کارخانه که یکی از سیم ها پارگی داشته سر هم کردن و همون باعث سوختن دیگر سیم ها شده بود و این بوی بد می آمد

  28. اصغر

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    یه مدتی است که ماشینم ( 206 تیپ 6 ) در حین حرکت یا موقع روشن کردن ریپ می زنه انگار که میخواد خاموش بشه بعد از چند ثانیه درست میشه شمع هارو تمییز کرد دوباره گذاشتم جاش ولی درست نشد دیشب در مسیر برگشت به خونه ریپش خیلی شدید شد جوریکه ماشین خاموش شد چند بار خاموش روشن کردم همینجوری شد با سلام صلوات خودم به خونه رسوندم نمیدونم مشکل از چیه لطفا” راهنمایی کنید .

  29. مهدی

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میشه بگید چرا کلاج پایین میرود و به زمین میرسد اما دنده اصلا تعویض نمی شود و دیگر کلاج بالا نمی اید باید ان را با دست اورد بالا وهنگام پایین رفتن یک صدای خالی شدن چیزی میدهد.مرسی……

  30. amir

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پارس سال دارم که مدتی هست که دو استارته شده یعنی با استارت اول روشن نمی شه لطفا کمکم کنید راستی شمع هاش رو هم عوض کردم

    1. طراوت

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      راستش مشکل ماشین من هم اول با استارت ضعیف و طولانی و بعد با چند استارت زدن و بعد به همراه گاز دادن ادامه پیدا کرد که اون اواخر ماشین من بدون چند بار فشار دادن گاز روشن نمیموند. مشکل من با تمیز کردن درست انژکتو و سوزن هاش و نیز تعویض وایربعد کلی دوندگی حل شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا