آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. حیدر

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من سمند ملی پایه گاز سوز دارم مدل 90 در حین حرکت دنده عوض کردن دور موتور بین تعویض دنده یک مقدار بالا میرود علت چیست با تشکر

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام داداش سیم گاز ماشینت جایی گیره یکم داخل سیم گازه روغن کاری کن

  2. امیرحسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من دنده پرایدم جا می خوره اما در گیر نمیشه و عمل نمی کنه.تا حالا نمایندگی 6 بار دیسک و صفحه عوض کرده اما بعد از یه هفته دوباره همین مشکل پیش میاد.کسی دلیلش رو میدونه؟.ممنون

  3. رضا حردانی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام به همکاران. زحمت کش. من ماشین صفر کیلومتر پژو پارس. 6ماه پیش خریدم. الان باسرعت 80 تا 110 کیلومتر صدای ماننده زوزه درمیات بعد از 110 به بالا قطع میشه. لطفا راهنمای کنید. کوچک شما رضا

    1. رضا حردانی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ببخشید دوباره مزاحمتون شدم یادم رفت که ماشینم وقتی که روی گاز هست وکولر ماشین رو شن میکنم صدای پر پر از موتور در میات وقتی خاموش میکنم اینجور نیست با بنزین. کولر مشکلی نداره. خواهشن جواب من بدین

    2. امير حسين

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با عرض سلام به همکاران. زحمت کش. من ماشین صفر کیلومتر پژو پارس. حدود 10 ماه پیش خریدم. الان باسرعت 80 تا 110 کیلومتر صدای ماننده زوزه پیکان های قدیمی شنیده میشه . نمایندگی رفتم یکی از کارشناسا گفت اگه بخوای گیربکس و تعویض یا تعمیر کنی امکان داره بد تر شه چون گیربکس های تعویضی ایران خودرو تعمیری نو نیست .لطفا راهنمای کنید.

    3. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      روغن موتور رو چک کن و اگه تونستی یه مارک خوب بریز این مشکلو یکی از دوستام داشت

  4. امین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من پراید دارم وقتی استارت میزنم دور موتور رو 500 میمونه و حالت خفه بخودش میگیره بعد که گاز میدی خوب میشه استپ و هم عوض کردم فایده نداره…
    هرکسی میگه از یه چیزی از پمپ تا کویل،انزکتور، نشت هوای منیفولد و…
    لطفا راهنمایی کنید مرسیییی

    1. مجتبی

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببین ازهمون استپر هست فقت اول گوش کن ببین بعد از باز کردن سوئیچ اصلا کارمیکنه بعد وقتی مطمئن شدی سالمه بازش کن اساسی داخل مانیفولدشو تمیز کن بعد تمام این مراحل روکه میگم انجام بدهانشاءا…که درست میشه.
      1-درحالت سوئیچ بسته استپ رو جابزن وسفت کن
      2-سوئیچ روبازکن و10ثانیه صبر کن
      3-دوباره سوئیچ رو ببند 10ثانیه صبر کن
      4-مرحله اخر خیلی مهمه اینکه دوباره سوئیچ رو باز کن و10ثانیه صبرکن سپس بدون گاز دادن استارت کن .(تاکید میکنم بدون گاز دادن)

  5. سعید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من پراید دوگانه دستی دارم ماشین در حالت ثابت الرزش داره و در سرعت بالا وقتی ترمز میگیرم لرزش شدید دارم
    لاستیک هایم نو جلو بندی تازه تعمیر هستن ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش سی ان جی یا ال پی جی هست ماشینت

  6. علی حیدریه

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من یک پارس دوگانه مدل 93 دارم. از روزی که خریدم تو جاده وقتی سرعت ثابت میرم (مثلا 120) از روی بنزین میپره روی گاز. 2 ماهه نمایندگی میبرم هیچ کار نتونستن بکنن. ضمنا خطای سنسور میل سوپاپ و سوزن انژکتورهای بنزین رو میده.
    کسی میتونه راهنمایی کنه لطفا !!!!؟؟؟؟؟

  7. احمد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .
    بنده یک حودروی پراید خریداری کردم از کارخانه سال 89 و تاکنون با این خودرو حدود 18 هزار کیلومتر رانندگی نموده ام .تا به کنون مشکل فنی نداشته .بیشتر کیلومتر مصرف شده خارج از شهر بوده است .
    سوالی که داشتم اینست با گذشت این زمان ( از لحاظ ایمنی و خاطر جمع بودن ) نیازی می باشد که دیاگ یا تعویض قطعات از جمله صافی بنزین و یا … داشته باشم .
    با تشکر .

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش دیاگ زدن تعویض صافی بنزین تعویض فیلتر روغن و هوا تو برنامت باشه و در ضمن همیشه یه پمپ بنزین یدک همراهمت باشه و یه تسمه

  8. اسماعیل بیگی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آردی 85 / شمع و کلیه فیلتر ها رو عوض کردم تنظیم موتورو شتشوی سوزنها انجام شده / استپرسرویس شده /
    ماشین دیر روشن میشه و مصرف سوخت 100 به16است /دینام و باطری نو است
    لطفا راهنمایی کنید/
    تشکر

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش ماشینت خام سوزی داره سر راهه اگزوز رو نگاه کن و گاز بده اگه دود سیاه داد خام سوزی داره

  9. امیر

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خسته نباشی ماشین من پراید 141 مدل 87 : وقتی امپر ماشین من بالا میره وقتی فن شروع بکار کردن میکنه چراغ چک ماشین روشن میشه میخواستم بدونم چکار باید بکنم و به اینصورت که رانندگی میکنم مشکلی نداره با تشکر

    1. بهادر-مکانیک

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اگه بعد از شروع بکار فن چراغ چک روشن بشه باید فن و سیمکشی و رله فن و حتی مهره اب چک بشه

  10. محمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من امریکا زندگی می کنم. یه هندا سیویک 2004 دارم. موقعی که سرعت از 40 مایل بالاتر میره صدایی از داخل موتور شنیده میشه که مثل صدای هووووووو می مونه که نسبتا زیادهم هست. می خواستم ببینم مشکل جدی هست یا نه. چون هزینه تعمیرات این جا خیلی بالاست.

  11. علیرضا حبیبی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو ریو دارم ترمز میکنم روی صدتا فرمان مزند دیسک ها را عوض کردم علت چیست

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش ببین کدوم چرخه بعد احتمالا مشکل جلوبندی داری

  12. حبیب

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشینم لیفان 520 خیلی جوش میاره و ازش اب میده تو رو خدا کمک کنید

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      1.واشر سر سیلندرت مشکل داره حتما2.احتماله تاب داشتنه سرسیلندرت هم وجود داره

    2. حسن

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مشکل از رادیاتور ترموستات واشر سرسیلند ر

  13. شاپور مرادی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید.پژو پارس 81 دارم دو سه ماهه که وقتی موتورش گرمه با سه چهار بار استارت سنگین و دیر روشن میشه ولی صبحها که موتور ماشین سرده با یک تک استارت روشن میشه. هر مکانیکی هم یک نظر میده.لطف کنید راهنمایی کنید.ممنون

    1. بهادر-مکانیک

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      یا سوزنها نشتی دارن یا سنسور دمای اب اطلاعات غلت برای زمان استارت میده–اغلب این مورد در پژو برای نشت سوزنهاست

  14. محمدرضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ما یک خودروی سمند ای اف سون دوگانه داریم ک در موقع عبور از دست انداز چرخ عقب سمت راننده از داخل صدای جیر جیر و تق و تق میدهد لطفا راهنمایی کنید تروقران صداش تو خیابونا اعصابمون رو خورد کرده جوابم رو بدید ممنون میشم

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      بلبرینگ ها رو چک کن و به یه زیر و بند ساز نشون بده

  15. حسن

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان .من ال نود E2دارم تازگی ها وقتی ماشین رو خاموش روشن میکنم آمپر بنزین فول نشون میده …وقتی راه میفتم آروم آروم آمپرمیاد پایین …1 ساعتی طول میکشه…البته اینم اضافه کنم عددی که برای بنزین باقیمانده نشون میده که چند کیلومتر میتونم راه برم….همون رقم کم یازیاد میشه….خیلی ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      پمپ بنزینی که نشون دهنده مقدار باقیمانده سوخت هست دچار مشکل شده

  16. جعفر

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام وقبولی عبادات همه دوستان
    دوستان من سمند ef7مدل89دارم 150هزار کار کرد داره.الان چند وقته دورموتور به2000تا3500میرسه موتور یه صدای هوهو داره دندشم مهم نیست چند باشه توحالت خلاص صدا نداره.اگه کم کم بهش گازبدی صداش برای مدتی ازبین میره ولی بازشروع میشه (برای چند ثانیه)روغن گیربکس هم خوبه .کسی میدونه باید چیکار کنم؟متشکر میشم از دوستانی که اطلاعاتی دارن کسی کمک کنه

  17. حسين

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید من بنز 190ای مدل 1993 دارم صبح وعصربا یک استارت متور روشن میشود ولی وقتی دو یا سه ساعت زیر افتاب هوای گرم می ماند به سختی با چند استارت روشن میشود در ضمن شمعها تازه هستند0ممنونم اراهنماییهای شما باتشکر

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش ماشینو تو افتاب میزاری بنزینش میپره و این یعنی یه جایی از اتصالاتت سوراخه البته جوری نیست که بنزین بریزه حتما اتصالات بنزین رو چک کن

  18. غفور

    ۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک 405مدل91دارم تازگی واشر سرسیلندر عوض کردم امروز که آب رادیاتور را چک کردم دیدم یک لایه گل روی آب رادیاتور جمع شده ومیزان آب رادیاتور نسبت به دیروز زیادتر نشان میده ؟

  19. tarsa

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلیل پس زدن سوخت درون فیلتر همراه با جرقه شدید و انفجار در اگزوز چیست؟
    و روشن نشدن خودرو چیست؟

  20. مرتضی

    ۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، سمند سال ال ایکس دارم. گاهی وقتها یهو دور موتور افت میکنه و شروع میکنه به ریب زدن و تا پامو از گاز برمیدارم خاموش میشه. بعد از مدتی خود به خود درست میشه. این وضعیت دائما تکرار میشه. یه دست شمع و وایر تازه عوض کردم و استپرشو هم تمیز کردم. لطفا راهنماییم کنین تا دردشو پیدا کنم. خیلی ممنونم.

  21. بهروز

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام وخسته نباشید به شماکه این سا یت را برپا کردید و باتشکر فراوان از جناب اقای مهندس بهرام صمدی کارشناس محترم که ایشان خیلی زحمت فراوانی رو جهت حل مشکلات خودروهاجواب میدهند با تشکر از زحمات فراوان شما

  22. davood

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من پیکان وانت مدل 84دارم که بعد از 10دقیقه 15 دقیقه کار کردن چراغ چک روشن میشه ماشین گاز نمیخوره انگار داره کوه میکنه اما خاموش نمیشه بعد دوباره درست میشه بازم همین جریان ادامه داره دستگاه زدم گفت از اژکتورشه که شماره 3خرابه منم اول سوزن انژکتورو شستم اما مشکل حل نشد بعد عوضش کردم بازم مشکلم حل نشد لطفا راهنمایی کنید ممکن مشکل از یه جای دیگه باشه؟؟؟؟

  23. میثم

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یک پراید مدل87 تک سوز دارم باهاش رانندکی کردم و جای وا می ستم دور موتور می رود رو 3 دیاک هم زدم نشون نداده واستپر وشمع و سنسور کاز هم عوض کردم مشکل ارز جی هست ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      داداش احتمال اینکه اب ماشینت کم باشه زیاده من این مشکلو داشتم اب رادیات کم بود و دور موتور ماشین روی 2500 بود

  24. باسلام

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    روآ 87دارم وقتی بعد از اینکه یه مدتی خاموش میمونه میخوام استارت بزنم باید دوسه باری استارت بزنمو سوییچ و باز و بسته کنم تا روشن بشه
    پمپ بنزین تازه عوض شده و بعد اون این مشکل ایجاد شده ولی به 2بار دیاگ زدم مکانیک میگه مشکلی نداره فلش ای سی یو هم انجام دادم
    در ضمن به نظرم علت سوختن پمپ بنزین مکمل سی ان جی بوده میتونه این مشکلم همون مکمل ایجاد کرده باشه
    لطفا راهنمایی کنید

  25. سید رضا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . 206 تیپ 2 مدل 89 دارم . کلرکه زیاد روشن می کنم بوی بنزین میاد پمپ هم چک کردم مشکل یا نشتی نداره . ومشکل دوم اینکه دوره موتور خیلی کند میاد پایین هم درحال حرکت و هم درحال ساکن. ممنون می شم راهنمایی کنید. باتشکر

  26. عبدالغفور

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    405دوگانه سوز دارم امروز متوجه شدم از باک بنزین میریزه بعداز چک کردن باک واطمینان از سوراخ نبودن آن متئوجه شدم وقتی سوئیچ را باز میکنم از محل ورودی یا خروجی بنزین به پمپ بنزین با فشار بیرون میآید آیا مشکل از پمپ است یا از پیچ ومهره روی شلنگ ؟

    1. علی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام لوله ها و اتصالات پمپ بنزین رو که زیر صندلی عقب هست چک کنید
      اگر لوله های پمپ ترک ریز داشت با چسب 123 قابل تعمیر هستند

  27. مریم

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.مشکل ماشین من اینه که زود آبش تموم میشه.لطفاسریع ترجواب منو بدید.

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      1.احتمالا واشر سر سیلندر خرابه 2.اتصالات رادیات اب ماشین رو چک کن 3.اتصالات بخاری رو هم چک کن ایشاالله برطرف میشه3. در رادیاتور احتمالا خرابه

  28. سجاد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    تیباExمدل93دارم.بعداز 10دقیقه آمپرآب نصف میشه وماشین خیلی داغ میکنه.میخواستم ببینم مشکلش چیه؟
    لطفا جواب بدین.

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      1. اول ببر نمایندگی تا از جیبت خرج نکنی 2.ترموستات ماشین رو در بیار اگه حل شد ایراد از تر موستاته

  29. soli

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان..چند ماهی میشه که 2 چرخ جلو و فرمان روی کوچکترین موانع خودکار به راست وچپ بازی میکنه و هدایت سخت میشه.. به نظر شما میتونه از جعبه فرمان باشه؟؟ (خودرو پارس)

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      یا جلو بندی یا به احتماله قوی جعبه فرمان

  30. حمید

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یک پراید 92 دارم.تازگی زیاد استارت میخوره.تازهاکه جایی ماشینو خاموش کنم دیگه با استارت روشن نمیشه و باید با حول روشنش کنم.لطفا راهنمایی کنید.متشکرم

    1. ابراهیم

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      1.ایراد در پمپ بنزین 2.ایراد در شمع و وایر شمع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا