با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانههای ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.
هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانههایی است که میتواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام میشود اما بعضی از ایرادات را میتوان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راهحل رفع آن را خدمت شما ذکر میکنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید میتوانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایجترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.
عیب خودرو | توضیحات | راهحل |
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دندهها تعویض نمیشوند | با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو میرسد اما نمیتوان دندهها را تعویض کرد | بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی |
دندهها به سختی تعویض میشوند | زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض میکنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام میشود | بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ |
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک | درصورتیکه گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس میدهد و روان کار نمیکند | بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس |
دنده عوض نمیشود | با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دندهها تعویض نمیشوند | بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ |
کلاچ سر میخورد | با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمیکند و ظاهراً کلاچ سر میخورد | تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ |
دنده از جای خود میپرد | تعویض دندهها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا میپرد و گیربکس خلاص میشود | وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس |
صدای وزوز از گیربکس شنیده میشود | زمان حرکت صدای وزوز به گوش میرسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور |
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش میرسد | در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش میرسد و با گذشت زمان بیشتر میشود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد | بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل |
چرخها در زمان رانندگی لرزش دارند | در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر میرسد این لرزش از چرخها منتقل میشود | بالانس چرخها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان |
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است | بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک میشود | بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخها، عدم موازی بودن چرخها با یکدیگر |
مرکز لاستیک بیشتر از لبهها خورده میشود | بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبههای آن مستهلک شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده میشود | دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است | بررسی فشار باد لاستیکها، جابجایی منظم لاستیکها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو |
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت | در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ میزند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد | تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش میرسد | در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش میرسد | بررسی مایع خنککننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی |
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش میرسد | در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمیشود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش میرسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع میشود | تنظیم سوپاپها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه |
از اگزوز صدای تقتق به گوش میرسد | با فشردن پدال گاز صدای تقتق به گوش میرسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است | بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی |
دود خاکستری اگزوز | در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر میشود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد | بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ |
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر میشود | در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن میشوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است | احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستونها |
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز | مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخممرغ گندیده متصاعد میشود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفتهرفته مشکل شدت میگیرد | بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت |
بوی تخممرغ گندیده اگزوز | با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر میشود که شبیه بوی تخممرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن |
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام میرسد | با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد میشود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد | بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی |
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است | با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمیگیرد و اصطلاحاً کپ میکند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است | بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپبنزین، بررسی زمانبندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو |
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار میکند | با اینکه خودرو را خاموش میکنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار میکند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر میشود | بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق |
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش میشود | در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش میشود | بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU |
در دور درجا پیشرانه روان کار نمیکند و زمان سرد بودن خاموش میشود | زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمیدهید پیشرانه بد کار میکند و گاها خاموش میشود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
افت قدرت پیشرانه | زمانی که گاز میدهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزشهای غیرعادی احساس میشود | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین |
پیشرانه ضعیف کار میکند | علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل میکند و قدرت سابق را ندارد | بررسی فیلتر هوا، بررسی شمعها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور |
پیشرانه در حال حرکت جهش میکند | مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار میکند | بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمانبندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت |
خودرو بالا و پایین میپرد | زمان عبور از روی دستانداز احساس میکنید خودرو چندین بار بالا و پایین میپرد | فرسودگی احتمالی کمکفنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمکفنرها |
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده میشود | در زمان حرکت متوجه میشوید خودرو به یک سمت کشیده میشود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید | بررسی فشار باد لاستیکها، تنظیم زاویه چرخها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن |
خودرو به چپ و راست میرود | هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح میکنید و در سرعتهای بالا این موضوع شدیدتر است | عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمکفنرها، بررسی بلبرینگهای چرخ جلو |
فرمان حرکات جهشی دارد | در سرعتهای پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان میشوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر میشود | بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان |
ارتعاش و لرزش فرمان | در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان میلرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی شل شدگی پیچهای چرخ، بالانس چرخها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخها |
لرزش پدال ترمز | زمان فشردن پدال ترمز احساس میکنید پدال میلرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد | بررسی دیسکهای ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخها، بالانس چرخها، استهلاک بالای لاستیکها |
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده میشود | زمانی که ترمز میگیرید خودرو به یک سمت کشیده میشود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد | قفلشدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگزدگی کفشک ترمز عقب |
ترمز قفل میکند | زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل میکند | بررسی استهلاک لنتها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخهای جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز |
ارتعاشات و لرزشهای عرضی فرمان | زمانی که روی سطوح ناهموار تردد میکنید لرزشهای زیادی روی فرمان وجود دارند | بررسی بالانس چرخها، بررسی فشار باد لاستیکها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق |
پدال ترمز به کف خودرو میرسد | زمان فشردن پدال ترمز متوجه میشوید پدال به راحتی به کف خودرو میرسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز |
ترمزها به سختی خودرو را متوقف میکنند | زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمیشود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد | بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنتها یا خیس شدن آنها |
پدال ترمز خیلی محکم شده است | از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است | بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لولههای ترمز، بررسی پدال ترمز |
قدرت ترمز به تدریج کاهش مییابد | در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید | بررسی لنتها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز |
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل میکند | زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل میکند | بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز |
پدال ترمز خیلی نرم شده است | با فشار دادن پدال ترمز متوجه میشوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است | بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنتها |
شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
دانیال
۲۲ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان، بنده یک mvm 110 دارم، وقتی کولر ماشین رو روشن میکنم میذارم روی درجه 4 وقتی نور بالا یا راهنما میزنم باد کولر کمو زیاد میشه با نور چراغ. درضمن جدیدا بعضی اوقات که استارت میزنم موتور به سختی روشن میشه یعنی مثل قبل تک استارت نیست. لطفا راهنمایی کنید خیلی روی ماشین حساسم هرجایی نمیبرمش تعمیر. ممنون
ابراهیم
۲۸ مرداد ۱۳۹۳داداش مشکل احتمالا از دینامته
رضا
۳ آبان ۱۳۹۳باطری ماشینت ضعیف شده یا خراب یا دینامت باید برسی بشه
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۳با سلام یک هفته هست ماشینو(ریا نشه پراید93 مدل تی ال) سی ان جی کردم اما احساس میکنم همزمان با گاز بنزین هم مصرف میشه.گاز کارگاهی هستش امولاتور هم داره واسه امتحان شیلنگ گاز رگلاتور به سر میکسر انژکتور رو بیرون کشیدم بوی گاز میومد اما ماشین همچنان داشت کار میکرد مشکل از کجاست؟بردم پیش نصاب بهم گفت اگه شیلنگ رو بکشی بیرون امولاتور اتومات میبره رو بنزین
و خاموش نمیشه!ata_zani@yahoo.com
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۳با سلام. بنده 206 تیپ 5 دارم.14000تا کار کرده.کلاچ تو ترافیک سفت و خشک میشه. سه بار سیم کلاچ و تازگی هم دیسک و صفحه جنس خوب عوض کردم. ولی ایراد همچنان برطرف نشده. ممنون میشم اگر بتونید راهنمایی کنید
رضا
۳ آبان ۱۳۹۳مشکل داخل گیربکسی داری یا دنده ماهکاتو عوض کن یا گیریس کاریشون کن
شهرام
۲۵ مرداد ۱۳۹۳با سلام دسته سیم انژکتور 206 عوض کردم دوبار استارت خورد ولی روشن نشد بعداز اون وقتی میام استارت بزنم برق پشت امپر قطع میشه واستارت هم نمیخوره لطفا کمکم کنید به دلایل مشکل مالی خودم تعویض سیم کشی کردم
ابراهیم
۲۸ مرداد ۱۳۹۳داداش سر باطری رو چک کن من این مشکلو داشتم برق پشت امپر میرفت وقتی میخواستم استارت بزنم
ابراهیم
۲۸ مرداد ۱۳۹۳سلام به همگی من پراید هاچ بک کاربراتوری مدل 81 دارم.وقتی به سرعت بالای 80 کیلومتر میرسم فرمان میزند و با همان سرعت اگه ترمز بگیرم چرخ سمت شاگرد تکان میخورد و فرمان میزند و پدال زیر پام بالا پایین میشه در صورتی که سرعتم به 120 یا بالاتر برسه این مشکلو ندارم این مشکلات فقط در سرعت بین 80 تا 120 است خیلی ممنونم زود جوابمو بدید دیگه دارم کلافه میشم
محمد غفوری
۱۱ دی ۱۳۹۳سلام آقا ابراهیم:
اگر میزان فرمون زدی و دادی لاستیکاتو بالانس کنن درست نشد،مشکلت حتما یکی از این دوتاست چون خودم هم همین مشکل رو داشتم:
1:دیسک ترمز سمت شاگردو حتی اگر تازه خریدی بده تراش کاری ببین تاب نداشته باشه و اگر نداشت حتما
2:پلوس سمت شاگردد خراب شده حالا یا خود پلسه یا مشعلی«کوزه ای» داخل گیربکسه که فکنم برای پراید با 100 درست بشه
آخه من پژو داشتم حدودا 150 برام تموم شد..
فرهاد افشار
۲۹ مرداد ۱۳۹۳با سلام
من یه سمند معمولی مدل 92 دارم داخل شهرنه ولی در مسافراتها بوی اگزوز بداخل اطاق میآید و باعث ناراحتی میشود پیش اگزوز ساز هم رفتم گفت سیستم اگزوز مشگلی نداره لطفا مرا راهنمائی کنید با تشکر
علی اکبر کریم زاده
۲ شهریور ۱۳۹۳خودرو آردی مدل 1382 و دوگانه سوز دارم . موتور خودرو با گاز cng بسیار عالی کار می کند و لی با بنزین در سربالایی ها حتی سربالایی های ملایم صدای غیر عادی متناسب با دور موتور شنیده می شود و آمپر حرارت هم کمی بالا می رود. مکانیک محل معتقد است به علت دوگانه سوز بودن خودرو رینگهای پیستون آسیب دیده است .ممنون می شوم مرا راهنمایی نمایید
احسان
۳ شهریور ۱۳۹۳سلام من سمند دارم دوبار هنگام حرکت در دنده 4 خودبه خود خاموش شد و چند ثانیه بعد خودش روشن شد. از اون روزم شتاب ماشین خیلی پایین اومده میشه راهنماییم کنین آیا رله دوبل ربطی به شتاب داره؟
راضیه
۵ شهریور ۱۳۹۳میخوام بدونم که چرا وقتی که موتور خاموش میشه سیستم ترمز از کار میفته؟!
محمد رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۳چون موتور سوزوندی
محمد غفوری
۱۱ دی ۱۳۹۳با سلام:
هه هه هه نمیدونم شاید خواستید سره کاربذارید ولی توضیح میدم..
سیستم ترمز که یه سیستم هیدرولیکی است با قدرت مکانیکی خودرو عمل میکنه یعنی وقتی خودرو خاموشه قدرت هیدرولیک از کار میوفته و این برای تمام ماشین ها اتفاق میوفته..
حسین
۶ شهریور ۱۳۹۳باسلام
من یک پژو پارس ال ایکس تی یو پنج یورو4 مدل 92 دارم در حال رانندگی سرعت 90 کیلومتر تا 130 در بیشتر مسیرها که باد درجهت های مختلف می وزد صدای زوزه باد از زیر شیشه جلواز وسط تا به طرف چپ شیشه جلو شنیده می شود و دقیقا مشخص نیست از کجا شنیده می شود عیب از کجا می تواند باشد؟ ضمناخودرو من ثبت نامی وصفر تحویل گرفتم که این زوزه باد اول روی سرعت 90کیلومتر بود و بعد از 95 صدا قطع می شد که الان تا سرعت 130 ادامه و بعدازآن قطع می شود آخر این دیگر چه عیبی است که خودرو صفر کیلومتر باید داشته باشد ؟
ابراهیم
۲۲ شهریور ۱۳۹۳داداش یه درز گیری بکن شیشه جلو رو انشاالله درست میشه
محمدرضا
۲۳ آبان ۱۳۹۳عیب از لاستیک برف پاکن هاس
حسین
۶ شهریور ۱۳۹۳باسلام
من یک پژو پارس ال ایکس TU5 یورو4 مدل 92 دارم در حال رانندگی سرعت 90 کیلومتر تا 130 در بیشتر مسیرها که باد درجهت های مختلف می وزد صدای زوزه باد از زیر شیشه جلواز وسط تا به طرف چپ شیشه جلو شنیده می شود و دقیقا مشخص نیست از کجا شنیده می شود عیب از کجا می تواند باشد؟ ضمناخودرو من ثبت نامی وصفر تحویل گرفتم که این زوزه باد اول روی سرعت 90کیلومتر بود و بعد از 95 صدا قطع می شد که الان تا سرعت 130 ادامه و بعدازآن قطع می شود آخر این دیگر چه عیبی است که خودرو صفر کیلومتر باید داشته باشد ؟
رحیم شکری
۶ شهریور ۱۳۹۳از سایت خوبتون متشکرم
لطفا” بفرمایید چرا درهنگامی که ماشین پراید اینجانب مدل88 دوگانه وقتی گاز (CNG) ندارد در ترافیک گرم میکند وخاموش می شود تاسرد نشود روشن نمی شود
مهدی
۶ شهریور ۱۳۹۳سلام یه مشکل برام پیش امده . می خواستم راهنمایی کنید .
قطعات سیلند اصلی یا بالا ترمز سمند مدل 83 رو عوض کردم ولی نمی دونم چطوری هواگیری کنم . چون هرچی پدال می زنم خالی میکنه .ممنون میشم راهنمایی کنید .
خطیبی
۷ شهریور ۱۳۹۳باسلام ۲۰۶تیپ۲ دارم مدتی است که موقع شروع حرکت دل میزند بقولی کوپ می کند بعضی وقتها خاموش هم میشه شمع ها را عوض کردم درست نشد با انژکتورشوی هم زدند نشد ایراد از کجاست
mehdi
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام من پژو 405 دارم موتورش رو تازه تعمیر کردم و وقتی دور موتور مابین 3 و 4 میاد چراغ چک روشن میشه ، اگه بنده رو راهنمایی کنید ممنون میشم
خیلی سایت خوبی هست از زحماتتون تشکر میکنم.
رضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۳در مورد مشکل مزدا 323 عرشکنم که من شاغل شرکت مزدا هستم لطفااگر تهرا ن تشریف دارید ساعت7/5صبح به شرکت مزدا یدک واقع در k10جاده مخصوص قسمت تعمیرات تخصصی مراجعه فرمایید همکاران مزدایی در تعمیرات کم نمی زارن و ماشینتونو نفروشین حالشو ببرین
دکتر حامد
۱۳ شهریور ۱۳۹۳با سلام
دوستان من l90 nhvl.دیروز ماشینمو بردم تعویض روغنی فیلتر وروغنشو عوض کردم.بعد دیدم پشت لاستیک سمت راننده نشتی داره ٍ سرویسکاره جدی نگرفت.بعد صدای تق تق اهسته ای هم از داخل موتور می اومد.امروز بعد طی مسافت 700کیلومتری اشین یهو قفل شد.نمیدونم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
۱۴ شهریور ۱۳۹۳به نام خدا
سلام من یک خودرو206 دارم که به تازگی کیلومتر ان از کار افتاده چرخ دنده پنیون وسنسور سالم است سیستم برق هم سالم است ولی چرخ دنده داخل گیربکس ول کرده چطور می شود تعمیرش کرد اگر در این رابطه فیلم دارد ارسال کنید تز شما متشکرم .در غیر ای صورت راهنمای بفرماید.باتشکر
مینا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳با سلام ماشین من Mvm110 هستش دیشب یک دفعه بدون هیچ مشکل قبلی برق ماشین در حین حرکت رفت و ماشین خاموش شد وهرکاری کردم روشن نشد و سرباطری را هم چک کردم ولی به هیچ عنوان برق به ماشین نمیرسد هیچ جای ماشین برق ندارد
باید چکارکنم؟
میلاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام شما اول باتری ماشینو تست کن ببین اصلا برق داره
ابراهیم
۲۲ شهریور ۱۳۹۳داداش اول دینام رو چک کن ببین شارژ میکنه یا نه شما میگی برق یه دفعه رفت شاید از باطری باشه چون اگه دینام خراب بشه برق ماشین از باطری گرفته میشه و کم کم نور ماشین کم میشه و قطع میشه باطری رو عوض کن ببین از باطیه یا از دینام
محمد رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۳جواب آقای ابراهیم درسته و کامله چون من خودم باطری سازم
میلاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام من پژو پارس دارم تازه دیسک و صفحه عوض کردم ولی وقتی میخوام دنده عوض کنم کلاج و تا ته می گیرم دنده بد جا میره ولی ی کم کلاج و شل می کنم دنده راحت جا میره کلاجم چندبار تنظیم کردم بازم همون جوره مشکل از کجاس
خسروی
۱۸ شهریور ۱۳۹۳با سلام ماشین پراید مدل 88 هنگام تعویض دنده از یک به دو یه کم صدا می کند ولی از سه به دو صداش بیشتره درخواست راهنمایی با تشکر
محمد رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۳گیربکست زوزه داره؟ روغنشو عوض کن ببین قط میشه اگه نشد گیربکس باید بیاد پایین دنده 123 خورده شده
بیتا ر
۲۰ شهریور ۱۳۹۳آقایون اگر کسی هست که منو راهنمایی کنه خیلی ممنون می شم
به تعمیرگاههای زیادی مراجعه کردم و قطعات زیادی رو عوض کردم اما مشکلم هنوز حل نشده!!!
ماشین من 206 تیپ 2 سفارشی سال 87 هست
صبحها (و همچنین اوقاتی که ماشین چند ساعت خاموش بوده) به راحتی استارت می خورد ولی وقتی شروع به راه رفتن می کنه خیلی بد گاز می خوره و گاهی خاموش می شه. صبحها هرچی گاز می دم انگار نه انگار!!! و بعد از چند ثانیه با صدای وحشتناکی گاز شدیدی می خوره. صدای موتور هم یکجوریه که انگاز خوب کار نمی کنه
امروز متوجه شدم در حال سرعت عقربه سرعت پائین افتاده و تکون نمی خوره!!! و احساس کردم که مدت کوتاهی پدال گاز هم کار نمی کرد…
در دیاگ مکانیکی و دیاگ برقی هیچ ایرادی نشون داده نمی شه
لطفا از تجربه هاتون بگین و راهنمایی کنید که مشکل از چه چیزی می تونه باشه
راستی دریچه گاز رو هم 2 بار اسپری زدند و تمیز کردند
محمد رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۳مشکل شما چند تا ایراد میتونه داشته باشه 1 استپر خوب عمل نمیکنه ضعیف شده یا کثیف 2 سوزن انزکتورات نیاز به برسی دارن و شستشو 3 کامپیوترت بهم ریخته باید برنامه هاش پاک شود دوباره ریخته شود 4 شمع ها و وایرهات عمر خودشونو کردن نیاز به تعویض دارن
بیتا ر
۲۶ شهریور ۱۳۹۳خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتید برای خوندن مشکل و راهنمایی ارزشمندنون. شمع و وایر را عوض کرده ام اما 3 مورد دیگه رو نمی دونستم. مخصوصا کسی راجع به برنامه کامپیوتر ماشین چیزی نگفته بود.
یک دنیا ممنون
بابک بلوری
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با سلام و خسته نباشید
من یک پی کی انژکتوری دارم که مدتیه چراغ چک روشن میماند
ضمنا مشکل جهش یا ریپ در حال حرکت دارد ولی با گاز زیاد و در سرعت بالا این مشکل دیده نمیشود
موارد مطرح شده بعنوان علت مشکل دقیق و کارشناسی هستند ولی مکانیکی که با آزمایش بتواند مشکل اصلی را از بین آنها تشخیص دهد کجا پیدا کنیم ؟
ممنون بابت مطالب مفیدتون
رض
۲۶ شهریور ۱۳۹۳باسلام و خسته نباشید بنده ماشین 206 مدل 82 دارم واشرسر سیلندر تازه عوض کردمو و ترمستات اصل 206 انداخته ام ولی دمای ماشینم خیلی بالا است بطوری که حتی به نقطعه جوش هم میرسد لطفا مرا راهنمایی کنید . شماره تماسم 09153841939با کامپیوتر چکاب شده فن در زمان معین روشن میشه ولی همچنان دمای ماشین رو به بالا است متشکرم
ابراهیم
۳۱ شهریور ۱۳۹۳داداش احتمالا از اب رادیاتور باشه شاید زیادی ضدیخ یا ضد جوش ریختی در ضمن تست کن ببین ایا رادیاتور هوا میکشه یا نه
محمود
۲ مهر ۱۳۹۳سلام
ممنون از مطالب خوبتون
ماشین من پراید هست، تو سرعت بالا از دنده ماشین صدای خرخر می آید، که وقتی دنده رو با دست می گیری صداش می افته مشکلش از چی می تونه باشه؟
با تشکر
محمد رضا یحیی
۵ مهر ۱۳۹۳سلام من یک هاچ بک نیمه انژکتوری مدل 84 دارم موتور صدای زوزه می ده قبلش موقع استارت زدن مشکل داشتم باطری عوض کردم ولی الان صدای خیلی بدی میده میخوام دیاگ بزنم دیاگش اصلا پیدا نمیشه من چه کار باید کنم
سجاد
۱۰ مهر ۱۳۹۳سلام.اگه روغن داخل آب رادیاتور نشت کنه ولی آب داخل روغن نباشه مشکل ازچیه؟
محمد
۱۰ مهر ۱۳۹۳سلام سوال من راجع به خودروی پراید مدل 77 هست چند روزه وقتی استارت میزنم از زمان استارت به مدت 3 الی 10 ثانیه یه صدای غیژ مانندی میاد و قطع میشه لطفا راهنمایی بفرمایید
اقازاده
۱۱ مهر ۱۳۹۳سلام.من یک پراید132دارم چند وقتی است امپر ماشینم4تا خونه پر میشه درضمن شتاب ماشینم بشدت افت کرده.لطفا اگه کسی تجربه ای داره راهنمایی کنه.مرسی
حسین.ر
۱۲ مهر ۱۳۹۳سلام.پژو206 تیپ 2 مدل 83
حدودا یک ساعت بعداز حرکت ماشین ریپ میزنه و یهو خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه تا نیم ساعت بعد دوباره روشن میشه . پمپ بنزین سالمه روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا هم تازه تعویض کردیم ECU هم یکی دوتا ایراد داشت که تعمیرش کردیم ولی باز هم درست نشد .
ممنون میشم راهنماییم کنید