خرید خودروی کلاسیک با خرید خودروهای معمولی تفاوت زیادی ندارد. این امر نیازمند جستوجوی زیاد و بررسی دقیق است تا از کیفیت خودروی خریداری شده اطمینان حاصل شود. خرید یک خودروی کلاسیک یک چالش برای کلکسیونرهای مشهور بوده و بنابراین آنها زمان زیادی را صرف یافتن خودروهای مناسب میکنند. همچنین خودروهای کلاسیک یک سرمایهگذاری بزرگتر نسبت به خودروهای عادی محسوب میشوند و بنابراین انتخاب گزینه مناسب اهمیت فراوانی دارد. با انجام جستوجو، بررسی دقیق خودرو و داشتن انتظارات واقعبینانه از خودروهای کلاسیک شما میتوانید یک انتخاب درست و دقیق داشته باشید. برای اینکه بدانید در زمان خرید خودروهای کلاسیک چه کارهایی باید انجام دهید این مقاله را با دقت بخوانید.
-
بخش اول
پیدا کردن خودرو
- بدانید خودروی کلاسیک را برای چه میخواهید
اگر از خودروی کلاسیک بهصورت روزمره استفاده خواهید کرد بنابراین نیازی به یافتن خودروی بسیار تمیز وجود ندارد. اگر میخواهید با خودروی کلاسیک وارد مسابقات شوید باید چیزی را با قطعات اصلی پیدا کرده و تغییرات زیادی را روی آن اعمال کنید. همچنین در صورتی که خواهان استفاده از خودروی کلاسیک در آخر هفتهها و یا سفرهای کوتاه خانوادگی هستید باید معیارهای متفاوتی را نیز در نظر بگیرید. در زمان تصمیم گرفتن برای خرید خودروی کلاسیک باید تمامی فاکتورها را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
- مدل مدنظر را انتخاب کنید
اول از همه ایدهای کلی درباره خودرویی که میخواهید بخرید داشته باشید. بر اساس کاربرد مدنظر شاید شما تصمیم بگیرید یک کوروت بخرید. زمانی که مدل موردعلاقه خود را پیدا کردید سال تولید آن را بین ۲ تا ۳ سال در نظر بگیرید (مثل کوروت ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵). این امر به جستوجوی بهتر شما کمک خواهد کرد. برای محدودتر کردن بیشتر لیست خود باید درباره تغییرات هر مدل تحقیق کنید تا بهترین گزینه هماهنگ با نیازهای خود را پیدا کنید. سپس درباره خرید خودروی موردعلاقه خود تصمیم بگیرید.
- به کلوپ مالکان بپیوندید
زمانی که ایدهای کلی از خودروی کلاسیک مدنظر خود را یافتید میتوانید کلوپ مالکان آن مدل را نیز پیدا کرده و با طرفداران ملاقات نموده و اطلاعات زیادی از آن خودرو کسب کرده و خودروهای کلاسیک با قیمت معقول را نیز پیدا کنید. بهتر است کلوپهای کلاسیک محلی را بررسی کنید و شاید آنها به شما در پیدا کردن خودرویی مناسب کمک کنند.
شما همچنین میتوانید نگاهی به مجلههای خودرویی مخصوص مدلهای کلاسیک بیندازید.
- جستوجوی آنلاین داشته باشید
وبسایتهای زیادی وجود دارند که خودروهای کلاسیک میفروشند. البته در صورت خرید آنلاین باید نهایت دقت را داشته باشید. بهتر است قبل از خرید حتماً با فروش ملاقات حضوری داشته باشید تا از چند و چون ماجرا آگاهی پیدا کنید.
قبل از خرید یک خودرو از وبسایت، بررسیهای مربوط به آن وبسایت را از طریق سازمانهای مستقل همچون کانسومر ریپورتز و… مطالعه کنید. اگر حس خوبی دراینباره نداشتید به دنبال وبسایتها و خودروهای دیگر باشید. کلاهبرداریهای زیادی در فضای مجازی رخ میدهد و شما هم نمیخواهید ریسک از دست رفتن پول خود را به جان بخرید.
- خودروهای متفاوت زیادی را بررسی کنید
این امر به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید. بهتر است حداقل یک ماه قبل از خرید خودروی کلاسیک به تحقیق دراینباره اقدام کنید. اگر به دنبال مدلی خاص و بسته به میزان کمیاب بودن آن باشید شاید زمان زیادی را دنبال آن بگردید. بهتر است کار را با جستوجوی محلی شروع کنید زیرا آسانترین و راحتترین راه، خرید خودرو از محل خود است. همچنین با این کار میتوانید خودرو را پیش از خرید بهصورت حضوری ببینید.
- بودجه خود را تعیین کنید
این امر اهمیت زیادی دارد زیرا خودروهای کلاسیک قیمتهای مختلفی دارند. به راحتی میتوان عاشق خودرویی شد که توان مالی خرید آن را نداریم. با تعیین بودجه مدنظر شما میتوانید از خرجهای اضافی جلوگیری کنید.
برای تعیین بودجه مدنظر برای خرید خودروی کلاسیک نگاهی به درآمد ماهیانه و خرجهای خود داشته باشید. قطعاً حذف کردن برخی مواد غذایی از زندگی خود برای خرید یک خودروی کلاسیک تصمیم خوبی نخواهد بود!
- به دنبال خودروهای کمیاب باشید
سرمایهگذاری روی خودروها کار بسیار سختی است اما خودروهای کمیاب بهترین شانس شما برای این کار هستند. هرچقدر خودرو تیراژ کمتری داشته باشد ارزش آن بیشتر خواهد بود. برای دانستن درباره میزان کمیاب بودن یک خودرو میتوانید سری به وبسایت خودروسازان و مجلات خودرویی بزنید.
- خودروی بازسازی شده بخرید
این امر به کاهش حداکثری هزینهها کمک خواهد کرد اما باید خود را برای روبرو شدن با قیمتهای بالا آماده کنید. یک خودروی کلاسیک که بهصورت حرفهای بازسازی شده باشد شاید هزینهای چند هزار دلاری را به مالک اولیه تحمیل کرده باشد و از این نظر قیمت بالاتری داشته باشد. یک خودروی بازسازی شده همچنین عملکرد بهتری داشته و در این مرحله نیازمند هزینههای نگهداری نرمال خواهد بود هرچند شما باید آن را در بهترین استانداردهای نگهداری حفظ کنید.
-
بخش دوم
بررسی خودرو
- درباره خودروی کلاسیک موردعلاقه خود اطلاعات کسب کنید
درباره مشکلات احتمالی خودروی مدنظر خود تحقیق کنید. برای مثال بسیاری از خودروهای کلاسیک اروپایی دارای مشکلات برقی هستند و به همین خاطر باید در زمان خرید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید. هرچقدر اطلاعات بیشتری درباره خودروی موردعلاقه خود داشته باشید تصمیم بهتری را در زمان خرید اتخاذ خواهید کرد.
- خودرو را پیش از خرید برانید
این کار نه تنها باعث اطمینان شما از خودروی موردعلاقه میشود بلکه برای تست مشکلات نیز بکار میرود. نهایت دقت را به وضعیت کلی خودرو داشته باشید. صدای جیرجیر، ساییدن و… نشانههای خوبی نیستند!
اگر اطلاعات زیادی درباره خودروها ندارید یک نفر کارشناس و فرد خبره را به همراه داشته باشید تا خودرو را بررسی کند.
- با یک ارزیاب برای بررسی خودرو تماس بگیرید
شاید آنها بتوانند اطلاعات زیادی درباره تاریخچه خودرو و هرگونه اشکال احتمالی ارائه کنند و از وضعیت بدنه، پیشرانه، گیربکس و… شما را آگاه کنند. این موضوع میتواند ارزش خودرو را تحت تأثیر قرار دهد. ارزیابها و کارشناسان خودرویی با نگاهی به خودروهای مشابه دیگر میتوانند قیمتگذاری بهتری داشته باشند. آنها در بازار خودرو متخصص بوده و اطلاعات زیادی درباره خودروهای کلاسیک دارند.
- اسناد خودروی کلاسیک را بررسی کنید
مطمئن شوید این خودرو مشخصات درستی داشته باشد. این امر به شما کمک میکند از دردسرهای بعدی همچون خرید خودروی سرقتی و… دوری کنید. شما میتوانید شماره شاسی خودرو را بررسی نمایید.
- بدنه و کابین را به دقت بررسی کنید
آیا خودرو دارای قطعات اصلی است؟ چه بخشهایی آسیبدیده است؟ تعمیرات کوچکتر سریعاً میتوانند هزینههای بالا را در پی داشته باشند. به دنبال اثرات جوشکاری روی بدنه باشید که نشانه خوبی نیست. به کیفیت رنگ دقت کرده و هرگونه دستکاری روی پانلهای بدنه را در نظر بگیرید. بوی عجیب داخل کابین یا تریم های نامناسب کابین نیز جزو موارد قابلتأمل خواهند بود. باید خودرو را قبل از خرید به دقت بررسی کنید.
- کارکرد خودرو را بررسی کنید
هرچقدر خودرو کارکرد کمتری داشته باشد ارزش آن بالاتر خواهد بود. خودروهای با کارکرد بالا اشکال خاصی ندارند اما کارکرد کم برای سرمایهگذاری روی یک خودرو بسیار تأثیرگذار است. همچنین خودروهای کم کارکرد معمولاً هزینههای نگهداری کمتری دارند اما از آنجایی که این خودروها در شرایط بهتری قرار دارند به همین خاطر قیمت بالاتری را خواهند داشت.
نکته مهم اینکه باید از صحت کارکرد خودرو اطمینان حاصل کنید زیرا کلاهبرداریهای زیادی دراینباره صورت میگیرد. برخی فروشندهها مدعی میشوند خودروی کم کارکردی عرضه کردهاند اما آنها کیلومتر خودرو را کم میکنند. از آنجایی که شاید کیلومتر شمار خودرو رقم درستی را نشان ندهد بنابراین به دیگر قطعات و بخشهای خودرو همچون کفپوشها، پوشش داخلی سقف، دستهدنده، لاستیک زاپاس و لنتهای ترمز توجه کنید. اگر این بخشها استهلاک زیادی داشته اما کارکرد خودرو کم است بنابراین مشکلی وجود دارد.
- به تاریخچه خودرو دسترسی پیدا کنید
این امر اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما خواهد گذاشت و با آن خواهید توانست بدانید خودرو چند مالک داشته است. برخی وبسایتهای معتبر اطلاعات مناسبی دراینباره ارائه میکنند و با این کار میتوانید به سابقه خودرو از جمله تصادفات، فراخوانها و… دسترسی پیدا کنید.
در نظر داشته باشید که خودروهای کلاسیک معمولاً چندین مالک داشتهاند. اگرچه این امر نیز مشکل خاصی ندارد اما اگر مالکان خودرویی که میخواهید بخرید آن را کمتر از یک یا دو سال نگه داشتهاند این امر میتواند حاکی از یک مشکل باشد. برای مثال، برای یک خودروی چهلساله داشتن ۵ تا ۱۰ مالک امری کاملاً قابلقبول است اما بیش از ۲۰ مالک میتواند نگرانکننده باشد.
- خودرو را بررسی نمایید
برخی کارشناسان فنی و رنگ هستند که کار کارشناسی را انجام میدهند. این افراد میتوانند بخشهای کلی بدنه، پیشرانه، ترمزها، لاستیکها و… را بررسی نمایند. این مرحله بسیار مهمی در زمان خرید خودرو بوده و از خرید خودرویی مشکلدار جلوگیری میکند.
- هرگونه زنگزدگی و خوردگی در بدنه را بررسی کنید
بهجز برخی خوردگیهای کوچک، وجود هرگونه زنگزدگی و خوردگی در پانلهای بدنه موجب نگرانی خواهد بود. خوردگی بزرگ به این معنی است که خودرو نگهداری خوبی نداشته است. این امر همچنین میتواند حاکی از مشکلات جدیتر خودرو باشد. وجود برخی خوردگیهای کوچک در لبههای گلگیر امری طبیعی است اما در غیر این صورت بهتر است خودروی مدنظر را خریداری نکنید.
- شماره شاسی و بدنه را بررسی کرده و با اسناد مطابقت دهید
شماره شاسی و بدنه خودرو را با اسناد آن مطابقت دهید. اگر اختلافی وجود داشت شاید خودرو سرقتی بوده و یا تصادف سنگینی را تجربه کرده است.
اولین بار در سال ۱۹۵۴ بود که از شماره شاسی استفاده شد و هر خودروساز شماره خاص خود را داشته اما از دهه ۸۰ میلادی استانداردی در این زمینه به وجود آمد.
-
بخش سوم
خرید خودرو
- آماده روبرو شدن با هزینههای پنهان شوید
یک خودروی کلاسیک هزینه بسیار بیشتری نسبت زمان صفر بودن خود خواهد داشت. آماده هزینه چند برابری برای بخشهایی همچون بیمه باشید. همچنین اگر گاراژ شخصی نداشته باشید هزینه پارکینگ بیشتری را باید برای این دست خودروها بپردازید. خودروهای کلاسیک نیازمند دقت زیاد بوده و هزینههای تعمیرات غیرمنتظره آنها میتواند تا چند ده میلیون نیز برسد. مطمئن شوید بودجه لازم برای تعمیرات احتمالی را خواهید داشت.
آماده پرداخت مبلغ بیشتر برای قطعات را داشته باشید. اگر خودرویی کمیاب خریداری میکنید این هزینهها بیشتر خواهد بود. در بسیاری از موارد شما باید قطعات سفارشی را خریداری کنید که بسیار گرانقیمت خواهند بود. شما همچنین شاید مجبور به خرید قطعات از خودروهای اوراقی باشید.
- قیمتی مناسب بپردازید
پرداخت مبالغ بالاتر برای خودروهای کلاسیک امری غیرعادی نیست. قیمت عادلانه این خودروها باید بر اساس سن، وضعیت خودرو، سقف تولید و تجهیزات آن تعیین شود.
- خودرو را بخرید
اگر برای خرید خودرو بودجه کافی ندارید شاید به دنبال گرفتن تسهیلات از بانک باشید که این امر هم مشکلات خود را دارد؛ اما برخی شرکتها وجود دارند که اعتبار لازم را با دریافت وثیقه در اختیار قرار میدهند اما باید دراینباره نهایت دقت را داشته باشید هرچند بهتر است برای خرید خودروی کلاسیک سمت وام و قرض و… نروید.
مردیم از خوشی
۱ بهمن ۱۴۰۰دوج چلنجر هلکت
1123
۱ بهمن ۱۴۰۰واقعا چه ربطی داره؟
مردیم از خوشی
۱ بهمن ۱۴۰۰ظاهر کلاسیک باطن مدرن
gamer
۶ بهمن ۱۴۰۰ظاهرش کلاسیک نیست اگه به رولزرویس میگفتی کلاسیک میشد ولی این نه
محمد امین
۱ بهمن ۱۴۰۰چه مقاله خوب و کاملی
ممنون از آقا شاهین
به شخصه به فکر خرید چند تا ماشین کلاسیک هستم.از جمله 518 e18 و 230e و جیپ واگونیر و ۲۰۰۲ bmw و کادیلاک سویل
البته نه همشون رو ، یکی از بین اینها
شاهرخ
۱ بهمن ۱۴۰۰من بیشتر آفرودی میپسندم
لندرور سری سه رو خیلی دوست دارم
پارکینگ هم دارم تعمیرات هم خودم بلدم
یه دونه تمیز در حد صفر با قیمت خیلی خوب با مدارک کامل پیدا کردم
پول خریدشو ندارم متاسفااااااانه I:
محمد امین
۱ بهمن ۱۴۰۰اره منم به ماشین های افرودی علاقه ی زیادی دارم
مخصوصا رنجرور ، داییم یه مدل ۷۸ با موتور ۸ سیلندر دو کاربرات ۳.۵ لیتری داشت ، واقعا ماشین الملسی هست فقط تعمیرات یکمی سخت انجام میشه چونکه مکانیک های خاص خودش رو داره
amir Benz
۱ بهمن ۱۴۰۰دادا بستگی داره برا چی میخوای؟
اگه مجردی و برا تفریح و سرگرمی میخوای ۲۰۰۲ بهترین گزینه است .
اگر نه متاهلی و برای کاربرد روزانه میخوای به ترتیب ۱. E230 و ۲. سویل و ۳. ۵۱۸
و اگر برا آفرود و کاربرد مسافرت _ روزانه جیپ واگنییر بهترینه .
زیزیگولو
۱ بهمن ۱۴۰۰خیلی جالبه که این ماشینای کلاسیکو قدیمی بعد از این همه سال و پیمودن این همه مسافت هنوزم سالم موندن و هیچ تغیری نسبت به روز اولشون نکردن!!! فقط یه ماشین باز و عشق ماشین میتونه اینا رو اینجوری نگهداری کنه …. من یکی ب شخصه عاشق ماشینای کلاسیکم چون عاشق سادگیو طراحی متفاوتشونم واسه اینکه اگه با ماشینای کلاسیک یِکمی زندگی کنی عاشق میشی و خودتم نمیفهمی چجوری پول خرجش میکنی!!! و این کار فقیرو غنی هم نداره
مهراد
۱ بهمن ۱۴۰۰دنبال همین مطلب میگشتم که کامل باشه که سایت پدال دمش گرم گذاشت.البته هرچند این مطلب بیشترشو میدونستم.تقریبا 1 ماهی شده دو دل هستم بخرم یا نه! اصلی ترین مشکلم هم بودن یا نبودن قطعات تا 3 یا 4 سال دیگه هست
پرشیا خودرو یه قسمتی زده اسمش کلاسیک هست دیگه دوستدارانbmwو مینی کلاسیک مشکلی بابت قطعات و باسازی و اصالت ندارن تاحالا زنگ نزدم بهشون ولی فکر کنم بهترین گزینه برای خرید خودرو کلاسیک همین پریشا خودرو کلاسیک باشه ولی مشکل اینجاس من bmw و مینی دوست ندارم🙁 آمریکایی کلاسیک یه چی دیگس.
بیوک! اون آگهی که 3هفته پیش بهش زنگ زدم هنوز طرف ماشینو داره ولی 5روز پیش زنگ زد گفت اگه نمیخریش دیگه برات صبر نمیکنم منم گفتم باشه ولی اون تمیز ترین B3بود که دیده بودم قیمت هم172تومن. خیلی سالم و سرحال بود. خودمم هم وقت و هم سرمایه دارم که 100تومن خودم یه دستی روش بکشم. چندجا هم میشناسم. فقط پیدا کردن مکانیک کاربلد برای چک آپ 6ماهه کار حضرت نوحه!😑چون این مکانیک های سطح شهر دانششون فراتر از پژو دنا سمند نیست😂
متاسفانه الان تو رنج قیمت پایین یعنی زیر 200تومن،کلاسیک های زیادی نیست. البته بسیاری از خودروهای کلاسیک نابود شدن تو این سال ها. یا اون خفن هاش تعدادشون اندازه انگشتان کف دسته. درکل تو ایران انتخاب های زیادی نیست.فعلا نتونستم زیر 200تومن خودرو کلاسیکی بهتر از بیوکB3پیدا کنم. البته جیپ صحرا و آهو هست ولی 2 تا مشکل خودم دارم،همونطور که گفته بودم از کوچمون آهو رد نمیشه جیپ صحرا هم انصافا داخلش خیییلییی بیابانی هست!
البته زیر 200تومن میتسوبیشی گالانت و لنسر تمیز خیلی پیدا میشه. ولی خب آمریکایی یه چی دیگس. به نظرم بهترین گزینه زیر 200 تومن همین بیوک B3 باشه ولی مشکل قطعات هست…میدونم جیپ تو ایران حداقل تا 5 سال دیگه مشکل قطعات نداره چون خیلی تو ایران وارد شد و مونتاژ شد کمی وقت هم بزاریم کلی قطعات میشه پیدا کرد ولی بیوک رو نمیدونم چه قدر قطعات هست. البته پیدا میشه ولی آیا تا 5سال دیگه باز هم قطعاتش پیدا میشه؟
R@m!n
۱ بهمن ۱۴۰۰مهراد جان نکته ای که باید در نظر بگیری صرفا خرید و موجودی قطعات نیست بلکه هزینه های بعد از اون هست.
یه ماشین کلاسیک هر چقدرم تمیز و سر حال باشه حداقل ۳۰ سال از عمرش گذشته و هر لحظه امکان بروز مشکلات پر هزینه براش وجود داره، باید این نکته رو در نظر بگیری که برای این هزینه ها آماده باشی و گرنه اون ماشین میشه یه تیکه آهنه اسقاط که صاحبه آخرش خودتی. بیوک b3 ماشینه خوبیه اما الان که از فردامونم خبر نداریم و مکانیکه کاربلدم در حوزه کلاسیک خیییلی کم شده چیزی جز یه قمار نیست.
یه نصیحت برادرانه اگر داشته باشم اینه که با این بودجه اصلا به خرید ماشین کلاسیک فکر نکن و بین همین آت و آشغالای داخلی یه وسیله رفت و آمد انتخاب کن.
واقعیته تخلیه کاریش نمیشه کرد. عذرخواهی می کنم امیدوارم ناراحت نشی. این شور و اشتیاقت منو یاده ده ساله قبل خودم میندازه اما اوضاع ده سال قبل کجا و الان کجا…
محمد امین
۱ بهمن ۱۴۰۰آقا رامین حرفتون درسته و لی توی این اوضاع اقتصادی ایران و شرایط بازار خودرو ، خرید ماشین های کلاسیکی که قطعاتشون به نسبت موجود هست و مردم شناخت خوبی دارن ، ارزشش رو داره مثلا نوا ، واگونیر ، بیوک اسکای لارک ، کادیلاک سویل ،بلیزر ، خیلی از مدل های تویوتا و بعضی از مرسدس ها و..
اونقدر هم گه فکر میکنید هزینه ها بالا نیست ، برای مثال اگر ماشین تر تمیز باشه ، ماشینی مثل نوا ، مگه چه قدر خراب شدن داره ….البته به شرطی که ازش خوب مراقبت شده باشه
حالا مثلا با پول همون نوا حدود ۸۰ ملیون ، یه ۴۰۵ حدودای ۸۵ تا ۸۸ بهت میدن که هر سال باید واشر عوض کنی به شرط اینکه کار به جاهای دیگه نکشه ، خرج چندین سنسور و کاتالیزور و تسمه تایم و مشکلات ecu و….. اصلا یه اوضاعی هست ، اونوقت ماشین کاربراتی مثل نوا ، نهایتا یه پلاتین و سوزن ژیگلور هست … اسم بعضی چیز ها بد درفته،
من پدر خودم شورولت کاستوم داشت که ۱۵ سال موتورش تعمیر نرفت موتور ۲۵۰ ۶ سیلندر با اینکه باهاش کار مصالح انجام میداده و ۴ تن بار میزده و فقط سرویس های دوره ای و گاها واشر گلویی اگزوز میسوخت که به خاطر تابی بود که در اثر برخورد اگزوز با سنگ به وجود اومده بود
هزینه ی بنزین هم نهایتا ماهی ۱۰۰ هزار تومن بیشتر بشه اصلا ۲۰۰ تومن ، به شخصه دیگه روم نمیشه به گدا زیر ۵۰ هزار تومن بدم ….
از اون سمت کلی مزیت دریافت میکنی ، اپشن های شورولت نوا فول c6 رو با پراید و ۴۰۵ هم قیمتش که مقایسه کنید….!!
چه قدر فضای بیشتری هم داره و ماشین راحت تری هم هست
من پیشنهاد نمیکنم که همه برن ماشین کلاسیک بخرن ولی کیس های مناسب و تروتمیز واقعا ارزش خرید بالایی دارن و برای کسی که خودش هم فنی باشه خیلی خوبه
ایران جایی شده که کسی که خودش سوار پراید مزخرف هست به ماشینی مثل کادیلاک الدورادو میگه لگن ، ماشینی که کروزکنترل و کلاینت کنترل هوشمند و گیربکس اتوماتیک و گرمکن صندلی داره ..
توی آمریکا پیکاب ها پرفروش ترین هستن و همه یکی دارن ، ولی توی ایران از نظر ۹۰ درصد به خاطر یه سری مسائل پیکاب ها حکم لگن رو دارن ، حتی اگر جدید ترین هم باشن
R@m!n
۱ بهمن ۱۴۰۰محمد امین جان من خودم تجربه مالکیت سه تا ماشین آمریکایی داشتم هم نوا هم واگونییر و در حال حاضر ۶ ساله برانکو.
منظورم از ماشین های داخلی نمونه های صفر بود نه کارکرد بالا.
نوا و واگونییر رو مثله عروسک نگه داشتم و خیلی بهشون رسیدم و زمانه فروششون به قیمته خیلی خوبی هم فروختم تازه کلی هم خرجه تیون و جنگولک بازیاش کردم که که رو هم ۵۰ میلیونم نشد. من اون نوا رو ۱۸ میلیون خریدم یا واگونییر رو ۲۵ میلیون، اما موضوعی که در میونه این قضایا برای قبل از ساله ۹۷ بود که هم واردات باز بود هم قیمت ها پایین بود. الان همین نوا نمونه های داغونش از ۶۰ ۷۰ میلیون شروع میشه که رسما یه تیکه آهنه زباله هست و نمونه های مثلا تمیزش تا ۴۰۰ میلیون قیمت داره. قطعات خودروهای کلاسیک واقعا کمیاب شده به طوری که قطعات یا تو تراشکاری ها به سختی تعمیر میشه یا با نمونه های دست دو تعویض میشه. من ساله ۹۵ برای برانکو کیت تعلیق فاکس رو با هزینه واردات از امارات با ۱۲ میلیون جمع کردم الان برندای آشغاله درجه چند چینی و فیک از ۱۵ میلیون شروع میشه و برندای سطح بالا باید سفارش بدی و چند ماه صبر کنی و به ائمه توصل ببندی بارت نمونه تو گمرک و به داستان نخوره. قیمتم که نگم واشر می سوزونیم دوستان برن یه سرچ بزنن عمق فاجعه رو می فهمن. یه زمانی میشد با 80 میلیون کامارو و داج با موتورای افترمارکتی خود برندا جمع کرد.
چند ماه پیش یکی از دوستان می خواست یه کوروت c3 بازسازی کنه هزینه قطعات بیشتر از ۶۰۰ میلیون شد اونم بدون هزینه های واردات و مکانیک و… .
یه پیچه ماشینای کلاسیک شرف داره به کل زباله های داخلی اما الان برای کسی که اولین تجربه مالکیت رو می خواد داشته باشه تو این گرونی و کمبود واقعا ریسکه بزرگیه.
کافر مقدس
۱ بهمن ۱۴۰۰هرکی بهت گفته بی ام و و مینی کوپر قطعات داره همونی بوده که میخواسته در آینده بهت ماشین بفروشه . اصولا به هرکی که میره دنبال خرید میگن قطعه داره همه چی داره خیلی ریلکس ولی بخری بعدش دیگه میبینی از این خبرا نیست و باید خودتم به خریدار بعدی به دروغ بگی قطعه داره همه چی ردیفه
فروشنده جماعت در گفتار همه چی رو مناسب نشون میده . همه موقع فروش میگن کم کارکرد بدون خرج . قطعه هم فراوان اینا دیالوگهایی برای فروش هست .منظورشون هم از قطعه اینه که باید بری اوراقی یه قطعه کارکرده رو خداتومن بخری
بازار کلاسیک در ایران جز شیادی هیچ چیز دیگه نداره . خوده آمریکا ش هم قطعات برای کادیلاک نایابه چه برسه ایران حتی باید عوارض بیشتری بدن برای آلایندگی بیشتر . هر ایالاتی هم نمیتونی سوار بشی
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۴۰۰دقیقاً
اگر سه گزینه را در خودتان میبینید ، سمت خرید این خودروها بشتابید و اگر نه اصلاً چنین کاری نکنید که میشه سر درد بی درمان !
۱ – حوصله یا صبر
۲ – پول
۳ – مکانِ نگهداری و تعمیرات
البته هستند کسانی که سررشته در تامین قطعات و تعمیرات دارند و دانش این کار را دارند که بحث آن جداست ، اما اگر فقط از روی علاقه و خاص بودن در جمع میخواهید چنین کاری کنید ، ۱۰۰٪ خودتان را بیچاره کردهاید !
بازسازی خودروهای کلاسیک نیاز به اصول دارد و نه اینکه ببرید صافکاری نقاشی و تمام ، نه ، اصلاً اینطور نیست و باید تمام قطعات جدا و پس از پروسهی مشخصی دوباره منتاژ شود و … !
برای همین مسخره بازیها بود که در این چند سال خیلی از کلاسیکهای ارزشمند را از دست دادیم و بعد از کلافِگی برای مالکان ، آنها را از بین بردند و اینقدر دستکاریهای بیاساس کردند که دیگر هیچکس نتوانست کاری برایشان کند و به اسقاطیها سپرده شدند با مبالغ ناچیز !
محمد
۱ بهمن ۱۴۰۰تو ایران هممون کلاسیک سواریم
Aboalfazl demon
۱ بهمن ۱۴۰۰کلاسیک فقط سمند ما
مدل ۸۲ .
کمپلت رنگ
یکبار هم بازسازی اساسی شده
کارکرد ۴۰۰ هزار تا
کافر مقدس
۱ بهمن ۱۴۰۰این شامل حال یک خارجی میشه نه یک ایرانی که باید شورولت نوا بخره100 میلیون ماشینی که 40سال کارکرده و صد دست چرخیده
دو تا نمایشگاه باز شده در جاده مخصوص به اسم کادیلاک ایران و بنز ایران . هر دو از این ماشین های قدیمی رو ماسمالی و تمیزکردن گذاشتن چندصد میلیون برای فروش . بعد کف ماشین ها همه زنگ زده . پوسیدگی و…. خیلی چیزای دیگه که از چشم دور مونده
جوان ایرانی هم باید بره چندصد میلیون پول بده و به خودش هم تلقین کنه چقدر خفن ـه . ولی خوب جرات نداره با همون ماشینا از شهر خارج بشه
حتی اماراتی ها بیمار نیستن که ماشین جدید با تکنولوژِی جدید رو بعد 5سال اسقاط میکنن چون ماشین میشه هزینه و استهلاک و آلودگی
ماشین کلاسیک سالم هم تو ایران به دست کسی نمیرسه. تو اینستاگرام قشنگ ن ولی تو واقعیت باید 20لیتری به دست تو خیابون بچرخی از شهر خارج نشی بترسی مبادا کسی بزنه بهش چون افترمارکت عملا تعطیل . اصولا هرکی از ماشین با 40سال عمر تعریف میکنه همچنان این یعنی عملا باهاش سر و کله نزده یه چیزایی مثل و بنز و بی ام و که مخارج و استهلاکشون سر ب فلک میکشه ولی خوب بازم توجیه ش میکنن خیلی شیک .مهم نیست ماشین با 40سال عمر و استهلاک زیر پاته برای مردم گویا مهمه اینه که خیلی کول ـه
امین
۲ اسفند ۱۴۰۱سلام
من یه ۴۰۵ مدل ۹۵ دارم میخوام BMW518 بگیرم
نظرتون چیه؟
این ماشینا مشکل قطعه و تعمیرات ندارن؟
Moon
۱ بهمن ۱۴۰۰این جور ماشین ها حداقل تو ایران ارزش خرید ندارن فقط در یه صورت ارزش خرید پیدا می کنند اون هم این که خیلی کلکسیونی نگهداری شده باشه که در ۹۹٪ مواقع این طور نیست ته کوچه ی خونم یه لینکلن کانتینتال ۱۹۷۹ ۳ سال پارک شده قیمتش رو زده ۳۰ میلیون هنوز که هنوز مشتری براش پیدا نشده ولی انصافا از بقیه ی ماشین های که دیدم خیلی تمیز تر ولی بازم کسی سمتش نمیره چون به معنای واقعی کلمه خرج تعمیر و نگهداریش بالاست و میشه گفت تا حدودی تعمیرش غیر ممکن چون تو خود امریکا هم قطعاتش پیدا نمیشه چه برسه تو ایران
من^_^
۲ بهمن ۱۴۰۰میشه بگی کجا؟
من عاشق این مدلم ولی خب از هفتصد به بالا شروع میشه و یه بار یکی دیدم دو میلیارد..
سی میلیون داره قیمت آهن میفروشه اونم بدون موتور چون موتورش خودش هم وزن یه پرایده😂
اگه با هفتاد هشتاد بشه جمش کرد که قشنگ به بودجه میخوره
پن:شهر مهم نیست چون فوقش پنج میلیون خونوادگی بریم اون شهر دو سه هفته تا کاراشو بکنیم
MjM
۷ بهمن ۱۴۰۰مهمترین مساله پولشه، داشته باشی بقیش مهم نیست!
مهم نیست یعنی همه اینارم بدونی و انجام بدی پول نداشته باشه کل قضیه کنسله.
#عشق ماشین های بی پول
asal.kh
۱۵ فروردین ۱۴۰۱سلام وقت بخیر ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنین بابت خرید ماشین کلاسیک مناسب، من میخواسم یه مدل خریداری کنم و به عنوان ماشین عروس توشهرمون کرایه بدم ، ینی یه جور به عنوان بیزنس میخوام بهش نگاه کنم ،
ممنون
هومن
۱۵ مرداد ۱۴۰۱با این مقالات از خرید هرگونه ماشین کلاسیک منصرف شدم. حوصله به کنار. پول حوب هم که داشته باشی قطعات و اوستا کار خوب کمه..
ايمان
۳ مهر ۱۴۰۱پول
حوصله
وقت
مکانیک ماهر و ……
کاملا درسته و امروز پیدا کردن قطعات برای ماشینهای کااسیک به جز خانواده جیپ و شورولت و اون هم با قیمتهای وحشتناک تقریبا غیر ممکنه البته بنزهای ۴سیلندر هم نسبتا وسایلشون پیدا میشه اما زیاد طالب نداره
امیر کلهر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام میشه نظر تو در رابطه با بنز کلاس لانگ بدونم سند داره کارتم داره پلاک شده ولی صاحب قبلیش موتر رو باز کرده و الان نمیتونه جمعش کنه به نظر شما من میتونم قطعاتش رو تو ایران پیدا کنم