موقع خرید خودروی قدیمی آنتیک به چه نکاتی توجه کنیم؟ اگر قصد خرید ماشین کلاسیک قدیمی دارید، حتماً باید این مقاله را بخوانید.
در سالهای اخیر تب خرید خودروهای کلاسیک و آنتیک شدت یافته است. اگرچه لذت راندن خودرویی کلاسیک در جادهها با هیچچیز دیگری قابلمقایسه نخواهد بود اما تعداد افرادی که میتوانند یک خودروی قدیمی آنتیک را با قیمتهای نجومی خریداری کنند بالا نیست. به همین دلیل است که رعایت برخی نکات در زمان خرید چنین خودروهایی اهمیت دوچندان خواهد داشت. در این مقاله راهنمای کاملی درباره خرید خودروهای قدیمی و کلاسیک را خدمت شما عزیزان ارائه میکنیم. برخی خریداران فقط به سطح صنعت گری و روشهای تولید چنین خودروهایی اهمیت میدهند درحالیکه برای برخی افراد میزان تولید آن خودرو و خاص بودن در دنیا اهمیت دارد. برخی نیز طراحی ظاهری و تاریخچه خودروی قدیمی آنتیک را مدنظر خواهند داشت. در هر صورت خرید یک خودروی کلاسیک به عنوان یک سرمایهگذاری نیازمند رعایت برخی نکات خواهد بود.
- خودروهای کلاسیک نمایندگیها و فروشندههای شخصی
زمان خرید خودروی قدیمی آنتیک دو گزینه پیش روی شما وجود دارد: خرید از نمایندگی یا فروشنده شخصی. علیرغم اینکه خرید خودرو از نمایندگیها با هزینه بیشتری همراه است اما در کل فرایند خرد امنتر و بهتری خواهید داشت. نیازی به گفتن نیست که در نمایندگیها نیز طیف وسیعی از خودروهای کلاسیک وجود دارد. اگرچه فروشندههای شخصی در کل قیمتهای پایینتری را پیشنهاد میکنند اما احتمال بروز برخی مشکلات قانونی و حقوقی در زمان خرید وجود خواهد داشت.
- تشخیص مدل انتخابی
بسته به نوع خودروی انتخابی شما در نهایت شاید مالک خودرویی شوید که اگرچه طراحی مشابهی با خودروی اصلی دارد اما تجهیزات، قوای محرکه و امکانات آن متفاوت است. برای مثال میتوانیم به دو خودروی فراری 330GT و 300GTC اشاره کنیم که مشخصات مشابهی دارند اما از پیشرانهها و حداکثر سرعت متفاوتی برخوردار هستند. به همین خاطر در زمان خرید خودروی قدیمی آنتیک باید از خودتان این سؤال را بپرسید که آیا خودروی انتخابی ارزش پرداخت مبلغ اضافی را دارد یا خیر؟
- بیمه مناسب
بحث بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای هر خودرویی مهم است اما زمانی که پای خودروی قدیمی آنتیک به میان آید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. حتماً در زمان خرید چنین خودروهایی حداکثر پوششها و تعهدات بیمهای را مدنظر داشته باشید تا اگر خدایی نکرده تصادف کردید بیمه بتواند آسیبها را جبران کند.
- بررسی کارکرد خودرو
برای افرادی که خودروهای کلاسیک را برای تشکیل کلکسیون خریداری نمیکنند و میخواهند هر روز از آنها استفاده کنند چنین چیزی مهم نخواهد بود اما همه خریداران مثل هم نیستند. از آنجایی که خرید خودروی کلاسیک میتواند یک نوع سرمایهگذاری باشد بنابراین انتخاب مدلی کم کارکرد نه تنها اهمیت خواهد داشت بلکه ارزش آن در زمان فروش را نیز افزایش خواهد داد؛ بنابراین بررسی کارکرد خودرو در زمان خرید اهمیت بالایی دارد.
- هزینههای کامل مالکیت خودروی کلاسیک
خرید خودروی قدیمی آنتیک یک سرمایهگذاری است بنابراین هرگز نباید در موقعیتی قرار گیرید که با خرید یکی از این خودروها موجودی سرمایه شما به حد بسیار پایینی برسد. واقعیت این است که در زندگی ما اولویتهای مهمتری نیز وجود دارند که خرید خودروی کلاسیک نباید آنها را در حاشیه قرار دهد. به همین خاطر در زمان خرید باید به فاکتورهایی همچون قیمت خودرو، هزینههای نگهداری همچون کرایه پارکینگ، قطعات یدکی، بازسازی و… دقت کنید و همه موارد را در نظر بگیرید.
- لاستیکهای جدید
در زمان خرید خودروی کلاسیک به لاستیک آن دقت کنید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در طول این سالها، بهتر است لاستیکهای قدیمی خودرو را با نمونههای جدید تعویض کنید. نکته مهم دیگر به تطابق ابعاد لاستیکهای استاندارد با نمونههای جدید مربوط میشود که باید آن را رعایت کرد.
- روشهای خرید
در اکثر کشورها روشهای متنوعی برای خرید و مالکیت خودرو وجود دارد. در زمان خرید خودرو به روش اقساطی و دریافت وام سه فاکتور مهم وجود خواهد داشت که شامل بهره، پرداخت ماهانه و مدتزمان بازپرداخت است. هرچقدر مدتزمان بازپرداخت وام خودرو بیشتر باشد هزینه پرداخت ماهانه و نرخ بهره آن نیز بیشتر خواهد شد. به همین خاطر باید در زمان خرید چنین مواردی را مدنظر داشته باشید.
- بررسی نظرات کارشناسان و مالکان
اکثر وبسایتهای خودرویی از جمله پدال اطلاعات مفیدی درباره خودروهای کلاسیک ارائه میکنند. البته در زمان خرید میتوان به فروم های اختصاصی چنین خودروهایی نیز مراجعه کرد و اطلاعات مفیدی بدست آورد. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید به بخش مشاوره و راهنمای خرید خودرو و همچنین راهنمای خرید خودرو کارکرده مراجعه نمایید.
- بررسی شرایط خودرو
در زمان خرید خودروی قدیمی آنتیک باید نهایت دقت را درباره بخشهای مختلف آن از جمله بدنه داشته باشید. زنگزدگی بدنه یک مشکل اجتنابناپذیر برای اکثر خریداران است. چنین مشکلی روی خودروی کلاسیک باعث افزایش هزینههای تعمیر و کاهش قیمت آن در آینده خواهد شد بنابراین در زمان خرید باید از عدم وجود خوردگی، زنگزدگی و رنگشدگی خودروی موردنظر خود اطمینان حاصل کنید.
- بررسی اصالت خودرو
در برخی کشورها وبسایتها و شرکتهای مخصوصی وجود دارند که تاریخچه خودروها از جمله تاریخچه تعمیرات و سرویسها را نشان میدهند. همچنین با مراجعه به چنین کارشناسهایی میتوانید موارد مختلف خودرو از جمله پیشرانه، گیربکس و بدنه را بررسی کرده و از اصالت آنها اطمینان پیدا کنید. شایان ذکر است وجود تاریخچه کامل یک خودروی کلاسیک ارزش آن را بالاتر خواهد برد.
- توجه به قیمت خودرو در آینده
خرید خودروی کلاسیک ریسکهایی مشابه خرید یک خانه قدیمی دارد چراکه میتواند باعث افزایش قابلتوجه سرمایه شما شده یا اینکه یک شکست کامل باشد. ارزش فروش دوباره یک خودروی کلاسیک به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط کلی خودرو، میزان توجه به آن و همچنین نوع خودرو بستگی دارد. خودروهای کلاسیک کمیاب که تعمیر نشده و وضعیت اصلی خود را حفظ کردهاند قیمت بالایی خواهند داشت.
oasis
۱۲ مهر ۱۴۰۲یه جوری مدال مطلب میزاره انگار ما از این عرب شیخ نشین های اماراتیم یا تاجرای جهانگرد موناکو پول کجا بود ملت دنبال لگن ثبت نامی هستن
حسین
۱۲ مهر ۱۴۰۲دوستان هزینه نگهداری بنز کپل برای استفاده روزمره چقدر است؟
کدام مدل ( با کدام موتور و گیربکس ) کم خرج تر است؟
و اگر کلا بنز کپل هزینه نگهداری اش بالاست ، کدام مدل کلاسیک را پیشنهاد میدهید؟
Godfather orj
۱۳ مهر ۱۴۰۲اگر بنزی پیدا کنی که قطعات مصرفی و اب و روغن خودرو سر وقت چک و تعویض شده باشه هیچ ایرادی بر نمیخوری البته تو بنز ها خصوصن کپل و تانک اینکه از جلو ضربه نخورده باشه خیلی مهم حتی ضربه کوچیک چون دیگه اون فاصله کاپوت و سپر چفت نمیشه واگر وسواس باشی هیچ وقت اون ماشین به دلت نمیشینه
با تجربه که خودم دارم اگر برایه سواری با بودجه تا ۱میلیارد کلاسیک میخای که لذت ببری کپل بخر اگر کلکسیونی نگاه کنی یه معماری کوپه زرشکی اورج گیر بیار چراکه w114 با این رنگ معرفی شد و بی نظیره در کل اگر تو این راه بی افتی بی بازگشته ندونسته شروع نکن
حسین
۱۵ مهر ۱۴۰۲ممنون ، هزینه نگهداری اش چقدره؟
حسین
۱۲ مهر ۱۴۰۲کریسیدا و انواع میتسوبیشی
کپل
بی ام وه سری سه و پنج
اپل های مختلف (وکترا ، آسترا و …)
آمریکایی های ۶ و ۸ سیلندر ، کوچه و سدان ( سویل ، کاپریس و …)
کدام کم خرج تر هست؟ قطعات یدکی کدام بیشتره؟
OM.01
۱۲ مهر ۱۴۰۲این مقاله که اصلا تو ایران کاربرد نداره و بدرد نمیخوره ولی…
بهترین سایت فروش خودروهای کلاسیک
classiccars
بهترین مزایده خودرو در آمریکا
bring a trailer
لیست بهترین فروشنده های خودروهای کلاسیک به همراه شوروم و تست درایو قابل ارسال به سراسر دنیا
vanguard motor sales
rk motors charlotte
streetsideclassics
لیست شوروم های خوب بعد سلاطین بالا(!)
classic auto mall
gr auto gallery
gateway classic cars
garagekeptmotors
البته در شوروم یا نمایندگی های بالا یا هرچی اسمشو بزارید خودروهای آنتیک کم پیش میاد برای فروش بزارن و اکثرا خودروهای آمریکایی دهه 50 الی 80 میلادی هستن اما خوبیش اینه در سالمترین حالت ممکن یا بازسازی فابریک یا رستوماد برای فروش هستن.
مهردادکمال
۱۲ مهر ۱۴۰۲برای کشور ما که اتوموبیل سرمایه محسوب میشه نه کالای مصرفی و کمبود قطعات یدکی معضل بزرگی هست و کمتر مکانیکی حاضر به تعمیر ماشینای قدیمی میشه قبل از خریدشون دوبار استخاره کنین.. دوست خودم یک جیپ اهو خرید و یاتاقان زد تا الان بالای 80میلیون خرجش کرده باز نشده ماشین… حقیقت اینه خرید این ماشین ها کاملا احساسی هست تا عقلانی و اگر خریدین خودتونم بایست دست به آچار باشین
و نکته آخر اینه اگر در شهرستان و شهرهای کوچیک زندگی میکنین به کل از فکر ماشینای قدیمی خارجی بیرون بیاین که بار رو دوش اتون میشه
Enzo Ferrari 2008
۱۲ مهر ۱۴۰۲جدا از بحث چه عکس های زیبایی گذاشتید
amir
۱۲ مهر ۱۴۰۲تو کشور ما نهایت پراید ۸۲ آنتیکه که اصغر کله پز میخواد به خاطر اسقاطی ۵۰۰ بکنه تو پاچت
18:45
۱۳ مهر ۱۴۰۲مطلب کامل و جامعی بود آقا شاهین ممنون😍❤️❤️
مهدی
۱۳ مهر ۱۴۰۲آقا فریب اینجور مقالات و زرق و برق بعضی کلاسیک ها رو نخورید ضمن اینکه هیچ ماشین قدیمی و کلاسیکی قابلیت استفاده روزمره نداره یه وقت گول حرفای بیخود رو نخورید که یه عمر گرفتاری داره. چه آدمهایی ندیدم که با همین کلاسیک سواری کچل شدن، معتاد شدن، طلاق گرفتن، ورشکسته و بی پول شدن و دنیا و اخرتشون به تباهی رفت لامصب جوری مسیر زندگی رو عوض میکنه که یهو دورتو نگاه میکنی میبینی غیر از اوس اکبر صافکار و اوس اصغر نقاش و اوس جعفر مکانیک و برقکار هیچ رفیق دیگه ای اطرافت نیست 🤣
JDM
۱۳ مهر ۱۴۰۲من خودم کلاسیکبازم اما مشکلاتی که فرمودید زمانی پیش میاد که انتخاب کورکورانهای داشته باشیم مثلا طرف تو فضای مجازی یه سیویک میبینه که داره تو ردلاین کاتاف میخوره فکر میکنه دیگه تمام سیویکها اینطورن میاد یکی میخره که اطلاعاتی از ماشین نداره و رس ماشینو میکشه خرید ماشین کلاسیک نیازمند تحقیق زیاده از هر کسی که کارش این باشه حتی قبل از خرید کارشناسی بشه و بعد از خریدن بهترینکار اینه که اورحال بشن که بتونن اون سواری بدون نقص رو بدن
اونایی که نمیتونن از پس اینجور ماشینا بربیان چون اطلاعات کلی ندارن خب کسی که نمیدونه لنسر ۹۲ glx 1500 هست و gl1300 میاد آکهی میزنه لنسر 1600 چه
انتظاری هست چون همین اطلاعات غلط هست که باعث اطلاعات غلط میشه
البته جسارت نباشه
اندرو غلامحسن
۹ خرداد ۱۴۰۳عشق واقعی کادیلاک سویل یه عتیقه اش رو تر تمیز در حد چی پیدا کنی میارزه به تمام خودرو های داخلی