حتماً شما نیز زائدههای مو مانند را روی لاستیک نو خودرو مشاهده کردهاید اما آیا میدانید این زائدهها چرا روی لاستیکها قرار دارند؟
اگر میخواهید مکانیک خودرو شوید و یا هم مالک خودرو هستید و دوست دارید بیشتر درباره خودرو بدانید، حتماً مطلع هستید که مباحث زیادی درباره وسایل نقلیه وجود دارد و ما هم در پدال سعی میکنیم اکثر این موارد را پوشش دهیم. از قطعات داخلی پیشرانهها گرفته تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، همهچیز در پدال وجود دارد. حتی قطعات به ظاهر سادهای همچون لاستیک خودرو نیز نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر هستند. این موضوع به ویژه زمانی که به دنبال خرید لاستیک جدید برای خودرو هستید بیشتر خود را نشان خواهد داد. با اینکه ما به مواردی همچون طراحی آج، اعداد روی دیواره و نقطه زرد و قرمز رنگ روی لاستیک خیلی اهمیت نمیدهیم اما هرکدام از این موارد جای بحث زیادی دارند.
اگر با دقت به لاستیکهای نو نگاه کنید متوجه زائدههای مو مانند روی آنها خواهید شد. با اینکه فرضیههایی درباره موارد استفاده از این زائدهها وجود دارد اما واقعیت این است که زائدههای موردبحث هیچ مزیتی برای خودروها ندارند. در واقع زائدههای روی لاستیکهای نو هیچ کششی را هنگام رانندگی فراهم نمیکنند و تأثیری هم روی صدای تولیدی لاستیک ندارند. باید به این نکته اشاره کنیم که وجود زائدهها روی لاستیک هم نشان دهنده سلامت آن نخواهد بود. در واقع برای اطمینان از سلامت لاستیک بهتر است به عمق آج و شرایط کلی و تاریخ ساخت لاستیک توجه کنید نه این زائدهها. با این تفاسیر ممکن است سؤال کنید پس اگر این زائدهها به هیچ دردی نمیخورند پس چرا روی لاستیکها وجود دارند؟
با اینکه زائدههای مو مانند روی لاستیکها فایدهای ندارند اما وقتی بحث تولید لاستیک به میان آید، این زائدهها یکی از ویژگیهای کلیدی فرایند ساخت خواهند بود. زائدهها که بین اهلفن به عنوان خروجیهای هوا شناخته میشود فقط باقی مانده فرایند ساخت لاستیک خودرو هستند. احتمالاً میدانید که لاستیک خودرو از طریق قالبگیری تزریقی ساخته میشود و هر قالب دارای خروجیهای هواست تا به هوا اجازه دهد از قالب خارج شده و جای آن را لاستیک بگیرد. به منظور اطمینان از پر شدن کامل قالب با ترکیبات موردنیاز، لاستیک تا زمانی که تزریق میشود که خود خروجیهای هوا نیز پر شوند و نتیجه این کار تولید همان زائدههایی خواهد بود که هنگام خرید لاستیک نو میبینیم. با این وجود اگر به دنبال خرید لاستیک نو هستید بهتر است آنها را بهصورت جفت تعویض کنید و البته تعویض هر چهار لاستیک بهترین گزینه خواهد بود. با این کار تأثیر منفی روی عملکرد کلی خودرو ایجاد نخواهد شد و همه لاستیکها یک دست خواهند بود.
پورمند
۱۹ آبان ۱۴۰۳جواب تیتر : وجود درز در قالب های تزریق لاستیک
اهمیت مقاله و کاربرد : صفر
amirboss
۱۹ آبان ۱۴۰۳هنگامی که تایرها ساخته می شوند، فرآیندی به نام ولکانیزاسیون رخ می دهد. این فرآیند زمانی رخ می دهد که لاستیک خام گرم می شود و به شکل تایر در می آید. هنگامی که قالب الگوی آج به یک لاستیک جدید فشار داده می شود، مقداری لاستیک اضافی از طریق دریچه های کوچک یا کانال های داخل قالب خارج می شود. با سرد شدن لاستیک و سفت شدن آن، این رشته های ریز یا موها به سطح لاستیک می چسبند.
behnam1012
۱۹ آبان ۱۴۰۳حس خوب نویی … فقط همین
R
۱۹ آبان ۱۴۰۳اون پنبه های چسبیده به درخودروی نو چیه
Gabriel
۱۹ آبان ۱۴۰۳سند سلامتی فنی خودرو در کشور مشاهیر پرور ایران!!!
aliHOZA
۲۰ آبان ۱۴۰۳بخشی از فرایند تولیده. وقتی آهن مذاب داخل قالب بدنه خودرو تزریق میشه منافظی برای خروج هوا وجود دارد که نهایتا باعث میشه ابرهای چسبیده به بدنه خودرو تشکیل بشن و نقش محافظت از درب در برخورد با دیوار و جدول را ایفا کنند.
😅😂
Yaghoob
۱۹ آبان ۱۴۰۳مفید بود
بهزاد بهرام بیگی
۲۰ آبان ۱۴۰۳دوستان هیچ چیز بی دلیل وجود ندارد.
که اگر گل میخ ها بی دلیل بود لحضه آخر تولید، آنها را برش میزدند.
دلیل وجود این گل میخها را آپارانی ها میدانند.
اگر ماشین نویی خریدید ولی دیدین که ۱طرف لاستیک خودرو گل میخ دارد وطرف دیگر ندارد، نشان دهنده لاستیک سایی در آن طرف میباشد.
با تشکر
محمدهادی
۲۰ آبان ۱۴۰۳من اینو میدونستم
ههه ههه