آموزشمقالات

علت خفگی و گاز نخوردن ماشین

علت ریپ زدن و گاز نخوردن ماشین

یکی از مشکلات کلافه کننده ماشین می‌تواند گاز نخوردن و خفگی آن باشد و می‌خواهیم علت آن را در جدیدترین مقاله آموزشی پدال بررسی کنیم پس همراه ما باشید.

گاز نخوردن و خفگی ماشین همان حالت واماندگی و عدم شتاب گیری خواهد بود که می‌تواند دلایل متعدد و متنوعی داشته باشد. جدای از حس ناخوشایندی که چنین موضوعی ایجاد می‌کند، گاز نخوردن در برخی موارد همچون زمان سبقت گرفتن می‌تواند خطرات زیادی در برداشته باشد بنابراین مالکان خودروها باید به این موضوع دقت کافی را داشته و به دنبال یافتن ایراد و رفع آن باشند.

همچنین بخوانید:

کارهایی که نباید با اتومبیل خود انجام دهید

رایج‌ترین علل روشن شدن چراغ چک خودرو

گاز نخوردن و خفگی ماشین همان‌طور که گفتیم می‌تواند ناشی از ایرادات گوناگونی باشد. اگر در هنگام رانندگی متوجه کندی خودرو و عدم واکنش مناسب آن به دستورات خود شدید می‌بایست به دنبال ایراد در بخش‌هایی همچون پمپ‌بنزین، استپر، روغن‌موتور، فیلتر هوا، دیسک و صفحه، سیلندر و… باشید.

پمپ‌بنزین وظیفه انتقال بنزین به موتور را بر عهده دارد و اگر خراب شود یا اینکه صافی بنزین کثیف باشد احتمال کاهش بنزین ارسالی وجود دارد که نتیجه آن کندی واکنش خودرو خواهد بود. یکی دیگر از علت‌های گاز نخوردن ماشین می‌تواند ایراد در استپر موتور باشد. یکی از بخش‌هایی که با استپر همکاری می‌کند شمع و وایرها هستند و بنابراین اگر دچار مشکل شوند موتور حالت واماندگی خواهد داشت به همین خاطر بهتر است در صورت خفگی موتور نگاهی به استپر بیندازید.

یکی دیگر از بخش‌های احتمالی که با خرابی خود می‌تواند خفگی موتور را در پی داشته باشد فیلتر هواست. فیلتر هوا باعث ورود هوای تمیز و خنک به موتور می‌شود و اگر خراب شده یا مدت زیادی از زمان تعویض آن گذشته باشد موتور تنفس خوبی نخواهد داشت و متعاقب آن خوب گاز نخواهد خورد. این مشکل در خودروهای انژکتوری به خوبی خودش را نشان می‌دهد.

مورد بعدی اتمام دیسک و صفحه خودروست. احتمالاً با سفت شدن کلاچ و لرزش شدید خودرو در هنگام شروع به حرکت متوجه فرسایش و اتمام این قطعه شده‌اید. یکی دیگر از پیامدهای تمام شدن دیسک و صفحه می‌تواند کاهش سرعت و شتاب خودرو باشد. مورد دیگر روغن‌موتور است که شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسد اما نقش مهمی در کارکرد صحیح موتور ایفا می‌کند و بنابراین باید به‌صورت منظم و دوره‌ای نسبت به تعویض روغن و استفاده از نمونه‌های باکیفیت اقدام کرد. نهایتاً به کمپرس سیلندر می‌رسیم که وجود مشکل در آن باعث گاز نخوردن و خفگی ماشین خواهد شد.

البته گاز نخوردن ماشین فقط منحصر به دلایل بالا نیست و برای یافتن علت دقیق مشکل باید بخش‌های زیر را نیز بررسی کنید:

سنسورهای مختلف از جمله سنسور دور موتور و سنسور گاز

واحد کنترل الکترونیک یا ECU

انژکتور خودرو

علت گاز نخوردن ماشین در سربالایی

خفگی موتور در سربالایی می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد اما شاید محتمل‌ترین گزینه دراین‌باره وجود مشکل در سیستم سوخت‌رسانی و پمپ‌بنزین، کثیف بودن صافی بنزین و همچنین خرابی دریچه گاز باشد. البته نباید گاز نخوردن و خفگی ماشین را فقط منحصر به این دلایل دانست بلکه می‌بایست سایر بخش‌های یاد شده در مقاله را نیز بررسی نمود.

علت گاز نخوردن ماشین در دور موتور بالا

از جمله دلایل گاز نخوردن در دور موتور بالا می‌توان به نقص پمپ‌بنزین، خرابی سنسور جریان هوا و… اشاره کرد. درصورتی‌که این سنسور مشکل داشته باشد ECU داده‌های اشتباهی را دریافت کرده و باعث گاز نخوردن ماشین خواهد شد.

علت گاز نخوردن ماشین در حرکت اولیه

 

اگر خودروی شما در لحظه حرکت اولیه به‌درستی گاز نمی‌خورد و با تأخیر یا افت قدرت مواجه می‌شود، ممکن است این مشکل به عوامل مختلفی وابسته باشد. از رایج‌ترین دلایل آن میتوان به، مستهلک شدن دیسک و صفحه و یا خرابی سنسور دریچه گاز اشاره کرد. این سنسور وظیفه تنظیم میزان هوای ورودی به موتور را دارد و در صورت عملکرد نادرست، سوخت و هوای لازم برای احتراق تأمین نمی‌شود.

دلیل دیگر می‌تواند مربوط به کیفیت پایین سوخت یا گرفتگی فیلتر سوخت باشد که مانع از رسیدن سوخت کافی به موتور می‌شود. همچنین، کثیف بودن دریچه گاز یا استپر موتور می‌تواند در تنظیم درست دور موتور اختلال ایجاد کرده و خودرو را در حرکت اولیه با مشکل روبه‌رو کند. در مواردی نیز ضعیف بودن پمپ بنزین یا خرابی شمع‌ها و کوئل‌ها موجب احتراق ناقص شده و از شتاب‌گیری به‌موقع جلوگیری می‌کند.

برای بررسی این مشکل می‌بایست اکثر بخش‌های مستعد ایراد را بررسی کنید اما مستهلک شدن دیسک و صفحه، وجود ایراد در پمپ‌بنزین و صافی آن جزو محتمل‌ترین گزینه‌ها برای خفگی ماشین در حرکت اولیه خواهد بود.

علت گاز نخوردن ماشین در حالت درجا

گاز نخوردن خودرو در حالت درجا معمولاً به مشکلاتی در سیستم سوخت‌رسانی یا هوارسانی مربوط می‌شود. یکی از دلایل رایج این مشکل، کثیف شدن دریچه گاز یا استپر موتور است. دریچه گاز وظیفه تنظیم هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد و در صورت گرفتگی یا خرابی، هوای کافی به موتور نمی‌رسد و واکنش گاز دادن با تأخیر یا اختلال انجام می‌شود.

همچنین خرابی سنسور مپ (MAP) یا سنسور دریچه گاز می‌تواند منجر به ارسال اطلاعات اشتباه به ECU شود، در نتیجه مقدار مناسب سوخت و هوا به موتور نمی‌رسد. در برخی موارد، گرفتگی انژکتورها یا فیلتر سوخت نیز جریان سوخت را محدود کرده و مانع از عملکرد روان موتور می‌شود. بررسی و تمیز کردن دریچه گاز، استپر موتور، و انژکتورها می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در حال حرکت

از نظر مشکلات مربوط به خفگی ماشین تفاوت زیادی بین نوع گیربکس نخواهد بود و به همین خاطر باید به دنبال یافتن ایرادات در بخش‌هایی همچون ECU، سنسورهای مختلف همچون سنسور اکسیژن، سنسور دور موتور، خود گیربکس و پمپ‌بنزین باشید.

علت گاز نخوردن ماشین در دنده یک

اگر خودرو در دنده یک به‌درستی گاز نمی‌خورد، ممکن است به دلایلی مانند کثیف بودن دریچه گاز یا خرابی سنسورهای مرتبط با گاز باشد که مانع از ورود هوای کافی به موتور می‌شوند. همچنین، دیسک و صفحه کلاچ فرسوده می‌توانند در انتقال قدرت به چرخ‌ها اختلال ایجاد کنند. از طرف دیگر، گرفتگی فیلتر سوخت یا ضعیف بودن پمپ بنزین ممکن است مانع از رسیدن سوخت کافی به موتور شده و عملکرد خودرو را در شروع حرکت مختل کند. بررسی این موارد می‌تواند به تشخیص و رفع مشکل کمک کند.

علت گاز نخوردن ماشین پژو ۴۰۵

برای بررسی علت گاز نخوردن و خفگی ماشین پژو ۴۰۵ باید بخش‌هایی همچون تایمینگ سوپاپ‌ها، درست بودن میزان لقی سوپاپ‌های دو و هوا (فیلرگیری) و نسبت درست مخلوط شدن بنزین و هوا را در نظر بگیرید. همچنین وجود مشکل در قطعاتی همچون استپر موتور، دریچه گاز، پمپ‌بنزین و… نیز باعث خفگی موتور ۴۰۵ خواهد شد. در نهایت باید به سوزن‌های انژکتور نیز نگاه کرد تا در صورت وجود ایراد آن‌ها را رفع کرد. برای این کار می‌توانید از دستگاه دیاگ استفاده کنید.

علت گاز نخوردن ماشین پراید یورو ۴

احتمالاً مالکان پراید یورو ۴ با مشکل خفگی موتور و گاز نخوردن آن مواجه شده‌اند. برای رفع مشکل این خودرو می‌بایست بخش‌هایی همچون سوزن‌های انژکتور، پمپ و صافی بنزین، رگلاتور سوخت، شمع و وایر، سنسور مپ و… را بررسی کنید. ضعف دیسک و صفحه، وجود ایراد در ECU و سایر بخش‌های یاد شده در این مقاله نیز تأثیر منفی روی شتاب و سرعت پراید خواهند گذاشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. F

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    سلام
    اساتید یه سوال فنی.
    دنا توربو شتابش توی دور های میانی خوبه یعنی حدود 2.5 تا 4 ولی از 4 به بعد یه افت‌ توان بسیار محسوسی داره که فکر کنم کار خود کارخونه و به علت های ایمنی یا فنی هست که عمر ماشین بیشتر بشه. حالا سوالم اینه که آیا راه حل خاصی هست که این کاهش توان موتور رو از بین ببریم و تا انتها توان وجود داشته باشه یا این خاصیت ماشین های توربو شارژ (ایرانی) هست؟

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. شاهین

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      فکر میکنم با بازنگری تو ECU بشه تغییراتی توش داد هرچند احتمال داره تاثیر منفی روی قابلیت اطمینان قطعات بزاره. بازم اگه اساتید فن از این موضوع مطلع هستن ممنون میشم راهنمایی کنن.

      موافقم 13
      مخالفم 5
    2. mahdi-es17

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (547 ديدگاه)

      این به خاطر کالیبراسیون ای سی سو ماشین هستش چون در دور موتور های بالا دامای قطعات بالا می‌رود موتور محدود کزدن که دیرتر داغ کنه وبهتره همون فابریک باشه

      موافقم 9
      مخالفم 8
    3. سیروس

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز جان ریمپ تنها راهش هست

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. محمد رضا تیموری

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خودرو من تادیروز دورموتورش زیاد بود بردم تست هنوز هیچ کارنکرده بود که ماشین خفه شد وبنزین زیاد میریزه وروشن نمیشه علت این چی میتونه باشه ؟ممنون از راهنماییتان

    موافقم 17
    مخالفم 7
  3. درویش

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین من اچ کراس مدل ۹۷ در زمان رانندگی وقتی ترمز میکنم تو ترافیک بعد دوباره میخوام گاز بدم ماشین گاز نمیخوره چند ثانیه مکث داره میشه لطف کنید بگید ایرادش از چی میتونه باشه ممنون

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. آرش شرفی

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سنسور پدال ترمز رو بررسی کنید

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. علی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام ماشین وانت مزدا ۱۶۰۰ هست روشن که میکنم میخوام حرکت کنم ریپ میزنه و گاز هم نمیخوره مجبورم با سرگاز حرکت کنم با گاز باید بازی کنم تا حرکت کنه علت چیه
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. عادل

        ۲۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام علت ریپ زدن از سنسور ناک یا سوکت سنسور دریچه گاز یا سنسور دریچه گاز یا انژکتور میتواند باشد.😚

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. محمدرضا خلیلی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .ماشین پراید انژکتور 88.ماشین استارت میخوره اما یه حالتی خفگی گاز میخوره .اگزوز ماشین هم پت پت صدا میده .وقتی ماشین از سرد شدگی خودش بیرون میاد درست عمل میکنه .میخواستم دلیلشو بدونم ممنون میشم

    موافقم 42
    مخالفم 14
    1. am mosafer

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز اگر فشنگی اب را عوض کنید درست میشود.

      موافقم 6
      مخالفم 5
  5. شهرام خسروی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام گاز نخوردن پژو ۴۰۵ رودور سه به بالا چی میتونه باشه

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. moatafa

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز لطفا سنسور کیلومتر چک شود من خودم همین مشکل رو داشتم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. فرامرز

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام ماشین من پراید کاربراتوری هست داخل شهر خوب کار میکنه وقتی جاده میفتم بعد ده کیلومتر ماشین انگار خفه میکنه گاز نمیخوره سه بار کاربراتور باز کردم ..وایر ..کویل عوض کردم باز درس. نشد ..مکانیک میگه ساسات میکنه ایا درسته؟

    1. میلاد

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درست کردی؟ایرادش‌چی بود داداش

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. سجاد

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید
    من توی یک سراشیبی زیاد با پژو ۲۰۷ توی ترافیک گیر کردم بعد برای اینکه مجدد حرکت کنم ترمز دستی رو بالا کشیدم بعد گاز و کلاج رو رها کردم و بعدترمز دستیو دادم پایین ولی ماشین گاز میخورد ولی حرکت نمیکرد و مجبور شدیم با گاز و هل دادن ماشینو به یه سطح صاف برسونیم ، ممنون میشم راهنمایی کنید مشکلش چی بوده که این اتفاق افتاده، سپاس

    1. عظیم

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      صفحه کلاچ سوزونده

  8. عزیزی

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام پراید یورو ۴ دیروز ماشین خاموش شد و روشن نشد پمپ بنزین و رله دوبل دیشب عوض کردم درست شد دوباره امروز ماشین روشن کردم خفه کار میکنه
    استپر هم باز کردم تمیز کردم اما بازم درست نشد
    مشکل از کجاس ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. عظیم

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مشکل از رگولاتور فشارشکن سوخت میشه از ریل سوخت انژکتورهم میشه از فیلترهوا و سنسورها

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. فرهاد

      ۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بنزین سوپر برای رفع خفگی موتور خودرو معجزه میکنه .ولی سوپر پیدانمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. نوری

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشینم اچ سی کراس یهو تو ترافیک امپر رفت بالا ماشین ریپ زد جوری که گاز نمیخورد انگار خفه کرد بود بردم تعمیرگاه گفت از کوئل شعم و کوئل عوض کردم ولی باز اختار کوئل میده یهو خاموش میکنه همه چک ها روشن میشه نمیدونم چیکارش کنم کسی میدونه علتش چیه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. مصطفی

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام گاهی ,گازنخوردن وخفه کردن ماشین های یورچهار ازسنسوراکسیژثانویه می باشداگردرجاده هستین وبه این مشکل برخوردین سکوت سنسوراکسیژن روبکشین اگه درست شدکه مشکل مشخص شده اگرنشدسنسوردورموتوروچک کنید

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. امیر

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،بنده پراید صبا ساژم دارم و ریمپ زدم ماشینو
    ماشینم شتابش تو دور پایین خوبه ولی تو دور بالا با دنده چهار بین ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر بازی میکنه وقتی میدم ۵ گازو هم تا ته میگیرم ولی انگار پدال گاز سفت شده و هر چی گاز میدم ماشین راه نمیره
    کلا از ۷۰ به بالا ماشین یکنواخت گاز نمیخوره هر چقدم دور موتورو میبری بالا فایده ای نداره،
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  12. هادی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خودرو بنده 206 تیپ 2 مدل 83 وقتی دما موتور به 90 درجه (وسط آمپر) رسید، خودرو در دور 2.5 | 3 | 4 در هر جایی اتوبان ، شهر و … دچار حالت خفگی شده و می بایست یا دنده کم کنم یا پدال گاز را اتفاقی چندین بار ول کرده مجدد فشار دهم تا حرکت کند. دیاگ خطایی نشان نمی دهد لوازمی که تعویض گردید : 4 عدد سوزن | شمع | کوئل | وایر | سنسور دور موتور | سنسور مپ | سنسور دریچه گاز | استپ موتور | سنسور اکسیژن | تست دریچه گاز خودروی دیگر | تعویض پمپ بنزین | شمع هیدرولیک | تست ایسیو خودروی دیگر یکسان | تقویت اتصال به بدنه خودرو | برق دزدی نیز وجود ندارد
    مشکل برطرف نشد. از بوی دود نیز مشخص است خودرو خام بنزین می سوزاند. لطفا و خواهشا هر کدام از دوستان مشکل مشابه را تجربه کرده و برطرف کرده اند راهنماییمون کنند. واقعا خسته کننده و هزینه بر می باشد.

    1. عظیم

      ۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فیلترهوا و ریل سوخت چک شود

      1. سینا

        ۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        من ۲۰۶ بخاطر همین قضیه ی حالت خفگی عین مال شما تعمیر موتور کردم ۵۰ملیون موتور سنسور عوض کردم درست نشده .نمیدونم شاید مشکل از سیم کشی باشه جریان ضعیف میکنه بنظر خودم .

        1. حبیب

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          خودرو ۴۰۵ دارم دریجه گاز.کویل شمع وایرشمع باتری استارت .دینام .سنسوردور موتور پمپ بنزین استپرموتور منبع اگزوز تعویض کردم بازم حالت خفگی داره وروی کولر خاموش میشه محبت دارید راهنمایی بفرمایید

      2. مرتضی

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام .
        206تیپ 5 مدل 93 گاز سیمی دارم . تو سربالایی یا پشت سرعت گیر کم جان میشه باید پدال گاز رو چند مرتبه کم و زیاد کنید تا ماشین شتاب بگیره . کویل . شمع . پمپ بنزین . سنسور مپ . سنسور دریچه گاز . استپر . فیلتر هوا . فیلتر بنزین . تعویض شده ولی بازم مشکل داره . لطفا راهنمایی کنید . ممنون

    2. مصلح

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام لطفا اگه مشکل ماشین درست شد خواهشا به منم بگین ماشین منم همین مشکلو داره دیگه خسته شدم

    3. مصلح

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لطفا ایراد خودتون چی بود بگید من همین مشکلو دارم

  13. فرهاد

    ۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دنده هرزگرد داخل گیربکس احتمالا

  14. حبیب

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودرو ۴۰۵ دارم دریجه گاز.کویل شمع وایرشمع باتری استارت .دینام .سنسوردور موتور پمپ بنزین استپرموتور منبع اگزوز تعویض کردم بازم حالت خفگی داره وروی کولر خاموش میشه محبت دارید راهنمایی بفرمایید

  15. سبحان

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    س پراید ۸۷ دارم ۶ بار سیفون عوض کردم‌تو مدت ۸ ماه الانم ده دقیقه ک کار میکنی تو مسیر دیگه گاز نمیخوره چند‌بار‌ ک پدال گاز رو میگیری ول میکنی‌خوب میشع دلیلش چیه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. محمودی

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید.من ساینا sمدل۱۴۰۰دارم.درحال حرکت گاه گاهی گاز نمی‌خورد.دچار خفگی میشه.بعد از برداشتن پا روی پدال گاز بعد از دو ثانیه گاز به حالت اولیه برمیگردد گاز میخورد.میشه لطف کنی کمکم کنی چکار کنم.و مشکل چی هستش.تشکر.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  17. رضامیرزایی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من ۴۰۵دارم موقعی که ماشین سرده خفه میشه گاز نمیخوره خاموش میشود و دودسیاه وسفید میده و اگر گاز بزنم روشن میشه وبعد دورمتورمم میره بالا سنسور دریچه گاز عوض کردم استپر برا بالا رفتن دور موتور عوض کردم اما جواب نداده اما برا خفگیو دود وریپ بردم پیش
    باطریساز فشنگی ابو عوض کرد یکی دو روز خوب بود ولی باز درست نشد. ولی نا گفته نماند من در رادیاتوریادم رفته بود ببندم باهاش ۳۰ کیلومتری رفتم بعد آمپر چسپید سریع زدم بغل واب ریختم روش امپر برگشت بعد هواگیر کردم دیگه امپر بالا نیامد آب کم نمیکنه ودور در روغن دون سفیدکم نزده اما تاحالا اینجوری نبوده ماشینم بعداز این قضیه اینجوری شده ریپ میزنه ودود میکنه وبه زور روشن میشه..لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. ماهان

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام ودرود
    من پراید مدل 84 دارم در بنزین ب خوبی کار نمیکنه یا خفه میشه یا تک کار میکنه توجاده بعضی موقع ها درست میشه وگاهی میگیره البته پمپ بنزین و صافی واستپرم عوض کردم
    علت چی میتونه باشه؟؟؟

  19. احمدآزاد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . بسترن بی 30 دارم . بار اول تو گردنه ماشین ریپ زد و گاز نخورد بعد چند ثانیه درست شد. حالا بیشتر شده با اندک سراشیبی آمپر ماشین بالا می‌ره و تا زمانی که آمپر پایین میاد ماشین گاز نمیخوره چند ثانیه هم بیشتر طول نمی کشه. جاده صاف هر چقدر هم گاز بدم مشکلی نیست به محض اینکه سراشیبی میشه آمپر بالا می‌ره و گاز نمیخوره. ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. رحیم زاده

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ام وی ام ۵۳۰ دارم. صبح ها با دو سه استارت روشن‌میشه و گاهی در دنده یک و دو گاز نمی خوره
    و این گاهی هست بعضی موقع ها هم خوبه
    لطفا بگید مشکل از چی میتونه باشه به احتمال زیاد

  21. Mahdi

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا سلام من ماشینم پژو هست تو جاده تسمه دینام پاره شد منم درجا ماشینو خاموش کردم اوردم مکانیکی تسمه و میلنگ که شکسته بود همه چیزو خریدم وصل کردم و درست شد بعد اینکه درست شد الان ماشین تا دور ۳ یا ۴ هزار میره بالاتر نمیره ماشین خفه میکنه ریپ میزنه شتابش فوق الاده پاین اومده انگار خر سوار سدی. چیکار کنم منننننننن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. رضا گمری کرجو

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا اگه میتونید راهنمایی کنید من یه ۴۰۵ مدل ۹۲ با ایسیو ssat,دارم که مشکل گاز خوردن اولیه داره ،هم در جا هم در حالت دنده ،یعنی باید پدالو اروم فشار بدی ،واگر یه دفعه فشار بدی ماشین کپ میکنه ،تمام سسورها را عوض کردم ،تایم گیری و شیم‌گیری هم کردم ولی نشده ،یه سری میگن‌باید نرم‌افزار ایسیوعوض بشه ،لطفا اگه کسی میدونه از چیه یا کجا اینکارو میکنن راهنمایی کنه

  23. رضا گمری کرجو

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا اگه میتونید راهنمایی کنید من یه ۴۰۵ مدل ۹۲ با ایسیو ssat,دارم که مشکل گاز خوردن اولیه داره ،هم در جا هم در حالت دنده ،یعنی باید پدالو اروم فشار بدی ،واگر یه دفعه فشار بدی ماشین کپ میکنه ،تمام سسورها را عوض کردم ،تایم گیری و شیم‌گیری هم کردم ولی نشده ،یه سری میگن‌باید نرم‌افزار ایسیوعوض بشه ،لطفا اگه کسی میدونه از چیه یا کجا اینکارو میکنن راهنمایی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا