چرا خودروهای برقی این قدر سریعند؟ برای درک این موضوع بهتر است به فرایند تولید قدرت و انتقال آن نگاهی داشته باشیم.
سریعترین خودروی بنزینی که میشناسید را تصور کنید که پشت چراغ قرمز ایستاده است و درحالیکه سیستم لانچ کنترلش را فعال کرده، منتظر است تا با سبز شدن چراغ حرکت خود را آغاز کند. هرچقدر هم که این خودرو سریع باشد (از مدلهای گوناگون لامبورگینی گرفته تا فراری و بوگاتی) باز هم یک رقیب برقی دارد که میتواند بدون سروصدای اضافه، آن را در آینه عقب خود گم کند؛ چرا که عملکرد خودروهای برقی بهنحوی است که انگار همیشه با لانچکنترل روشن و حداکثر قدرت دسترس حرکت میکنند.
دلیل اصلی سرعت بینظیر خودروهای برقی، تنها و تنها به یک عامل مهم باز میگردد و آن، سرعت بازخورد و پاسخ خودرو به فرامین راننده است. به سه دلیل واضح، هیچ خودروی درونسوزی تاکنون موفق نشده در بخش پاسخگویی به دستورات راننده با نمونههای برقی برسد:
- پاسخ موتور
- تعداد دندهها
- حداکثر قدرت
برای درک این موضوع بهتر است ابتدا به روند رسیدن خودرو از حالت سکون به حداکثر قدرت، نگاهی بیاندازیم. در ابتدا راننده پای خود را روی پدال گاز میفشارد. این عمل یک سینگال الکترونیکی را به واحد پردازش ECU میفرستد و پس از انجام این فرایند، سیگنال تازهای به فعالساز یا همان آکچویتر دریپه گاز ارسال میشود. پس از ترکیب هوای ورودی و سوخت بهمیزان مناسب، با ورود آن به منیفولد ورودی (که با استفاده از خلا مکش را انجام میدهد) و گذر از سوپاپهای سیلندر، بهترتیب مراحل چهارگانه پیشرانه چهارزمانه آغاز میشود.
با ادامه این روند در سیلندرهای دیگر، موتور به حداکثر توان خروجی خود دست پیدا میکند. فرایند یادشده در یک موتور تنفسطبیعی (که به کمکپیشرانههای پرخوران مجهز نشده است) حدود ۱.۴ تا ۱.۲ ثانیه طول میکشد؛هرچند در خودروهای امروزی این روند کندتر میشود تا تجربه رانندگی یکدستتر باشد. تمام این فرایندها، با ورود توربوشارژر بیشازپیش کند میشوند و راننده را مجبور میکنند ۱ تا ۳ ثانیه بیشتر صبر کند؛ درحالیکه یک پیشرانه برقی میتواند در بازه زمانی یادشده دهها هزار بار به حداکثر توان خود دسترسی پیدا کند و باز به حالت عادی بازگردد.
پس میبینیم که پیشرانه برقی یک EV تقریبا بهصورت آنی پاسخ میدهد اما نمیتوان آن را بهعنوان تنها دلیل شتاب و سرعت بالای این محصولات دانست. درحالیکه برای دسترسی به گستره سرعتهای مختلف در یک خودروی برقی نیازی به تعویض دنده نیست (چون جعبهدندهای وجود ندارد)، خودروهای بنزینی باید زمان قابلتوجهی را برای این کار صرف کنند. حتی اگر جعبهدندهای بتواند بهصورت آنی کار تعویض دنده را انجام دهد (که غیرممکن است) باز هم موتور بنزینی از همگامشدن با آن عاجر خواهد ماند.
موتورهای درونسوز برای عملکرد خود یک حداقل و یک حداکثر سرعت دارند که فراتر از آن قابلیت کارکردن ندارند. بههمین دلیل برای کنترل آنها، جعبهدنده توسعه داده میشود. در سوی دیگر، در خودروهای برقی خبری از این داستان نیست و میتوانند هرگونه که میخواهند روشن/ خاموش شوند. حداکثر سرعتشان هم معمولا توسط نرمافزار تعیین میشود و برخلاف مدلهای درونسوز، محدودیت مکانیکی ندارند. بهعلاوه، این موتورها با افزایش سرعت به دورموتور بالاتر نمیرسند و به این ترتیب، خبری از صدا و لرزش بیشتر پیشرانه نیست.
نکته نهایی آنکه موتورهای درونسوز تا زمانی که به انفجار نزدیک نشوند، به حداکثر توان تولیدی خود نمیرسند اما موتورهای برقی در بخش وسیعی از گستره عملکردی خود، آماده نبرد هستند. در این بخش جا دارد از گشتاور ارائهشده در این دو پیشرانه گوناگون یاد کنیم. موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل لامبورگینی آونتادور در دور 1000rpm حدود ۹۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ در مقام مقایسه، پیشرانه برقی تسلا مدل S در همان سرعت حدود ۶۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
ورود الکترونیک به خودرو آن را به سطحی جدید رساند. از افزایش امکانات رفاهی گرفته تا بهبود ایمنی خودرو و حال، افزایش شتاب و دسترسی راحت به سرعت. پیشرانههای برقی میتوانند درحالیکه عملکردی بهینه را ارائه میکنند، قدرت بالایی را در اختیار راننده قرار دهند. حال با دانستن این مطلب میتوانیم درک کنیم که چرا ورود و همهگیری آنها، تیر خلاصی بر پیشانی پیشرانههای V12 زده و چرا صنعت خودرو در تلاش است تا برای همیشه از دست موتورهای مکانیک راحت شود؟ نظر شما در اینباره چیست؟ آیا حفظ صدای موتورهایی که واقعا به آنها دسترسی نداریم، منطقی خواهد بود؟
Elmiraj
۱۸ فروردین ۱۴۰۳وقتی با یک هفتم قطعات ، بازدهی سه تا چهار برابر ، بدون صدا و لرزش ، بدون آلایندگی ، بدون جعبه دنده ، بدون حرارت اضافه ، بدون سیستم خنک کننده سنگین و فرایندی بسیار ساده تر به بیشترین بازدهی ممکن در کمترین زمان میرسیم ، احمقانهست که بر گذشته پافشاری کنیم …
ممد ژانگولر
۱۸ فروردین ۱۴۰۳👏👌👏
دقیقا زمانی که درشکه سواران شنیدن مرسدس بنز و فورد میخوان ماشین تولید کنن همین حرفارو زدن .یک سریا به ماشین میگفتن ارابه مرگ شیطانی
Mr. gt c
۱۹ فروردین ۱۴۰۳اون یک دگرگونی کامل در صنعت حمل و نقل بود و مردم حق داشتند که خودروهای اولیه را ارابه های شیطانی قلمداد کنند و این رو هم اضافه کنم که ماهم در حال حاضر پراید را ارابه مرگ مینامیم ولی شک نداریم که خودروهای اولیه با اون تایر های باریک و پره ای حتی از پراید هم نا ایمن تر بودند، پس مردم اون زمان حق داشتند؛
در ضمن بعد این دگرگونی استفاده از اسب ها ممنوع و قلع و قم اعلام نشد و علاقهمندان به اسب ها میتوانستند اسب های خود را پرورش دهند و و از سواری لذت ببرند؛
پس امثال شما هم اگر خودتون رو حق میدونید نباید با ممنوعیت درون سوزها، استفاده از خودروهای الکتریکی را به همه اعمال کنید بلکه به مرور زمان مردم تشخیص میدهند که کدام یک بهتر، پاک تر، و مناسب تر در همه زمینه ها هست.
Mr. gt c
۱۹ فروردین ۱۴۰۳اون یک دگرگونی کامل در صنعت حمل و نقل بود و مردم حق داشتند که خودروهای اولیه را ارابه های شیطانی قلمداد کنند و این رو هم اضافه کنم که ماهم در حال حاضر پراید را ارابه مرگ مینامیم ولی شک نداریم که خودروهای اولیه با اون تایرهای باریک و پره ای حتی از پراید هم نا ایمن تر بودند پس مردم اون زمان حق داشتند؛
در ضمن بعد این دگرگونی استفاده از اسب ها ممنوع و قلع و قم اعلام نشد و علاقه مندان به اسب ها میتوانستند اسبهای خود را پرورش دهند و و از سواری لذت ببرند؛
پس امثال شما اگر خودتون رو حق میدونید نباید با ممنوعیت درون سوزها استفاده از خودروهای الکتریکی را به همه اعمال اجباری کنید بلکه به مرور زمان مردم تشخیص میدهند که کدام یک بهتر پاک تر و مناسب تر در همه
زمینه ها هست.
احسان
۱۹ فروردین ۱۴۰۳یک مسئله هست پرورش اسب و لذت بردن از اون ضرری به دیگر مردم نمیزنه اما احتراق داخلی خودروهای سوخت فسیلی ،آلودگیش رو وسط شهر در ریه های تمام مردم اثر میگذاره. خودروی الکتریکی بدون آلودگی نیست اما روندش میتونه سرانجام اینطوری بشه (همین الان هم پاک تر از بنزینی هست) . اما برای خودروی بنزینی و دیزلی نمیشه حتی بدون آلودگی رو تصور شد. در ضمن خودروی احتراق داخلی ممنوع نیست شما ماشین هیدروژنی بخر.
ممد ژانگولر
۱۹ فروردین ۱۴۰۳والا ما جلوی مغازه رفیقمون که میریم ی اتوبوس هست هر روز میاد ماشینشو درجا میذاره کار کنه یعنی هر چی دود و آلودگیه به محل میده تازه خود رانندشم با افتخار میاد بقل اتوبوسش وایمیسته چند نخ سیگار هم میکشه .یعنی کلا با خود راننده ۱۰ متر مربع اشغال نمیکنن ولی کل منطقه میشه بوی دود . حالا شما حساب کن هر کدوم از این ماشینها چقدر گرما و آلودگی تولید میکنن.من رئیس جمهور میشدم از فردا میگفتم هر کی ماشینشو تبدیل نکنه ۶۰ سال حبس ابد یا معادلش ۱۰۰ میلیارد جریمه نقدی یا اگر هم هیچکدومشه نتونست بره برای گیوتین .تعارف نباید داشت.با گرم شدن و آلوده شدن هوا تنفسی نباید شوخی کرد.
Amir
۱۹ فروردین ۱۴۰۳دوست عزیز ما در عصر خودرو های نوین صحبت میکنیم و شما درباره ورود به عصر خودرو ،
معلوم است ما صد سال دیگر به ماشین های پرنده میگوییم ارابه مرگ زیرا تصور حرکت در آسمان را نداریم صحبت شما درست مثل این است که آن زمان مردم میترسیدند سوار خودرو شوند مثل ترس ما از پرواز در آسمان است
پس با جمله های پوچ و توخالی مشکل بزرگ خودرو های برقی را پوشش ندهید
ما در عصری هستیم که نیاز به پیشرفت تکنولوژی داریم و همین هم در حال اجراست اما حذف جعبه دنده و افزودن گیربکس تک سرعته ، درست مانند دنده عقب گرفتن به صد ها سال پیش است
پس کمک به تبلیغات گسترده شرکت هایی که فقط به دنبال پول هستند نکنید چون انسان عاقل و خود مختار میداند که خریدن خودرو مانند خریدن اسباب بازی های تسلا نیست
و به همین خاطر است که کمپانی های بزرگ خودرو سازی هیچ ترسی از پیشرفت این اسباب بازی ها ندارند چون ما نیاز به شتاب صفر تا صد پایین 5ثانیه نداریم یا به شیشه و بدنه ضد گلوله و یا افشانه اسپری فلفل در کنار آینه ها
بلکه ما هدفمان از رانندگی لذت بردن از آن است
پیروز باشید
مهندس
۱۸ فروردین ۱۴۰۳بازدهی سه چهار برابر کدومه؟تو خودت فکر کن من تو فاصله ۵۰۰ کیلومتری از درگاه شارژ ماشین شارژ تموم کنه، اون درون سوز با چند تا گالن بنزین خودشو به مقصد میرسونه اما اون برقی چی؟ چجوری میخوای شارژش کنی؟مشکل وزن زیاد پس چی ؟تازه مقاومت ماشین هم تو شرایط سخت اعم از بالا یا پایین بودن دما یا نصف شدن عمکرد تو سربالایی های جاده ای پس چی؟هزینه تعویض باطری و آلودگی اون؟ و مهم تر از همه اینکه برق هم از سوخت فسیلی تولید میشه
heshmat021
۱۸ فروردین ۱۴۰۳چرا باید ۵۰۰ کیلومتری شارژ تموم کنی، خوب خودش میگه فلان ایستگاه تو فلان کیلومتر به ایستگاه شارژ مراجعه کن، اینقدر کار سختیه؟!
Dark Knight
۱۸ فروردین ۱۴۰۳تو رو خدا نگاه منطق ایرانی ! ( بعد میگن چرا ایران پیشرفت نمیکنه ) یکم فکر بکنی میفهمی که همون بنزینی هم اگه تو فاصله ۱۰۰ کیلومتری یا حتی ۵۰ کیلومتری از پمپ بنزین ، بنزین تموم کنه هیچ راهی به جز زنگ زدن به یدک کش برای رسوندن خودش به نزدیک ترین پمپ بنزین ندارن چون دو تا یا سه تا بطری نوشابه جوابگو بردن این فاصله نیست ( تا حالا کسی رو ندیدیم تو ماشین شخصی گالن یا بشکه بنزین بذاره 😂 ) و در ضمن اون برقی یه سیستمی به اسم regenerative break داره یعنی راننده میتونه با تنظیم رو حالت حداکثری ترمز گرفتن ، حداقل ۸ تا ۱۵ مایل به بردش تو مواقع ضروری اضافه کنه اما آیا بنزینی این چیز ها رو تو خوابش هم میبینه ! شعاع برقی های الان به صورت میانگین شده نزدیک ۵۰۰ کیلومتر ولی تا دو سال دیگه میره رو ۸۰۰ یا بیش تر یعنی عددی که بهترین پلاگین هایبرید دنیا هم نمیتونه بره دیگه بنزینی معمولی بماند اگه منظورت از مقاومت ایمنی هست که همین امروز پدال یه پست گذاشت در مورد ایمن ترین برقی ها که اکثرا +top safety peak گرفته بودن یعنی ایمن ترین حالت ممکن و از نظر عملکرد تو آب و هوا مختلف هم اگه ماشین بنزینی رو تو دما ۶۰ درجه اهواز ببری یا سربالایی های شدید قطعا از نظر توان پیمایش خیلی افت چون اکثر بنزینی ها حتی الان هم cvvt ( تنظیم متغیر سوپاپ ها ندارن ) ، در کل برخلاف اسمت اصلا اطلاعاتت در حد بالایی نبود
حسام
۱۹ فروردین ۱۴۰۳بازدهی سه چهار برابری نداره ولی با یک بار شارژ تقریبا ۶۰۰ کیلومتری میره و با توجه به اینکه خیلی از ورود به این تکنولوژی نمیگزره احتمالا در آینده بردش خیلی بیشتر از اینا میشه بعدشم وقتی که ماشینای الکتریکی تعدادشون زیاد بشه کشورها میان درگاه شارژ میزارن تو هرجای شهر و دیگه نیاز نیست مسافت زیادی طی کنی تا برسی به یه درگاه شارژ
اگه منظورت از وزن زیاد باتری هست باید بگم که این خودرو ها ن موتور درون سوز ۱۰۰ کیلویی دارن ن گیربکس دارن ن سیستم خنک کاری دارن ن دیفرانسیل دارن و در خودرو های ۴ چرخ محرک علاوه بر اینها میل گاردان و دیفرانسیل مرکزی و دیفرانسیل عقب هم ندارن که جمعا ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلو از وزن ماشین کم میشه و مشکل باتره سنگینش رو جبران میکنه
اینکه میگی تو هوای گرم یا سرد عملکرد خودرو الکتریکی دچار مشکل میشه باید بگم کاملا اشتباه هستش بلکه برعکس، خودرو های درون سوز تو هوای گرم به خاطر بالا رفتن دمای موتور و تبخیر شدن بنزین و همچنین تو هوای سرد به خاطر گرم نشدن صحیح موتور بخش زیادی از توان خودشون رو از دست میدن ولی خودرو الکتریکی موتور های الکتریکی دارن که متصل میشه به چرخ ها، نیرو رو مستقیم وارد میکنه به چرخ و علاوه بر گشتاور بالا که تو هر دور موتور یکسان هستش دچار افت توان هم نمیشه
باتری خودرو های الکتریکی حداقل ۱۰ الی ۱۵ سال درصورت استفاده مداوم ممکنه نیاز به تعویض پیدا کنه ولی خب طبیعیه که شرکتهای خودرو ساز تازه وارد این تکنولوژی شدن و قطعا در آینده باتری های با عمر خیلی بالاتر هم ساخته میشه ولی خب خودرو درون سوز هم ممکنه یاتاقان بزنه یا شاتون بزنه یا سرسیلندر تاب برداره یا موتور بسوزونه و نمیشه گفت هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد
در مورد اینکه میگی خودرو الکتریکی آلودگی داره موافقم ولی آلودگیش خیلی از خودرو های درون سوز کمتره و به جای اینکه سوخت فسیلی رو تبدیل به بنزین کنن باهاش برق درست میکنن و تازه خودرو برقی کربن دی اکسید هم آزاد نمیکنه و آلودگی هوا خیلی کمتر میشه
Mr. gt c
۱۸ فروردین ۱۴۰۳هیچکدوم از اینایی ک گفتی برای یک عشق ماشین واقعی اهمیتی نداره، اولویت با درون سوز هست
Alan.r
۱۸ فروردین ۱۴۰۳وقتی که میشه با یه پورشهی ۶۰۰ اسبی یه ریمک ۱۸۰۰ اسبی رو تو پیست به خاک و خون کشید پافشاری بر آینده احمقانهاست
بحث آلایندگی هم اولا که اون برقی که الکتریکی ها استفاده میکنند درصد بالاییش از سوخت های فسیلی میاد دوما فرایند استخراج لیتیم و تولید باطری آلایندگی زیادی تولید میکنه پس اصلا هم بدون آلایندگی نیستن
الکتریکی ها با وجود قیمت گران ، وزن بسیار بالا و بردشون هنوز مونده که به درونسوز ها برسن
Elmiraj
۱۸ فروردین ۱۴۰۳بد نیست به عرض شما برسونم که اعداد و ارقام پیست برای ۹۵ درصد افراد هیچ اهمیتی نداره و حتی اخبارشم پیگیری نمیشه.
Bmw
۱۹ فروردین ۱۴۰۳المیراژ این حرفو زدی چون تنها امید بقای صنعت ضعیف خودرو سازی آمریکا تسلاس اگه داستان برعکس بود مطمئناً همچین حرفی نمی زدی تسلا باعث شده صنعت ضعیف خودرو سازی آمریکا سر تیتر خبر ها باشه اونم به لطف یه آفریقایی به نام ایلان ماسک 😂
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳صنعت خودروسازی ضعیف آمریکا😂 همون بی ام و ای که گذاشتی پروفایلت اگه شرکت کادیلاک نبود باید با هندل روشنش میکردی🤣
B
۱۹ فروردین ۱۴۰۳از لحاظ مکانیکی ساده ترن از لحاظ الکترونیکی پیچیده ترن
JaMsHiD
۱۸ فروردین ۱۴۰۳تا صبح بشینید اینجا دعوا کنید سر اینکه مقاله حرف مفت زده یا حق گفته .
این خط ، این نشون .
تا آخر عمرمون (اگه ایران باشیم) قراره با همین پلتفرم ۴۰۵ سر و کله بزنیم .
یه سی سال دیگه فکر کنم تازه کشورمون پلاگین هایبرید بشه😂💔
Q
۱۸ فروردین ۱۴۰۳کی میگه شتاب برقیا بهتره ؟
ما یه دیمن ۱۷۰ داریم که ۱.۶۶ شتاب میزنه
فقط نمیدونم چرا هیچ جا خبری ازش نیست :)
احتمالا شأن و منزلت دیمن ۱۷۰ خیلی بالاتر از اینه که تشریف بیاره تو پیست و زمانش ثبت بشه 😄
Ahmad
۱۸ فروردین ۱۴۰۳کی گفته دیمن ۱.۶۶ میزنه؟
توی افسانه ها اومده با سوخت E85 و لاستیک و آسفالت خاص ۱.۷ میزنه اونم توی افسانه ها.خوش خیالی ها.
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۳منبع شما چیه؟! یه عده انقدر اعتماد به نفس دارن که بدون منبع میخوان دوج رو ببرن زیر سوال!
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۳همون خودتم نمیدونی چرا هیچکس نیومده با مدرک بگه شتابش دروغه ولی باز حرف خودت رو میزنی
Ahmad
۱۸ فروردین ۱۴۰۳با خودت چند چندی؟نیم کیلو شیرینی بگیربا خودت آشتی کن کسی دوج و زیر سوال نبرده.حالاهم تو راست میگی برو.اعتماد به نفس تو خنده داره درکی از خودرو نداری فقط از خودرو اعداد ارقامشو بلدی.
Undercover
۱۸ فروردین ۱۴۰۳شتابش واقعا بالا هست منتهی مردم ما هنوز نفهمیدن که ۰ تا ۶۰ مایل با ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر یکی نیست. اگه بخوای مایل رو به تبدیل به کیلومتر کنی باید عدد رو ضرب در ۱.۶ کنی. یعنی ۰ تا ۶۰ مایل میشه ۹۶ کیلومتر – ۰ تا ۶۲ مایل میشه ۱۰۰ کیلومتر. توی دو تا وب سایت خارجی مربوط به خودرو به این موضوع اشاره کردن منتهی اگه امثال فشاریانت نریزن سرم!
زمان ۱.۶۶ ثانیه تا ۶۰ مایله. تا ۱۰۰ کیلومتر میشه ۱.۸۸ ثانیه. شتابش درسته ولی مواردی که شما گفتین هم درسته که خودشون از قبل اونارو تنظیم کردن.
خلاصه بگم: این چلنجر فقط و فقط و فقط برای درگ ساخته شده نه چیز دیگه ای.
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳بعضی شرکت های آمریکایی از صفرتاشصت مایل نمادین استفاده میکنن یعنی منظورشون همون صفرتاصده ولی چون برای مردم آمریکا صفرتاشصت مایل آشنا تره از مایل استفاده میکنن مثلا همین دوج سایت های خارجی هم شتاب صفرتاصدش رو نوشتن ۱.۶۶ یا مثلا کوروت c8 z06 که شورولت شتابش رو به مایل ۲.۶ اعلام کرده ولی سایت هایی که به صفرتاصد اعلام میکنن هم همین عدد رو گفتن
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳تو همین اعدادش هم بلد نیستی از خودت عدد میگی
فقط آلمانی
۱۸ فروردین ۱۴۰۳الان باز دوزیانت میاد میگه دیمن ۱.۶۶ میزنه شتاب شماها باور ندارید
ینی بی منطق ترین کاربری که دیدم.
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ببین کوچولو وقتی اسم کسی رو مسخره میکنی طرف بهت تذکر نمیده یه جوری باهات برخورد میکنه که دیگه حتی جرعت نکنی اسمش رو بیاری پس حواست باشه که دیگه تکرار نکنی چون بقیه مثل من نیستن
Dark Knight
۱۸ فروردین ۱۴۰۳دیمن ۱۷۰ ! منظورت همونی هست که تسلا plaid سدان چند روز پیش تو کانال drag times داغونش کرد 😂
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳سطحت در همین حده که فکر میکنی کنترل کردن یه ماسل کار دف عقب به راحتی یه ماشین برقی هست دوج هم تایم چهارصد مترش زیر ۹ هست برخلاف تسلا که بالای ۹ میزنه هم شتابش از تسلا بیشتره
نیکان
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی تو کانال دیمنولوژی دیمن برد چون ماشین دست کار بلدش بود
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۳@Q
@Ahmad
@Dark night
آرامش خودتونو حفظ کنید، اصلا فشار نداره براچی فشار میارید به خودتون.
هنوز از مقاله قبلی قانع نشدید دوباره بحثشو میکشید وسط😂
الان من بگم nhra تائید کرده میگن برو بابا دهاتی چون یوتوبر ها نتونستن پس نه 😂
حالا فرض کن nhra شتاب یه مدل بی ام و رو تائید کرده بود که مالک ها خودشون نتونسته بودن بزنن اون شتابو، عالم و آدم و به هم میدوختید که nhra تائید کرده
هروقت کسی بگه شتاب دیمن دروغه تا ابد من میگم nhra چون کسی بالاتر از اون نیست که تائید کنه و به چهارتا یوتوبر نیست.
Q
۱۸ فروردین ۱۴۰۳بوگاتی و هنسی و کونیگزگ میان ادعا میکنن که سریعترین ماشین تولیدی جهان رو ساختند که هر کدوم یه شاهکاره و چندین میلیون دلار هم قیمتشه . اما تا وقتی نیان در مسیر استاندارد و در شرایط حرفه ای و در ۲ جهت تایم نزنن هیچ چیز رسمی اعلام نمیشه و همش در حد تبلیغ میمونه . حتی اکثرا ویدیو و تصاویرشم منتشر میشه و رسانه ها هم پوشش میدن .
قضیه این دوج هم شبیه همینه . دوج میتونست مثل خیلی برند های دیگه ، با یه ویدیوی رسمی از تایم زدن این ماشین ، حتی اصلا با هماهنگی nhra ، این شتاب رو به رخ همه بکشونه ( چون واقعا یه شاهکاره اگه واقعی باشه ) و قال قضیه رو بکنه اما چرا این کارو نکرد ؟
شتاب ۱.۶۶ یک تئوری و شتاب کاغذیه که ثبت شده و nhra تایید کرده . از وقتی که اومد تا همین الان و در آینده هیچ گاه شتاب ۱.۶۶ رو نخواهید دید . حتی تو ویدیو های یوتیوب و کاربرای خارجی هم انتقاد کردن از شتاب این ماشین و اون رو یه ترفند تبلیغاتی حساب کردند
Taha Ayoobi
۱۹ فروردین ۱۴۰۳👎
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳قبلا جوابت رو هم دادم یه لینکی فرستادی که هیچ محتوایی نداشت فقط همون حرفی که دوج گفته بود رو اون یوتیوبر زد یعنی عملا یوتیوبر ها هیچی از ماشین سرشون نمیشه اون وقت به جای سازمان بزرگی مثل nhra منبعت حرف اوناست در ضمن فقط کونیگزگ هست که سرعتش رو خودش گفته تئوریه بقیه با اطمینان اعلام کردن و هیچکسی هم نتونسته ایراد بگیره ازشون
Scuderia Ferrari
۱۸ فروردین ۱۴۰۳پورشه ۵۰۰ اسبی به ریماک ۱۹۰۰ اسبی : بیا تو پیست کارِت دارم
یه چپ یه راست …. ناک اوت 👊👊
حاجی فقط شتاب اولیه رو نگاه نکن ، درون سوزها فعلاً در اکثر موارد نسبت به الکتریکی ها برتری دارن
Dark Knight
۱۸ فروردین ۱۴۰۳جواب تسلا plaid با قیمت ۸۹ هزار دلار به هایپرکار فراری sf90 با قیمت ۷۰۰ هزار دلار یا دیمن پر ادعا : اگه جرات دارین دوباره بیاین پشت چراغ قرمز یا خط درگ تا دوباره جررتون بدم 😂 ( هم برقی و هم بنزینی هر دو نقاط قوت و ضعف خودشون رو دارن )
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۳@Dark night
داره میگه پیست بعد تو میگی پشت چراغ قرمز😂
Kf
۱۹ فروردین ۱۴۰۳داداش زیاد جواب الکتریکی فن رو نده اینا همونایی هستن که از سربازی بر میگردن ولی سیگاری نشدن
Mr.Lucifer
۱۸ فروردین ۱۴۰۳همه چیز شتاب اولیه نیس که
توی پیست ها بنزینی ها لپ تایم بهتری نسبت به الکتریکی ها ثبت میکنند و
از نظر تاپ اسپید هم بهتر از نمونه های برقی هستن
Dark Knight
۱۸ فروردین ۱۴۰۳مگه کسی فقط حرف از شتاب اولیه زد ! واقعا مسخره هست که میبینی میان بدون هیچ اطلاعی عملکرد سدان خانوادگی الکتریکی تو پیست رو با یه سوپرکار بنزینی مخصوص پیست مقایسه میکنن ! برقی ها به خاطر باتری ها که زیرشون دارن از نظر کنترل سر پیچ ها و پایداری تو سرعت های بالا ( به خاطر وزن بالا باتری ها ) دنیایی از همه رده های درونسوز بالاتر هستن
افشار
۱۸ فروردین ۱۴۰۳آفرین
B
۱۹ فروردین ۱۴۰۳خب برقی هارو هم بخوان مخصوص پیست بسازن و باتری ۲۰ کیلوواتی یا حتی کمتر بجا ۸۰ و ۱۰۰ کیلوواتی روش بزارن پورشو میخوره گرچه لپ تایم پورش صرفا بخاطر درونسوز بودنش نیست
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ماشینای برقی هرچی که باشن بازم نمیتونن جای ماشینای موتور بنزینی رو واسه ما پر کنن ….. شاید واسه نسلای آینده
علی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳لعنت به روزی برقی های مار سفت یواشکی نزدیک شدن لعنت به برقی
khashayar0
۱۸ فروردین ۱۴۰۳به نظر من خودرو برقی برای اروپا باتوجه به شرایط و کمبود منابعی که داره بهترین گزینه است.
برقی سازی هم اتفاق میافته تنها مشکل برقی ها هم همون مدت شارژ شدنه . چون اگه سریعتر شارژ بشن نیازی نیست که از باتری های بزرگی استفاده کنند. و مشکل وزن خود به خود حل میشه.
در ضمن در خودرو های برقی حتی میشه کل سیستم فرمان و اجزای اونو حذف کرد (کاری که پورشه میخواد انجامش بده) مثلا فرض کنید میخواید به چپ بپیچید کافیه چرخ های سمت چپ کندتر از چرخ های سمت راست بچرخند.
و این مذخرفات درگیری با خودرو و صدای خودرو و عوض کردن دنده و …. هم چیزی نیست . الان که مردم با انواع فیس لیفت های پراید (فورد فستیوا) درون سوز با گیربکس دستی و صدای گیرای موتور چها سیلندر با میلنگ تخت هر روز درگیرن چه لذتی داره ؟؟
amirboss
۱۸ فروردین ۱۴۰۳به هیچ عنوان یه موتور بنزینی حریف یه موتور برقی نمیشه.
سرعت الکترون ها صدهزار کیلومتر در ثانیه ست. حالا خودتون حساب کنید زمانی که یک سیمپیچ مستطیلی شکل که در یک میدان مغناطیسی قرار داره و جریان ازش عبور کنه، نیرویی به سیمپیچ اعمال میشود که منجر به چرخش روتور میشه و با ایجاد این چرخش، تبدیل انرژی اتفاق میافته.
Arshia m3csl
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ماشین های برقی بدنشون اینه دکمه ندارن و همشون صفحه نمایشگر بزرگ دارن که حس ماشین ارزون رو میده تو ماشین های لوکس اگه دیزاین زیبا بنزینی رو داشته باشن و داخلشان آنالوگ تر بشه خوب میشن الان اکثر ماشین های برقی طراحی زشت دارن
سوشیانت
۱۸ فروردین ۱۴۰۳واکنش دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ با شتاب ۱.۶۶:🤣🤣🤣
Q
۱۸ فروردین ۱۴۰۳واکنش ما به شتاب ۱.۶۶ و افرادی که باورش کردند : 🤣🤣
سوشیانت
۱۹ فروردین ۱۴۰۳واکنش ما به افرادی که منبعشون چند تا یوتیوبره که همون حرف دوج رو میزنن:🤣🤣🤣
Taha Ayoobi
۱۸ فروردین ۱۴۰۳🗿🗿🗿
R
۱۹ فروردین ۱۴۰۳شیرون تو ۴۰۰ متر نیم ثانیه از ریماک عقب تره اما راه بازه جاده هم درازه بعد از ۴۰۰ متر ریماک رو نقطه میکنه
Dark Knight
۱۹ فروردین ۱۴۰۳فعلا که ریمک نورا ۲۳ تا رکورد گینس تو سرعت داره در صورتی که شیرون یه زمان یه دونه داشت که همون هم بعدا توسط رگرا شکسته شد و در ضمن تو ۹۹/۹ درصد جاده های جهان امکان رانندگی با سرعت بالاتر از ۳۵۰ تا وجود نداره چون خود راننده خیلی هم شجاع باشه دیگه بیش تر از این سرعت جرات نمیکنه بره حتی تو اتوبان های آلمان هم که محدودیت سرعت وجود نداره چند ماه پیش اون آقایی که با شیرون ۴۱۴ تا رفته نزدیک بود ۵ سال بره زندان ( فکر کنم پدال اخبارش رو گذاشت ) ولی شانس آورد که کار با چند هزار یورو جریمه تموم شد سر جمع تو کل دنیا تعداد جا هایی که میشه با ماشین به ۴۰۰ رسید اندازه انگشت های دست نمیرسه پس هر جوری حساب کنی ریمک نورا همه مدل های شیرون رو تو پرفورمنس پودر میکنه چون تا ۳۵۰ قشنگ ۲ یا ۳ ثانیه از بوگاتی سر هست