فاصلهی چندانی تا شروع فصل زمستان باقی نمانده و این به معنی سختتر شدن شرایط برای رانندگان در جادهها میباشد.
اگرچه برخی رانندگان در پشت فرمان کراس اوورهای چهار چرخ محرک خود احساس امنیت میکنند اما افرادی که میخواهند حداکثر ایمنی را داشته باشند احتمالاً لاستیکهای زمستانی را ترجیح خواهند داد. شاید برخی بگویند استفاده از لاستیکهای زمستانی در خودروهای چهار چرخ محرک ضروری نیست اما Tire Rack ویدئویی منتشر کرده و در آن بهبود قابلتوجه عملکرد خودرو در زمان وجود لاستیکهای زمستانی را نشان داده است.
در بخشی از ویدئو میتوانید مقایسهی دو تویوتا راو ۴ را ببینید. اگرچه دو خودرو تقریباً مشابه یکدیگر هستند اما یکی از لاستیکهای چهارفصل استفاده کرده درحالیکه خودروی دیگری به لاستیکهای زمستانی مجهز است.
در این تست راو ۴ مجهز به لاستیکهای چهارفصل توانسته در ۳.۷ ثانیه از سکون به فاصلهی ۱۸.۲ متر برسد درحالیکه شتاب گیری مدل مجهز به لاستیکهای زمستانی سریعتر بوده و زمان ۳.۱ ثانیهای را ثبت کرده است.
اما ترمز گرفتن در برف و یخ بسیار حساس و سخت بوده و اینجاست که تفاوتها بهتر مشهود میشود. اگرچه راو ۴ حاضر در تست تنها ۱۹ کیلومتر در ساعت سرعت داشته اما مدل مجهز به لاستیکهای چهارفصل در ۱۷.۳ متر متوقف شده درحالیکه عملکرد راو ۴ دارای لاستیکهای زمستانی بسیار بهتر بوده و توانسته در ۱۰.۲ متر متوقف شود.
این کمپانی همچنین تست کشش هنگام عبور از پیچها را انجام داده است. کراس اوور دارای لاستیکهای زمستانی بدون مشکلی این تست را انجام داده درحالیکه مدل دارای لاستیکهای چهارفصل از مسیر خارج شده است.
Tire Rack همچنین تستهای مشابهی را با تویوتا کمری دیفرانسیل جلو انجام داده است. با اینکه کمری فاقد سیستم چهار چرخ محرک است اما نتایج به دست آمده کاملاً مشابه مدل راو ۴ چهار چرخ محرک میباشند.
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
حسین
۲ آذر ۱۳۹۷ما رفتیم لاستیک ایرانی بخریم ، دیدیم اکثرا برای تابستان هست و مردم هم میخرند و چند سال باش حال میکنند!
کلی گشتم تا یک لاستیک بارز برای رینگ ۱۶ پیدا کردم که ۴ فصل بود!
اما خدایی تو بارون عملکردش خیلی خوبه!
ماشین ماهم b50f هست
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۳۹۷جون میده چوب اِسکی بزاری روی روف ریل راو۴ و با داف جونی بری اِسکی .
روسیه سرد سیر ، کانادا و آمریکا برای تویوتا جون میدن .
خاورمیانه گرمسیر ، آفریقا برای تویوتا جون میدن .
لاستیک زمستانی بنداز زیر ماشین و باقی ماجرا .
مگه از چه روشی برای ساخت موتور و گیریبکس استفاده میکنند که اینقدر سگ جونن و قابل اعتماد که کمتر خودروسازی توان رقابت با این غول خودروسازی ژاپنی را داره.
تویوتا میسازه برای طبیعت وحشی جهان و باقی مسازند برای طی مسیر و زرق و برق .
خودمونیما ، تبلیغچی خولبی هستم واسه تویوتا? ، اما حقیقت را که نمیشه کِتمان کرد
ایمان
۲ آذر ۱۳۹۷یک متر برف بباره یه تویوتا لندکروزر V8 داشته باشی چهار حلقه لاستیک زمستونی ( برف رنده کن ) بزاری روش بزنی به دل کوه و از مناظر حیرت انگیز لذت ببری
البته بنده تو خواب خیلی تصورش کردم ????
aston martin
۳ آذر ۱۳۹۷تو 90 درصد ایران لاستیکی غیر از لاستیک تابستونی هزینه اضافیه
اینجا نه برف میاد نه بارون کشورو خشک کردن