دومین تست مهم ارزیابی ایمنی خودرو Car to Car Side Impact test می باشد که به ارزیابی ضربات جانبی می پردازد. در این تست مانعی محرک با سرعت 50km/h از کنار به درِ سمت راننده برخورد می کند. در واقع در این شبیه سازی وضعیت ایمنی جانبی سرنشینان جلوی خودرو و راننده مورد بررسی قرار می گیرد.
برآورد میزان سطح ایمنی در این تست از لحاظ اینکه خودرو چگونه و با چه قدرتی به مانع برخورد می کند، کمی مشکل است، اما با وجود استانداردهای بدست آمده توسط بررسی های انجام شده ، گام های موثری در جهت حفظ ایمنی سرنشینان با نصب کیسه های هوای جانبی در کابین خودرو برداشته شده است. کیسه های جانبی صندلی ها Side Air Bags با حفاظت از قسمت سر و قفسه سینه نقشی حیاتی در تصادفات شدید جانبی را ایفا می کنند.
Torso SAB ها با نصب شدن بر روی درها و یا قسمت جانبی صندلی ها قفسه سینه افراد بزرگسال را در این نوع از ضربات حفاظت می کنند. و Head SAB ها با قرار گیری بر روی سقف یا پنجره های جانبی حفاظت از سر را برعهده دارند. البته در برخی از محصولات از نوع Combo SAB ها استفاده می شود که ویژگی هر دو تکنولوژی فوق را یکجا دارد.
Curtain Air Bag یا کیسه هوای پرده ای هم در حفاظت از سر در تصادفات جانبی نقش مهمی را ایفا می نماید. و طبق مطالعات انجام شده تا ۶۱ درصد از صدمات وارده به سر، گردن، صورت و قفسه سینه را کاهش می دهد. و بیشترین کاربد آن در خودروهای SUV و یا تصادفات با درخت و پل ها می باشد.
e_m
۱۸ مهر ۱۳۹۲به علت گرانی خودرو فروش ویژه الاغ مدل 92 تیپ قاطر، گردن هیدرولیک، یال اسپرت، شاسی بلند، دارای کارت یونجه، پالان چرمی با بوق ارار بلبلی، رنگ طوسی متالیک، فروش پاییزه آغاز شد.
(راه تو را می خواند) ” ایران خر رو “!!!
محمد حسین
۱۸ مهر ۱۳۹۲ولوو اعلام کرده تا 20 سال دیگه خود رو هایی میسازه که کسی توش نمیمیره
محمد حسین
۱۸ مهر ۱۳۹۲ولوو اعلام کرده تا 20 سال دیگه ماشینی میسازه که کسی توش نمیمیره.
bl4ckd0om
۱۸ مهر ۱۳۹۲ههههههههههههههههههههههههه
داداش از خنده منفجر شدم
دمت گرم مثالت خیلی درست و واقعی بود ایران خر رو :D
slr722
۱۸ مهر ۱۳۹۲ولوو معروف به سنبل ایمنی…
بهترین هارو استفاده میکنه…
مثل تویوتا هم فقط به فکر فروش نیست…
مهدی
۱۸ مهر ۱۳۹۲اونا توفکر نجات مردمشون تو بدترین تصادفا هستن شرکتهای داخلی ما رو بگو که پول کمربند ایمنی رو هم از ما جدا میگیرن!!!
tomcat
۱۸ مهر ۱۳۹۲دیگه انقد ایربگ میذارن تو ماشین آدم میترسه با وا شدنش ماشین مثه بالون پرواز کنه!
رامبو
۱۸ مهر ۱۳۹۲بابا ایربگ ما تو بادکنکش موندیم اصلا فرض این ایربگم بزارن وقتی ادم تو پراید کمپود میشه حالا یه ایربگم این وسط باز بشه
سارا
۱۸ مهر ۱۳۹۲ایربگ تیبا 3.5 میلیون … پیش کشنده کمربند ایمنی تیبا 1 میلیون یعنی برای حداقل ایمنی روی یک خودروی زباله 9 میلیون باید پیاده شی … نمیدونم این قیمت ها از کجا میاد ؟!
محسن.د
۱۸ مهر ۱۳۹۲حیفSAAB، محصولاتش واقعا ایمن بودن.
امین
۱۸ مهر ۱۳۹۲کیف میده آدم با این ماشینه تصادف کنه….
تو ایربگ ها خوابش میبره
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۲ایربگ کاری نمیتونه بکنه وقتی قراره تو ماشین بسوزیم…!!
حامد MASERATI GT
۱۹ مهر ۱۳۹۲زنده باد ولوو . وولو داره رو خودروهایی کار میکنه که نه نتها سرنشینا موقع تصادف اسیب نبینن بلکه اکه عابری هم با این ماشین تصادف کرد کمتر اسیب ببینه به این میگن مردم داری
آرمان
۲۰ مهر ۱۳۹۲فلسفه ایربگ توی پراید اینه که زندگی یه آدم بعد از اینهمه سختی، با یه چیز نرم! به پایان برسه.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۰ مهر ۱۳۹۲درود.
افرین ولوو.افرین به شرکت هایی که زندگیه مردم و خلق خدا از فروش و سود براشون مهمتره.
افرین.
((( صرفه جویی خود یکی از منابع مهم در امد است )))
mohammad fm480
۱۹ شهریور ۱۳۹۵ولوو سلطان ایمنی
درود بر ولوو