زمانی که بحث سرعت میشود، شتاب گیری از سکون تا ۹۶ کیلومتر در ساعت میتواند به اندازهی حداکثر سرعت خودرو مهم و تأثیرگذار باشد.
همین موضوع باعث ایجاد سؤالی جالب میشود: سریعترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قابلدستیابی چقدر است؟ خب به لطف Engineering Explained میتوانیم این موضوع را بفهمیم. اینجاست که ریاضیات همهچیز را انجام میدهد!
ذکر این نکته مهم است که محاسبات صورت گرفته برای خودروها/سوپرکارهای روزانه با لاستیکهای عادی بوده است و حرفی از خودروهای کارت بسیار سبک با پیشرانههای قوی و اصلاحات آئرودینامیک زیاد زده نمیشود.
اگر دوستدار اعداد هستید احتمالاً تمام ویدئو را خواهید دید تا بفهمید که فرایند به دست آوردن این نتایج چیست اما اگر تنها میخواهید بدانید که عدد نهایی چیست، خب ما میگوییم که آن ۲.۰۵ ثانیه است.
این بهترین زمانی است که یک سوپرکار/هایپرکار میتواند از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین باید به این نکته اشاره شود که پیک شتابگیری لاستیکها تأثیر بسیار زیادی روی عدد یاد شده دارد بنابراین این محاسبات تنها دربارهی گشتاور آنی و حرکت دیوانهوار خودروهای الکتریکی بسیار سریع نیست.
بهعبارتدیگر از نظر ریاضیات این امر محتمل است که مسابقهی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بین خودروسازها، زمانی که هایپرکاری به عدد ۲ ثانیه دست پیدا کند متوقف خواهد شد.
farshid omidfar
۲۷ بهمن ۱۳۹۵واقعا دیگه سریعتر از 2 ثانیه روی زمین قابل درک نیست.
AK_007
۲۷ بهمن ۱۳۹۵چرا هست
توسط اون ماشین های پوزه بلند مخصوص درگ که زیر ۱ ثانیه(چیزی در حدود ۰.۳ ثانیه فکر کنم) به ۱۰۰ میرسن
ولی خب خطرات خودشو داره
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵به اونا میگن Top Fuel Dragsters
در 3.7 ثانیه به سرعت 540 کیلومتر بر ساعت میرسن و 305 متر مسافت رو طی میکنن.
از سوختی استفاده میکنن که بیشترین ترکیبش نیترومتان و کمی هم متانوله.
این ماشین ها بیشتر از 10 ثانیه نمیتونن از حداکثر قدرتشون استفاده کنن ، چون موتورشون به خاطر حرارت زیاد منفجر میشه و از بین میره
قدرت و گشتاور ؟! بیشتر از لوکوموتیو های قطار ها.
این درگستر ها حدود 10/000 اسب بخار قدرت و 12/000 نیوتن متر گشتاور تولید میکنن.
Bavaria
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ممنون اطلاعات مفیدی بود?
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵خواهش.
سر فرصت بیشتر در موردش توضیح میدم.
Nima
۲۷ بهمن ۱۳۹۵اکثرا هم موتوراى دوج و شورولت و فورد هستن
براى مثال 572 شورولت
632 کرایسلر
Bavaria
۲۷ بهمن ۱۳۹۵من ویدئو رو ندیدم، اما مطمئنم ی راهی پیدا میکنن شتاب زیر ۲ ثانیه بزنن?
.
بعدش دیگه ملاک رو شتاب صفر تا ۲۰۰ میکنن
.
به نظر من، شتاب پنج ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت برای ۹۹ درصد مردم کفایت میکنه
amg
۲۷ بهمن ۱۳۹۵کاشکی به جای شتاب رو هندلیگ و لذت رانندگی ماشین کار کنن
Bavaria
۲۷ بهمن ۱۳۹۵متاسفانه اعدادی مثل شتاب صفر تا صد، حداکثر سرعت و اسب بخار ،پرچم ی کمپانی رو بالا میبرن
.
کار کردن روی هندلینگ ماشین، یعنی کار کردن روی جزٕ جزٕ ماشین، که هر کمپانی چنین هنری نداری
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵.
این دوستی که با اسم amg کامنت گذاشته رو خیلی خوب میشناسم.
شاید با تغییر نام خواسته ناشناس بمونه.
من هم چیزی نمیگم.
real
۲۷ بهمن ۱۳۹۵خب چیکار کنیم که میشناسی!!؟
Ace
۲۷ بهمن ۱۳۹۵هر کار دوست داری.
نوید جهرمی
۲۷ بهمن ۱۳۹۵کاش به جای این اعداد و ارقامی که نمیشه خیلی جاها ازش استفاده کرد یه طرحی چیزی میریختن یا زدوبندی انجام میدادن که بشه از سرعت توی جاده ها لذت برد :)
این همه لابی توی دنیا شد برای چیزای مختلف یه لابی میشد اتوبان های سرعت آزاد مثل آلمان توی دنیا همه گیر بشه خیلی عالی بود.
Mahdi DODGE
۲۷ بهمن ۱۳۹۵تو تخته گاز فولکسواگن GTI تقویت نشون میداد که شتابش 1.8 ثانیه بود
به نظرم شتاب 4 ثانیه کمتر اصلا لازم نیست
تو کامارو SS 2012 رفیق پسر عمم نشستم استفاده از تمام شتابش تو شهر خیلی خطرناکه و به نظرم شتاب 6 سیلندرش هم کفایت میکنه مگر اینکه بخوای تو درگ شرکت کنی
آریا
۲۷ بهمن ۱۳۹۵من که نفهمیدم.
یه جا خوندم یه ماشین الکتریکی صفر تا صدش 1.8 ثانیه طول میکشه
شما فهمیدین عایا؟؟؟!!!
ASA
۲۷ بهمن ۱۳۹۵تمرکز روی شتاب رو بیشتر از تمرکز روی سرعت دوست دارم
یه جورایی شتاب خیلی خوب همیشه لازمه اما سرعت خیلی بالا شاید هرگز به درد نخوره
mm.y@rlou
۲۸ فروردین ۱۴۰۰در خودرو های خیابانی طبیعتا شتاب ۰تا۹۶ بیت ۴تا ۶ ثانیه هست که خب پاسخ گو مسابقه تو رینگ یا بعضی درگ ها هستش