بنا به گفته وزارت حملونقل آلمان، خرید یک خودروی دیزلی جدید به این معنی نیست که شما کمتر از یک خودروی بنزینی جدید به محیطزیست آسیب وارد میکنید!
بنا به پاسخی که از سوی وزارت حملونقل آلمان به گروه Funke رسیده، خودروهای دیزلی فروخته شده در سال گذشته به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۲۸ گرم دیاکسید کربن تولید کردهاند درحالیکه این رقم برای مدلهای بنزینی ۱۲۹ گرم در هر کیلومتر بوده است.
این تفاوت در میزان آلایندگی به مدت یک دهه مشابه بوده اما میزان دیاکسید کربن تولیدی کاهش یافته است. هنوز هم یکی از دلایلی که چرا تفاوت دیاکسید کربن تولیدی بین مدلهای دیزلی و بنزینی یکسان است به سنگینتر بودن و قدرتمندتر بودن مدلهای دیزلی مربوط میشود.
یکی از کارشناسان حملونقل آلمان میگوید:
اینکه میگویند خودروهای دیزلی میتوانند به حفظ محیطزیست کمک کنند یک افسانه است. پیشرانههای دیزلی به خاطر اینکه اغلب سنگین و پرقدرت هستند مزیتهای تئوری خود در حفظ محیطزیست را بر باد میدهند.
این موضوع تازهترین تحول رخ داده در زیر سؤال بردن خودروهای دیزلی است. وزارت حملونقل آلمان قبلاً از کمپانیهای خودروسازی این کشور خواسته تا حدود ۱۲ میلیون خودروی دیزلی قدیمی (یورو ۴ تا ۶) را فراخوان کنند و این فراخوان میتواند هزینهای بین ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد یورو در پی داشته باشد.
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶حداقل بدتر از بنزینیها هم نیست آلایندگیش، دلیل نداره زیر سوال ببرنش. یه سیاست همهجانبه بر علیه موتورهای دیزل شکل گرفته تا بزننش زمین، اما اینکه قصدشون حمایت بیشتر از بنزینیهاست یا علم کردن برقیها، هنوز واضح نیست.
:::فرشاد:::
۲ مهر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
با ادامه عمر موتورهای دیزل موافقید؟
بله: لایک ?
خیر: دیسلایک ?
فرامرز
۲ مهر ۱۳۹۶خودروهای دیزلی آلاینده های دیگه ای هم ساتع میکنن و مشکل اصلیشون مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن هست و به همین دلیل یه خودروی دیزلی تو اروپا با میزان برابری از آلایندگی حاصل از دی اکسید کربن مالیات حدوداْ دو برابری نسبت به موتور بنزینی بهش تعلق میگیره.
me84
۲ مهر ۱۳۹۶.
موتورهای دیزلی، خیلی بادوامتر از بنزینی ها هستن و خیلی خیلی کمتر از بنزینی ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارن. همون هزینه و انرژی مورد نیاز برای تولید و تعویض قطعات و تعمیر بیشتربنزینی ها رو حساب کنید، میبینید که آلایندگی بیشتر از دیزلیها دارن.
در کل من طرفدار خودروهای برقی و هیدروینی هستم.