میزان فروش در کلاس سدان های میان سایز در سه ماههی دوم امسال ۱۱ درصد کاهش داشته که بیشترین میزان افت را در میان کلاسهای خودروهای غیر لوکس نشان میدهد. پس از یک دوره بازیابی خوب در سه ماههی اول سال ۲۰۱۶ که عملکرد بهتری از این کلاس را نسبت به کلاسهای مینی، ساب کامپکت و کامپکت شاهد بودیم، حال با عملکردی ناامیدکننده روبرو هستیم. میزان ناامیدی ما با دیدن حجم زیادی از خودروهای جدید در این کلاس بیشتر میشود. شورلت مالیبو ۲۰۱۶ و کیا اپتیما به همراه نیسان آلتیمای فیسلیفت شده ۶ ماه پیش عرضه شدهاند و هیوندای سوناتا و فولکسواگن پاسات نیز کمتر از یک سال است که در بازار حضور دارند.
نکات برجستهی شش ماههی اول سال ۲۰۱۶
هوندا آکورد در سه ماههی دوم امسال در امر فروش از نیسان آلتیما پیشی گرفته اما در آمار کلی فروش هنوز از ۳ هزار دستگاه کمتر از رقیب خود فروخته است.
شورلت مالیبو با رشد ۲۵ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال پیش مواجه بوده و با این عملکرد در رتبهی پنجم فروش و بالاتر از هیوندای سوناتایی قرار گرفته که سه ماههی دوم بدی را با افت فروش ۱۶ درصدی داشته است.
کیا اپتیما حتی بدتر از پسرعموی خود عمل نموده و در سه ماههی دوم سال افت فروش ۳۰ درصدی داشته که این امر گویای این واقعیت است که مصرفکنندگان به سادگی جدیدترین نسل یک خودرو را خریداری نمیکنند.
کرایسلر ۲۰۰ به خروج مفتضحانهی خود از این سگمنت ادامه میدهد و فروش آن در مقایسه با سه ماههی دوم سال ۲۰۱۵ تقریباً دو سوم کاهش یافته است. افت فروش ۱۴ درصدی برای فولکس پاسات نیز به نظر میرسد که عملکردی خوب برای این برند تحتفشار باشد.
منبع: left-lane
حمیدرضا
۲ مرداد ۱۳۹۵متن کوتاهی و خوبی بود متشکرم شورولت با طراحی های جدید خودش میتونه خیلی موفق باشه تا چند سال آینده جای هیوندای رو به احتمال زیاد خواهد گرفت ولی تویوتا دیگه زیادی ترکونده همین جوری داره میره بالا
احمد
۲ مرداد ۱۳۹۵اول بودن تویوتا کمری در میزان فروش در این سگمنت برای بیش از 12 سال اونقدر طبیعی شده که کلا به اون اشاره هم نمیشه
جایگاه هوندای سوناتا و کیا اپتیما هم خیلی خوبه رشد و پیشرفت قابل ملاحضه ای داشتند و همنجوری پیش برند قطعا در سالهای بعد در بین رتبه های برتر قرارمیگیرن
کلا رقابت توی امریکا مخصوصا در بازار خودرو به عنوان یکی از بزرگترین و رقابتی ترین بازارهای خودروی دنیا
فقط به کیفیت و همینطور شرایط فروش و مهمتر ازهمه خدمات پس از فروش بر میگرده .
سعيد خان
۲ مرداد ۱۳۹۵این کمری فقط به خاطر کیفیته که همیشه اوله؟
اونم تو آمریکا!
به نظرم یه جای کار میلنگه
خدمات و شرایط فروش دیگه فکر کنم همشون تو سطح بالایی قرار دارن
مجید.بهترین یا هیچ.
۲ مرداد ۱۳۹۵اینقدر هی به فولکس واگن میگن تحت فشار….
کی بشه ایشاالله فولکس واگن سربلند از زیر این فشار در بیاد بشه همون غول سابق.
Armin
۲ مرداد ۱۳۹۵عجیبه که مزدا چرا اینقدر افت داشته در حالی که تو همه تست ها از رقباش بهتر بوده،،،
عیسی
۲ مرداد ۱۳۹۵من نمیدونم چرا این کمری بدریخت باید اینقدر بیشتر از مزدا 6 بفروشه…
کاوه آهنگر
۲ مرداد ۱۳۹۵کمری نسبت به مزدا 6 طراحی ساده تری داره و بخاطر همین سادگیش شاید به نظر بعضیا بدریخت باشه، اما در این لیست پاسات طراحی ساده تر و به تعبیر بعضیا بدریخت تری داره. اما من به شخصه طراحی های ساده پاسات و کمری رو نقطه ضعف نمیدونم و طراحی این دو ماشین رو به سوناتا ترجیح میدم. نمیدونم چرا نمیتونم با طراحی برخی از ماشینهای کره ای ارتباط برقرار کنم، هنوزم وقتی سلیکا (چراغ مخفی) دهه نود میتسوبیشی گالانت عینکی و هوندا سیویک (مخصوصا هاچبک سیاه و سدان سفید یا سیاه) دهه نود و بی ام و 318 2005 و… رو تو خیابون میبینم مو به تنم سیخ میشه ولی حالم از قیافه سوناتا و النترا و… بهم میخوره. دیگه سیلویا و اسکای لاین و سوپرا و rx7 و… که جای خود دارند و سروری میکنند
احسان(احسان سابق)
۲ مرداد ۱۳۹۵شاسی بلندها بازار رو بدجور قبضه کردن. مشخص نیست این روند تا کی ادامه داره اما ظاهرا که تو امریکا هم خودروسازا و هم مشتریا از این وضعیت راضین
امیر
۲ مرداد ۱۳۹۵کمری با این که تو اکثر مقایسات ردش آخره توفروش بالاست همیشه حتما دلایلی دیگه داره ولی مالیبو آکورد ومزدا6 خوشگلتروباحالترن
AMIN
۲ مرداد ۱۳۹۵توی مقایسه یه خودرو تو تست شتاب یا هندلینگ تحت فشار ووو کلا شرایطی آزمایش میشه که شاید ماهی یکبارم واسه امور روزمره اتفاق نیوفته… اطمینان و راحتی و آرامش و هزینه های پایین و ظاهر ماشین بیشتر تو اولویت هست واسه خریدار که بازار آمریکا میشه گفت این اصل رو نشون میده… تویوتا کمری مثل همیشه بازم تو صدر مونده.. اینکه تو ایران سوناتا و اپتیما فروش بالایی دارن فقط و فقط به خاطر ظاهرشه نه هیچ چیز دیگه
و اصولا مردم ما بیشتر دوست دارن دیده بشن تا اینکه ببینن…
سید مهران میرابوالقاسمی
۲ مرداد ۱۳۹۵واقعا به قول جرمی کارکسون اونایی که مزدا می خرن از رانندگان حرفه ای ند چون مزدا و لذت رانندگیشه واین مردم چیزی از رانندگی حرفه ای نمی دونند.مزدا همون بی ام دبلیو های سابقه که همه ی حرفه ای ها عاشقش بودن.
shahin
۳ مرداد ۱۳۹۵مزدا در واقع نسخه آسیاییه ب ام و هست و تقریبا همه اونچه از ب ام و میخایم رو مزدا تو یه مقیاس کمی کوچکتر و قیمت خیلی کمتر بهمون میده..مخصوصا مزدا 3 خیلی سواری و رانندگیش نزدیکه به سری 3
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۵تو امریکا گارانتی و خدمات پس از فروش حرف اول رو میزنه در حالیکه تو اروپا لذت رانندگی یه خودرو و کیفیت ش هست که مهمه به همین دلیل لیست اروپا با امریکا کاملا متفاوته به نظر من معیار اروپا با معیار ایرانیا متناسبتره ، یعنی اگه بر اساس خودروهای پر فروش اونا انتخاب کنیم بیشتر راضی میشیم .
fluid
۳ مرداد ۱۳۹۵درود به این نظر کارشناسی
shahin
۲ مرداد ۱۳۹۵من احساس میکنم اگر این لیست بخاد تو ایران رتبه بندی بشه اول شورلت مالیبو میشه. دوم مزدا میشه. سوم و چهارم بیوک و کرایسلر بعد هم سوناتا و اوپتیما و کمری و آکورد. برند های امریکایی همیشه بالاترین فروش رو در ایران دارن اگه به بازار ایران برسن.مزدا هم اون وسط استثناست چون کلا ایرانیا خیلی مزدا دوس دارن.از فروش نیو مزدا بعد 6 سال بازتولید مشخصه این موضوع
احمد باقری
۳ مرداد ۱۳۹۵تویوتا کمری رو عشقه.
آرمان
۳ مرداد ۱۳۹۵اگر میشد زیبایی و کیفیت رو با هم جمع میکردند خیلی خوب میشد ، مثلا تویوتا رو با هیوندا ادغام کنن.