آمازون تلاش خواهد کرد با ارائه سرویس خردهفروشی دیجیتال انقلابی در بازار خودروهای جدید اروپا ایجاد کند.
به عنوان بخشی از مراحل آمادهسازی ارائه این سرویس، آمازون کریستوف مولر را که همکاری موسسه خدمات مشاورهای بوده استخدام کرده است. او گفت: “در آمازون من در حال نظارت بر تجارت OEM بازار اروپا هستم.”
این سرویس جدید از لوکزامبورگ هدایت خواهد شد و شروع فروش خودروهای آن از بریتانیا خواهد بود. تاکنون مشخص نشده که آمازون تنها خودروهای نو و یا دستدوم و یا هر دو نوع را خواهد فروخت.
یک قدم بسیار مهم در موفق شدن این تجارت این است که به خریداران بالقوه این اجازه داده شود که خودروهای آینده را تست کنند. مدیر ارشد یکی از کمپانیهای خودروسازی گفته که آمازون با فشار زیادی برای اضافه کردن ستون حمایتی دیگری به بازار و تحت عنوان رانندههای تست روبرو است.
تاکنون اخبار یاد شده توسط سخنگوی آمازون تأیید نشدهاند اما این کمپانی سال پیش اعلام کرد که سه مدل فیات را در ایتالیا و از طریق سایت محلی خواهد فروخت. این برنامه هماکنون گسترش یافته و شامل اقساط بلندمدت نیز میباشد.
فعالیتهای خودرویی آمازون در آمریکا اکثراً به تجارت قطعات مرتبط بوده است. این کمپانی بزرگ با بسیاری از کمپانیهای مطرح همانند بوش همکاری میکند. آمازون و بوش تقریباً ۱۰ سال است که با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند.
حسین
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ای بابا پس امازون از دیجی کالای خودمان عقب موند. دیجی کالا الان حدود 6 ماهه خودرو رو به محصولاتش اضافه کرده
احسان(احسان سابق)
۲۸ خرداد ۱۳۹۶شاید بعضی ها فکر کنن سایت هایی مثل دیجی کالا فروش خودرو به صورت اینترنتی رو شروع کردن اما مسئله اینجاست که چنین سایت هایی فقط واسطه هایی هستن که مشتری رو به یه فروشنده دیگه وصل میکنن. در واقع سایتی مثل امازون قراره رقیب خرده فروشی های فیزیکی اروپا باشه اما دیجی کالا شما رو به یه خرده فروشی دیگه(بخونید دلال) وصل میکنه.
خیلی ساده میشه گفت امازون قراره خودش فروشنده باشه و مسئولیت فروش رو به عهده داره اما دیجی کالا یه واسطس که هیچ مسئولیتی رو بعد از فروش خودرو به عهده نمیگیره.