شکی وجود ندارد که صنعت حملونقل نیازمند یک تغییر است. یک تغییر بزرگ. به منظور هماهنگی با اهداف آلایندگی سختگیرانه در جهان که در سال ۲۰۱۵ تصویب شده، ما باید استفاده از خودروهای مجهز به پیشرانههای احتراق داخلی را تا سال ۲۰۳۵ متوقف کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع که خودروهای الکتریکی سهمی ی تا ۲ درصدی از بازارهای خودرویی مختلف را در اختیار دارند شاید انجام این برنامه بلند پروازانه به نظر آید.
اما اقتصاددان دانشگاه استنفورد، تونی سبا معتقد است اوضاع بسیار روشنتر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم. گزارش جدید او ادعا میکند تنها در ۸ سال هیچ خودرو، اتوبوس و تراک بنزینی و دیزلی در هیچ دنیای دنیا فروخته نخواهد شد.
خب این یک گزارش کاملاً برجسته و بحثبرانگیز است. او میگوید:
ما در آستانهی یکی از بزرگترین، عمیقترین و مهمترین تحولات حملونقل تاریخ هستیم. بله درست است اما آیا به این سرعت رخ خواهد داد؟
طبق نتایج این مطالعه، نقطه عطف صنعت حملونقل تنها در ۲ یا ۳ سال آینده از راه خواهد رسید زیرا باتری خودروهای الکتریکی بهتر خواهد شد. سبا میگوید خودروهای الکتریکی با برد ۳۲۲ کیلومتر و قیمت ۳۰ هزار دلار قبل از پایان دهه میلادی جاری به تولید انبوه خواهند رسید.
او میگوید:
منحنی هزینهها میگوید تمامی وسایل نقلیه از خودروها گرفته تا اتوبوسها و تراک ها باید تا سال ۲۰۲۵ از نوع الکتریکی باشند.
طبق گفتههای این کارشناس تنها مردم نوستالژیک عادت قدیمی مالکیت خودرو را حفظ خواهند کرد. اکثر مصرفکنندگان با روشهای جدید حملونقل سازگار خواهند شد و نمایندگیهای خودرویی نیز تا سال ۲۰۴۴ دیگر وجود نخواهند داشت.
طبق نتایج مطالعه هزینهی هر مایل استفاده از خودروهای الکتریکی تنها به ۶.۸ سنت خواهد رسید و هزینههای بیمه نیز به لطف تکنولوژیهای خودران ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت. بیش از ۹۵ درصد سفرهای صورت گرفته در ایالاتمتحده تا سال ۲۰۳۰ با استفاده از خودروهای الکتریکی و خودران خواهد بود. تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در هر روز خواهد بود و تا سال ۲۰۳۰ به ۷۰ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.
Fericuda
۴ خرداد ۱۳۹۶چه آینده ی مزخرفی
کلا لذت ماشین و رانندگی از بین میره البته عقب بودنمون از دنیا رو تو این زمینه دوس دارم
Ferrari SFXSuperFast
۵ خرداد ۱۳۹۶آینده رو باید با واقع بینی دید.نه با دید هالیوودی!!!
آینده خودروهای احتراق داخلی رو من در استفاده از الکل و متان در ترکیب با بنزین میبینم.
الکل و متان از زباله های مواد غذایی و غیرغذایی تولید میشن…..هیچوقت هم کسی پوست موزش رو نمیخوره!!!!
هایبرید با سوخت ترکیبی میتونه سهم زیادی از بازار رو در کنار خودروهای تمام برقی داشته باشه.
درضمن تلاش هایی که برای برقی شدن خودروها انجام میپذیره بیشتر در اروپاست.که جمعیت نسبتا کم و مساحت کمی هم نسبت به جهان داره.
.
.
ماشینای برقی بیشتر برای درون شهر به درد میخوره،بیرون شهر از نظر من تا سالیان دراز احتراق داخلی ها سلطنت خواهند کرد.
ME84
۴ خرداد ۱۳۹۶.
من عاشق این آینده مزخرفی هستم که شما میگی.
لذت رانندگی مهمتره یا خستگی و چند ساعت از عمری که الکی حروم رفت و آمد و ترافیک مزخرف میکنی ؟
اصلا تو مسیرهای روزمره برای انجام دادن کارهامگه رانندگی لذت هم داره؟
ShoMpeT
۵ خرداد ۱۳۹۶الان من نفهمیدم این کاربر منظورش چی بود! با ماشین بنزینی وقت شما حروف میشه توی ترافیک، بعد با ماشین برقی وقت حروم نمیشه و آدم لذت میبره؟ عجب منطق جالبی
شما یک بار ماشین یکی از آشنا هات رو قرض بگیر و یک دور باهاش بزن، مطمئن باش از رانندگی لذت میبری!
موفق باشی
aston martin
۶ خرداد ۱۳۹۶ME84 بشدت موافقم
مردم ما هم دیگه شورش رو در آوردن
مسیری که با اتوبوس و مترو خیلی راحت و با هزینه بهتر میری و نه ترافیک درست میکنی نه الودگی نه اعصاب خوردی نه هیچی رو برا چی با ماشین میخای بری؟
وقتی کسی جنبه ماشین نداره اتفاقا باید با زور همین چیزارو بهش اعمال کنی
من خودم زندگیم ماشینه ولی دیگه مخالفه استفاده ی افراطی و غلطم
الف.ی
۴ خرداد ۱۳۹۶مطمئنم انسان اینقدر باهوش هست که جایگزینی برای بنزین پیدا کنه که هم اکنون هم دو جایگزین خوب به نام های هیدروژن و برق پیدا کرده.اگه لازم باشه باز هم پیدا خواهیم کرد.
هرچی باشه ما اشرف مخلوقاتیم!!!!!!!!!!!!!
Mercede kaviani
۵ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیزم الف ی
بهترین جایگیزن متانول است که می توان از زیر ساخت ننزین و سوخت دیزل برای ان استفاده کرد چون مایع است وچون بر خلاف سایر سوخت ها اکسیزن در ترکیب ان است 70 درصد الودگی کمتر دارد
30 درصد از بنزین ارزنتر است چون می توان از کلیه ضایعات گیاهی وشهری انرا بدست اورد و بدین سبب موجب استفاده از ضایعات و کاهش هزینه دفع ان وتمیزی شهرها و روستا ها میشود
با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
Mercede kaviani
۴ خرداد ۱۳۹۶خوب یک زحمتی بکشند صندلی الکتریکی هم درست کنند که کسانی این اینده را نمی خواهند از عذاب زندگی در چنین دنیایی راحت شوند
احسان
۴ خرداد ۱۳۹۶خداییش حیف نیست که با XU7 و TU5 وEF7 خداحافظی کنیم …!؟
Behrouz anzali
۵ خرداد ۱۳۹۶حالم از خودروهای الکتریکی بهم میخوره . صحبت از اتلاف وقت شد باید بگم که اگه شارژ خودرو الکتریکی تموم شد بای ۳ ساعت شایدم بیشتر تا ماشینتون شارژ بشه . این خوشبختی اینده ست؟؟؟
Mahdi US CARS
۵ خرداد ۱۳۹۶این مشکل هم حل خواهد شد
ShoMpeT
۵ خرداد ۱۳۹۶امیدوارم هیچ کدوم از این مطالب به حقیقت نپیوندد! لذتی که صدای موتور ماشین بنزینی داره رو چطور میشه با ماشین برقی برد؟ انگار روی مبل خونه نشستی زیرش چهار تا چرخ گذاشتی! خود ران هم که دیگه بدتر!
امیر
۵ خرداد ۱۳۹۶قطعا استفاده از موتور های الکتریکی در خود رو ها مزایای زیادی خواهد داشت..آلودگی خیلی کم هوا..آلودگی صوتی پایین..عدم نیاز به روغن موتور ..سرویسهای کمتر..و…..در ضمن در آینده نزدیک توان باطری ها بیشتر وقیمت آنها هم کمتر خواهد شد.و صدای موتور هم به صورت الکتریکی وبا استفاده از یک صدا ساز ویک بلندگومشکلش بر طرف میشه…من که از بنزین زدن و بوش خیلی بدم میاد
Meysam..Laferrari
۵ خرداد ۱۳۹۶تا بوده همین بوده … هر وقت یه تکنولوژی عظیم جدید میخواد وارد زندگی بشر بشه ، میلیون ها نفر وجود دارن که داد و بیدادشون دربیاد!
این یک قدم رو به جلو برای کل زندگی بشره ؛ شما بدتون میاد دیگه آلودگی صوتی و آلودگی هوا تو خیابونای تهران نباشه؟ بدتون میاد از این سوخت های فسیلی فاصله بگیریم؟ بدتون میاد پول بنزین ندید؟ بدتون میاد هزار جور هزینه ی مرتبط با موتورهای درون سوز رو پرداخت نکنید؟!
ما در مورد خودروهای معمولی داخل شهری صحبت میکنیم نه سوپراسپرت ها! کدوم صدا؟ والا من دوس دارم حتی الامکان صدا کمتر وارد ماشینم بشه ، البته هر چند 17 سالمه و گواهینانه ندارم ولی چند باری تجربه رانندگی داشتم و بیشتر از هر چیزی تو ترافیک شما دوس داری صدای لعنتی و عذاب آور بیرون رو خفه کنی!
از پمپ های سوخت منطقتون حسابی عکس بگیرید و بذارید تو آلبوم خاطراتتون اگه خیلی به اینجور چیزها علاقه دارید.
بیژن
۵ خرداد ۱۳۹۶بعضی ها زیادی قضیه رو جدی گرفتن. این آرمان گرایی مربوط به دنیای ابر صنعتی هاست.
شما اول دوستان سایپایی و (همچنین ایران خودرویی) تون رو راضی کنید دست از پرایدشون وردارن ، بعد حالا راجع به ابر خودروهای الکتریکی و فراگیرشدنشون در ایران بحث خواهیم کرد.
Mercede kaviani
۵ خرداد ۱۳۹۶قصه نخور عزیزم هزینه 10هزار دلاری تعویص باطری هر5-6 سال برات جبران می کند هزینه موتورهای احتراق داخلی را درضمن اگر درامد صادارت نفت را نداشته باشیم و درامد صفر شود با چه چیزی و یا پولی می خواهید بها ماشین الکتریکی را بدهید که باید به زمان قبل از اختراع پول بوسیله فینفی ها برگردیم ومعاملات تهاتری یا پای پای کنیم 400 راس گوسفند و گاو بدهیم تا یک بی ام دبلیو ای 3 بگیریم
Meysam..Laferrari
۵ خرداد ۱۳۹۶اولاً که مردم معمولاً قصه رو میخونن و فکر میکنم غصه خوردنی باشه ؛
ثانیاً شما نگران اختراع پول و این مسائل نباش ، همه که مثل شما پول نفت نمیخورن عزیزم!
میدونی چی جالبه؟ اگه پول نفتی هم باشه بعدها دوباره ازت میگیرن ؛ نگران نباش.
توصیه میکنم بری از پمپ بنزین محله تون عکس بگیری ، 120 سالت که شد بذاری جلوت به یاد این روزها زار زار گریه کنی.
@بیژن
آرمان گرایی ؟ مگه ما از مریخ اومدیم ؟ ماآدم نیستیم؟ ابرصنعتی کیه؟ منتظر ظهور کسی هستی؟ اوکی اگه فکر میکنی نمیشه و نخواهد شد که بشه اوضاع تغییر کنه ، مجدداً توصیه م رو بخون.
یه جوری خودروهای الکتریکی رو میکوبن که انگار اومدن جان اینهارو بگیرن و باهاشون پدرکشتگی دارن!