خودروسازان در مورد چیزهایی مانند خودروهای بدونراننده یا مصرف سوخت ۲ لیتری، نه تنها رؤیاپردازی نمیکنند، بلکه پیوسته در تلاشند تا با توسعه تکنولوژیها، به آنها دست یابند. در نتیجه، روند ثبت نوآوریها به سرعت دنبال میشود. مطابق گزارشی از «تامسون رویترز»، خودروسازان، تولید کنندگان قطعات و مخترعان مستقل در طول یک فاصله زمانی ۵ ساله، تعداد اختراعات ثبتشده خود را به دو برابر افزایش دادهاند. این تعداد در سال ۲۰۰۹ کمتر از ۱۸ هزار عدد بوده، در حالی که در سال ۲۰۱۳ به بالای ۴۰ هزار رسیده است.
درنظر داشته باشید که در اینجا صحبت از فرمول جدید برای ساخت عطرها و خوشبو کنندهها نیست، بلکه پیشرفتهای واقعی در پیشرانه، شاسی، ایمنی، سیستمهای اطلاعات و سرگرمی و سیستمهای تلماتیک مدّنظر است.
همانند سایر زمینهها، در اینجا هم تویوتا حرف اول را در ثبت اختراع میزند و اگر «بوش» و «هیوندای» را کنار بگذاریم، این کمپانی بیش از دو برابر هر کمپانی دیگری این کار را انجام داده است. تویوتا در مورد نوآوری در پیشرانه در سال ۲۰۱۳ فراتر از حدّ انتظار عمل کرده و ۱۱۰۰ اختراع به ثبت رسانده است؛ یعنی ۱۱ برابر رشد نسبت به سال ۲۰۰۹. در مقابل آلمانیها در زمینه تکنولوژیهای دستیار راننده پیشتاز بودهاند. بوش، دایملر و کانتیننتال، سه رده نخست پیشرفتهای این زمینه از صنعت خودرو را به خود اختصاص دادهاند. همچنین علیرغم سر و صداهایی که در رابطه با سیلیکونولی و گوگل به گوش میرسد، این تویوتا و جنرالموتورز بودهاند که در زمینه نوآوریهای مربوط به رانندگی خودکار سرآمد بودهاند.
در همین حال، پیشتازی در حوزه تلماتیک متعلق به جنرالموتورز است؛ موضوعی که با توجه به تعهدات این کمپانی به سیستم OnStar و شبکههای آینده ارتباط بینخودرویی، چندان هم تعجببرانگیز نیست. همچنین جنرالموتورز در کنار هیوندای، فورد، تویوتا و هوندا در بین ۵ خودروساز برتر در زمینه نوآوری در بهینهسازی مصرف سوخت قرار گرفته است. با این حال، این هیوندای بوده است که در این زمینه بیشترین اختراعات را از سال ۲۰۰۹ به ثبت رسانده است. نوآوریهای هیوندای در زمینه صرفهجویی در مصرف سوخت و همینطور سیستم اطلاعات و سرگرمی، باعث شدهاند تا این کمپانی در زمینه ثبت سالانه اختراع، به عنوان تعقیبکننده اصلی تویوتا مطرح باشد. در هر صورت، امیدواریم تیم تحقیق و توسعه خودروسازان در نوآوریهای خود، همیشه جذابیت و هیجان یک اتومبیل را درنظر داشته باشند.
amir
۴ شهریور ۱۳۹۴اونوقت خودروسازان ما 16 ماه صرف این می کنند که که مجوز افزایش قیمت بگیرند
ashkan
۴ شهریور ۱۳۹۴4 عدد درب قابل باز و بسته شدن
– از آپشن های خودروهای داخلی
Xman
۸ شهریور ۱۳۹۴گریه آوره!
وحید
۴ شهریور ۱۳۹۴16 ماه که کمه کل استراتژیشون بر این قراره چه جوری مردمه رو سر کیسه کنند به هر روش و حیل
Xman
۸ شهریور ۱۳۹۴سر کیسه رو خوب اومدی!
ارشیا
۴ شهریور ۱۳۹۴ایول به تویوتا
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴فقط گفتی ایول به تویوتا نه گفتی بهترینه یا اوله یا…. نه به هیچ برند عزیز و بزرگی توهین کردی ولی 5 تا دیسلایک گرفتی!!!!
فقط میتونم بگم امان از متعصب ها اماااااان.
Dinam
۴ شهریور ۱۳۹۴اون دوست عزیزمون (کیارش) که میگفت تویوتا هیچی از خودش نداره کجاست ؟! کنجکاوم بدونم میخواد الان دیگه چی بگه ! واقعا دوست دارم ببینم چه حرفی داره بزنه ؟! نکنه اینجا هم باز میخواد حرف از car and driver بزنه !!!!
رهگذر
۴ شهریور ۱۳۹۴شما 11 مورد از اختراعات تویوتا را نام ببر هزار و خورده یا دیگه پیش کش
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴یعنی به قول شما متخصص اختراع نداره؟؟؟؟؟
یعنی این مقاله کشکه؟؟؟؟؟
هزار و خورده ای پیشکش ههههههه
برو خودت وبگردی کن اختراعاتو پیدا کن ما وظیفه نداریم برا شما دوست متعصب سن بالا که خیلی هم متخصصی دلیل و برهان بیاریم تمام نمودار های این مقاله در گوگل موجوده پرتقال نیومدی بخری هااا که پیش کش پس کش میکنی منطقی حرف بزن خواهشا.
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴دوستمون مغالطه کاره از مغالطه نوع هشتم یونانیان باستان استفاده میکنه تحت عنوان اتصال اصل به غیر یعنی دقیقا اصل ماجرا اصل مقاله اصل اختراعات تویوتا رو زیر سوال میبره و خیلی راحت بحثو به غیر میکشونه انگار مثلا ما گفتیم این 1100 اختراع رو حفظ کردیم که میاد از ما میپرسه شما 10 تاشو بگو 1000 تا پیشکش
نه ما حفظ نکردیم اگه میخوای رهگذر جان مقاله رو زیر سوال ببری با لینک ثابت کن حرف مغالطه امیز نزن دوستان اکثرا سواد دارن از خاطرات جنگ هم نگو میدونیم خیلی سنت بالا هه .
luis
۶ شهریور ۱۳۹۴متاسفم برای اون افراد متعصب بی منطق که به تو لایک میدن چون فقط سوزشون گرفته از جمله
همانند سایر زمینه ها تویوتا در ثبت اختراع هم حرف اول را میزند
این جمله خیلی براشون گرون تموم شده به حدی که از خواب و خوراک جدا شدن
ای دوستان متعصب که میخوایند به هر دلیلی عظمت و بزرگی تویوتا و صنعت خودرو راپن رو زیر سوال ببرید خوشحالم که حرفی برا گفتن و دفاع ندارید لینکی ندارید هیچ چیزی ندارید جز لایک و دیسلایک دادن
این یعنی سکوت و اطاعت در مقابل عظمت تویوتا
سکوت کنید و به سکوت خود ادامه دهید
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴اصل بحث این چیزا نیست تویوتا که همیشه ثبت اختراع داشته و کیارش و همه دوستان قبول دارن ولی بحث اینجاست چرا اگه مثلا یه خودرو دوست از یه برندی یا یه کشوری خوشش میاد چرا به بقیه خودرو سازها توهین بشه؟؟؟؟؟
من همیشه به کیارش و همه دوستان گفتم و میگم از برند های مورد علاقتون به شدت طرفداری کنید ولی به بقیه خودرو سازها توهین نشه .
شایان
۵ شهریور ۱۳۹۴luis شما درست میگی اینو بهdinam بگو من تا وقتی نبینم به برند و کشور که علاقه دارم توهین نشه وارد نمیشم این dinam بود که بحث و شروع کرد که به کسی که اینجا نیست میگه اگه بود و میدید و فلانکیارشم طرفدار آلمانی هاست ضمنا من نفرت دارم از کسی که در یه لباس دیگه میاد و تا به یه کس و ماشین و کشوری توهین کنه چند نفرین خوبم میشناسمشون در سایت
وینسنت پرایس
۵ شهریور ۱۳۹۴آقا شایان آقای dinam در دیدگاهش هیچ حرف توهین آمیزی به آلمان نزده . خودت توهین را شروع کردی نه آقای dinam . من هم از افرادی که به کشور ژاپن توهین میکنن متنفرم . آقای dinam نگفت آلمان پایینتره . این حرف را داری از خودت میزنی .
luis
۶ شهریور ۱۳۹۴جدا کیارش نماینده کشور المان شد؟؟؟؟؟؟
پس حتما منم کنسول ژاپن در ایرانم؟؟؟؟
تو اگه المانی بازی باید از کسایی که با تعصب المان المان میکنن دوری کنی نه طرف داری کنی المانی باز واقعی میخوای بهزاد میلاد و…….
اون به کیارش توهین میکنه تو نه رو میزاری نه زیر به تویوتا میگی تقلید کار؟؟؟
پس این مقاله جفنگه یا شوخیه یا جوکه؟؟؟؟؟؟
شایان
۵ شهریور ۱۳۹۴مثلا میخوای بگی چی؟ آلمانها پائین ترن هههه باز هزار و یکم بدون آلمانها این صنعت معنی نداره ژاپنی ها هم تقلید میکنن از دستشون والا ژاپن مال این حرفا نیست حرفاتو مردونه رک و پوسکنده بزن غریبه ای اینجا نیست
ZIPPO
۵ شهریور ۱۳۹۴هه هه هه
المان ؟؟؟؟
صنعت خودرو بدون المان معنی نمیده ؟
داداش این حرف واسه 50 سال پیش جواب میده که المانی ها تنها بودن
الان فقط و فقط هیوندای به تنهایی واسه کل صنعت المان بسه
الان هیوندای و کیاداره ماشین میده بیرون با همون کیفیت با 1000 تا اپشن بسیار عالی که الان داره هم توی فروش و هم توی محبوبیت پا به پای المان ها راه میره
نمیدونم چراما ایرانی ها اینقدر توی گذشته سیر میکنیم
شما ببین تو همین ایران یارو 250 میلیون پول داره میره کادنزا میخره ازرامیخره نمیره پولشو بده بنز کلاس سی میدونی چرا ؟؟؟؟
چون نمیخواد پول برند بره تو جیب بنز یا بی ام و
المانی ها دورانشون تموم شده برادر
ژاپن هم هم همینطور
سرور خودروسازهای دنیا
هیوندا و کیا
اصن شما برو تو طراحی بنز و بی او رو ببین
همش دقیقا مثل همدیگه
نه خلاقیتی
نه طرح جدیدی
فقط تکرار و رو تکرار و روزمرگی
شایان
۵ شهریور ۱۳۹۴zippo دوست پرحاشیه من بازم اومدی خوش اومدی باور کن سایت بی تو یه چیز کم داره وقتی میای بهم انرژی میدی نظرات فوق العادست گینسو ترکوندی این قدر ثبت رکورد کردی گینس گفته من دیگه ثبتی ندارم بکنم هینودای و کیا اصلا دنیا بگی فقط یه سوال چطور ما در گذشته سیر میکنیم ولی طرف وقتی پول داره میره کادنزا میخره ولی ب ام و و بنز نه یا کادنزا از قبل بوده یا بنز و ب ام و تازه به دوران رسیدن اگه لطف کنی جوابمو بدی ممنون میشم
Dinam
۵ شهریور ۱۳۹۴شایان جان تو دیگه نوبری !!!!! متن به این گندگی رو هم داری انکار میکنی و باز سر حرف اولتی !!!! ژاپن تقلید کاره که فقط یه برندش اینقدر ثبت اختراع داشته ؟! به خدا امثال شما یه “ضد تبلیغ” حساب میشن واسه آلمانی ها ! اینهمه تعصب الکی دیگه واقعا تهوع آوره
شایان
۵ شهریور ۱۳۹۴ضد تبلیغ هههه آره همیشه حق با شما ضد آلمانی هاست چون حرف حساب ندارین بزنین اتفاقا تهوع آور حرفهای ضد آلمانی شماست که داری به مهد خودروسازی دنیا اینجوری نگاه میکنی
luis
۶ شهریور ۱۳۹۴لینک بزار حرفتو ثابت کن چرا المان مهد خودروهه؟؟؟؟؟
حرف بی خود و حرف کیارشی نمیخواماااااا
برو ببین تو اون سال این اونو تولید میکرد حالا بیا ببین تو این سال اون میتونه اینو تولید کنه
حرف کوچه بازاری نمیخوام
اگه ماشین بازی*** همین الان یه لینک معتبر بزار که توش نوشته شده باشه المان مهد خودروهه و ….
من هیچ وقت نمیگم ژاپن مهد خودروهه چون لینکی برا اثبات حرفم ندارم تو اگه داری ارائه بده ***
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴فک نکنم دوستمون منظورش این بود که المانی ها پایین ترن اگه منظورش اینه خیلی در اشتباهه
ولی شما دوست عزیز که میگی ژاپن تقلید کاره حرفت غیر منطقیه چون تمام این اختراعات ثبت میشه و شماره ثبت داره وقتی که از واژه اختراع استفاده میشه یعنی یه چیزی که قبلا نبوده و حالا هست اگر از واژه ابتکار استفاده شه یعنی یه چیزی قبلا بوده الان تغیر کرده
در مقاله صریح گفته شده که اختراع نه ابتکار.
وینسنت پرایس
۵ شهریور ۱۳۹۴آقای سردبیر ازتون ۲ درخواست داشتم .
لطفا دیدگاههای توهین آمیز آلمانی بازها را از این مطلب حذف کنید . لطف کنید منبع این مقاله را هم ارائه بدهید .
آقا شایان این حرفت که میگی : ژاپن مال این حرفا نیست . نه به درد سایت پدال میخوره و نه طرفداران ژاپن .
این حرفت فقط بدرد خودت میخوره که بری باهاش شکستگی و ترک ها رو پر کنی .
luis
۶ شهریور ۱۳۹۴امان از وقتی که داداش یکی سوزش بگیره و اب سرد دم دست نباشه اون موقع از این جمله ها میگه
صاااااااف زیر مقاله تکنولوژی خودرو صاااااف زیر مقاله ای که تویوتا توش در صدره اومده میگه ژاپن مال این حرفا نیست رو نیست که سنگ پا قزوینه
اینا مث همون بچه هان که یه ماشین میبینن سریع میرن پشت شبشه ببینن چند تا سرعت میره و اگه مثلا نوشته باشه 280 دیگه اخر تکنولوژیه برای این جور افراد با این سطح علمی پایین سلول سوختی یه چیزی مثل شمع میمونه و خب مسلما ارزش نداره رانندگی بدون راننده و ماهواره ای هم خب مثل فیلم فضایی ها میمونه و دیگر اختراعات هم بی ارزشه اختراع یعنی این که بیای رو یه ماشین دو تنی یه موتور 100 سیلندر 5000 سوپاپ بندازی که 6800 کیلومتر سرعت بره این یعنی اختراع این یعنی عظمت خودرو سازی این یعنی پز دادن .
سجاد
۴ شهریور ۱۳۹۴لطفاً گزارش مربوط به ساخت لامبورگینی دست ساز در عراق رو درج کنید .
http://www.bartarinha.ir/fa/news/237888/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82
خدایی از نمونه ایرانی بهتر و کاربردی تر شده!
american and japan
۴ شهریور ۱۳۹۴اصلا اینجوری نیست.خواسته از رو گالاردو کپی کنه نتونسته به هیچ وجه.اصلا شبیهش نیست.زاویه شیشه رو نگا…بهترین بود این ماشینی که ایرانی ساخت
سجاد
۵ شهریور ۱۳۹۴اگه بعنوان یک کپی مو به مو نگاه کنید ، آره!
اما بعنوان خودروی واقعی و کاربردی ، این بهتره!
حداقل درو پنجره ای چفت میشه ، و مثل مدل ایرانی بزور رو هم سوار نشده .
خصوصاً تو دورزی داخلی این یکی خیلی ظرافت و دقت توش بکار رفته .
نوید جهرمی
۵ شهریور ۱۳۹۴ب نظر من ک نمونه ایرانی خیلی از این بهتر شده شاید هم من اشتباه میکنم.
سجاد
۵ شهریور ۱۳۹۴عکسهای با جزئیات رو ببینی متوجه میشی!
ضمناً جنس مدل عراقی از فلز هستش که به یک ماشین واقعی نزدیک تره . . .
امیر.عارف
۴ شهریور ۱۳۹۴قابل توجه خودرو سازهای وطنی که کمر همت بستن به پیشرفت شمارهای پراید131 تا …… با قیمت بالا و کیفیت بسیار بد
سایپا
۵ شهریور ۱۳۹۴همین تو نبودی که اومده بودی نمایندگمون میگفتی اقا تو رو خدا چک کارمندی قبول کنین من از بچه خواب پراید میدم . ای نمک نشناس حال داری غیبت ما رو می کنی بیام ماشینتو ازت بگیرم و بری ازین ازین کارخونه حیون ساز یه دونه خر بگیری ای نمک نشناس .
( پدال اگه نظر منو تایید نکنی ازت بعلت عدم حمایت از فروشنده ها شکایت می کنم فهمیدی )
دانیال
۴ شهریور ۱۳۹۴ای مدیران عزیز شماها یه روز از هیوندا بالاتر بودید شما دارید چیکار میکنید لعنتیا
دارید خون مردمو تو شیشه میکنید به جونای با استعداد اجازه پشرفت نمی دید
شما چه می کنید با جامعه پر استعداد و تشنه ی پیشرفت چه می کنید
AHMADREZA
۴ شهریور ۱۳۹۴دم همشون گرم چه می کنند
امیر سابق
۴ شهریور ۱۳۹۴درسته سوالم بی ربطه ولی خواهشا جواب بدید:
این کمپین خودرو صفر ممنوع تا حالا چقدر جواب داده؟ واقعا موثر بوده؟ حال خودروساز های داخلی در چه وضعیتی هست؟
پدال ممنون میشم نظرم رو تایید کنی
american and japan
۴ شهریور ۱۳۹۴اونقدر جواب داده که هنوز هیچی نشده به دست و پای ملت افتادن.قسطی میدن هر روز مدیراشون میان در این مورد صحبت میکنن و…اصلا ترسیدن.80 هزار دستگاه ماشین خوابوندن.اینقدر ادامه میدیم تا برشکسته بشن و به لطف برشکسته شدنشون تعرفه واردات گمرک هم کم بشه.و اونجاست که شما با 85 میلیون میری سانتافه میخری یا با 75 میلیون کمری دیگه بقیش به نرخ دلار و قانون چرت ممنوعیت واردات خودرو با حجم بالای 2500 سی سی بستگی داره.120 میلیون میدی به جای الانترا کامارو سوار میشی و…چون تعرفه ی گمرک برای اینه که همین دو خودرو ساز سود کنن وضرر نکنن و بتونن ماشین هاشون رو بفروشن.تحت هیچ شرایطی نخرید که آینده یخوب در راه است.کارشون تمومه فقط نخرید.خواستید بخرید دسته دوم کم کار بخرید.درضمن این کمپین نخریدن خودروی صفر نیست این ملت نخریدن خودروی صفر هست.یه ملت این کار رو دارن انجام میدن .به امید آینده ای روشن برای وطن و ملت و فرزند هایمان
ارمان
۴ شهریور ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D8%A8%D8%B1/%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%AF/
Ikco
۵ شهریور ۱۳۹۴2همش چرت چرنده شایعه س . این تن بمیره ارزون نمی شه سی یه چهل ساله میدونن چجوری سر مردمو کلاه میزارن برو یه دونه صفرشو بگیر و حالشو ببر کلاه هم نمی خواد ببری خودشون دارن .
خخخخخخخخخ
تو که پلاک ارسی نبودی اصن چیکار به این کاره داری برو پی کارت اصن به یکی تو ماشین نمی فروشیم .????????????????
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۴تویوتا یعنی عظمت مطلق……………………………
Ikco
۵ شهریور ۱۳۹۴برو بابا تو که اصن تویوتا نمی تونی بگیری چیکار به تویوتا داری بیا نمایندگی خودمون یه دونه حیون صفر بهت میدیم اسبی ، شیری و…. یه دونه کوهم داریم ، البته با پیش پرداخت کامل و سال آینده همین موقع بیا ماشینتو بگیر .
ثانیا یه خر جدید هم در راه … این است خودروی ملی .
وینسنت پرایس
۴ شهریور ۱۳۹۴اول باید از آقا مسعود بابت این مقاله تشکر کنم . و نوآوریها و اختراعات همشون بسیار عالیه . مگه میشه فهرست یا جدول یا …. از نوآوری منتشر بشه و اسمی از آلمانیها توش برده نشه ؟؟؟ همچین چیزی غیر ممکنه ……
M3 RS 4D
۴ شهریور ۱۳۹۴2ساله میخوان دنای توربو با گیربوکس اتوماتیک بزنن ….
و این پیشرفت ادامه دارد ….
Ikco
۵ شهریور ۱۳۹۴به تو چه اصن تولید نمی کنیم دوس داری بگیر دوس نداری برو سوار دوچرخه ات شو .
(این کارخونه بمیره اگه نظر منو تایید نکنی )
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۴ماشین وتکنولوزی…فقط زاپن..المان…ایتالیا…امریکا++++++++
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی مقاله جالب و زیبایی بود دم همه خودروساز های برتر گرم که با تلاششون هم سود خوبی میبرند هم ارامش واسایش بیشتر برای بشریت به ارمغان میارن.عکس مقاله و اون موتور سلول سوختی تویوتا هم که دیگه حرف نداره.
نوید جهرمی
۵ شهریور ۱۳۹۴اینا ب کنار
آلمانیا تو لست نیستن؟ مگه میشه مگه داریم/
روزی نیست ک خبر از دستاوردی جدید از آلمانیا منتشرنشه اونوقت تو لیست نباشن. البته بوش فقط درزمینه خودرو نیس
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴چطور اسمی نبرده؟؟ به طور واضح چند برند معروف المانی رو نام برده و حتی گفته در زمینه اختراعات مربوط به سیستم های دستیار راننده پیش تاز بودند.
Only germany
۵ شهریور ۱۳۹۴این حرفا چیه میزنی ای ملحد برو توبه کن .
Ikco
۵ شهریور ۱۳۹۴اهای اقا بیا . ببا که تموم شد . اسب فقط 32 تومن . شیر و حال کن lx ش 50 تومن البته با تخفیف .
نظرات منفی شما مانع کسب ما میشود .
با تشکر . IKCO زیبا جادار مطمئن . سرما گرما داره فراواننننننننننن.
RETOLEX
۵ شهریور ۱۳۹۴نمیدونم چرا همه تویوتا رو دست کم میگیرن .
به این میگن تویوتا .
تویوتا عشقههههه
Mohamad
۵ شهریور ۱۳۹۴دست کم؟!!!!!
کسی که بخواد تویوتا به اون عظمت را دست کم(!) بگیره به عقلش شک کن!
Dinam
۵ شهریور ۱۳۹۴فقط آلمانی پسند ها هستن که اینجور تعصبات الکی دارن
luis
۵ شهریور ۱۳۹۴ن به خدا کلی المان باز درجه یک تو سایت داریم که برا تویوتا هم احترام قائلن یه سری دوستان مث این رهگذر هستن که میان میگن ژاپن چشم تنگ مارو تحریم کرد نمیره مقاله میز خبر پدالو بخونه که المانم تحریم کرد و کلا این قدرتها همه با هم هستن یا میاد میگه شما ده تا اختراعشو بگو 1000تا پیش کش
چرا اینو میگه؟؟؟
چون مغالطه کاره از مغالطه نوع هشتم یونانیان باستان استفاده میکنه تحت عندان اتصال اصل به غیر یعنی دقیقا اصل ماجرا اصل مقاله اصل اختراعات تویوتا رو زیر سوال میبره و خیلی راحت بحثو به غیر میکشونه انگار مثلا ما گفتیم این 1100 اختراع رو حفظ کردیم که میاد از ما میپرسه شما 10 تاشو بگو 1000 تا پیشکش
نه ما حفظ نکردیم اگه میخوای رهگذر جان مقاله رو زیر سوال ببری با لینک ثابت کن حرف مغالطه امیز نزن.
luis
۶ شهریور ۱۳۹۴روتلکس جان این حرفو نزن چار تا متعصب دور از تکنولوژی که همش تو 60 سال پیش سیر میکنن که همش دنبال موتور 12 و 16 و 100 سیلندر میگردن که همه نمیشن؟؟؟
تویوتا پرفروش ترین ماشین ماشین باز ترین و ماشین دار ترین کشور جهان یعنی امریکاست رتبه اول تمام مقالات کنترل کیفیت معتبر جهان بزار همه هر چی میخوان بگن بزار خوش باشن امروز ثابت شد که تویوتا در پیشرفت تکنولوژی دنیای خودرو چه نقش پر رنگی داره .