متفرقه

نهایی‌شدن استانداردهای EPA برای سال ۲۰۲۵

سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) تا ماه آوریل سال آینده فرصت داشت که استانداردهای مصرف سوخت خودروهای مسافری و تراک‌های سبک را نهایی کند، امّا در نهایت تصمیم گرفت که یک هفته قبل از اینکه اوباما کاخ سفید را ترک کند، به ارائه این استانداردها بپردازد. در همین حال، خودروسازان داخلی و خارجی ایالات متحده امید زیادی به رئیس‌جمهور منتخب بسته‌اند؛ کسی که منتقد برخی از سیاست‌های آب‌وهوایی اوباما است و به دلیل هزینه‌های زیادی که هدف‌گذاری‌های مصرف سوخت در پی خواهند داشت، می‌خواهد سطح پایین‌تری برای آنها درنظر بگیرد.

fuel-economy
قوانین مصرف سوخت متوسط متحد (CAFE) که در سال ۲۰۱۲ ارائه شده، از خودروسازان می‌خواهد که تا سال ۲۰۲۵، متوسط مصرف سوخت مدل‌های سری خط تولید خود را به ۴.۳۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسانند. در ماه جولای سال ۲۰۱۶، به دلیل افزایش میزان فروش شاسی‌بلندها و تراک‌ها، EPA تصمیم گرفت که  به جای هدف‌گذاری مصرف ۴.۳۲ لیتر در سال ۲۰۲۵، یک میزان واقع‌گرایانه‌تر بین ۴.۴۷ تا ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کند.

ct-epa-maintains-fuel-economy-targets-through-2025
جینا مک‌کارتی (Gina McCarthy)، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امریکا در نشست خبری در این رابطه می‌گوید:

تصمیم امروز من بر اساس اطلاعات فنی است که در طول ۸ سال پژوهش، صدا گزارش منتشر شده از جمله یک بررسی کامل از طرف آکادمی ملی «ساینس»، صدها نشست تخصصی و چندین فرصت ارائه دیدگاه مردمی و صنعتی، جمع‌آوری شده است.

the-epa-just-locked-in-2025-fuel-efficiency-standards-and-automakers-are-not-happy
مسلماً گروه‌های محیط زیستی از این تصمیم EPA راضی هستند، امّا این موضوع نمی‌تواند چندان برای خودروسازان صادق باشد. مطابق گزارش رویترز،  گلوریا برگ‌کوئیست (Gloria Bergquist)، سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل (AAM) از این تصمیم انتقاد کرده و می‌گوید:

اولویت اساسی ما همچنان بر ایجاد تعادل مناسب بین مصرف سوخت و کاهش تولید آلودگی کربنی، بدون کاستن از اعتماد مشتری و همین‌طور، شغل‌های حیاتی موجود در بخش اتومبیل خواهد بود.

traffic-2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    افرین قانون خیلی خوبی هستش و باعث میشه که بعضی شرکت ها زرنگ بازی درنیارن و با کلاه برداری ماشینی رو که مثل لوکوموتیو دود میکنه رو به مردم بفروشن
    خیلی خوبه این طرحها و قابل توجه یه سری ها

    1. كاپيتاليسم

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      اقا علی ، من خودم طرفدار خودرو امریکایی هستم اما جسارتا این رفتار شما اصلا در حد یک ادم منطقی نیست و باعث میشه مردم ناخوداگاه نسبت به خودرو های امریکایی گارد بگیرند ، لطفا این رفتارها و کامنت های نفرت پراکنانه رو متوقف کنید ،سیستم نظارت فرانسه به تازگی متوجه شده که نه فقط فولکس بلکه بخاطر قوانین سخت اروپا (که این قوانین در امریکا به این شدت وجود نداره) تعداد عمده ای از خودرو ساز ها رو مجبور کرده که از نرم افزار هایی استفاده کنند که مصرف سوخت رو کمتر از میزان واقعی نشون بده کوبوندن شرکت بزرگی مثل فولکس چیزی از اون کم نمیکنه ، فقط طرفداران خودروی امریکایی رو کمتر میکنه ، از قدیم گفتند اگر میخوای چیزی رو بد جلوه بدی ازش بد دفاع کن ، این دفاع شما از خودروی امریکایی با کوبوندن شرکت های المانی اصلا مناسب نیست، دوستانه عرض کردم

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        کاپیتالیسم جان برو قسمت پرفروش ترین ماشینهای ژاپن و صحبت های یه کاربر که 10 تا مطلب پشت هم گفته رو ببین که منظورشم مشخصه با کی هست بعد بیا با هم صحبت کنیم
        تازه تو ایران هم اگه طرفدارهای ماشینهای امریکایی کم بشه مهم نیست چون اینجا فروش ندارند و اون کسی هم که طرفدار واقعی یه کمپانی هست با 1000 تا از این حرفها از کمپانی مورد علاقش دل نمیکنه
        تازه من اسم شرکتی رو نبردم ها و شما گفتی فولکس اگه من اسمی از فولکس میاوردم مجید که بعد من پست گذاشت جوابم رو میداد
        تازه من تو کامنت اولم هیچ شرکتی رو ازش دفاع نکردم و هیچ شرکتی رو نکوبوندم اگه غیر این هست تو کامنت بالا ی خودم بهم نشون بدید

        1. كاپيتاليسم

          ۲۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (194 ديدگاه)

          منظورم این تک کامنت شما نبود ، بلکه محتوای کلی اکثر کامنت هاتون بود
          یک زخم رو اگر ولش کنید خوب میشه اما اگر مستمر بهش دست بزنید و باهاش ور برید همیشه یک زخم باز میمونه، نه فقط شما بلکه امیدوارم فن بودن باعث نشه هیچکس بدون منطق و صرفا از روی لج بازی شرکت های خودرو سازی ( چه امریکایی ، چه ژاپنی ، چه المانی ) رو مورد تمسخر قرار بده ، چونکه تمام این شرکت ها دارند با تمام توان درراستای پیشرفت و رفاه مردم قدم برمیدارند ( به جز داخلی ها البته!)
          همیشه توی لج بازی یک نفر باید کوتاه بیاد ، کسی که کوتاه میاد نشونه ضعفش نیست بلکه نشونه منش بزرگ و گذشت هست، چه بهتر که اون شخص شما باشید ، موافق نیستید؟

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          کاپیتالیسم عزیز
          حرفهات تماما درسته و قبول دارم ولی ………
          من 5 روز سایت نبودم و مجید هم در قسمت بی ام و 2002 کانسپت این نکته رو گفت اما در همون زمانی که من نبودم و قاعدتا کامنتی هم نذاشتم کاربری که اسم یه شخصیت کارتونی دهه ی 60 رو رو خودش گذاشته همچنان داره عین من عمل میکنه و فردی هم بهش اعتراض نمیکنه
          اگه به من اعتراض میکنید باید به اون شخص هم اعتراض بکنید
          ولی من حرفهای شما رو قبول دارم

        3. كاپيتاليسم

          ۲۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (194 ديدگاه)

          از شما ممنونم علی جان ، انشالا بقیه دوستان هم رعایت میکنند اما اگر هم نکردند شما راه خودت رو برو و بدون بحث راجب سایر خودرو سازها به اشنایی مردم با جی ام ، فورد و کرایسلر کمک کن ، اگر اشتباه نکنم گفتید یکی از دوستانتون قراره فرصتی رو فراهم کنه که یک خودرو امریکایی رو بررسی کنید ، بنده خیلی مشتاقم تا از شما یک مقاله در پدال بخونم، اینجوری دوستان هم با فرهنگ جذاب امریکا و خودروهاش بیشتر اشنا میشند

        4. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          کاپیتالیسم عزیز
          واقعا از صحبت کردن با شما لذت بردم
          ایشالاه اون قرار هم با پدال میزاریم برا تست کردن یه امریکایی معرکه

        5. كاپيتاليسم

          ۲۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (194 ديدگاه)

          نظر لطف شماست ، بی صبرانه منتظر بررسی شما هستم

  2. Parker

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    خبر بسیار خوبیه…

  3. یاسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    قابل توجه ایرانی هایی که همش عین بچه ها که میخوان تو خیابون مسابقه بزارن دعوا سر حجم موتور دارن وقتی مبینی سازنده میاد یه موتور سه سیلندر یه لیتری میزاره رو ماشین دلیلی داره داره سعی میکنه مصرف رو بیاره پایین به فکر الودگی هوا و مصرف سوخته و مطمئنا حساب کتاب کشش و قدرت ماشینو برای اون کاری که واسش طراحی شده نه تویی که ماشین هاچبک پنج نفر سوار میکنی تو صندوق عقبتم پر باره میری تو جاده کوهستانی میگی چرا زور نداره خب ماشین زبون بسته گناهش چیه تو با کاربری ماشینی که خریدی اشنایی نداری

  4. Man

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یه اختراعی هستش که با جاذبه برق تولید میکنه یعنی به هیچی وابسته نیست. یا با قطب مثبت و منفی آهن ربا برق تولید میکنه میتونید تو آپارات فیلماشو ببینید‌. برای ذخیره انرژی برقی هم دانشمندان چینی دارن روی ابر خازن کار میکنند که تو چند ثانیه شارژ میشن و میشه بجای باطری از خازن استفاده کرد. باور کنید یه چند تا طرح هم دارم که اگر کشورمون صاحب داشت الان منم استیو جابز ایران بودم . نمونش سیستم تابلو خان .چیزی شبیه سیستم سخنگوی سمند .با این تفاوت که وقتی دستگاه تابلو راهنمایی و رانندگی رو حس کرد میتونه هشدار تابلو مثلا سرعت مجاز ۹۰ کیلومتر رو پخش کنه یا سرعت وسیله رو اتوماتیک پایین بیاره و غیره . ممنون

  5. احمد باقری

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، نمیشه خیلی سریع این روند رو جلو برد، چون باید همه عوامل در نظر گرفته بشه، از جمله مشاغل مختلفی که در این زمینه هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا