سال ۲۰۲۰ یکی از سختترین سالهای تاریخ بوده چراکه شیوع گسترده ویروس کرونا باعث تعطیلی و لغو بسیاری از رویدادهای خودرویی شده و تقویم برگزاری آنها در سالهای پیش رو را نیز تغییر داده است.
از یک طرف هم خودروسازان دیگر علاقه چندانی به حضور در چنین رویدادهای خودرویی ندارند و از جمله آنها میتوان به نمایشگاههای دیترویت و نیویورک اشاره کرد. اگرچه آینده این رویدادهای خودرویی خیلی روشن به نظر نمیرسد اما نباید کار آنها را تمام شده دانست.
با توجه به نتایج مطالعه انجام شده توسط مدیران نمایشگاه نیویورک، بهطور متوسط ۶۲۸ هزار خانوار آمریکایی شامل ۴۴۹ هزار فردی که به دنبال خرید خودروی جدید در یک سال آینده هستند در این رویداد شرکت کردهاند. با توجه به این موضوع جای تعجبی وجود ندارد که ۸۳ درصد افراد بازدید کننده از نمایشگاه نیویورک با ذهنیت خرید یک خودروی جدید در این رویداد حضور مییابند.
در این مطالعه همچنین آمده که در کل میزان بازدید از نمایشگاههای خودرویی در آمریکا طی ۵ سال گذشته نسبتاً ثابت باقی مانده است. مصرفکنندگان همچنین وقت بیشتری را صرف حضور در این رویدادها میکنند که در سال ۲۰۱۹ این میزان حدود ۴.۵ ساعت بوده است. آنها همچنین برندهایی را به لیست خرید خود اضافه میکنند.
نیمی از بازدیدکنندگان نمایشگاه نیویورک که خریدار خودروی جدید بودهاند اعلام کردهاند حضور در این رویداد روی تصمیم آنها برای خرید خودرو تأثیر گذاشته است.
رئیس انجمن نمایندگیهای خودرویی نیویورک گفته که بهطور متوسط ۶.۸ میلیون خانوار در هر سال روانه نمایشگاه خودروی محلی میشوند که از این میان ۴.۷ میلیون نفر به دنبال خرید یا اجاره یک خودروی جدید طی یک سال آینده هستند. این مدیر همچنین مدعی شده هیچ ابزار بازاریابی دیگری نمیتواند چنین تأثیری روی حجم بالایی از خریداران داشته باشد.
اگرچه نمایشگاههای خودرویی برای خریداران بالقوه اهمیت زیادی دارند اما شکی وجود ندارد که برخی خودروسازان دیگر علاقهای به حضور در چنین رویدادهایی ندارند. با توجه به این موضوع باید منتظر ماند و دید که پس از پایان کرونا وضعیت نمایشگاههای خودرویی چگونه خواهد بود.
مهرداد كمال
۳۰ آبان ۱۳۹۹توی این کشور ماهم هر سال ۱۰ میلیون اسم مینویسن برا ۹۰۰۰ ماشین
مدیریت جهادی به این میگن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹مازراتی هارو????
میثم
۳۰ آبان ۱۳۹۹والا من و دوستم چند سال پیش (فکر کنم 93 بود) رفتیم نمایشگاه خودروی تهران هرچی ماشین تو خیابونا بود، صفرشو آورده بودن نمایشگاه.
4 تا غرفه رو گشتیم افسردگی گرفتیم برگشتیم
حیف اون پول ورودی که گرفتن ازمون
بهراد
۳۰ آبان ۱۳۹۹تا جایی که یادمه نمایشگاه خوب خیلی کمتر دیدم.
تو ایران نمایشگاه رو با دلال هایی میشناسن که سعی دارن گنجیشکو جای قناری بفروشن و نمایندگی هم جایی که میفهمی مشکل ماشینت تحت پوشش گارانتی نیست یا اونطور که باید خدمات نمیدن.
نمایشگاه ها پره از دلالهایی که ماشینای بیست سی سال قبلو بزک می کنن و توقع بیشترین سود رو دارن.
جدا از خیلی مسائل، دلالها باعث میشن قشر پایین بیشتر تحت فشار باشن و یه مثالش میوه با قیمت n تو مغازه میشه ۱۵n درحالی که هیچ کاری روش انجام نداده و زحمت اصلیو کشاورز کشیده و مفت خور هم درصدشو ورداشته.