شیوع جهانی ویروس کرونا تأثیر خود روی نمایندگیهای خودروی آمریکا را شروع کرده زیرا مشتریان کمتری در حال بازدید از نمایندگیها بوده و حتی موفقترین نمایندگیها نیز با افت فروش قابلتوجهی روبهرو شدهاند.
این ویروس پیش از این باعث تعطیلی کارخانههای تولید خودروی زیادی در آسیا و اروپا شده و در آمریکا نیز مدارس، لیگهای ورزشی و دیگر رویدادهای بزرگ تعطیل شدهاند. به همین خاطر تأثیرات شیوع ویروس کرونا روی نمایندگیهای فروش خودرو نیز پدیدار میشود.
جان لوسیانو مدیر انجمن نمایندگیهای فولکسواگن میگوید:
قطعاً آمار فروش خودرو در حال کاهش است. ما هر روز که از خواب برمیخیزیم با دنیای متفاوتی روبهرو میشویم.
بازدید از نمایندگی بیوک جی ام سی در میشیگان تا به اینجای ماه میلادی افت ۳۰ درصدی داشته و بخش خدمات هم افت ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. یکی از مدیران اسبق جنرال موتورز میگوید: “زمانی که مدارس بسته باشند مادران نگران میشوند و این امر مانع فعالیتهای اقتصادی میشود.”
حتی نمایندگیهایی با فروش بالا نیز میدانند این هفته میتواند شروع افت فروش شدید باشد. مدیر یکی از نمایندگیهای فورد در لسآنجلس گفته است:
این اتفاق رخ میدهد. ما هنوز در لحظات عجیب منتظر بمانیم و ببینیم هستیم.
از نظر آمار رسمی، فورد و جنرال موتورز در حال لذت بردن از فروش بالایی در موقعیت کنونی هستند اما مقامات هر دو شرکت میدانند که این وضعیت در روزهای آتی تغییر خواهد کرد.
سخنگوی جنرال موتورز اظهار کرده است:
ما باید ببینیم این بحران تا چه زمانی وجود خواهد داشت. شیوع کرونا باعث کاهش فروش در برخی بازارها شده زیرا مردم در ابتدا نیازهای اصلی خود را رفع میکنند.
اما آیا راهحلی برای بهبود اوضاع بازار وجود خواهد داشت؟ یکی از تحلیلگران مورگان استنلی میگوید دولت ترامپ میتواند نگاهی به گذشته و کمک ۳ میلیارد دلاری اوباما به صنعت خودرو داشته باشد. در این طرح مشتریان مبلغ ۴۵۰۰ دلاری برای تعویض خودروهای قدیمی و پرمصرف خود با نمونههای مدرن و کممصرف دریافت کردند. البته برخی مطالعات اقتصادی موفقیت این طرح را زیر سؤال بردند زیرا مدعی بودند افزایش فروش قابلتوجهی رخ نداد.
رزیتا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸مطمئن باشین دوباره به اوج برمیگردن