متفرقه

وضعیت قرمز فروش در قاره همیشه‌سبز!

تمامی بازارهای خودرویی مهم در قاره اروپا افت فروش فاحشی را طی ماه گذشته میلادی تجربه کرده‌اند زیرا اقدامات مربوط به قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا باعث کاهش شدید تردد در معابر عمومی شده است.

طبق گفته‌ی انجمن ACEA، فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا، بریتانیا و کشورهای EFTA تنها ۸۵۳,۰۷۷ دستگاه بوده است.

البته برخی کشورها افت فروش بیشتری را نسبت به کشورهای دیگر تجربه کرده‌اند. برای مثال ایتالیا را در نظر بگیرید که شیوع ویروس کرونا در آن وضعیت بسیار وخیمی را ایجاد کرده است. فروش خودرو در ماه مارس افت ۸۵ درصدی را تجربه کرده، آماری که در کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا به ترتیب برابر با ۳۸، ۴۴، ۷۲ و ۶۹ درصد بوده است.

از نظر خودروسازان هم ماه مارس برای شرکت‌هایی همچون فیات-کرایسلر، رنو و پژو-سیتروئن اصلاً خوب نبوده است. فروش فیات-کرایسلر افت ۷۴ درصدی را تجربه کرده درحالی‌که دو شرکت دیگر هم با افت فروش ۶۴ و ۶۷ درصدی روبرو بوده‌اند.

به همین منوال فروش گروه فولکس‌واگن هم کاهش ۴۴ درصدی را ثبت کرده و این افت برای گروه ب ام و برابر با ۴۰ درصد و برای دایملر برابر با ۴۱ درصد بوده است.

طبیعتاً دلیل این افت فروش خودرو در قاره اروپا تعطیلی اکثریت نمایندگی‌های خودرویی در نیمه دوم ماه مارس بوده است. البته دولت آلمان اعلام کرده شوروم های خودرویی از چند روز دیگر می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

اولین خودروساز آلمانی که به‌صورت رسمی اعلام کرده شوروم های خود را بازگشایی می‌کند اوپل می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (990 ديدگاه)

    پورشه 25 درصد افزایش فروش داشته ایول داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا