متوسط میزان وام خرید یک خودروی جدید به رکورد جدید ۳۱۴۵۵ دلار رسیده و به نظر میرسد که این افزایش قیمت باعث خواهد شد تعداد بیشتری از آمریکاییها خودروی خود را در دورههای زمانی بیشتری نگه دارند.
موسسه اطلاعات انرژی آمریکا با استفاده از دادههای دپارتمان حملونقل این کشور اعلام کرده متوسط سن خودروی کارکرده در آمریکا از ۹.۳ سال در سال ۲۰۰۹ به ۱۰.۵ سال در سال ۲۰۱۷ رسیده است.
این افزایش سن متوسط ناوگان خودرویی بهصورت گستردهای مطرح بوده و افزایش قابلتوجهی را در بین پیکاپ ها نشان میدهد. درحالیکه مالکان پیکاپ ها در سال ۲۰۰۹ خودروی خود را بهطور متوسط به مدت ۱۱.۲ سال نگه میداشتند این رکورد در سال ۲۰۱۷ به ۱۳.۶ سال رسیده است. متوسط سن خودروهای شاسیبلند نیز ۱.۴ سال افزایش یافته درحالیکه مالکان ونها نیز ۱.۱ سال بیشتر از قبل خودروی خود را نگه میدارند.
اگرچه افزایش قیمتها نقش مهمی در این وسط بازی میکند اما افزایش سن متوسط خودروها در همهی سطوح درآمدی رخ داده است. بدون هرگونه سورپرایزی، افرادی که کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال درآمد دارند خودروی خود بیش از همه نگه میدارند. این گروه در سال ۲۰۱۷ مالک خودروهایی با متوسط سن ۱۳ سال بودهاند. متوسط سن خودروها با افزایش درآمدها کاهش مییابد و افرادی که درآمد سالانه ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر دارند خودروی خود را حدود ۸.۹ سال نگه میدارند.
موسسه اطلاعات انرژی آمریکا میگوید دادههای منتشر شده نشان میدهند بسیاری از مصرفکنندگان خرید خودروی جدید را به تعویق انداخته و یا یک خودروی کارکرده خریداری کردهاند. صرفنظر از سناریویی که رخ میدهد، افزایش سن ناوگان خودرویی آمریکا منجر به افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری شده است.
این خبر همچنین میگوید با کاهش میزان تعویض خودرو توسط خریداران و مالکان، اثرات گوناگونی دیده میشود. جدای از کاهش فروش خودروهای جدید، بسیاری از خریداران در حال راندن خودروهای قدیمیای هستند که پرمصرفتر از نمونههای جدید میباشند.
محمد حسین
۴ شهریور ۱۳۹۷آمارهای جالبی بود
ولی عجیب ترین قسمتش اون متوسط سن خودرو برای درآمدهای بالای 100 هزار دلار هست.
طرف سالی 100 هزار دلار درآمد داره ، بازم ماشینش رو حدود 9 سال نگه میداره !!
تازه با شرایط فروش غیرنقدی که اونجا هست.
NAVID۰۰۹۸
۴ شهریور ۱۳۹۷جالبترین نکته این مقاله ، آمارهای دقیق کشور آمریکاست که سبب سرمایه گذاریهای کلان توسط ثروتمندان از تمام دنیا میشه و باعث این میشه که بتونی در هر حوضه ای با دانش و آمار کامل سرمایه گذاری بشه و شما این رو مقایسه کنید با آمارهای کَشکی ایران خودمون که جرئت نداری حتی برای ۱۰ ساعت بعد خودت هم فکر و سرمایه گذاری کنی ، یه سر به منطقه آزاد جلفا در تبریز زده بودم و چیزی که دیدم ، سرمایه گذاریهای کلان در اَمر ساخت و ساز (( پاساژهای شیک و زیبا )) بوده که حالا به سبب قیمت و سیاستهای اشتباه دولت و قدرت خرید کم مردم به خانه اَرواح تبدیل شدند و این حجم از ساخت و سازحالا داره خاک میخوره ، شما بببنید در این ۶ماه اَخیر به جای شعار اشتغالزایی ، چند صد هزار نفر یا چند میلیون نفر از کار افتاده شدن و یا محاجرت کردن از کشور .
متاسفانه در کشور ما فساد و دروغ در تمام اِدارات بیداد میکنه ، که حتی سازمان آمارمون هم پِیرو همین فساد در حرکت و با آمارهای دروغین نرخ تورم ، بیکاری ، مسکن ، اعتیاد و….. یا هر آمار دیگری هیچ اعتمادی بهش نیست .
در کشور ما فقط و فقط و فقط دلالی هست که شما رو یک شبه بدون هیچ زحمتی به عَرش اَعلاء میرسونه .
خدا میدونه که در این ۶ماه اَخیر چه افرادی که از این رُشد شدید دلار و رانت دولتی با دلار تصویبی خودشون ((۴۲۰۰)) و احتکار به سودهای چند صد میلیاردی دست پیدا کردن و چه افرادی که به خاک سیاه نشسته اند و ۱۰۰٪ مردم ما که به خاک سیاه نشستن و در چند ماه آینده با ناامنی و دزدی دچار بحرانهای بدتری در کشور همراه با خشکسالی و آوارگی همراه هستیم و اونوقته که خرهاتونو بیارین و باقالیهارو بار بزنید به سمت ناکجا آباد .
به طور مثال وقتی یک ماشینی مثل کمری گرند از سال ۲۰۰۵ تا حالا مثل ساعت داره کار میکنه و سواری خوبی هم داره و تا ۱ میلیون کیلومتر هیچ تعمیراتی برای مسائل فنی نداره ، دیگه چه نیازی به تعویضش هست بجز اینکه بخواهی برای تنوع و آپشن بیشتر مدل سال خریداری کنی .
شما در آمریکا با پیکاپها و suv هایی طرف هستین که واقعاً تا سالهای سال نیازی به تعویض ماشینت نداری ، وقتی ماشینت هم آپشن داره هم کارایی ، دیگه نیازی به تعویضش جهت تَنَوُع نمیره .
بنظر من حمل و نقل عمومی (( کامیونها و اتوبوسها )) به سبب کارایی و آلودگی بیشتر ، نیاز بیشتری جهت تعویض دارند تا خودروهای شخصی .
(Ali (Chevy nova
۴ شهریور ۱۳۹۷متن رو بى خىال
عکس اول رو بچسب
حمیدرضا
۴ شهریور ۱۳۹۷این یعنی مردم ماشینشونو بین ۱ تا ۱۸ سال نگه میداشتن الان شده تا حدود ۲۱ سال جدا خیلی زیاد نیست البته برای امریکا که اتوموبیل ها خیلی کار می کنن بیست سال رقم قابل توجهی هست
aston martin
۴ شهریور ۱۳۹۷تو ایرانم همین شرایط موجوده
ولی خودمونیم این شکست شدید قیمت خودروی کار کرده بالاخره کار دست خودروسازاشون داد d:
Sajjad
۴ شهریور ۱۳۹۷این نشون میده ماشین های امریکایی چندین سال بدون خراب شدن و فرسوده شدن کار میکنن و مالک نیازی بر تعویض نمی بینه
(Ali (Chevy nova
۴ شهریور ۱۳۹۷برعکس المانىها که همىشه خراب مىشن به خاطر استحلاک بالاشون
علی
۴ شهریور ۱۳۹۷با سلام
لطفا متن رو درست بخونید .
. صرفنظر از سناریویی که رخ میدهد، افزایش سن ناوگان خودرویی آمریکا منجر به افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری شده است.
Sajjad
۵ شهریور ۱۳۹۷با سلام
بله عادیه که خودرویی که 10 سال کارکرده هزینه تعمیرش رفته بالا
اما میزان خرابی در حدی نیست که مالک رو با مشکل جدی روبه رو کنه
تهش میخواد دیسک و صفحه قدیمی رو عوض کنه
نمیخواد که بلوک سیلندر و همه پیستون ها رو عوض کنه