تاکنون خبرهای مختلفی درباره سو استفاده برخی افراد از وامهای مخصوص کرونا و خرید سوپرکارهای گرانقیمت در برخی کشورها منتشر شده است. اگرچه چنین اعمالی شاید تأثیر چندانی روی فروش برخی برندهای سطح بالا نداشته باشد اما واقعاً شاهد افزایش فروش برخی برندهای لوکس در دوران کرونا بودهایم.
کمپانیهایی همچون پورشه آمار فروش برجستهای را در سال ۲۰۲۰ بر جای گذاشتهاند اما تنها ژرمنها تنها شرکت با رشد فروش در سال پیش نبودهاند. فراری هم عملکرد بسیار خوبی داشته و بخش M ب ام و هم رکورد فروش جدیدی را بر جای گذاشته است. سؤال این است: چطور ممکن است این لوکس سازان چنین آمار فروش استثناییای را علیرغم همهگیری کرونا در سال ۲۰۲۰ بر جای بگذارند؟
بلومبرگ میگوید اکثر بازیگران اصلی صنعت خودرو سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتهاند درحالیکه بخشی از خودروسازان افت فروش قابلتوجهی را تجربه نمودهاند. آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی میگوید فروش این خودروساز هماکنون ۳۰ درصد بالاتر از سال پیش بوده و این در حالی است که بنتلی سال پیش رکورد فروش جدیدی را ثبت کرده بود. هالمارک میگوید وقتی کرونا پایان یابد این روند قویتر از قبل ادامه خواهد یافت.
استفان وینکلمن رئیس بوگاتی نیز اظهارات مشابهی داشته و گفته سال ۲۰۲۰ سومین سال پیاپی رکوردشکنی فروش این برند بوده است. اولیور بلوم سکاندار پورشه هم گفته نتایج فروش سال پیش این برند خیال برانگیز بوده است.
به نظر میرسد ما در عصر طلایی فروش خودروهای لوکس زندگی میکنیم زیرا تحلیلگران شرکت تکناویو قبلاً پیشبینی کرده بودند بازار خودروهای لوکس آمریکا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ رشد حدود ۶.۷ میلیون دستگاهی را تجربه خواهد کرد. آمار فروش خودروسازان این تئوری را تقویت میکند و ارزش سهام فراری نیز سال پیش ۲۷ درصد بیشتر شد و تقویم فروش لامبورگینی نیز تا ماه اکتبر کاملاً پر شده است. رولزرویس تنها برندی که خوب عمل نکرده و فروش آن در سال ۲۰۲۰ افت ۲۶ درصدی داشته که شاید مشکل از تعویض نسل گوست قدیمی و جدید باشد.
اما از نظر افزایش فروش خودروهای لوکس به نظر میرسد ثروتمندان در خلال همهگیری کرونا کلافه شده و تصمیم گرفتهاند خودروهای جدید را سفارش دهند. روسای دو شرکت بنتلی و بوگاتی گفتهاند مشتریان تصمیم میگیرند پول خود را کجا خرج کنند و بنابراین آنها دلیلی را برای عدم سرمایهگذاری در خودروهای جدید ندیدهاند مخصوصاً اینکه خودروهای سطح بالا و تولید محدودی همچون بنتلی بکلار ۲ میلیون دلاری در آینده ارزش بیشتری هم خواهند داشت. قطعاً این شرایط برای افراد عادی همچون ما عجیب به نظر میرسد اما اگر شما هم حساب بانکی پر و پیمانی داشتید و در خانه بیکار مینشستید چهکار میکردید؟!
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۰پدال تو خط آخر نوشته : )اگر شما هم حساب بانکی پر و پیمانی داشتید و در خانه بیکار مینشستید چهکار میکردید؟!( ?
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۴۰۰رامین عشق چانگان اگر پولدار بود و در خانه بیکار مینشست ، مطمئناً ۹۹٪ فکر فقرا بود و ۱٪ فکر خرید چانگان ? ?♂️ !
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۰????
Amirreza
۹ فروردین ۱۴۰۰حالا میاد میگه باید بجا بوگاتی ۴۰۰۰ تا چانگان بخریم بقیشم بدیم به فقرا??
ehsan fa
۱۰ فروردین ۱۴۰۰خودم رو از اینجا نجات میدادم
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۴۰۰این قضیه کمی پیچیده و دارای بحث است !!!
در دوران کرونا یه چیز کاملاً مشخص شده و آن دو دستگی مالی (( اکثریت فقیرتردشدهاند و ثروتمندان ثروتمندتر )) !
آمار خشونتهای خانوادگی ، طلاق ، فرزندآوری ، جنایتهای بیشتر و در حد جنون و… وابستگی داره به بیارزشی دنیا و لذت بردن از نعمتهای خدا و ساختهی دست بشر !!!
باز کردن مسئله سخته ، اما مردم جهان حال ما را در ایران فهمیدند و یه تشابه کوچکی در این بین داشتیم ، در ایران ۴۰ ساله که هر چیزی را نخری مطمعناً بعدش پشیمان میشوی و در دنیا یک سالو نیم میشه که کرونا با افسردگیها و مردنها اَجیر شده و باعث شده مردم بیشتر قدر خرید کردن را بدانند و آرامش بگیرند !!!
حالا یکی پول کمتر داره با موبایل و پوشاک اِرضاء میشه و دیگری پول بیشتر و با خرید ملک و خودرو حال میکنه و آرامش میگیره تا بتونه ذهنش را آماده کنه برای فکر بیشتر و زندگی بهتر و… !!!
مطمئناً با اتمام کرونا خیلی از بازارها جهش پیدا میکنند و ثروت بیشتری هم نصیب ثروتمندان میکنند (( این یه اصل ثابت شده هست که پول ، پول را میآورد و وقتی روی مُد پول در آوردن میاُفتید ، اینقدر همه چیز سریع پیش میرود که خرید خودرو و ملک دیگر معنی ارزشی پیدا نمیکند و فقط میخرند که خودشان را خالی کرده باشند از خستگی ذهنی و پیشبرد کارها در آینده )) !
امیدوارم یه معجرهای هم برای ایران پیش بیاد ، وضعیت و امنیت در شهرها بخصوص تهران داره عجیب و غیر قابل کنترل میشه و گویی مردم رَد دادن و زدن سیم آخر ، طرف دزده ، خفتگیره ، دیگه حتی روپوش صورت هم نمیگذاره و با قَمه و چاغو میوفته به جان و مال مردم تو جمعیت و روز روشن (( البته خداحافظ روزهای روشن ، خداحافظ )) !
Ramin
۸ فروردین ۱۴۰۰دوستان عزیز یه سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید .
من به سایت پورشه مراجعه کردم و رفتم قسمت پورشه تایکان ، و نسخه توربو اس رو انتخاب کردم و زدم گزینه ” ساخت پورشه خود ”
قبل از اینکه برم اصل موضوع بگم که قیمت تایکان 4 S حدود 79900 دلار هست ( 79 هزار دلار ) و قیمت تایکان توربو اس 182800 دلار ( 182هزار دلار است )
اما وقتی من رفتم پورشه تایکان توربو اس رو شخصی سازی کردم قیمت تمام شده 206 هزار دلار نوشت !!!!! تو قسمت ‘ SUMMARY ‘ نوشته بود قیمت 206 هزاردلار .
اما وقتی من صفحه گوشی رو ورق زدم و تا پایین کشیدم اون گوشه ستاره زده بود 216 هزار دلار بعدش 10 خط مطلب نوشته بود و نوشته بود که مدل نسخه فول شخصی سازی شده است .
.
اما من بیشتر واسه پورشه تایکان کراس توریسمو توربو اس شاخ در آوردم.
قیمت پایه کراس توریسمو 4S قیمتش 103 هزار دلار هست و نسخه کراس توریسمو توربو اس قیمتی بالغ بر 193 هزار دلار هست.
من رفتم این خودرو رو شخصی سازی کردم و قیمت این خودرو در کمال ناباوری به 243 هزار دلار رسید !!!! من دوباره همان کاری که برای تایکان کردم ( صفحه را ورق زدم و رفتم پایین ) برای توریسمو هم کردم
و دیدم نسخه فول سفارشی قیمتش 293 هزار دلاره !!!!!!!!
حالا سوالم اینجاس
آیا واقعا مبلغ 216 هزار دلار پرداخت به تایکان توربو اس ( نسخه شخصی سازی فول ) ارزش داره ؟
آیا واقعا مبلغ هنگفت 293 هزار دلار به تایکان کراس توریسمو توربو اس ( نسخه شخصی سازی فول ) ارزش داره ؟
اما مشکلی وجود داشت میزان پیمایش بود که سایت پورشه نوشته بود بین 190 الی 220 مایل !!!
این یعنی هم تایکان و کراس توریسمو فول فول بین 305 الی 355 کیلومتر میزان پیمیاش داره !!
.
آیا واقعا این همه پول هنگفت ارزش داره ؟؟؟
میشه یکی توضیح بده واسه چی اینقدر گرونن….
نه خداوکیلی برای چی اینا اینقدر گرونن؟
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
حسین دهمرد
۸ فروردین ۱۴۰۰بازاره. تجارته. شرکت پر افتخاری مثه پورشه چیزی رو الکی گرون نمیده.پشتش یک عمر تجربه و مهندسی نابه.بعلاوه ی اعتبار برند پورشه.
ارزش یک محصول رو خریدار تعین میکنه نه ماشین حساب.
اگر خریدار فکر میکنه با پول کمتر گزینه های بهتری پیدا میشه خب بره بخره کسی جلوشو نگرفته. گرونه؟ نخر بزار رو دستشون بمونه
بقیه هم اگر میتونن گرون بدن ببینن خریدار هست واسشون؟
هرکی میره دنبال عشقش یکی دلش با چانگانه نوش جونش یکی هم دلش با پورشه هست.
بازار جهانی یه بازار کاملا آزاده قوانینش فرق میکنه با بازارهای دستوری و زوری
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۴۰۰آقا رامین
در یک جمله میگم :
قیمتش را با تسلا S و مشخصات و پتانسیل و ( کیفیت ) تسلا S مقایسه بفرما ، تا جواب دستتان بیاید .
blackburn
۸ فروردین ۱۴۰۰یه سری که دارن میتکرن از شدت پول و ثروت 2 سال هست بازارمون بد جور خیته اصلا فروش نداشتیم تو کارمصالح ساختمانی هستیم چند متر سنگ فروختیم امسال/ درکل بعضی ها خیلی درامد دارن حالا حرام یا حلال کاری ندارم ماهم اویزون بابا / یکی از دوستای بابام میگفت تو تهران اپارتمان 100 یا 200 رهن ماهی 20 یا 30 تومن اجاره تازه مردم راضی هستن طرف چه قدر درامد داره که 20 یا 30 تومن اجاره میده
NAVID۰۰۹۸
۸ فروردین ۱۴۰۰کاربر بلکبورن
هم با شما موافقم و هم مخالف !
blackburn
۸ فروردین ۱۴۰۰مدرسه تهران بودیم البته پایین شهر نه اون بالاها یکی از دوستام میگفت بابام 5 میلیارد بهم پول داده گفته خرج کن / اون وقت یه سری به نون شبشون محتاجن مخالف چی هستی برادر تازه همین یه هفته پیش تویوتا اوتلندر پلاک شده دیدم داداش مدل 2020 ازش عکسم گرفتم اقازاده ها وارد کرده بودن تهران منطقه یک
مهدی موتور
۸ فروردین ۱۴۰۰چرا رولز رویس نیاوردن?
Aryan kia
۹ فروردین ۱۴۰۰منظورتون تویوتا هایلندر هست
چون اوتلندر برای میتسوبیشی هست
مهدی
۸ فروردین ۱۴۰۰احتمالا پدال منتشر نکنه
به نظر میرسه اکانتی به نام نوید و چند اکانت دیگه در واقع مطلق به خود پدال میباشد یعنی اعضا و سر دبیران پدال این اکانت ایجاد کردند برای انکه
اول بالابردن تعداد کامنت ها و ایجاد نوعی کل کل بین سایر بازدید کنندگان به منظور بالا رفتن تعداد بازدید کننده های سایت و بالارفتن ترند های این سایت در گوگل و گرفتن حق تبلیغ بیشتر از شرکت های طرف قرارداد و کافی تعدادی کاربر فیک درست کنید و یک بحث کودکانه بندازید وسط و تماشا کنید در غیر اینصورت کاملا غیر ممکنو غیر عقلانی هستش کسی انقدر بیکار باشه در تمامی صفحات حضور داشته باشه و بیش از ۵۰۰۰ کامنت بزاره مگر اینکه جزو اعضا خود پدال باشه دوم بحث مربوط به کره ای ها و ژاپنی ها خوب کافی ببنید مدت ها کره ای ها بزرگترین وارد کننده خودرو به کشور بودند و بخش بزرگی از بازار ایران در زمینه خودرو های طبقه متوسط به بالای جامعه در دست داشتن این یوزر های فیک سعی در تخریب این شرکت های کره ای دارند اما برای چی کافیه به کامنت های این یوزر ها نگاه کنید که سعی دارند خودروی کره ای بی کیفیت ضعیف تر از چینی معرفی کنند طبیعتا خودرو سازان چینی از هر ابزار برای تبلیغ محصولات و کوبیدن رقبا استفاده میکنند و بعید هم نیست که پدال این فیک ها را ایجاد کرده تا سودی هم نصیبش شود خصوصا که کره ای ها حضور چندانی هم در بازار ایران مثل قبل ندارند البته من به پدال حق میدم با این هزینه های سنگین زندگی برای خودشان و اعضا و مالکین این سایت که زحمت هم میکشند نان در اورده و بار هزینه ها را کمتر کنند خصوصا با امدن اپلیکیشن های موبایلی مثل اینستا و فیس بوک که سایت ها مشتری کمتری هم دارند و تولید محتوا هزینه بیشتری از قبل دارد
احتمال بسیار زیاد منتشر نشود ولی ?
محمد رستمی نژاد
۸ فروردین ۱۴۰۰چی میگه این یارو
Amirreza
۹ فروردین ۱۴۰۰جسارتا خود شما ۱۳۰۰ تا پیام دادی
Navid_bivaN
۹ فروردین ۱۴۰۰با نظر شما موافق نیستم. تا جایی که یادم میاد، روند پدال این بوده که مخاطبین رو آزاد میزاره نظر خودشونو بگن. حالا فارغ از تعداد نظرات و کلکل هایی که به وجود میاد. اما این که بگیم ادمین سایت خودخواسته بخواد با اشخاصی، جوی رو راه بندازه، این خیلی دور از انصافه.
امین
۱۴ فروردین ۱۴۰۰عزیز اون تابلو نکن اون که نمک پدال هست
هرچند فکرنمیکنم به سردبیر سایت ربط داشته باشه ولی
همه کاربر ها میدونند که واقعیت چیه
فکرکن داری یک شخصیت داستانی با دنیای جذاب فانتزیش دنبال میکنی
خدایی با حاله کاری ب کارش نداشته باشین گناه داره
blackburn
۸ فروردین ۱۴۰۰ولش کنیم بابا بریم پای بازیمون Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands فعلا داره حال میده به ما ماکه باید بشینیم منتظر مشتری پشه بپرونیم