چند روز دیگر قانون جدید اتحادیه اروپا درباره خودروها اجرایی خواهد شد به این معنی که تمامی خودروهای جدید باید در زمان وقوع تصادف بتوانند با سرویسهای اضطراری تماس حاصل نمایند.
از دو روز قبل باید تمامی خودروسازان سیستم eCall را روی محصولات خود نصب میکردند. این سیستم در زمان وقوع یک تصادف جدی بهصورت خودکار با سرویسهای اضطراری تماس میگیرد. این قانون برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد شد و در سال ۲۰۱۵ نیز پارلمان اروپا آن را تصویب کرد.
سیستم eCall برای اطلاع دادن موقعیت دقیق خودرو، زمان تصادف و جهت حرکت (اهمیت بالا در بزرگراهها) به سرویسهای اضطراری حتی در صورت عدم هوشیاری راننده طراحی شده است. این سیستم همچنین میتواند بهصورت دستی و با فشار یک دکمه داخل کابین و گرفتن شماره ۱۱۲ فعال شود.
انجمن خودروسازان اروپا ACEA از این حرکت استقبال کرده است:
قانون جدید eCall با کاهش زمان واکنش سرویسهای اضطراری پتانسیل حفظ جان افراد زیادی را دارد. بدین ترتیب آمبولانسها، آتشنشانها و پلیس میتواند در سریعترین زمان ممکن و در ساعت طلایی پس از تصادف به محل حادثه برسند.
مدیر ارشد ACEA اضافه میکند:
سیستم eCall تنها یکی از سیستمهای پیشرفته طراحی شده برای کاهش اثرات تصادفات جادهای است. در آینده تکنولوژیهای ایمنی فعالی که میتوانند از وقوع تصادف جلوگیری کنند نیز پتانسیل زیادی برای بهبود بیشتر ایمنی جادهای خواهند داشت مثلاً برخی سیستمها در زمان عدم توانایی راننده بهصورت خودکار در رانندگی دخالت خواهند کرد.
همچنین ACEA درخواست روشی یکپارچه برای ایمنی خودروها را ارائه کرده به این معنی که این موضوع تنها درباره تجهیزات ایمنی خودروها نیست بلکه تمرینهای بهتر رانندگان، تفکری دوباره درباره طراحی جاده و قوانین ترافیکی نیز در این امر دخیل خواهند بود.
استفاده از eCall پس از حرکت سال پیش صورت میگیرد که طی آن اتحادیه اروپا به دنبال استانداردسازی سیستمهای ترمز اضطراری خودکار در خودروها بود. یک موسسه تحقیقاتی گفته که ۷۰ درصد خودروهای جدید بهصورت استاندارد از این سیستم بیبهره هستند.
موسسه Thatcham که به عنوان همکار موسسه یورو انکاپ فعالیت میکند موسسه پیشرو در بحث ایمنی و امنیت خودروهاست. تعدادی از بهبودهای ایمنی در سالهای اخیر صورت گرفته اما پارلمان اروپا به دنبال استانداردسازی ترمز اضطراری خودکار در تمامی خودروهای جدید است.
امیر.عارف
۱۵ فروردین ۱۳۹۷اونوقت تو ایران بجای هر کاری مبلق جریمه ها رو زیاد میکنند و میگن بهترین راه برای کاهش تصادفات افزایش نرخ جریمه است
مزدا
۱۶ فروردین ۱۳۹۷این استاندارد ها رو ایرانخودرو وقتی پاس کرده که بنز و هیوندا نمیدونستن استاندارد چیه!!!
مسعود
۱۵ فروردین ۱۳۹۷خوب این سیستم ecall هنگام تصادف به چه شکلی عمل می کنه؟ آیا خودرویی که به این سیستم مجهزه باید دارای اینترنت وای فای یا سیم کارت تلفن همراه باشد که با آمبولانس تماس بگیره؟ احتمالا مالک خودرو باید یه اشتراک سالانه ای را بابت این خدمات به کمپانی خودروسازی پرداخت کند.
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۷تماس با سرشمارههای ضروری احتیاجی به سیمکارت نداره
کما اینکه همینجا هم با موبایل بدون سیمکارت تنها میشه به ۱۱۰ زنگ زد
اطلاع به مراکز هم میتونه بصورت جیپیاس آفلاین باشه
شاید هزینههای بروزرسانی نرمافزاری اخذ بشه
یعنی شدنیه اما اینکه با چه سازوکاری حتما در آینده اطلاعات بیشتری ازش میاد
PaRHaM
۱۵ فروردین ۱۳۹۷سیستم One Star جنرال موتورز ک روی تمام زیر مجموعه هاش(حتی اوپل و واکسهال) هست ؛ یکی از کاربرد هاش همینه.
علاوه بر اطلاع تصادف؛ وقتی ماشین به سرقت رفته یا مشکلی پیدا کرده یا شخص کمک بخواد و یا دیگر چیز های مشابه،
این سیستم کمک میکنه.
فک کنم چند وقت پیش خود پدال از پیدا شدن ی اوپل مسروقه با این سیستم مطلبی رو گذاشته بود.
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۷و همچنان محصولات خودرویی سایر کشورها ناتوان ازپاس کردن استانداردهای فوق پیشرفته ایران خودرو و سایپا