متفرقه

بررسی آماری فراخوان‌های صنعت خودرو در سال ۲۰۱۴ میلادی

سال گذشته میلادی، خودروسازان تقریباً به‌اندازه ۴ برابر خودروهایی که فروختند، محصولات خود را فراخوانی کردند. در این سال، مجموع ۶۳/۵ میلیون خودرو و تراک سبک در قالب ۳۵۰ اعلام رسمی، فراخوانی شدند. تا قبل از این، رکورد فراخوان مربوط به سال ۱۹۸۱ میلادی با حدود ۳۰ میلیون دستگاه خودرو بود. ولی ۲۰۱۴ باعث شد تا این رکورد، بسیار کم به نظر برسد.

RECALL-monitor-air-bag
سوئیچ استارت خطرآفرین و کیسه‌های هوایی که می‌توانستند منفجر شوند و اشیاء نوک‌تیز را به سمت سرنشین پرتاب کنند، از جمله نکات مهم بحث‌های مربوط به فراخوان‌ها بوده‌اند. پس از اینکه جنرال‌موتور و هوندا مجرم شناخته شده و پس از تحقیقات کنگره امریکا به پرداخت ده‌ها میلیون دلار جریمه محکوم شدند، صنعت خودروسازی، رفته‌رفته بسیاری از نواقص خود را «آشکار» کرد.

RECALL-Pontiac G6 and Chevrolet Malibu
در حالی که آمار ۶۳/۵ میلیون فراخوان در سال ۲۰۱۴ میلادی، بیشتر حالت ویژه داشته و احتمالاً کمتر اتفاق خواهد افتاد، ولی قوانین جدید مطابق با این سطح بالای فراخوان‌ها تغییر کرده و میزان جریمه برای تأخیر در فراخوان را بالا برده است.

GM Ignition Assembly Parts Inspected, Packaged, Shipped And Inst
در ادامه آمار مربوط به فراخوان‌های سال ۲۰۱۴ را مرور می‌کنیم. تمام اطلاعات از پایگاه داده NHTSA به دست آمده‌اند.

بیشترین موارد مربوط به فراخوان در سال 2014
بیشترین موارد مربوط به فراخوان در سال ۲۰۱۴
خودروسازان با بیشترین و کمترین میزان فراخوان
خودروسازان با بیشترین و کمترین میزان فراخوان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    هزینه زیادی هم برای موسسه ایمنی امریکا داشته و هم برای خودروسازان.اما این هزینه برای حفظ جون مردم و جلوگیزی از هزینه های کمرشکن پس از حادثه ضروری هست

  2. کافر مقدس

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    خوشا ب حال مصرف کنندگان .

    پ ن: آمار فراخوان bmw تو یک نمونه فقط یعنی سری 3 ش از کل آمار یک کمپانی بیشتر بوده ولی تو مطلب ذکر نشده!!!

    http://www.autoblog.com/2014/07/16/bmw-3-series-airbag-recall-official/

    http://money.cnn.com/2014/07/16/autos/bmw-recall/

    سری Eبنز هم
    http://blog.caranddriver.com/147000-mercedes-e-and-cls-classes-recalled-for-fire-risk-seals-62000-range-rovers-for-airbag-sensors/

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود . اگر فراخوانهارو میبینی ، تعداد کشته هارم ببین . جنرال موتورز چنتا کشته داده ؟؟؟
      جنرال موتورز معیوب بودن خودروهاشم مخفی نگه داشت .
      اما المانی ها بر اساس احتمالی که میدن فراخوان میکنند . مشکل ب ام و ایربگ هاش بود که ساخت کشور با کیفیت ژاپن بود . خواهشا اخبار رو دنبال کن .
      یکسری از فراخوان ها واقعا تقصیر خودروساز نیست . مثل همین ایربگ . حالا میخواد واسه ب ام و باشه . میخواد واسه هوندا باشه و یا ….
      چون خودروساز هیچ دخلی توش نداره . بعدشم فاصله ی اعلام فراخوانهارم ببین . کرایسلر که جدیدا عجیب فراخوان میده . مخصوصا با اون شکایت معروفی که ازش شد .

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .
      المانی ها وقتی یک مشکل پیدا میشه ، سریعا فراخوان میدن .
      اما جنرال موتورز با وجود مطلع بودن هیچ اعلامی نکرد . ماشین هایی که حتی برای 10 سال پیش بودن .
      با اینکه از فراخوانهای تویوتا بدم میاد ، به خاطر تعدادش و مدلهای متنوعش ، اما بازم چیز داشته اینهمه فراخوان میده . این یعنی مشتری مداری و وجدانش خیلی بیشتر از فروش و سود براش مهمتره . از نظر وجدان هم باشه ، جترال موتورز آخره .

    3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      بنده از طرف ب ام و و بنز و سایر بستگان به خاطر مشکل در ایربگ ژاپنی عذر خواهی میکنم از شما….

    4. فرید

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      کافر مقدس عزیز…
      این سایت به هیچ عنوان علیه بنز و بی ام دبلیو فراخوانی نمینویسه خیالت راحت…
      اندازه موهای سرشون بنز و بی ام دبلیو فراخوان داره ولی از اونجایی که این سایت به صورت عجیب و باورنکردنی ای طرفدار این برندهاست بخاطر همین توی همه سایت ها(مخصوصا ایرانی) بری نمونه هاش رو خواهی دید…یه نمونه هم خودت گذاشتی،اصلا کاش نمیزاشتی…مانند این بسیاره عزیزم ولی وقتی این سایت پشت این برند و این افراده،توقع بیش از این نمیشه از این سایت داشت…اینا ثانیه ای منابع رو قبول دارند فقط شرطش در اینه که برنداشون مقام داشته باشه و اون منبع شدیدا طرفدار برند محبوبشون باشه (نمونش مجله ماشین که رسما به من گفت طرفدار بنز هستند و از طریق یه نویسنده به موضوعی پی بردم که معلوم شد اعضای ستاره ایران در مجله ماشین مشغول هستند)…این تعصبین از خیلی چیزها اطلاع ندارند طفلیا…
      به اینا هم حق بده بدجور جی دی پاور رو کانسومر ریپورت تو حلقشون گیر کرده…تازه باز هم سایت ها و منابع طرف ایناست ولی باز هم حریف تویوتا مخصوصا لکسس نمیشند نمیدونم چرا :-D :-D :-D

      1. فرید

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        یه چیزی رو یادم رفت…
        آخه افتخاراتون یکدهم تویوتا هم نیست چی الکی بل بل میکنین بابا…
        شما هر وقت شدین بزرگترین خودرو ساز دنیا…اونوقت بیان باهاتون حرف میزنیم،…افتخارات تویوتا رو تو خوابتونم نمیتونید ببینید چه برسه بخواین بدست بیارین…
        این تویوتا با همین فراخوان هاش رتبه اش از شماها ۶ پله بالاتره…پس خیلی مونده بیاین در مورد کیفیت تویوتا صحبت کنین…خیلیاااااااااااااا…پس خواهشا سکوت اختیار کنید…که هیچوقت هم نمیکنید.
        همین که تویوتا رو با بنز و بقیه برند ها مقایسه میکنید همین کافیه :-D :-D :-D

      2. حسين

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        آقا فرید شما که مجله ماشین رو قبول نداری معنیش اینه که کلا از مطالعه و مطبوعات بویی نبردی داداش.
        بعدشم مدیران تولید شرکتهای داخلی و مدیران نمایندگیهای برندهای خارجی در مجله ماشین مشغول کار هستن ولی طرفداری از برند خاصی نمیکنن. خودت یه سر به سایتهای خارجی هم بزنی میبینی که خبرهایی که از لکسس منتشر میشه نصف اخبار بنز و ب ام و هم نیست. مشکل اینجاس که به خاطر اینکه لکسس اخبار داغی نداره، شما کلا با همه مجلات مشکل داری

        1. شاهین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          حسین جان،با اینجور افراد صحبت کردن مثل اب در هاون کوبیدنه.
          نتیجه ای نداره.
          ولش کن،ارزش نداره اعصابمونو خراب کنیم ;)

        2. حسين

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          آب که هیچ، انگار آدم هوا میکوبه :) بعد از این همه توضیح، هنوز داره حرفای پارسالشو تکرار میکنه!!! الانم کامنت گذاشته و رفته، نمیاد جواباشو بخونه، دفعه بعد میاد باز همینا رو میگه :)

          یه جوری میگه «هر وقت شدین بزرگترین خودرو ساز دنیا…اونوقت بیان باهاتون حرف میزنیم» انگار الان رئیس تویوتاس… خب حرف نزن باهامون. انگار حالا ما صف کشیدیم که شما بیای برامون سخن برانی :) :)

        3. فرید

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقای حسین خان…
          اولا من طرف مقابلم با (کافر مقدس بود!!!!) کی با شما صحبت کرد؟؟؟؟!!!!!!هروقت طرف مقابل شما بودی اونوقت بیا صف بکش و جواب بده…فعلا شما ها صف کشیدین و دارین بال بال میزنین…
          من اصلا با شماها حرفی ندارم که بخوام به شماها جواب بدم…یه عده متعصب چند شخصیته ریختن تو این سایت ادعا شون پدر همه رو دراورده…کی با شماها کار داره بابا.
          همین که خودتون رو با تویوتا مقایسه میکنید بسه واسمون :-D

        4. حسين

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود بر آقا فرید گل!!!!
          فرید داغ کردی حواست نیستا… دقت کرده باشی من در جواب شاهین کامنت گذاشتم نه شما :D
          بنز و ب ام و کلا با تویوتا رقابتی ندارن، پس ما هم مقایسشون نمیکنیم. شما اگه دوس داری مقایسشون کن.
          شما با ما حرف نداری؟؟؟؟ دلیل نمیشه که هرچی دلت خواست بگی، ما هم جواب ندیم!!!

        5. فرید

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          شما اومدی اول به من جواب دادیا!!!!!!…من فقط داشتم با (کافر مقدس) صحبت میکردم که شما اومدی …عجب بابااااااااااا…بعد انتظار داری جواب هم ندم…شما حرف های خودتونم قبول ندارینن؟؟؟؟؟؟؟شما دیگه کی هستین بابا…(اصلا بگو شما چیو قبول دارین که حرف خودتون رو قبول داشته باشین) :-D :-D :-D :-D
          شما مقایسه نمیکنین؟؟؟؟!!!!!!!!پس توی پدال فقط عکس هارو نگاه میکنی پس؟؟؟:-D :-D
          من با شماها هیچ حرفی ندارم…اون دیگه مشکل شماست توی هر بحثی میپری…کمتر بپر عزیز…نیازی نیست توی هر بحثی دخالت کنی…شما حرف نزنی نمیگن…آره.

      3. پ.ب

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        آقای فرید، به حرفات میخوره شما برا ویران خودرو یا سایپا کار میکنی.

  3. آراد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    علیرغم نظرات عموماً غیر کارشناسانه و عوامانه که اکثرن در بنگاه ها و نمایشگاه های سنتی خودرو تولید و بازپخش می شوند ،
    برند های فرانسوی از دیدگاه Reliability قابلیت اطمینان (خرابی کمتر ) و یا همان استهلاک خودمان در جایگاه بسیار متفاوتی نسبت به نظرات فوق الذکر قرار دارند.

    در گزارشی که در میانه های سال 2014 در سایتReliabilityIndex با ملیت انگلیسی و در کشور انگلستان انجام شده است. بهترین خودروهای ساخت هر کشور از لحاظ قابلیت اطمینان( خرابی کمتر ) را به ترتیب زیر رتبه بندی عمومی کرده است:

    MOST RELIABLE COUNTRIES

    Japan-1
    France-2
    S Korea-3
    USA-4
    Sweden-5
    Germany-6
    Italy-7
    UK-8

    همانطوریکه می بینید

    ژاپن در صدر و ماشین های فرانسوی و کره ای در مقام های دوم و سوم
    و سپس ماشین های آمریکایی و در آخر ماشین های ساخت انگلیس.

    نمونه اش هم بنتلی لوکس و اشرافی که بدترین ماشین از نظر بیشترین تعداد اشکال و خرابی معرفی شده است.
    در گزارش اخیر این سایت ، پورشه قبل از بنتلی مفام آخر قرار دارد که باور آن برای ما چندان قابل هضم نیست

    یادمان باشد:

    “حقیقت همواره مافوق تصورات قرار دارد”

    منبع انگلیسی این گزارش:
    ************************************
    http://www.reliabilityindex.com/news/52/States%20of%20Repair%20%E2%80%93%20Japanese%20and%20French%20brands%20top%20international%20league%20table%20of%20car%20reliability

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .
      از کی تاحالا شما منابع یک کشور رو به کل دنیا ربط میدی ؟؟؟؟
      نکنه همه ی دنیا مغزشون مورد داره که هرسال ماشین پر استهلاک و قیمت بالا و کم اپشن و خاص بخرند ؟؟؟
      شما داری امارهای کشوری که دومین بازار خودروی دنیا هست رو نادیده میگیری و مچسبی به انگلیس ؟؟؟
      فکر نکنی مخالف حرف شما هستما ، نه . منبع شما هم موثقه . اما امارهای فروش چیز دیگری را ثابت میکنند .
      در ضمن خوبه که ادم یذره دقت کنه . شما داری برند های لوکس المان رو با محصولات معمولیه فرانسه . ژاپن . کره و …. مقایسه میکنی ؟؟؟؟
      حالت خوبه ؟؟؟

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      طرف اومده نظر داده .
      از کی تاحالا خرج و برج یا همون استهلاک ماشین های لوکس با ماشین های معمولی یکی شده که ما خبر نداریم ؟؟

    3. فرید

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      آراد جان…
      اینا خودشون خودشون رو قبول ندارند چه برسه به این لینک و آمار…اصلا به اینا لینک چرا نشون میدی برادر من…این حرف های خودشون رو هم قبول ندارند :-D :-D :-D
      فقط بگو کجا بنز و بی ام دبلیو و بقیه آلمانی ها اولن اینا بدو بدو میرن سراغ اون و اون لینک یا مطلب یا مجله رو میکنند زبونم لال خدااااااااااااااااااااااااااااااااا و تو بوق و کرنا میکنند ولی خدا نکنه قبول نداشته باشند هرجوری شده میگن فلانه بصاره…اینا دست خودشون نیست عزیزم…مشکل جای دیگست…
      توی دنیا که گند زدن با اون رتبه های زیباشون…تو انگلستان فقط بهم بگو رتبه بنز چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه جان من بگو :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
      بعد من موندم اینا با کدوم رو میان حرف از کیفیت بنز و استحکام و از این شعر و قصیده ها میگن…بابا برین دنبال بازیتون بابا…خیلی مونده به کیفیت لکسس برسین…فقط ادعاااا فقط و فقط….
      کیفیت فیات از اینا بالاتره همین بسه :-D :-D :-D :-D

      1. پ.ب

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        تویوتارو قبول دارم، ساهاست که تویوتا تو رده های اول تا سوم جدول هستش و ماشیناش این قابلیت رو دارن که با کمترین هزینه، یک ملیون کیلومتر کار کنن، اما ماشین فرانسوی تو رده دوم جوکه، ماشین فرانسوی تو آمریکا بازار نداره! یعنی خیلی مشکل داره، آقا فرید همین که جرمی کلارکسون، مجری بزرگترین و پر بیننده ترین سریال خودرو در تاریخ با شما موافق نیست برا من و همه برو بچ طرفدار ماشینای آلمانی کافیه. اینو بگو تا حالا رو صندلی بی ام وه نشستی؟

        1. فرید

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقای پ.ب
          به قول شما همون (کلارکسون، مجری بزرگترین و پر بیننده ترین سریال خودرو در تاریخ) برو ببین در مورد لکسس LFA چی گفته!!!! هر موقع دیدی بیا اونوقت کلارکسون کلارکسون کن.
          نگو (برو بچه های آلمان) از این به بعد بگو متعصبین!!!!!
          شماها چیو قبول دارین که این و قبول داشته باشین….متعصبا کم بودن روز به روز داره بهشون اضافه میشه.

  4. ALL CARS

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بسیار عالی
    سپاس از مسعود انیس حسینی

  5. جواد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    پنج خودروساز با کمترین فراخوان اون مورگان گونیخزگ که سال1000 توید ندارن اون سه تا دیگه هم گندشون پورشه که نزدیک200هزار تا تولید داره

  6. احمد باقری

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    احسنت به آقا آراد. واقعیت رو گفت. پورشه پرستان عزیز، حالشو بردید.

    1. حسين

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      من نمیدونم شما چه خصومتی با پورشه داری!!! والا اونقدری که افرادِ مبتلا به لکسس خدا پنداری و بنز خدا پنداری و آمریکایی دوست و ژاپنی پسند و … داریم، افراد طرفدار پورشه نداریم که شما اینقدر خصومت داری باهاشون…

      ای بابا، بسه دیگه، کوتا بیا جون تو

      1. شاهین

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        باور کنین اگه دوتا خودروساز باشن که بی حاشیه و دوس داشتنی باشن واسه خیلیا (صرف نظر از علاقه ی اصلیشون)،یکیشون آئودی هست و دومی همین پورشه.
        اصلا ائودی و پورشه عین این بچه مظلوم ها نشستن کنار کار خودشونو میکنن! با هیشکی هم کاری ندارن! همه ولی دوسشون دارن! ;)

    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      داداش بکش بیرون از پورشه
      بیخیال شو دیگه مرگ من
      الان فردیناند از تو قبر یه چیزی بهت میگه ها !!!!!!!! :|

  7. شاهین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    واقعا تبریک میگم! جنرال موتورز و تویوتا کلا تو همه چیز اول هستن! میزان فروش و کیفیت و جی دی پاور و تعصب و و صد البته فراخوان! :)
    الان یکی میاد میگه میزان تولید اینارو هم در نظر بگیر! اولا کیفیت باید توی همه ی تیراژ ها لحاظ بشه،ثانیا فولکس واگن هم تیراژ تولیدش بالاست ولی اون کجا فراخوان 26 میلیونی کجا!!!
    اینجا میگن هر که بامش بیش،خرج ایزوگامش بدجوری بیشتر! :D
    جانم تعصب! تعصب چی میگه؟! :)

    1. Ahmad..F12

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      شاهین…… :D

      کار با آمریکا ندارم چون حداقل مـــــــاشین تولید میکنه

      آمریکایی ها رو که کنار بذاریم تویوتا رو نمیشه کنار گذاشت

      واقعاً همه چیزو فدای فروش بیشتر میکنه

      من نمیدونم هی کیفیت کیفیت میکنن چجوریه داستانش

      تولید میکنه، تولید میکنه، تولید میکنه، یهو یه فراخوان میلیاردی میده همه ی تولیداتو برمیگردونه مشکلاتش رو حل میکنه

      خو بابا همون اول درست تست کن درست بازبینی کن…

      طراحی هاش هم که قربونش برررررن… :)

      از نظر موتوری فقط واقعاً قبولش دارم کیفیت قطعاتش خوبه از آلیاژ خوبی استفاده میکنه

      ولی طراحی و بدنه و ایمنی و …. دووووزاااررر

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .
        بعضی کارهای تویوتا واقعا جای فکر داره :
        تویوتا رو بزک میکنه میشه لکسس .
        عقب تویوتا آریون رو میچسبونه به جلوی کمری میشه تویوتا کمری آسیا .
        یک اقایی مدام میگه موتور تویوتا فلانه و برند المانی هارو مسخره میکنه ولی هنوز نمیدونه موتور تویوتا ورسا از ب ام و است .
        نمیدونه پلت فرم تویوتا ایگو با پژو 108 و سیتروئن یکی هستش .
        نمیدونه موتور یاریس بعضی هاش از موتور اسکای اکتیوه مزداست .
        تو طراحی هم تازه یک خط مشی برای لکسس معرفی کرده .
        اما در تویوتا یاریس هاچ بک نمای عقبش شبیه محصولات نیسانه به خاطر وجود چراغ های بومرنگی . یا در مدل ایگو در نمای جلو ، حرف X رو تداعی میکنه .
        اما خوبی هایی هم داره که دیگر برندها ندارند .

      2. شاهین

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        احمد بعضیا بدجوری سر در جیب مراقبت فرو بردن! عیبی نداره! فراخوان مال مَرده! :D
        جی ام رو اصلا فراموش نکن! رکورد داریه ماشاالله واسه خودش! 26 میلیون! تازه اینارو فراخوان کرده! خدا میدونه الان چند تای دیگه رو مخفی کرده! :)
        میبینی احمد؟ طرف فراخوان 26 میلیونی رو نمیبینه،اما فراخوان ایربگ های معیوب یه قطعه ساز دیگه رو روی یه خودروساز دیگه عَلم میکنه! عجب!

      3. شلبى

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (705 ديدگاه)

        میلاد جان تویوتا عقب اریون میچسبونه به عقب کمرى میشه کمرى اسیا قبول ولى بعضى ازبرنداى المانى و بنز هم دسته کمى ندارن،مثلا میان E و SوC رو عین هم درست میکنن و فقط ابعادشون با هم فرق داره بطوریکه از تو عکساشون قابل تشخیص نیستن و ادم اونا رو با هم اشتباه میگیره،یا مثلا میان S رو کشیده ترش میکنن میشه میباخ
        و شاهین جان در مورد فراخواناى جى ام هم خب جى ام بیشترین خودروى تولیدیه تاریخ خودروسازى رو تولید کرده و بیشتر از هر خودروساز دیگه اى خودرو تولید کرده،شاید بیست و شیش ملیون تو نگاه اول زیاد باشه ولى این رقم رو باید بیارى بزارى کنار تعداد خودروهاى تولیدیه جى ام در طول فعالیتش بعد ببینى چند درصد میشه و بعد بیاى با خودروسازى بزرگ دیگه مقایسش کنى و بعد نتیجه گیرى کنى
        ارادت

        1. شلبى

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (705 ديدگاه)

          یا مثلاً برند هایى مثل بى ام دبلیو یا وولکس که نود درصد محصولاتشون منهاى ابعاد متفاوت داراى ظاهرى تقریباً یکسان هستن از نظر شما یکنواخت و کم کارى در طراحى نیست؟

        2. فرید

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          شلبی جان…
          اینا وجود ندارن همون یه تغییر کوچیک هم توی محصولاتشون بدن…
          باز دم وجود تویوتا و لکسس گرم که مدل هاشون با همدیگه فرق میکنه و مثل هم نیست و مدل هارو با هم اشتباه نمیگیری :-D :-D :-D خیلی ضایع است بخدا…من نمیدونم اینا با چه رویی میان دم از طراحی میزنند…واقعا با چه رویی…شکست طراحی در محصولاتشون موج میزنه…بعد اینا هی میگن تویوتا تویوتا…
          نمیدونم چرا از رو نمیرن شلبی جان.

  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    شاهین جان ، من تویوتا رو قبولش دارم . تو بعضی محصولات مزدا و بعضی دیگر نیسان و هوندا .
    اما تویوتا پای ثابت فراخوان هاست . اون آقای جی دی پاور کجاست ؟؟؟
    ببینم میتونه اینو هضم کنه ؟؟؟البته که جوابش ……
    الان میان میگن فولکس تو امریکا فروش نداره . به خاطر همین تو این امار نیست .

    1. شاهین

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      به قران منم از تویوتا خیلی خوشم میاد،از بچه شم خیلی خوشم میاد،ولی خودت شاهدی دیگه،به زور میگن اقا از تویوتا متنفر شو! بزار ما فقط طرفدارش باشیم! ما هم میگیم باشه،شما باشید…

  9. ساسان.م

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    مرسی پورشه

  10. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    با آمار کوئنیخ زگ خیلی حال کردم. یک فراخوان یک ماشین فراخوانی شده!!!

  11. سعید

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    خب از همون اول چشماتون رو باز کنید و ماشین خوب و سالم وبدون مشکل تحویل مردم بدید تا مجبور نشید اینقدر فراخوان بدید،فقط میخوان بگن ما بیشترین میزان تولید را داریم ولی به کیفیت توجه نمیکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا